haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

چگونه از به تعویق انداختن کارها جلوگیری کنیم؟

پشتیبانی حال
به-تعويق-انداختن-كارها
۱۸ آذر

ما به اشکال گوناگونی وقت را تلف می کنیم  که در دراز مدت به ما آسیب می رساند. در اینجا دلایل اصلی هدر دادن وقت و چگونگی جلوگیری از به تعو یق انداختن کارها را توضیح می دهیم :

  1. کمالگرایی

یک پروژه نیمه کاره پتانسیل کمالگرایی دارد. یک گزارش نوشته نشده ، اشتباهی ندارد . یک برنامه بدون کد، ارور و باگ ندارد. در یک ذهن کمال گرا، زمانی که شما کار می کنید، خطر گند زدن به چیزی بیشتر است و این اندیشه برای برخی ترسناک است. با به تعویق انداختن، ما خودمان را به یک استاندارد غیرممکن می رسانیم و در نتیجه، هرگز نتایج قابل توجهی به دست نمی آوریم. یافته های علمی بر این نظریه تاکید دارد: یک مطالعه از دانشگاه یورک نشان داد که دانش آموزانی که به معیارهای کمال گرایی به شدت اهمیت داده اند، تمایل زیادی به تعویق انداختن کارها داشته اند.

اما چگونه تمایلات کمال گرایی خود را از بین ببرید و دوباره به کارکردن ادامه دهید ؟

یک مشاور روانشناس می تواند به شما کمک کند که بر روی ریشه های کمال گرایی خود مانند اضطراب کار کنید. همچنین، برخی از تمرینات را خودتان می توانید انجام دهید، مانند تغییر نحوه نگرش شما نسبت به موفقیت و مهربان تربودن با خودتان. هنگامی که شما یاد می گیرید که احتمال شکست را نیز در نظر بگیرید، پروژه های شروع شده بسیار ساده تر می شوند.

 

  1. سطح انرژی پایین

گاهی اوقات ما مجبور به تعویق انداختن کارها می شویم زیرا نمی توانیم کاری انجام دهیم: فکر کردن به باز کردن لپ تاپ مان، نشستن پشت میز مان و نوشتن 10 صفحه غیرممکن است. تعدادی ازعلل برای کم انرژی بودن وجود دارد . اول، عادات سالم را بررسی کنید. آیا غذاهای ناسالمی را می خورید؟ کمتر از هشت ساعت در روز میخوابید؟ ورزش نمی کن ید؟ هر یک از این موارد می تواند دلیل کم انرژی بودن شما باشد.

اما اگر شما به طور کلی تمام موارد را انجام می دهید، وقت آن است که به یک پزشک مراجعه کنید. یک پزشک می تواند خون شما را آزمایش کند.. آنها همچنین ممکن است برای هر گونه تشخیص دیگر که ممکن است به کم انرژی بودن شما منجر شود، به سراغ سوابق پزشکی شما بروند. افسردگی همچنین می تواند باعث کمبود انرژی شود. یک مشاور می تواند این ارزیابی را انجام دهد و به شما کمک کند.

انرژی-پایین

 

  1. ناتوانی درتمرکز

شما می خواهید بر روی کارهایتان تمرکز کنید شما واقعا این کار را انجام می دهید اما هربار که کامپیوترتان را باز میکنید، خود را در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی می بینید و به طور ناگهانی هشت ساعت برای سرگرمی و تفریح بیرون میروید. بهبود تمرکز شما غیر ممکن نیست.

تعدادی از تکنیک ها به شما کمک می کند تا کار را در دست بگیرید، مثل مدیتیشن کوتاه قبل ازشروع یا گوش دادن به موسیقی آرام.

اما اگر مدیتیشن کمک تان نمیکند، با مشاور خود مشورت کنید. ممکن است ADHD (اختلال کم‌توجهی – پیش‌فعالی ) داشته باشید در حالی که به تعویق انداختن کارها علائم مستقیم ADHD نیست . یک متخصص بهداشت روانی می تواند تعیین کند که آیا رفتارهای شما مربوط به ADHD است یا نه و همچنین این مورد موجب به تعویق انداختن کارها درشما می شوند.

  1. به اعتقاد شما بهتر است بعدا آن را انجام دهید

در”آینده” این کار را انجام خواهید داد. اینطور فکر میکنید که در “آینده” فرصت های بی پایانی برای موفقیت خواهید داشت. به عنوان مثال، روز شنبه قرار است باران ببارد، بنابراین پیاده روی شما را وسوسه نخواهد کرد. اما ما نمیتوانیم مشکلات خود را بر روی آینده تلنبار کنیم. اگر ما منتظر زمان مناسب و شرایط ایده آل باشیم، ممکن است هیچ کاری انجام ندهیم. آینده شما می تواند به همان اندازه ناراحت و غم انگیز باشد که امروز شما هست، پس چرا فقط شروع نمی کنید؟

اگر پروژه تان برای شما جالب است، آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. فقط برای ده دقیقه بروی آن کار کنید و سپس “بر روی خودتان کار کنید” . این فرایند را به اندازه کافی تکرار کنید و پروژه انجام خواهد شد قبل از اینکه آینده بیاید شما فرصت دارید آن را بسازید.

 

  1. وظایف مبهم یا نامشخص است

گاهی اوقات، ما از انجام یک پروژه اجتناب می ورزیم، زیرا ما نمی دانیم که پروژه واقعا چه چیزی را دربردارد. شاید دستورالعمل ها مبهم باشند یا دامنه کارها بسیار زیاد است و شما را درگیر می کند. برای مرتب کردن کار و حل این مشکل، قلم و کاغذ را بردارید (یا هر ابزار طوفان مغزی که برای شما بهتر کار میکند). همه چیزهایی را که باید انجام شوند، بنویسید و از کوچکترین ها شروع کنید.

برای یک مقاله پژوهشی طولانی، “رفتن به کتابخانه” یا “انجام جستجوی گوگل” گامهای قابل قبول است. اولین وظیفه آسان و قابل کنترل را پیدا کنید و از آنجا شروع کنید. پس از اتمام کار، به لیست خود برگردید.

آیا نیازهای جدیدی باید اضافه شوند؟ آنها را اضافه کنید گام به گام مرحله به مرحله بروید تا زمانی که تمام کارها انجام شود و اگر هیولای به تعویق انداختن کارها دوباره به سراغ تان آمد، احساس کرختی را از بین ببرید و این روند را به طور کامل تکرار کنید. گم شدن در جنگل لیست کاری نیز یک دعوت ساده برای به تعویق انداختن کارها است. در صورتی که کارهایتان را به تعویق می اندازید، از یک مشاور کمک بگیرید
تعویق انداختن کارها یک میل خسته کننده است.

ما می خواهیم پروژه را انجام دهیم اما گاهی اوقات نمی توانیم آن را انجام دهیم. شناسایی علت اصلی دلسردی شما کلید لازم برای موفقیت درانجام کار است. یک متخصص یا مشاور ممکن است روش هایی را برای کمک به شما به کار گیرد. آنها همچنین سطح پیشرفت تان را می توانند به صورت هفتگی پیگیری کنند. استفاده از مشاوره آنلاین مانند اپلیکیشن مشورت را نیز اگر به تعویق انداختن کاری روی عملکرد یا شادی شما در حوزه های مهم مانند کار یا روابط تان تاثیر می گذارد در نظر بگیرید.

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

مقالات مرتبط

ارتقاء-شخصیت
چگونه شخصیت فردی را ارتقاء دهیم؟

دنیا پر است از آدم های خوب ، اگر شما یکی از آنها را پیدا نمی کنید ، خودتان یکی از آنها باشیدبهتر شدن در هر روز هدف زندگی است در اینجا چند راه وجود دارد که به شما کمک می کنه که فرد بهتری باشید و شخصیت خود را ارتقاء دهید. (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۳۱ / ۰۶ / ۹۷
مثبت اندیشی
به جنگ مشکلات رویم، با سلاح مثبت اندیشی

ذهن‌های مثبت قدرتمندتر هستند و اراده و تمایل بیشتری به انجام فعالیت‌های مفید دارند. شاید همیشه اتفاقات و روزگار بر وفق مرادمان نباشد ولی میتوانیم با کمی تلاش و اجرای تکنیک‌های ساده مثبت اندیشی اوضاع را کمی بهبود دهیم.

پشتیبانی حال
۱۱ / ۰۶ / ۹۸
نياز-به-روانپزشک
۱۰ علامت مهم نياز به روانپزشک

خیلی‌ها تصور می‌کنند بیماری‌های ذهنی برای دیگران اتفاق می‌افتند و این طور مشکلات خیلی نادرند. درحالی‌که آمارها نشان می‌دهد افراد بسیار زیادی به اختلال‌های ذهنی مبتلا هستند. اگر خودتان یا یکی از نزدیکان شما اختلال و مشکلات ذهنی و عاطفی دارد، نگران نشوید؛ چون می‌توانید مراجعه به روانپزشک را امتحان کنید. بیماری‌های ذهنی در فکر یا رفتار فرد رخ می‌دهند و باعث می‌شوند در زندگی روزمره‌اش دچار مشکل شود. بعضی از این بیماری‌ها متداول‌ترند، مثل افسردگی، اختلال دوقطبی یا شیزوفرنی. علت این بیماری‌ها ممکن است استرس‌های محیطی، ژنتیک، عدم تعادل مواد بیوشیمیایی در مغز یا ترکیبی از این‌ها باشد. اگر نشانه‌های اختلال‌های ذهنی را احساس می‌کنید، به روانپزشک یا روانشناس آنلاین نیاز دارید. ببینیم این نشانه‌ها کدامند.

پشتیبانی حال
۱۴ / ۱۱ / ۹۷
حواس پرتی دشمن موفقیت: بعد از این ویدئو، حواس جمع تر خواهید شد

[video width="1280" height="720" mp4="https://haal.ir/wp-content/uploads/2019/12/نیاز-به-تمرکز-داری.mp4"][/video]

پشتیبانی حال
۲۴ / ۰۹ / ۹۸
تنفس-ذهنی
غلبه بر اضطراب با تنفس ذهنی

بسیاری ازمراجعه کنندگان سردرگم هستند و نمیدانند که اضطراب خود را باید چگونه از بین ببرند . به عنوان مشاور آنها، من اغلب به آنها می گویم راه حل از بین بردن اضطراب ممکن است در یک دم وبازدم ساده (تنفس ذهنی)  باشد.تنفس ذهنی یا آگاهانه می تواند راه آسان برای ارتقاء آرامش و کاهش ترس و اضطراب در لحظه باشد. استفاده از تنفس ذهنی به عنوان یک ابزار می تواند به شما در دسترسی به بخشی از سیستم عصبی خود کمک کند که به شما امکان کاهش استرس و تفکرآرام بخش بیشتر را می دهد که باعث می شود شما احساس امنیت بیشتری داشته باشید و احساس دستپاچگی را که اغلب با اضطراب و وحشت همراه است را از بین ببرید. (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۶ / ۰۵ / ۹۷
مشاوره-آنلاین-روابط-دوستانه
روابط دوستانه منفی

بسیاری از تحقیقات علمی در مورد دوستی و سلامت بر این موضوع تمرکز دارند که چگونه دوستان خوب، باعث خوشحالی افراد و سلامت روان شما می شود . روابط دوستانه ما جزو ارزشمندترین روابط ما است. ما به دوستانمان اعتماد زیادی داریم. حتی مسائلی که نمیتوانیم آن ها را با خانواده خود در میان بگذاریم به دوستانمان میگوییم. هر دوستی امکان دارد خواسته و یا ناخواسته ما را آزار بدهد اما، در مقابل میتواند ما را یاری هم بکند.مطالعات نشان میدهد که دوستان بد و یا حتی دوستانی که ذات خوبی دارند گاهی عادات بدی دارند که میتوانند روی شما اثر منفی بگذارند.با برقراری رابطه نزدیک با این افراد امکان دارد که ضعف شخصیتی در شما به وجود بیارد. (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۰۱ / ۰۵ / ۹۷

2 دیدگاه

  • خیلی خوب بود واقعا مخصوصا بخش ادمهایی که کمالگرا هستن چون تجربه شخصی خودم دیدم اینجور ادمهارو که باید بهترین چیز از هر عملکرد را داشته باشن و در غیر اینصورت کاری رو انجام نمیدن

    • بله دوست عزیز،
      کمال گرایی،میزان اهمال کاری را بالا می برد و نگرش صفر و صدی را در فرد به وجود می اورد که می تواند آسیب زا باشد و مهم است که کنترل شود.