جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۲ روش تضمینی برای افزایش اعتماد به نفس

افزايش-اعتماد-به-نفس
تاریخ بروزرسانی : ۱۰ بهمن

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

اعتماد به نفس ضرورتاً به موفقیت یا قابلیت‌های واقعی ما وابسته نیست. ویژگی افرادی که اعتماد بنفس بالایی دارند، یا برعکس اعتماد بنفسشان لطمه خورده، بیشتر متاثر از تجربیات گذشتۀ آنهاست. ابتدا به عنوان یک کودک و سپس به عنوان یک بزرگسال و چگونه این تجربیات شما را وادار به فکر کردن در مورد خودتان کرده است. بسیاری از افراد موفق و هوشمند وجود دارند که فکر می کنند که آنها “بازنده هستند”، معتقدند که آنها به عنوان فردی ناکارآمد در بین اطرافیانشان مشهور هستند. اگر این توصیف شماست، ممکن است شگفت زده شوید که چگونه می توانید این الگوهای فکری منفی را از بین ببرید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.


تصویر خدمات اقساطی

چگونه اعتماد به نفس تان را افزایش دهید

 اعتماد به نفس پایین می تواند دلایل زیادی داشته باشد که پس از رفع یا بهبود آن ها می توانید از راه های زیر  خود هستید، در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد :

به داده های عینی نگاه کنید

اولین قدم برای افزایش اعتماد به نفس این است که نگاهی دقیق به نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید. اغلب شما می توانید اقدامات عینی برای این کار را انجام دهید.به عنوان مثال، اگر شما در مورد عملکرد شغلی خود مضطرب هستید و احساس می کنید که همیشه تیم یا شرکت خود را نا امید می کنید، در طول سالها به ارزیابی عملکرد خود نگاهی دقیق بیاندازید. بسیاری از مواقع، افراد با اعتماد به نفس پایین دستاورد واقعی خود را دست کم می گیرند. داده های عینی می تواند به شما در درک آنچه که واقعا نیاز به کار دارد ، در مقایسه با کاری که در حـال حاضر به خوبی آنرا انجام می دهید ، کمک کند.
برخی از مردم، هنگامی که به موفقیت های گذشته شان نگاه میکنند ، دوباره قوت قلب می گیرند. در ادامه با مثال فوق، آنها با یک فرایند تفکر منطقی تر مواجه می شوند و فکر می کنند “خوب، من همیشه در گذشته در جلسات سخنرانی به خوبی عمل کرده ام، هرگز بازخورد منفی زیادی دریافت نکرده ام، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که جلسات سخنرانی ام در آینده متفاوت باشد. ”

ارزیابی-روابط

روابط فعلی خود را ارزیابی کنید

شما باید با دقت نگاه کنید که دورتان را با چه کسانی احاطه کرده اید. اگر زندگی شما پر از افراد سمی ( بدردنخور ) است، ممکن است لازم باشد که عمیقا فکر کنید که این افراد چگونه اعتماد به نفس و سلامت عاطفی عمومی شما را تحت تاثیر قرار می دهند.
به عنوان مثال، اگر یک زن که احساس خیلی بدی در مورد اندام و وزن خود دارد وقتی مادر خود را چند بار در هفته می بیند و مادر او همیشه در مورد وزن او اظهار نظر می کند، این رابطه می تواند باعث خراب شدن شانس او در افزایش اعتماد به نفس اش در مورد بدن او شود.

در این مورد، رویکردهای متعددی وجود دارد که او میتواند انجام دهد، از جمله آشکارا و با قاطعیت مرزها را با مادرش تنظیم کند که در آن موضوعات مانند وزن او، حرفی زده نشود.

رویکرد دیگری ممکن است محدود کردن تماس به یک بار در هفته و دیدن اینکه آیا تغییرات محسوسی در سطوح اعتماد به نفس او به وجود می آید. گذشته خود را بررسی کنید.

همچنین، ضروری است که به زندگی خود در گذشته نگاهی بیندازید و عمیقا فکر کنید چه پیامهایی را در مورد توانایی هایتان هنگامی که در حـال رشد بودند دریافت کرده اید . اغلب افراد با اعتماد به نفس پایین در خانواده هایی رشد کرده اند که به طور ضمنی یا صریحا به آنها گفته شده که بی کفایت هستند. مشاوره روانشناسی به عنوان یک راه حل برای مشکلات اعتماد به نفس است. مشاوره می تواند در کمک به کشف منشاء مسائل مربوط به اعتماد به نفس شما بسیار مفید باشد. مشاوره روانشناس ماهر همچنین می تواند به شما در ایجاد اهداف کوچک و پیشرفته ای که به شما کمک می کند به آرامی اعتماد به نفس تان را بالا ببرید ، کمک کند.

اجازه ندهید اعتماد به نفس پایین تان، زندگی شما را تضعیف کند. بهترین هدیه ای که می توانید به خودتان بدهد این است که توانایی خود را به وضوح، از طریق خودآزمایی و کار درمانی کشف کنید. این می تواند منجر به خودآگاهی شما از آنچه که در حـال حاضر در آن خوب هستید شود و خود را پذیرای مسئولیت پذیری محدوده هایی از زندگی خود که ممکن است نیاز به کار داشته باشد ، کنید .

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.

همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

hesam blukat

5 سال پیش

اعتماد به نفس پایین در بدست اوردن موفقیت های زندگی خیلی تاثیر گذار هست
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

بله دوست من دقیقا همین طور است. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.
پاسخ دهید
0

hesam blukat

5 سال پیش

فکرش رو هم نمیکردم مشاوره بتونه تاثیرگذار باشه به این حد در بدست اوردن اعتماد به نفس
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

حالی عزیز، از تجربه ی مثبتی که در این زمینه داشته اید بسیار خوشحالیم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات