جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

هزینه عمل پولیپ بینی / نحوه جراحی پولیپ بینی با کمترین هزینه

هزینه عمل پولیپ بینی
تاریخ بروزرسانی : ۰۹ مهر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

هزینه عمل پولیپ بینی از نخستین سوالاتی است که افراد پیش از عمل پولیپ بینی می‌پرسند. این عمل معمولا برای کسانی تجویز می‌شود که نمی‌توان با کمک دارو، پولیپ بینی آن‌ها را برطرف کرد. در چنین شرایطی پزشک پس از معاینه پولیپ‌ها و انجام تصویربرداری دقیق، به بررسی ساختار استخوانی سینوس، تعداد پولیپ‌ها و اندازه آن‌ها برای عمل می‌پردازد.

عمل پولیپ بینی می‌تواند از مشکلات جدی ناشی از پولیپ بینی درمان نشده مثل سینوزیت پیچیده که منجر به تحلیل استخوان و عفونت‌های خطرناک می‌شود جلوگیری کند. پس در صورتی که پزشک چنین عملی را برای شما تجویز کرد، انجام آن را به تعویق نیندازید. ممکن است برخی افراد به دلیل هزینه عمل‌ پولیپ بینی، به فکر رفع آن با کمک روش‌‌های دیگر باشند. اما باید بدانید که هیچ درمان قطعی دیگری برای پولیپ وجود ندارد.

برای عمل پولیپ بینی و حتی عمل زیبایی بینی می‌توانید از بخش عمل بینی اقساطی در مجموعه حال و یا بخش سلامت در اپلیکیشن آپ اقدام کنید و با استفاده از وام 50 میلیونی جراحبی پولیپ را در یک مرکز خوب و با انتخاب خودتان انجام دهید.

عمل جراحی معمولا بهترین انتخاب برای بیماران است و نتیجه فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. اگر نگران تامین هزینه جراحی پولیپ بینی خود هستید، می‌توانید از خدمات اقساطی استفاده کنید. در این روش به شما این فرصت داده می‌شود تا عمل خود را در بهترین مراکز درمانی انجام دهید و هزینه آن را به تدریج و در چند قسط بپردازید.

شما میتوانید از بخش سوال رایگان از پزشک سایت حال با پزشکان و روانشناسان آنلاین به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

پولیپ بینی چیست

 


تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

عمل پولیپ بینی چگونه است

پیش از بحث هزینه عمل پولیپ بینی نوع عمل ارا بررسی میکنیم. عمل پولیپ بینی یک عمل جراحی برای حذف پولیپ‌های بینی است. پولیپ‌ها در واقع توده‌های غیر سرطانی و خوش خیمی هستند که در بخش داخلی بینی و سینوس‌ها و به دنبال التهاب مزمن به وجود می‌آیند. به نظر می‌رسد حدود ۳۰ درصد مبتلایان به رینوسینوزیت مزمن و حدود چهار درصد از بزرگسالان به پولیپ بینی دچار باشند.

پولیپ‌های کوچک بینی ممکن است هیچ علائمی ایجاد نکنند. اما بزرگ شدن و عدم درمان آن‌ها منجر به بروز مشکلاتی از جمله عفونت‌های سینوسی، آپنه خواب و تشدید آسم شوند. رایج‌ترین روش‌های عمل پولیپ بینی عبارتند از:

هزینه عمل بینی استخوانی چقدر است؟

پولیپکتومی بینی

به عمل حذف پولیپ‌های بینی، پولیپکتومی می‌گویند. این عمل جراحی با توجه به اندازه، تعداد و امکان دسترسی به پولیپ‌ها می‌تواند در مطب یا اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی انجام شود. هزینه عمل پولیپ بینی در این روش متغیر است. اگر پولیپ‌ها بزرگ و قابل مشاهده باشند، پزشک می‌تواند آن‌ها را به صورت سرپایی با ابزارهای مخصوصی خارج کند. اما در مورد پولیپ‌های عمیق و گسترده، ممکن است نیاز به روش‌های پیپچیده‌تر مثل آندوسکوپی سینوس باشد. بسته به پیچیدگی شرایط، این عمل می‌تواند بین سی دقیقه تا چند ساعت طول بکشد و نیاز به مراقبت پس از عمل دارد.

جراحی پیشرفته سینوس

عمل پولیپ بینی پیشرفته که این روزها به آن عمل جراحی آندوسکوپی سینوس می‌گویند، یک روش به‌روز و مدرن است که ممکن است به صورت سرپایی هم انجام شود. اما معمولا پزشکان ترجیح می‌دهند که بیمار را تحت بیهوشی و در اتاق عمل مجهز درمان کند. در این روش می‌توان به طور همزمان به حذف پولیپ‌ها و رفع مشکلات سینوسی که منجر به ایجاد پولیپ می‌شوند پرداخت.

طبق اعلام وب سایت mayoclinic.org پزشک متخصص گوش و حلق و بینی برای انجام این کار، یک آندوسکوپ یا دوربین بسیار کوچک را به سوراخ بینی بیمار وارد می‌کند. این دوربین می‌تواند حفره‌های سینوسی را مورد بررسی قرار دهد و به پزشک کمک کند تا بهترین تصمیم را بگیرد. پزشک قادر است در این روش از طریق باز کردن منافذ سینوس‌ها، مانع انباشت مخاط و تشکیل دوباره پولیپ شود و از این طریق، به درمان پولیپ بینی بیماران کمک کند.

سینوپلاستی بالون

معمول‌ترین روش که در گذشته برای درمان پولیپ بینی استفاده می‌شد، سینوپلاستی بالن نام دارد. پزشک متخصص گوش و حلق و بینی، این روش غیر تهاجمی را با هدف کاهش عفونت‌های سینوسی ناشی از رشد پولیپ به کار می‌گیرد. روش کاربه این صورت است که یک کاتتر یا بالون بسیار باریک با ضخامت حدود یک میلی‌متر را وارد سوراخ بینی بیمار می‌کنند. این بالون در داخل بینی می‌تواند تا چهار برابر اندازه خود باز شود و فضای کافی برای تخلیه و پاکسازی سینوس‌ها را ایجاد کند.

این بالون پس از چند ثانیه از بینی خارج می‌شود و بیمار پس از آن می‌تواند تنفس بهتری داشته باشد. این روش با وجود اثرگذاری مناسب، برای همه افراد به ویژه مبتلایان به التهاب مزمن سینوس مناسب نیست. بنابراین پزشکان از روش‌ جراحی دیگر که این روزها مثل آندوسکوپی سینوس که بسیار طرفدار دارد استفاده می‌کنند.

از کجا بفهمیم پولیپ بینی داریم

جراحی بینی

عمل پولیپ بینی با لیزر

این روزها برخی از پزشکان از لیزر برای پاکسازی مخاط داخل بینی، حذف تومورها و برش ضایعات مختلف داخل بینی از جمله پولیپ‌ها استفاده می‌کنند. این روش به دلیل این که مانع از آسیب رسیدن به بافت زیرین و مجاور می‌شود و عوارض کم‌تری دارد، محبوب است. با این حال هنوز تحقیقات در مورد تایید اثربخشی این عمل ادامه دارد.

از آن‌جا که قدرت لیزر قابلیت تطبیق دارد، از نکروز و آسیب به استخوان بینی جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر، اشعه لیزر فقط بافت همبند را هدف قرار می‌دهد و به سلول‌های اپیتلیال (بافت پوششی بینی) آسیبی نمی‌زند. تنها مشکلی که ممکن است بیماران را در استفاده از لیزر برای درمان پولیپ بینی دچار تردید کند، هزینه بالای آن است. در حال حاضر استفاده از خدمات اقساطی به شما کمک می‌کند تا بدون نگرانی در مورد هزینه عمل پولیپ بینی بتوانید آن را با استفاده از لیزر انجام دهید و هزینه آن را بعدا بپردازید.

ورزش بعد از عمل بینی درست است یا خیر؟

عوارض عمل پولیپ بینی

جراحی پولیپ بینی به طور معمول عملی پر عارضه نیست و شما می‌توانید پس از دو تا سه روز به زندگی عادی خود برگردید. البته حدود یک ماه طول می‌کشد تا به طور کامل بهبود پیدا کنید. لازم است در طول این مدت برای معاینه بینی به پزشک خود مراجعه کنید تا ترشحات بینی را خارج و راه‌های هواییتان را باز کند.

گاهی در عمل‌های پیچیده پولیپ، ممکن است بیمار به مراقبت‌های بیش‌تری نیاز داشته باشد. برای این که عمل پولیپ بینی شما بهترین نتیجه را داشته باشد، لازم است به توصیه‌های پزشک خود به خوبی عمل کنید. گاهی پس از جراحی لازم است از دارو برای کاهش التهاب و… کمک بگیرید. به طور کلی، شایع‌ترین عوارض عمل پولیپ بینی عبارتند از:

  • خونریزی از بینی. در صورتی که خونریزی زیاد و بیش از حد انتظار باشد، باید حتما با پزشکتان تماس بگیرید
  • تغییر در حس بویایی
  • آسیب به کره چشم یا مغز (این عارضه بسیار نادر است)

درباره تغذیه بعد از عمل بینی بیشتر بدانید

خونریزی از بینی

هزینه عمل پولیپ بینی

تعیین هزینه عمل پولیپ بینی به عوامل مختلفی مثل تخصص پزشک، نوع کلینیک درمانی، نوع پولیپ‌ها و اندازه و تعداد آن‌ها، روشی که پزشک برای درمان انتخاب می‌کند و… بستگی دارد. بنابراین عمل پولیپ برای همه افراد یک هزینه واحد و مشخص ندارد. از سوی دیگر، نوع بیمه پایه و تکمیلی شما هم در تعیین هزینه نهایی عمل تاثیرگذار خواهد بود.

به نظر می رسد حداقل هزینه عمل پولیپ بینی حدود ۵ میلیون تومان باشد. البته محل انجام عمل بیش‌ترین تاثیر را در هزینه نهایی دارد. گاهی پزشکان همزمان با عمل پولیپ بینی، عمل جراحی دیگری مثل رینوپلاستی بینی (درمان انحراف بینی) را هم انجام می‌دهند. مبلغ این عمل حداقل ده میلیون تومان است که هزینه حذف پولیپ‌ها هم به آن اضافه می‌شود.

هزینه عمل بینی استخوانی را اینجا ببینید.

هزینه عمل پولیپ بینی در بیمارستان دولتی

از آن‌جا که عمل پولیپ بینی یک روش درمانی برای رفع مشکلات تنفسی و احتقان است، شما می‌توانید آن را در بیمارستان‌های دولتی هزینه عمل پولیپ بینی را پرداخت کنید. برخلاف هزینه عمل زیبایی بینی، در عمل پولیپ امکان استفاده از پوشش بیمه‌ای افراد وجود دارد و هزینه عمل پولیپ در نهایت با توجه به بیمه پایه و تکمیلی شما محاسبه می‌شود. به نظر می‌رسد انجام این عمل در بیمارستان‌های دولتی برای افراد فاقد بیمه کم‌تر از پنج میلیون تومان نباشد. در سایر افراد و بر اساس نوع بیمه، درصدی از این هزینه کسر می‌شود و سهم پرداختی بیمار به او اعلام خواهد شد. البته از بخش اقساطی در مجموعه حال نیز می‌توانید این کار را در کلینیک تخصصی انجام داده و مبلغ آن را در یک سال پرداخت کنید.

هزینه عمل پولیپ بینی در بیمارستان امیراعلم

بیمارستان امیراعلم تهران یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بیمارستان‌های تخصصی گوش و حلق و بینی در ایران و خاورمیانه است که سالانه هزاران عمل جراحی از جمله عمل پولیپ بینی در آن انجام می‌شود. البته در این بیمارستان بخش‌‌های تخصصی مختلفی وجود دارد؛ اما وجود شش بخش گوش و حلق و بینی در آن باعث شده تا امکان خدمات رسانی بیش‌تری در این حوزه داشته باشد.

با توجه به مراجعان زیاد این بیمارستان، حجم پذیرش آن بالا است و پزشکان متخصص و فوق تخصص زیادی در آن مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند. از آن‌جا که این بیمارستان طرف قرارداد انواع بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی، سلامت، نیروهای مسلح و… است، هزینه عمل پولیپ بینی در آن کم و سهم پرداختی بیماران اندک است.

هزینه عمل پولیپ بینی

هزینه عمل پولیپ بینی با بیمه تامین اجتماعی

هزینه عمل پولیپ بینی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی برای افراد دارای بیمه تامین اجتماعی، بدون پرداخت هزینه و تقریبا رایگان است. البته در سایر بیمارستان‌های دولتی هم احتمالا بخش قابل توجهی از هزینه درمان بر عمده بیمه تامین اجتماعی خواهد بود و سهم شما در پرداخت هزینه زیاد نیست.

قیمت عمل پولیپ بینی به صورت اقساطی

در صورتی که قصد دارید بنا بر توصیه پزشک اقدام به عمل پولیپ بینی خود کنید و نگران تامین هزینه عمل پولیپ بینی هستید، می‌توانید از سرویس عمل بینی اقساطی استفاده کنید. با این روش شما پس از انتخاب کلینیک درمانی و تعیین هزینه عمل پولیپ بینی، اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنید. در واقع شما پیش از عمل نیازی به پرداخت هزینه ندارید و پس از انجام آن می‌توان مبلغ وام خود را در طول مدت شش ماه تا یکسال تسویه کنید.

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

غلامرضا ابراهیمی

2 ماه پیش

سلام پولیپ بینی دارم تنفسم مشکل داره سال ۶۷ یکبار نزد دکتر مرحوم امان الله صفوی نایینی عمل کردم میشه با لیزر بدون بیهوشی مجدد عمل کرد ؟ و بهترین مرکز درمانی کجاست؟
پاسخ دهید
0

مدیریت سایت

1 ماه پیش

سلام و وقت بخیر برای پولیپ های کوچک که در دسترس هم هستن از روش برداشتن پولیپ با لیزر استفاده میشه که روشی کم تهاجم هست نسبت به گذشته که خونریزی و درد بعد از آن خیلی کم هست و با دقت بالایی انجام میشه که به بافت های اطرافش کمترین آسیب وارد بشه. دوره نقاهت کوتاه تری هم دارد. بسته به اندازه و یا تعداد پولیپ ها پزشک ممکن هست از بیهوشی یا بی حسی استفاده بکنه.
پاسخ دهید
0

سعید محمد مرادی

11 ماه پیش

سلام پولیپ دارم میخوام عمل کنم بیمه تامین اجتماعی وبیمه تکمیلی sosدارم
پاسخ دهید
5

جستجو

جدیدترین مقالات