جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

هزینه عمل بینی استخوانی / جراحی بینی استخوانی چقدر هزینه دارد؟

هزینه عمل بینی استخوانی
تاریخ بروزرسانی : ۲۸ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

هزینه عمل بینی استخوانی همیشه برخی از افراد را دچار نگرانی می‌کند. زیرا با توجه به افزایش تورم در کشور، هزینه های پزشکی و جراحی نیز افزایش یافته و بسیاری از افراد توانایی پرداخت آن را ندارند. افرادی که از وضعیت صورت خود به خصوص بینی ناراضی هستند برای انجام جراحی بینی به جراحان پلاستیک یا گوش و حلق و بینی مراجعه می کنند. شما نیز برای پرداخت هزینه عمل دماغ استخوانی می‌توانید از بخش عمل بینی اقساطی استفاده کرده و وام 50 میلیونی با سود 4 درصد را دریافت نمایید.


تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

ویژگی بینی استخوانی

قبل از هزینه عمل بینی استخوانی بهتر است با بینی استخوانی بیشتر آشنا شوید. بینی های استخوانی یا بیرون زده به خودی خود پوست نازکی دارند. این پوست نازک به جراح کمک می کند تا استخوان بینی را در حین عمل کاملا تراشیده و نتیجه عمل را شگفت انگیزتر کند. به طور خلاصه، بینی های استخوانی سه ویژگی اصلی دارند:

  • دارای قوز روی پل بینی است
  • پوست انعطاف پذیر و نازک دارد
  • بافت ها و غضروف های قوی دارد

ساختار بینی دارای سه لایه اصلی است. ابتدا یک لایه عضلانی نازک، دوم لایه ای از غضروف استخوانی و لایه سوم لایه ای است که داخل مخاط بینی را می پوشاند. جراحان پلاستیک، بینی را بر اساس نوع بافت و غضروف به دو دسته بینی گوشتی و استخوانی تقسیم می کنند که تفاوت آنها در بافت و غضروف آنهاست. غضروف در بینی های استخوانی مقاوم تر و در بینی های گوشتی ضعیف تر است. بینی های استخوانی معمولاً در پل های خود خمیدگی و انحنای بیشتری دارند.

رشد بیش از حد غضروف بینی می تواند ناشی از عوامل ارثی یا شکستگی استخوان ناشی از تصادف باشد. این رشد مداوم غضروف بینی عامل ایجاد بینی های استخوانی است. گاهی اوقات به دلیل آسیب های دوران کودکی، ابتدا شکل بینی تغییر چندانی نمی کند، اما پس از رشد کودک، شکل بینی تغییر می کند. می‌توانید درباره عمل هزینه عمل دماغ گوشتی و نحوه انجام آن، این مطلب را بخوانید.

انواع روش های عمل دماغ استخوانی

بسته به نظر پزشک عمل دماغ استخوانی به دو شکل باز یا بسته انجام خواهد شد.

عمل دماغ ایخوانی به صورت باز

در طی جراحی بینی باز، جراح یک برش کوچک Z شکل در قسمت زیرین بینی بین سوراخ های بینی ایجاد می کند. رویکرد باز به پزشک اجازه می دهد تا تغییرات دقیق تری در شکل بینی شما ایجاد کند. رینوپلاستی باز یک برش کوچک ایجاد می کند، اما با مراقبت مناسب، جای زخم به سرعت محو می شود.

عمل بینی استخوانی بسته

با جراحی بینی بسته، جراح بدون اینکه روی پوست تاثیر بگذارد برش هایی در داخل بینی شما ایجاد می کند. عیب اصلی این روش، دید محدود استخوان، غضروف و بافت است. با این حال، این نوع عمل بینی باعث تورم کمتری نسبت به رینوپلاستی باز می شود و می تواند عیوب جزئی را اصلاح کند. در روش بدون جراحی برای اصلاح بینی، از تزریق ژل بینی نیز استفاده می‌شود.

عمل بینی استخوانی

مراحل انجام عمل جراحی بینی استخوانی

در جراحی بینی استخوانی، جراح اندازه بینی بیرون زده را کاهش می دهد. به دلیل پیچیدگی کمتر، نتایج جراحی بینی استخوانی بهتر از بینی های گوشتی است. هرچه پوست نازک تر و غضروف قوی تر باشد، نتایج بهتری حاصل می شود.

در جراحی قسمت هایی از استخوان و غضروف برداشته می شود و ابعاد سوراخ های بینی متناسب با بقیه صورت تنظیم می شود. جراح با ابزار کوچک مخصوصی که برای شکستن و خوردن استخوان ها استفاده می شود، برآمدگی و لکه های بینی را از بین می برد. مهارت و تجربه جراح در این کار حیاتی بسیار مهم است.

درباره تغذیه بعد از عمل بینی بیشتر بدانید

عوارض عمده عمل دماغ استخوانی

مانند هر عمل جراحی دیگری، عمل دماغ استخوانی یا Bony nose rhinoplasty نیز با خطراتی مانند خون ریزی، عفونت و یا واکنش بد به بیهوشی همراه است.
سایر خطرات احتمالی مخصوص جراحی بینی عبارتند از:

  • مشکلات تنفس از طریق بینی.
  • بی حسی دائمی در داخل و اطراف بینی.
  • احتمال ناهمواری بینی
  • درد، تغییر رنگ یا تورم که ممکن است طول بکشد.
  • جای زخم.
  • سوراخی در دیوار بین سوراخ چپ و راست بینی. به این حالت سوراخ شدن سپتوم می گویند.
  • نیاز به جراحی اضافی
  • تغییر در حس بویایی.

در صورت مشاهده هرگونه مشکل حتما از بخش پزشک آنلاین با یک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید.

هزینه عمل بینی استخوانی

هزینه عمل بینی استخوانی با توجه به شرایط مختلف از 18 تا 80 میلیون تومان متغیر است. قیمت عمل دماغ استخوانی با توجه به میزان تخصص پزشک، نوع بیمارستان یا کلینیک و نحوه عمل جراحی متفاوت خواهد بود.

عمل دماغ استخوانی

قیمت عمل بینی استخوانی در تهران

قیمت عمل دماغ استخوانی با توجه به اینکه آیا از بیمه استفاده می‌کنید یا خیر متفاوت خواهد بود. هزینه این عمل از حدود 18 میلیون تومان شروع می‌شود و تا 80 میلیون تومان نیز می‌رسد. اگر بیمه تکمیلی شما هزینه عمل بینی استخوانی را پوشش دهد می‌توانید پس از پرداخت هزینه، تمام مبلغ یا بخش زیادی از آن را از بیمه دریافت کنید.

هزینه عمل پولیپ بینی چقدر است؟

هزینه عمل بینی استخوانی 1402

هزینه عمل بینی استخوانی 1402 با توجه به محل انجام عمل و پزشک شما از 18 تا 80 میلیون تومان متغیر است. البته از آنجا که هزینه عمل بینی استخوانی تحت پوشش بیمه نیست، پرداخت آن به صورت اقساطی کاری بسیار به صرفه‌تر است.

درباره جراحی بینی نیمه فانتزی بیشتر بدانید.

هزینه عمل بینی استخوانی با بیمه

عمل بینی استخوانی درواقع یک عمل زیبایی است و بیمه هزینه‌های آن را پوشش نمی‌دهد. بنابراین باید تمامی هزینه‌ها را پرداخت کنید. اما اگر هدف از عمل زیبایی نباشد بیمه آن را پوشش می‌دهد. البته برخی از بیمه های تکمیلی عمل زیبایی را نیز پوشش می‌دهند که باید آن را از بیمه خود استعلام کنید. هزینه عمل زیبایی بینی را در این مطلب بخوانید. می‌توانید به جای پرداخت هزیتع عمل بینی استخوانی با بیمه، این کار را به صورت اقساطی و از طریق وام 50 میلیونی در بخش سلامت اپلیکیشن آپ انجام دهید تا هم در یک کلینیک مجهز عمل خود را انجام دهید و هم هزینه زیادی پرداخت نکنید.

درباره ورزش بعد از عمل بینی اینجا بخوانید

هزینه عمل بینی استخوانی در بیمارستان دولتی

هزینه عمل بینی استخوانی در بیمارستان دولتی قطعا پایین تر از کلینیک های خصوصی است. اما اینکه کدام بیمارستان دولتی مناسب‌‌تر است بستگی به نظر پزشک شما دارد زیرا اگر بخواهید توسط او عمل بینی استخوانی خود را انجام دهید باید بدانید در کدام بیمارستان عمل را انجام می‌دهد.

هزینه عمل دماغ استخوانی به صورت اقساطی

از بخش عمل بینی اقساطی در مجموعه «حال» یا بخش سلامت در اپلیکیشن آپ می‌توانید درخوسات خود را برای انجام عمل دماغ استخوانی ثبت کنید و هزینه عمل بینی استخوانی را به صورت قسطی پرداخت کنید. برای این کار درخواست خود را برای عمل بینی ثبت کنید و منتظر تماس تیم پشتیبانی باشید. در این سرویس وامی به مبلغ 50 میلیون تومان به شما اهدا می‌شود که علاوه بر عمل بینی می‌توانید از آن برای سایر عمل های دیگر حتی دندانپزشکی و سایر جراحی ها استفاده کنید. این وام در کمتر از یک هفته به شما تعلق گرفته و سود بازپرداخت این وام تنها 4 درصد می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با بخش پشتیبانی تماس گرفته و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کارهای قبل از عمل بینی استخوانی

از مصرف داروهایی که دارای آسپرین یا ایبوپروفن هستند (ادویل، موترین IB و غیره) به مدت دو هفته قبل و دو هفته بعد از جراحی خودداری کنید. این داروها ممکن است باعث خونریزی بیشتر شما شوند. فقط داروهای تایید شده یا تجویز شده توسط جراح خود را مصرف کنید. از داروهای گیاهی و مکمل های بدون نسخه خودداری کنید.

اگر سیگار می کشید، آن را متوقف کنید. استعمال دخانیات و استعمال دخانیات می تواند روند بهبودی پس از جراحی را کند کرده و منجر به مرگ بافت شود.

درباره هزینه عمل شکستگی بینی و نحوه انجام آن بیشتر بدانید

فیلم عمل بینی استخوانی

مراقبت های بعد از عمل دماغ استخوانی

پس از عمل دماغ استخوانی، باید در رختخواب استراحت کنید و سر خود را بالاتر از قفسه سینه خود قرار دهید. این کار باعث کاهش خونریزی و تورم می شود. در بیشتر مواقع، باندهای داخلی به مدت 1 تا 7 روز پس از جراحی در جای خود باقی می مانند. ممکن است یک آتل به مدت 1 هفته برای محافظت بیشتر از بینی شما چسبانده شود.

درباره اینکه قبل از عمل بینی چی بخوریم بیشتر بدانید

عمل دماغ استخوانی

ممکن است چند روز پس از جراحی یا پس از برداشتن پانسمان کمی خونریزی و تخلیه مخاط و خون قدیمی داشته باشید. ممکن است یک پد قطره ای – یک تکه گاز کوچک که با چسب در جای خود نگه داشته شده است – زیر بینی شما قرار داده شود تا زهکشی را جذب کند.

  • از فعالیت های بدنی شدید مانند ایروبیک و دویدن پرهیز کنید.
  • در حالی که روی بینی خود بانداژ دارید به جای دوش حمام بگیرید.
  • با دهان باز عطسه و سرفه کنید.
  • از برخی حالات صورت مانند لبخند زدن یا خنده خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از یبوست، غذاهای پر فیبر مانند میوه ها و سبزیجات بخورید. یبوست می تواند باعث فشار شدید شما شود و به محل جراحی فشار وارد کند.
  • دندان های خود را به آرامی مسواک بزنید تا لب بالایی حرکت نکند.
  • لباس هایی بپوشید که در جلو بسته می شوند. لباس هایی مانند پیراهن یا ژاکت را روی سر خود نکشید.
  • علاوه بر این، حداقل چهار هفته پس از جراحی، عینک یا عینک آفتابی را روی بینی خود قرار ندهید. آنها می توانند به بینی شما فشار بیاورند. می‌توانید از گونه‌ها استفاده کنید یا عینک را روی پیشانی‌تان بچسبانید تا زمانی که بینی‌تان خوب شود.
  • هنگامی که بیرون هستید، به خصوص روی بینی خود از ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید. آفتاب بیش از حد ممکن است باعث تغییر رنگ دائمی روی پوست بینی شود.
  • ممکن است 2 تا 3 هفته پس از جراحی، مقداری تورم کوتاه مدت یا رنگ سیاه و آبی در پلک های خود داشته باشید. تورم بینی می تواند بیشتر طول بکشد، گاهی اوقات تا یک سال. مصرف کمتر سدیم به رفع سریعتر تورم کمک می کند. پس از جراحی، چیزی مانند یخ یا کیسه های سرد را روی بینی خود قرار ندهید.

بینی شما در طول زندگی تغییر می کند، چه جراحی داشته باشید یا نه. به همین دلیل، سخت است که بگوییم چه زمانی به نتیجه نهایی خود از جراحی رسیده اید. با این حال، بیشتر تورم در عرض یک سال از بین می رود.

سوالات متداول

تصویر نویسنده
میلاد توکلی

میلاد توکلی

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات