جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

تب و هرآنچه باید در مورد آن بدانید

تب
تاریخ بروزرسانی : ۱۳ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

تب یا Fever وضعیتی است که می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد و می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود. در حالی که همیشه جدی نیست، مهم است که علائم، علل و درمان بیماری تب را درک کنید تا از تبدیل شدن آن به یک بیماری جدی‌تر جلوگیری کنید. البته روش های پایین آوردن تب را نیز باید بشناسید

در این پست وبلاگ به این می پردازیم که بیماری تب چیست، چه چیزی باعث آن می شود، چه علائمی دارد، چگونه تشخیص داده می شود و چگونه درمان می شود. همچنین در مورد داروهایی که برای درمان بیماری تب استفاده می‌شوند


تصویر خدمات اقساطی

تب چیست

تب وضعیتی است که در آن دمای بدن از محدوده طبیعی 98.6 درجه فارنهایت بالاتر می رود. معمولاً به دلیل عفونت یا سایر شرایط پزشکی ایجاد می شود، اما می تواند در اثر عوامل محیطی مانند گرما یا سرمای شدید نیز ایجاد شود. تب معمولاً با علائم دیگری مانند لرز، بدن درد و خستگی همراه است. تب می تواند خفیف یا شدید باشد و ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد.

شما میتوانید از بخش پزشک آنلاین سایت حال با پزشکان و مشاوران آنلاین در هر ساعت از شبانه روز ارتباط برقرار کنید.

عواملی که باعث تب می‌شود

تب معمولاً به دلیل عفونت یا سایر شرایط پزشکی ایجاد می شود. عفونت‌های رایجی که می‌توانند باعث تب شوند عبارتند از: آنفولانزا، گلودرد استرپتوکوکی و عفونت مجاری ادراری. سایر شرایط پزشکی که می توانند باعث تب شوند عبارتند از اختلالات خود ایمنی، سرطان و برخی داروها. عوامل محیطی مانند گرما یا سرمای شدید نیز می توانند باعث تب شوند.

علت تب

علائم تب کردن چیست

شایع ترین علامت تب، افزایش دمای بدن است. علائم دیگر ممکن است شامل لرز، بدن درد، خستگی و سردرد باشد. در برخی موارد، تب نیز ممکن است باعث بثورات پوستی یا سایر تغییرات پوستی شود. می‌توانید درباره تب یونجه نیز این مطلب را مطالعه کنید.

نحوه تشخصی تب

تب معمولا با اندازه گیری دمای بیمار تشخیص داده می شود. ممکن است آزمایش های دیگری برای تعیین علت تب تجویز شود، مانند آزمایش خون، آزمایش ادرار یا آزمایش تصویربرداری که معمولا در زمانی که تب خیلی شدید بوده و با دارو درمان نمی‌شود تجویز می‌شود. برای انجام آزمایش در منزل می‌توانید از خدمات حال نیز استفاده کنید و آزمایشات خود را در خانه خودتان انجام دهید

راه های درمان تب

درمان تب به علت زمینه ای بستگی دارد. اگر تب ناشی از عفونت باشد، ممکن است آنتی بیوتیک تجویز شود. سایر درمان ها ممکن است شامل داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن برای کاهش تب و تسکین علائم باشد.

داروی درمان تب

رایج ترین داروهایی که برای درمان تب استفاده می شوند، داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن هستند. این داروها می توانند به کاهش تب و تسکین علائم کمک کنند. بسته به علت تب، ممکن است داروهای تجویزی دیگری نیز مانند آنتی بیوتیک تجویز شوند.

درمان تب

بهترین راه برای پیشگیری از تب کردن

بهترین راه برای پیشگیری از تب رعایت بهداشت است. این شامل شستن مکرر دست‌ها، پرهیز از تماس نزدیک با افراد بیمار و اجتناب از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی مانند حوله یا ظروف است. همچنین مهم است که در برابر بیماری های رایج مانند آنفولانزا واکسینه شوید و از واکسن آنفولانزا استفاده کنید.  البته باید راه درمان آنفولانزا در کودکان را نیز بشناسید.

راه های مدیریت تب در زمان بیماری

بهترین راه برای مدیریت تب، درمان علت زمینه ای است. این ممکن است شامل مصرف داروهای بدون نسخه برای کاهش تب و تسکین علائم یا مصرف داروهای تجویزی در صورتی که تب ناشی از عفونت باشد، باشد. همچنین استراحت و نوشیدن مایعات فراوان بسیار مهم است.

می‌توانید درباره تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا این مطلب را بخوانید.

درمان های خانگی برای پایین آوردن تب

چندین درمان خانگی وجود دارد که می تواند برای کمک به کاهش تب و تسکین علائم استفاده شود. این موارد شامل پاشویه با آب ولرم، نوشیدن مایعات زیاد و استفاده از کمپرس خنک روی پیشانی است. همچنین مهم است که استراحت کافی داشته باشید.

برای درمان بیماری تب باید با چه متخصصی مشورت کرد؟

اگر تب دارید، مهم است که با پزشک مشورت کنید تا علت آن مشخص شود. اگر علت تب مشخص نباشد، ممکن است پزشک عمومی آنلاین شما را به یک متخصص مانند یک متخصص عفونی آنلاین یا یک روماتولوژیست ارجاع دهد.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات