جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

بهترین دارو برای آنفولانزا در کودکان / درمان آنفولانزا در کودکان

درمان آنفولانزا در کودکان
تاریخ بروزرسانی : ۱۰ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

درمان آنفولانزا در کودکان از مسائلی است که والدین هرسال با آن سروکار دارند؛ مخصوصاً اگر فرزندشان دانش‌آموز باشد. کودکان مدرسه‌ای معمولاً این بیماری را در مدرسه از هم‌کلاسی‌های خود می‌گیرند.

ویروس آنفولانزا معمولا در ماه‌های سرد کودکان را بیمار می‌کند. اکثر کودکان وقتی به آنفولانزا مبتلا می‌شوند، در یک الی دو هفته بهبود می‌یابند و تعداد بسیار کمی نیاز به مراجعه به پزشک را دارند

در این مطلب می‌خواهیم دربارۀ بیماری آنفولانزا، ابتلای کودکان و نوزادان به این بیماری، پیشگیری از آنفولانزا و درمان تب آنفولانزای کودک صحبت کنیم. اگر شما هم کودکی در خانه دارید و با رسیدن فصل سرما نگران ابتلای او به آنفولانزا هستید، این مطلب را بخوانید.


تصویر خدمات اقساطی

آنفولانزا را بیشتر بشناسید

آنفولانزا یک عفونت ویروسی است که معمولا در فصل زمستان شیوع پیدا می‌کند و بسیار مسری است. علائم این بیماری معمولاً تب، بدن درد، سرفه و … است که تب آنفولانزا شابع ترین علامت آن است.

ویروس آنفولانزا بیشتر دستگاه تنفسی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این ویروس همیشه در حال تغییر است؛ بنابراین مصونیت در برابر آن طولانی نیست و ممکن است حتی بیش از یک بار در سال به آنفولانزا مبتلا شویم.

آنفولانزا به سرعت از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند؛ به خصوص جایی که ازدحام افراد زیاد باشد. به همین دلیل کودکان بیشتر در معرض آنفولانزا هستند؛ چون این بیماری را در مدرسه به یکدیگر انتقال می‌دهند. بنابراین درمان آنفولانزا در کودکان اهمیت زیادی دارد

علائم انفولانزا در کودکان

بهتر است ابتدا مقاله تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی را مطالعه و سپس ادامه این مقاله را بخوانید. علائم آنفولانزا از بیماری سرماخوردگی شدیدتر است و همین مسئله پیشگیری و درمان آنفولانزا در کودکان را ضروری می‌کند.

کودکان وقتی سرما می‌خورند معمولا از جنب و جوش دست نمی‌کشند. اما آنفولانزا باعث می‌شود که در بستر بمانند و احساس بیماری و کسالت زیادی داشته باشند. علائم آنفولانزا در کودکان عبارتند از:

برای آشنایی با راه های چاق شدن سریع کودکان این مطلب را بخوانید

علائم آنفولانزا در کودکان

درمان آنفولانزا در نوزادان

نوزادان نمی‌توانند دربارۀ حال و احساس خودشان با ما حرف بزنند؛ به همین دلیل تشخیص و درمان آنفولانزا در آن‌ها از درمان آنفولانزا در کودکان کمی دشوارتر است. اگر نوزادی دارید، باید به دقت تغییرات رفتاری و علائم بیماری در او را زیر نظر بگیرید تا اگر بیمار شده باشد، به موقع برای درمانش اقدام کنید. برای شناخت بهتر بیماری انفولانزا در نوزادان باید بدانید که علائم زیر معمولاً به معنای ابتلای نوزاد به آنفولانزاست:

البته تشخیص همۀ این علائم در یک نوزاد برای والدینش کار ساده‌ای نیست؛ اما به طور کلی نوزادی که به آنفولانزا مبتلا می‌شود، در مقایسه با نوزادان دیگر کسل‌تر، بی‌حوصله‌تر، آشفته‌تر و ناراضی‌تر به نظر می‌رسد ضمن اینکه اشتهای خود را نیز از دست می‌دهد و به همین دلیل با توجه به سن وسال او، شربت زینک به او داده می‌شود.

اگر در زمینه داروها نیازمند مشاوره با متخصص دارو هستید میتوانید سوالات دارویی آنلاین خود از طریق سامانه حال این کار را کنید.

کودکانی که بیشتر در معرض آنفولانزا هستند

یک کودک در شرایط زیر بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا است:

  • در خانواده ، مدرسه یا محیط‌های دیگر در کنار افراد مبتلا قرار بگیرد.
  • واکسن آنفولانزا نزده باشد.
  • بعد از دست زدن به سطوح آلوده به ویروس، دست‌های خود را نشوید.

همچنین کودکانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا قرار دارند. این کودکان در صورتی که به آنفولانزا مبتلا شوند، احتمالا باید در بیمارستان بستری شوند.

علائم آنفولانزا در کودکان

راه های انتقال ویروس آنفولانزا در کودکان

ویروس آنفولانزا هم از طریق قطرات موجود در هوا پخش می‌شود و هم از طریق سطوح آلوده منتقل می‌شود.

وقتی یک کودک به آنفولانزا مبتلاست و عطسه و سرفه می‌کند، قطرات ریز تنفسی از بینی و دهانش به هوا پخش می‌شوند و اگر کودک دیگری در آن نزدیکی‌ها باشد، ویروس وارد بدن او هم می‌شود.

همچنین وقتی کودک بینی و دهانش را لمس می‌کند، بینی خود را پاک می‌کند، یا هنگام عطسه و سرفه دستانش را جلوی دهان خودش می‌گیرد، ویروس به دست‌های کودک منتقل می‌شود و اگر با دست‌هایش کسی را لمس کند، یا به وسایل و سطوح اطرافش دست بزند، ویروس را بین دیگران منتقل می‌کند.

ویروس آنفولانزا می‌تواند چندین ساعت روی سطوح (مثلا روی میز و نیمکت مدرسه، لوازم تحریر، اسباب‌بازی‌ها، دستگیره در و غیره) زنده بماند. بنابراین وقتی کودک دیگری به آن‌ها دست بزند، احتمال ابتلای او به آنفولانزا افزایش می‌یابد.

بنابراین می‌بینید که احتمال ابتلای کودک شما به آنفولانزا در مدرسه بسیار بالاست. پس برای پیشگیری و درمان آنفولانزا در کودکان چه کنیم؟ ادامۀ مطلب را بخوانید.

درباره آنفولانزای مرغی در انسان بیشتر بدانید

بهترین دارو برای آنفولانزا در کودکان

علائم سرماخوردگی معمولاً خفیف است و دو تا پنج روز پس از قرار گرفتن در معرض فرد دیگری که بیمار است ظاهر می شود. علائم ممکن است شامل تب، آبریزش یا گرفتگی بینی، عطسه، گلودرد، سرفه، سردرد و دردهای عضلانی باشد. آبریزش بینی معمولاً با آبریزش بینی شفاف شروع می شود، اما بعد از دو یا سه روز ممکن است ضخیم و سبز یا زرد شود. علائم معمولاً در طی سه تا پنج روز اول بدتر می‌شوند و سپس در عرض دو هفته به آرامی از بین می‌روند.

شربت سوسپانسیون، شربت پلاروکا، قرص روکشدار کلد بایوفایت گرین نیچر، شربت بایوکل کیدز اف آر تی و شربت فیتوگریپ گل دارو به عنوان بهترین دارو برای آنفولانزا در کودکان به حساب می‌آیند اما انتخاب بهترین آن برای کودک شما با پزشک اطفال آنلاین است که به شما کمک کند.

لیست داروهای آنفولانزا در کودکان

هنگامی که در تلاش برای خلاص شدن از شر آنفولانزا هستید، درواقع آنچه واقعاً انجام می دهید درمان علائم است. تنها کاری که می توانید برای کمک انجام دهید این است که از داروهای خانگی و داروهای آنفولانزا استفاده کنید تا به راحتیبهترین دارو برای آنفولانزا در کودکان بیشتر کودک شما کمک کند.

داروهایی مانند

  • شربت ادویل کودکان،
  • شربت بایوکل کیدز
  • شربت برون کلد هلث اید
  • شربت پروپولیس پلاس ساپلاس

لیست داروهای آنفولانزا در کودکان هستند اما برا استفاده از آنها باید حتما دکتر متخصص کودکان دارو را تجویز کند زیرا بستگی به سن و سال کودک و شرایط بیماری او دارد.

واکسن آنفولانزا در کودکان و انواع آن

بهتر است قبل از درمان آنفولانزا در کودکان به پیشگیری از این بیماری فکر کنید. مؤثرترین راه پیشگیری از ابتلای کودک به آنفولانزا، تزریق واکسن آنفولانزاست. اما این واکسن برای کودکان بالای 7 سال بوده و حتما باید با نظر پزشک باشد. به عنوان مثال واکسن آنفولانزای هلندی و واکسن آنفولانزای فرانسوی از گزینه های موجود هستند که می‌توانید به صورت آنلاین آنها را تهیه کنید.

خرید واکسن آنفولانزا هلندی یا فرانسوی

تزریق این واکسن داوطلبانه است و در پاسخ به این سوال که آیا واکسن آنفولانزا در کودکان لازم است باید گفت در بیشتر موارد بله. با توجه به سن و سلامت کودک ممکن است بتوانید بین واکسن تزریقی آنفولانزا یا واکسن اسپری بینی آنفولانزا یکی را انتخاب کنید که معمولا اسپری بینی برای کودکان بالای 2 سال است.

واکسن آنفولانزا در کودکان

عوارض واکسن آنفولانزا در کودکان

یکی از شایع ترین عوارض واکسن آنفولانزا در کودکان کمی درد و قرمزی در محل تزریق است. البته بعضی از کودکان هم ممکن است دچار تب، ضعف عضلانی و دردی شوند که یک یا دو روز طول می‌کشد. لازم نیست نگران باشید؛ این واکسن موجب آنفولانزا نمی‌شود، زیرا حاوی ویروس‌های آنفولانزای غیرفعال یا کشته شده است.

ضمن اینکه  اسپری بینی آنفولانزا در کودکان سالم بالای ۲ سال قابل استفاده می‌باشد و عوارض جانبی اسپری بینی آنفولانزا ممکن است شامل آبریزش بینی، سرفه، تب، خس‌خس سینه، استفراغ و گلودرد باشد، سردرد و درد عضلانی نیز می‌تواند اتفاق بیفتد.

تزریق واکسن آنفولانزا در کودکان

همان‌طور که گفتیم، تزریق واکسن آنفولانزا در کودکان اجباری نیست. همچنین این واکسن شما یا کودکتان را برای همیشه مصون نمی‌کند. ویروس آنفولانزا هر سال یک جهش کوچک پیدا می‌کند. بنابراین شما و کودکتان در برابر این بیماری مصون نیستید و در ابتدای فصل سرما نیاز به تزریق مجدد واکسن دارید.

برای تزریق واکسن آنفولانزا می‌توانید به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنید. اکثر مراکز درمانی در ابتدای فصل سرما خدمات تزریق این واکسن را ارائه می‌کنند. همچنین می‌توانید از خدمات تزریقات در منزل استفاده کنید. یعنی درخواست خود را برای تزریقات در منزل ثبت کنید، تا همکاران ما برای تزریق واکسن آنفولانزا به منزل شما مراجعه کنند. بهتر است. به این ترتیب کودک شما نیازی به حضور در مراکز درمانی شلوغ را نخواهد داشت.

شما میتوانید از بخش پزشک آنلاین سایت حال با پزشکان و مشاوران آنلاین در هر ساعت از شبانه روز ارتباط برقرار کنید.

درمان سریع آنفولانزا در کودکان

درمان سریع آنفولانزا در کودکان

درمان سریع آنفولانزا در کودکان به سن آن‌ها، وضعیت سلامت عمومی‌شان و همچنین شدت آنفولانزا بستگی دارد.

برخلاف تصور خیلی از ما، آنتی بیوتیک در درمان سریع آنفولانزا در کودکان مؤثر نیست. آنفولانزا یک بیماری ویروسی است و آنتی‌بیوتیک‌ها در برابر عفونت‌های ویروسی مؤثر نیستند. پزشک تنها در صورتی برای کودک شما آنتی بیوتیک تجویز می‌کند که او به پنومونی یا بیماری ریوی باکتریایی مبتلا شده باشد. مثلا دردر در گلو و یا عفونت گوش که باعث گوش درد می‌شود. شربت کوآموکسی کلاو یکی از متداول ترین شربت های کودکان برای مبارزه با عفونت ها و درمان آنفولانزا جدید است که علاوه بر آن ممکن است دکتر داروی دیگری نیز برای درمان آنفولانزا درکودکان بدهد که البته مهمترین آن‌ها داروهای تب مانند استامینوفن پاراکید یا حتی پانادول و بروفن باشد.

درمان دارویی آنفولانزا در کودکان

از مهمترین علائم آنفولانزای کودکان می‌توان به تب آنها اشاره کرد که معمولا به راحتی پایین نمی‌آید و این ویروس به کاهش تب مقاومت می‌کند. معمولا داروهایی مانند پانادول و یا پاراکید برای تب کودکان استفاده می‌شود و در مواردی که تب خیلی بالا بوده و پایین نمی‌آید شربت بروفنبه کودک داده می‌شود. ضمن اینکه برای درمان آنفولانزا از شربت کوریزان سبز نیز استفاده می‌شود که مخصوص درمان آنفولانزا جدید است.

اما همه این داروها نیاز به تجویز پزشک دارد تا بر اساس سن و میزان تب او تجویز شود. می‌توانید از دکتر آنلاین کودکان  در «حال» به صورت آنلاین استفاده کنید و به صورت متنی، صوتی و یا تصویری با پزشک مرتبط گفتگو کنید.

در حالی که بیشتر علائم یک تا دو هفته پس از شروع کاهش می یابد، سرفه خشک و خستگی عمومی می تواند چندین هفته بیشتر ادامه داشته باشد. سایر علائم احتمالی آنفولانزا شامل سرگیجه، عطسه و خس خس سینه است. تهوع و استفراغ از علائم شایع در بزرگسالان نیست، اما گاهی اوقات در کودکان نیز رخ می دهد.

 

درمان خانگی آنفولانزا در کودکان

پاشویه یکی از راه های پایین آوردن تب کودک است. برای این کار اگر کودک شما لرز ندارد، تشتی از آب که ولرم است را تهیه و پای کودک را درون آن بگذارید. این کار را می‌توانید چند مرتبه انجام دهید تا تب کودک پایین بیاید. می‌توانید این کار را همزمان با مصرف دارو انجام دهید.

برای درمان آنفولانزای کودک به روش‌های خانگی به موارد زیر توجه کنید:

  • برای کودک خود از مدرسه یا مهد کودک مرخصی بگیرید، با این کار هم از سرایت این بیماری به کودکان دیگر پیشگیری می‌کنید، هم شرایط را برای استراحت کودکتان در خانه فراهم می‌کنید.
  • استامینوفن می‌تواند به کاهش درد و تب در کودک شما کمک کند. به آن‌ها آسپرین ندهید، زیرا این دارو ممکن است موجب ابتلای کودک به سندرم ری شود.
  • بهتر است که کودک زیاد جنب‌وجوش نکند و بیشتر در رختخواب استراحت کند.
  • به کودکتان مایعات فراوان بدهید.

سریعترین راه درمان آنفولانزا در کودکان

شاید شما هم به دنبال این باشید که سریعترین راه درمان آنفولانزا چه روشی است یا درمان سریع آنفولانزا در کودکان با چه روشی انجام می‌شود. اما حقیقت این است که روش سریعی برای درمان آنفولانزا در کودکان وجود ندارد! گاهی حتی نمی‌توان آنفولانزا را با دارو درمان کرد زیرا باید طول درمان طی شود و این طول درمان حداقل 4-5 روز می‌باشد. داروها معمولا علائم آنفولانزا را تسکین می‌دهند و بیماری پس از گذشت چند روز بهبود پیدا می‌کند.

بهترین روش و سریعترین راه درمان آنفولانزا استراحت، نوشیدن مایعات فراوان و در صورت مشاوره با پزشک اطفال، داروهای ضد ویروسی و مسکن هایی مانند پانادول، پاراکید و بروفن است و این داروها بیشترین استفاده را برای درمان سریع آنفولانزای کودکان دارند. ضمن اینکه تمام این داروها را می‌توانید از داروخانه آنلاین حال سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

مشاوره با پزشک برای درمان آنفولانزا در کودکان

درمان کودکی که به تب و لرز یا آنفولانزا مبتلا شده است، به سن، درجه حرارت و علائم همراه آن بستگی دارد. اگر تب کودک بالای 37 درجه است بهتر است شربت استامینوفن استفاده کنید که پیروی از دستورالعمل های دوز روی بسته بندی بسیار مهم است. اما اگر تب و لرز کودک شما پس از بالای 38 درجه است بهتر است که از بروفن برای پایین آوردن اولیه آن استفاده کنید و سپس با پزشک اطفال آنلاین گفتگو کنید تا شما را بیشتر راهنمایی کند.

منابع

https://www.hopkinsmedicine.org

https://kidshealth.org

https://www.marchofdimes.org

https://www.chop.edu

https://www.rch.org.au

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

پارسامنش

1 سال پیش

پسر 8 ساله دارم یه هفته پیش با علائم انفولانزا رفتیم دکتر تنها داروی ک داد سرماخوردگی و شربت پروفن بود ، بعداز یک هفته هیچ تغییری نداشته ودائم تب میکنه .چکار کنم؟
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

6 ماه پیش

سلام وقت بخیر در مواجهه با علائم استمرار دار تب در فرزند شما، مهم است که بازدید از پزشک را ادامه دهید. این موارد ممکن است به علت عدم بهبود عفونت یا وجود مشکلات دیگر باشند. در ضمن، مصرف داروهایی که توسط پزشک تجویز نشده‌اند، ممکن است مشکلات جدید ایجاد کند. نکاتی که در این مورد مهم هستند: 1. مراجعه مجدد به پزشک: برای بررسی دقیقتر و تشخیص صحیح، بهتر است دوباره به پزشک مراجعه کنید. 2. توصیه‌های پزشک: پزشک ممکن است بر اساس بررسی فیزیکی و تاریخچه بیماری، داروهای مناسبتری تجویز کند یا تست‌های اضافی انجام دهد. 3. هیدراسیون: مطمئن شوید که فرزند شما به اندازه کافی آب می‌نوشد تا از احتمال دی‌هیدراسیون جلوگیری شود. 4. استراحت: اطمینان حاصل کنید که فرزند شما به اندازه کافی استراحت می‌کند. 5. تغذیه سالم: تغذیه سالم و متنوع نقش مهمی در بهبود سریعتر بیماریها دارد. هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص دقیق‌تر و درمان مناسب‌تری ارائه شود.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات