جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

واکسن آنفولانزا هلندی و فرانسوی / بهترین واکسن برای آنفولانزا

واکسن آنفولانزا هلندی
تاریخ بروزرسانی : ۱۳ آبان

این مقاله توسط دکتر زهرا خدابخش دچانی تایید شده است.

”شما میتوانید با 15% تخفیف با این پزشک به صورت آنلاین صحبت کنید.“

تصویر https://haal.ir/Storage/Profile/ProfilePic/p-2412-097832df-ba39-41d7-8a29-8aabfed9cc9d.jpeg
دکتر زهرا خدابخش دچانی
دکتری حرفه‌ای (رزیدنت) پزشک مشاوره دارویی
برای کپی کد تخفیف اینجا کلیک کنید

واکسن آنفولانزا هلندی و فرانسوی واکسن های آنفولانزایی هستند که در بین ایرانیان بسیار پر طرفدار هستند. از آنجا که ویروس آنفولانزا هر سال تغییر می‌کند. بنابراین ما هیچ گاه در برابر بیماری آنفولانزا ایمن نیستیم و حتی کودکان هم در برابر آن ایمن نیستند. بنابراین می‌توانید برای درمان آنفولانزا در کودکان این مطلب را نیز بخوانید.

حتی ممکن است بیش از یکبار در سال به این بیماری مبتلا شویم. به همین دلیل همیشه نسخه‌های جدیدی از واکسن‌های آنفولانزا تولید می‌شوند و بهتر است که ما هر سال این واکسن را دریافت کنیم.

واکسن‌ آنفولانزا انواع مختلفی دارد، مانند واکسن آنفولانزا هلندی، واکسن آنفولانزا فرانسوی و واکسن آنفولانزا فلوگارد. ممکن است شما در انتخاب واکسن آنفولانزا دچار سردرگمی باشید. در این مطلب می‌خواهیم به پرسش‌های شما دربارۀ بهترین واکسن آنفولانزا پاسخ بدهیم. پس همراه ما باشید.


تصویر خدمات اقساطی

واکسن آنفولانزا هلندی برای کودکان

واکسن آنفولانزا هلندی اینفلوواک تترا (INFLUVAC TETRA) شامل چهارنوع ویروس آنفولانزای غیرفعال شده است. به این واکسن، واکسن آنفولانزای چهار ظرفیتی هم می‌گویند. این واکسن هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان قابل تزریق است.

واکسن آنفولانزا هلندی

مهم‌ترین عارضۀ این واکسن درد در محل تزریق است. بعضی از افراد علائمی مثل سردرد و خستگی و درد عضلانی را هم تجربه می‌کنند. تزریق واکسن آنفولانزا هلندی برای کودکان ممکن است عوارض دیگری را هم ایجاد کند، مثل اسهال و استفراغ و از دست دادن اشتها.

زنانی که باردار یا در حال شیردهی هستند، یا قصد دارند باردار شوند، برای تزریق این واکسن باید با پزشک مشورت کنند.

اگر نیاز به واکسن hpv دارید می‌توانید برای خرید واکسن پاپیلوگارد از اینجا اقدام کنید

واکسن آنفولانزا هلندی در چه مواردی تجویز می‌شود؟

اگر آنفولانزا برای افراد خاص خطرناک باشد بهتر است این افراد آنفولانزا نگیرند و به قول معروف، پیشگیری کنند. واکس آنفولانزا هلندی یکی از واکسن هایی است که توسط پزشکان برای این گروه خاص تجویز می‌شود تا به این بیماری دچار نشوند.

در صورت حساسیت به مقادیر کم تخم مرغ (اووآلبومین یا پروتیئن تخم مرغ) ، فرمالدهید، پلی سوربات 80، استیل تری متیل آمونیوم برومید و یا جنتامایسین نباید این واکس را تزریق کنید. ضمن اینکه اگر بیمار هستنید یا تب دارید به هیچ عنوان نباید واکس آنفولانزا هلندی یا فرانسوی و یا هر نوع واکس دیگری را بزنید. باید صبر کنید تا بیماری کاملا خوب شده و بعد واکسن را تزریق کنید.

واکسن آنفولانزا فرانسوی

واکسن آنفولانزا فرانسوی گریپ تترا (Vaxigrip Tetra) از بزرگسالان و کودکان در برابر بیماری آنفولانزا محافظت می‌کند. این واکسن نیز حاوی چهار نوع ویروس آنفولانزای غیرفعال است.

این واکسن به تشخیص پزشک در دوران بارداری به زنان تزریق می‌شود. تزریق گریپ تترا در بارداری می‌تواند از کودک، از تولد او تا 6 ماهگی‌اش، در برابر آنفولانزا محافظت کند که البته تزریق آن باید توسط متخصص زنان و زایمان حتما تایید شود.

عوارض شایع واکسن آنفولانزا فرانسوی معمولاً درد و قرمزی و تورم در محل تزریق واکسن است. گاهی اوقات هم افراد سردرد و تب و دردهای عضلانی را تجربه می‌کنند. عوارض این واکسن برای کودکان ممکن است خواب‌آلودگی، کاهش اشتها، گریه و تحریک پذیری و استفراغ باشد.

درباره درمان تب کودک این مطلب را بخوانید

واکسن آنفولانزا فرانسوی

تفاوت واکسن آنفولانزا سه ظرفیتی و چهار ظرفیتی

برای آنکه تفاوت میان واکسن آنفولانزا سه ظرفیتی و چهار ظرفیتی را توضیح بدهیم، ابتدا باید دربارۀ آنفولانزای نوع A و نوع B کمی توضیح دهیم.

ویروس آنفولانزای نوع A میان حیوان و انسان مشترک است که به آن آنفولانزای مرغی هم می‌گویند؛ در نتیجه این بیماری می‌تواند از حیوان به انسان سرایت کند و باعث همه‌گیری شود. آنفولانزای نوع B هم البته بسیار مسری است، اما ویروس آن فقط در انسان وجود دارد و باعث همه‌گیری نمی‌شود.

می‌توانید تفاوت های آنفولانزا و سرما خوردگی را در این مطلب را بخوانید

واکسن آنفولانزا سه ظرفیتی از شما در برابر سه سویه یا سه نوع ویروس آنفولانزا محافظت می‌کند: دو نوع ویروس آنفولانزا A و یک نوع ویروس آنفولانزا B. اما واکسن آنفولانزا چهارظرفیتی در برابر چهار سویه یا چهار نوع ویروس آنفولانزا شما را ایمن می‌کند، دو سویه آنفولانزای A و دو سویه آنفولانزای B.

با وجود آنکه واکسن چهار ظرفیتی از شما در برابر سویه‌های بیشتری از عفونت آنفولانزا محافظت می‌کند، اما در حال حاضر نهادهای پزشکی مثل مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا (CDC) اعلام نکرده که یکی از این واکسن‌ها بر دیگری برتری دارد و توصیه نمی‌کند که کدامیک را تزریق کنید. واکسن آنفولانزا هلندی و واکسن آنفولانزای فرانسوی هردو از واکسن های چهار ظرفیتی هستند.

شما میتوانید از بخش سوال رایگان از پزشک سایت حال با پزشکان و روانشناسان آنلاین به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

واکسن آنفولانزا برای کودکان

واکسن آنفولانزا فلوگارد

واکسن آنفولانزا فلوگارد نوع جدیدتری از واکسن آنفولانزا است. فلوگارد یک واکسن آنفولانزا چهار ظرفیتی است و از شما در برابر چهار نوع ویروس آنفولانزا محافظت می‌کند.

این واکسن ساخت ایران است و برای ساخت آن از فناوری ژنتیکی نوترکیب استفاده شده است. فلوگارد دومین واکسن جهان است که بر پایۀ این فناوری ساخته شده است.

واکسن‌های آنفولانزای دیگر مثل واکسن آنفولانزا هلندی و واکسن آنفولانزا فرانسوی با استفاده از ویروس غیرفعال شده، بر پایۀ تخم مرغ ساخته شده‌اند. به همین دلیل ممکن است برای کسانی که به تخم‌مرغ حساسیت دارند، قابل استفاده نباشند. اما فلوگارد با استفاده از قسمتی از ژن ویروس آنفولانزا ساخته شده و تزریق آن عوارض و حساسیت کمتری را به دنبال دارد.

در حال حاضر افراد بالای 18 سال می‌توانند این واکسن را تزریق کنند.

درباره درمان آنفولانزای معده بیشتر بدانید

واکسن آنفولانزا فلوگارد

واکسن آنفولانزا هلندی چگونه اثر می‌کند

در ابتدا باید بدانید که واکسن آنفولانزا 100 درصد دربرابر آنفولانزا از شما محافظت نمی کند اما احتمال ابتلا به آنفولانزا را بسیار کاهش می‌دهد، مخصوصا واکسن آنفولانزا هلندی و واکسن آنفولانزا فرانسوی که بهتر عمل کرده‌اند. اما در جریان باشید اگر این واکسن ها هم پیدا نشد واکس آنفولانزای ایرانی هم خوب است و می‌تواند درصد ابتلا به آنفولانزا را کاهش دهد.

هنگامی که واکسن آنفولانزا هلندی را دریافت می کنید، بدن شما آنتی بادی هایی علیه آنفولانزا می سازد. آنتی بادی ها پروتئین هایی در خون شما هستند که از شما در برابر عفونت ها محافظت می کنند. آنتی‌بادی‌هایی که بدن شما پس از واکسن آنفولانزا می‌سازد، احتمال ابتلا به آنفولانزا را کاهش می‌دهد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شما نمی توانید آنفولانزا را از طریق واکسن آنفولانزا هلندی یا فرانسوی دریافت کنید و این یک باور اشتباه است.

واکسن آنفولانزا بسیار ایمن است. سال‌هاست که واکسن آنفولانزا به افراد زیادی تزریق می‌شود. گاهی اوقات پس از تزریق واکسن آنفولانزا، ممکن است عوارض جانبی داشته باشید. اما این عوارض خفیف هستند و به سرعت برطرف می‌شوند. ممکن است بازوی شما در جایی که واکسن خود را دریافت کرده اید دردناک، قرمز یا کمی متورم باشد اما بدانید که بعد از یک تا دو روز از بین خواهد رفت. ضمن اینکه عوارض جانبی نشان می دهد که واکسن درست کار می‌کند، زیرا واکسن سیستم ایمنی بدن شما را برای مبارزه با عفونت واقعی آنفولانزا آماده می کند.

شما همچنین میتوانید از خدمات سلامت پزشکی حال برای تزریق واکسن آنفولانزا در منزل استفاده کنید.

واکسن آنفولانزا هلندی

بهترین واکسن آنفولانزا

در حال حاضر انواعی از واکسن‌های آنفولانزا در دسترس هستند. بعضی از واکسن‌ها سه ظرفیتی هستند و از شما در برابر سه سویه ویروس محافظت می‌کنند، و بعضی از آن‌ها چهار ظرفیتی هستند و شما را در برابر چهار سویه از این بیماری ایمن می‌سازند.

واکسن‌ آنفولانزا هلندی یا اینفلواک تترا و واکسن آنفولانزا فرانسوی یا گریپ تترا هردو واکسن چهار ظرفیتی هستند و هردو برپایۀ تخم مرغ ساخته شده‌اند. نحوۀ تزریق و نگهداری این دو واکسن نیز مانند هم است و می‌توانید برای تزریق آن در منزل از سرویس تزریقات در منزل «حال» استفاده کنید و منتظر باشید تا تزریقاتچی به محل مورد نظر شما مراجعه و واکسن را تزریق کند.

تنها تفاوتی که میان این دو وجود دارد، مواد پایۀ آن‌هاست. واکسن‌ آنفولانزا هلندی از جنتامایسین و واکسن آنفولانزا فرانسوی از نئومایسین ساخته شده‌اند. در نتیجه افرادی که به جنتامایسین حساسیت دارند بهتر است واکسن فرانسوی، و کسانی که به نئومایسین حساسیت دارند بهتر است واکسن هلندی دریافت کنند.

همچنین در حال حاضر از فناوری‌های نوترکیبی برای ساخت واکسن‌های آنفولانزای جدید استفاده می‌شود، مانند واکسن آنفولانزا فلوگارد که ساخت ایران است. تفاوت عمدۀ این واکسن‌ها با نوع هلندی و فرانسوی آن است که بر پایۀ تخم مرغ ساخته نشده‌اند. در نتیجه کسانی که به تخم‌مرغ حساسیت دارند، بهتر است این نوع از واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

بنابراین انتخاب بهترین واکسن آنفولانزا بستگی به شرایط شما دارد و لازم است که در این زمینه از مشاوره آنلاین پزشکی استفاده کنید که می‌تواند واکسن آنفولانزا هلندی یا واکسن آنفولانزای فرانسوی و یا حتی واکسن داخلی باشد.

واکسن آنفولانزا خرید اینترنتی

این روزها شما می‌توانید به جای مراجعه حضوری به داروخانه‌ها، واکسن آنفولانزا را به صورت اینترنتی خرید کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از خدمات داروخانه اینترنتی «حال» استفاده کنید.

روی لینک داروخانه آنلاین حال کلیک کنید و درخواست خود را برای خرید واکسن آنفولانزا ثبت کنید. می‌توانید در بخش توضیحات، درباره واکس فرانسوی یا هلندی یا هر برند دیگری به داروخانه توضیحات لازم را ارائه کنید. و پس از پرداخت مبلغ آن، واکسن آنفولانزا را در منزل خودتان تحویل بگیرید.

قیمت واکسن آنفولانزا هلندی و تزریق آن در منزل

با وجود اینکه تزریق واکسن آنفولانزا اجباری نیست، اما توصیه می‌کنیم که این کار را انجام بدهید؛ به ویژه اگر دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستید.

در پاییز امسال (سال 1401)، قیمت انواع واکسن‌های آنفولانزای خارجی و ایرانی در داروخانه‌ها  بین 210 تا 213 هزار تومان است. هم‌اکنون تزریق این واکسن در منزل نیز ممکن است. به شما پیشنهاد می‌دهیم که از سرویس تزریقات در منزل «حال» استفاده کنید. استفاده از این خدمات شما را از مراجعه به مراکز درمانی شلوغ بی‌نیاز می‌کند و حتی کودکان شما نیز می‌توانند از همین طریق واکسن خود را تزریق کنند.

خرید واکسن آنفولانزا فرانسوی

 

منابع

https://www.news-medical.net

https://www.healthline.com

https://www.mercycare.org/

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

نسرین رضایی

6 ماه پیش

من سرما خوردم میشه واکسن آنفولانزا بزنم
پاسخ دهید
1

تیم تحریریه

6 ماه پیش

بهرته با تاخیر یک هفته ای بعد از درمان بزنید
پاسخ دهید
0

آرام صالحی

6 ماه پیش

من یک دوز واکسن هلندی زدم میشه با فاصله ده روز واکسن فلوگارد هم بزنم؟
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

3 ماه پیش

سلام و وقت بخیر اگر از پیش اقدام به زدن واکسن آنفولانزا کرده‌اید و قصد دارید واکسن فلوگارد را نیز بزنید، بهتر است با پزشک معالج خود تماس بگیرید و به او اطلاع دهید. پزشک شما می‌تواند بر اساس وضعیت شخصی شما توصیه‌های دقیق‌تری ارائه کند و تصمیم مناسبی برای شما بگیرد.
پاسخ دهید
0

مهرانه

7 ماه پیش

سلام پسرم ۳سالشه و ۷روز پیش واکسن ۴ظرفزتی هلندیرو زود امروز کمی سرفه داره و کمی بدنش گرمه...ایا عوارض واکسنه؟یا امکان داره بیمارشده باشه؟
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

4 ماه پیش

سلام وقت بخیر از عوارض واکسن آنفولانزا قرمزی و تورم و تب خفیف هست که نشان دهنده این است که واکسن سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عفونت واقعی آنفولانزا آماده میکنه و معمولا تا دو سه روز ادامه داره اگر بیشتر از این مدت این علائم از بین نرفت باید به پزشک مراجعه کنید.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات