جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ازدواج پسر با دختر بزرگتر / آیا ازدواج کنم یا نه؟

ازدواج با دختر بزرگتر از پسر
تاریخ بروزرسانی : ۱۳ آبان

این مقاله توسط دکتر احمد احمدی تایید شده است.

”شما میتوانید با 15% تخفیف با این پزشک به صورت آنلاین صحبت کنید.“

تصویر https://haal.ir/Storage/Profile/ProfilePic/b2c75258-f715-4106-aefe-a4c9dadcd04c.png
دکتر احمد احمدی
دکتری مشاوره و هیپنوتیزم درمانگر
برای کپی کد تخفیف اینجا کلیک کنید

ازدواج پسر با دختر بزرگتر همیشه یکی از دغدغه های جوانان بوده و هست. بدیهی است که هر روابط عاشقانه با پستی و بلندی‌هایی همراه هستند. به هر حـال ازدواج و تشکیل خانواده تصمیمی مهم و جدی است که میتواند مسیر زندگی اینده افراد را تغییر دهد.بسیاری معتقدند که اگر عشق واقعی از راه برسد همه چیز آسان‌تر می‌شود. اما در این زمان هم عاشق ماندن خیلی مهمتر از عاشق شدن است.

اگر دست بر قضا تصمیم برای ازدواج با دختر بزرگتر گرفته اید، باید آگاه باشید که دوام و بقای این ازدواج مانند شنا کردن در جهت عکس رودخانه سخت ولی شدنی است. فاصله سنی در ازدواج همیشه مورد پژوهش و بررسی بوده است. زیرا زمانی که اطرافیان و خانواده‌تان با یک کلیشه اجتماعی برعکس مواجه می‌شوند که با عرف جامعه مغایر است رفتاری سخت گیرانه از خود نشان میدهند و این نوع برخورد میتواند روی رابطه شما تاثیر بگذارد.

در این مطلب قصد داریم درباره باید و نبایدهای مهم در ازدواج با دختر دو سال بزرگتر از پسر و نظرات روانشناسی پیرامون آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.


تصویر خدمات اقساطی

آیا ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود صحیح است؟ چرا؟

پیشرفت علم و فناوری روی زندگی و رابط انسانی هم اثر گذاشته و تغییراتی در مناسبات بین زوجین ایجاد کرده است. در حـال حاضر خانم‌ها هم پا به پای مردان در جامعه حضور دارند و حتی تعداد نقش‌های بیشتری را نسبت به مردان به دوش می‌گیرند که نشانه‌ای از بلوغ و تکامل شخصیتی آنها است. بسیاری از مردان جوان تمایل دارند دختری را برای ازدواج انتخاب کنند که یک شریک زندگی بالغ و با اعتماد به نفس باشد. چنین زنانی یک متحد قوی و قابل اتکا هستند.

این زنان با داشتن عزت نفس بالا، نمی‌ترسند که کاستی‌های خود را بپذیرند و میدانند از زندگی چه می‌خواهند بنابراین کمتر در رابطه خود دچار سردرگمی می‌شوند. همچنین سن مناسب برای ازدواج برای هر فرد متفاوت است.

ازدواج با دختر بزرگتر از پسر

یکی از سوالات مهم در ازدواج سن مناسب برای ازدواج است.

به همین دلیل ازدواج با دختر یک یا دوسال بزرگتر برای پسران جذاب است. دختری که یک یا دوسال از پسر بزرگتر است؛ درک بهتری از شرایط زندگی دارد، کمتر تصمیمات خودخواهانه می‌گیرد. با اینکه جوانی و زیبایی دخترانه لازم را دارد به بلوغ اخلاقی و احساسی رسیده و مردان جوان درمواجه با چنین دختری به سادگی میتوانند این رشد اخلاقی را درک کنند و برای تشکیل یک زندگی موفق امیدوار باشند.

درباره سن مناسب ازدواج برای دختران و پسران می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

ازدواج با دختر دوسال بزرگتر از پسر از نظر روانشناسی

دلایل انتخاب همسر و ازدواج با دختر بزرگتر که یکی دو سال بزرگتر است با انتخاب زنی بزرگتر از ۱۰ الی ۱۵ سال، فرق دارد. با وجود اینکه عشق و پیدا کردن شریک زندگی تا حدودی غیر منتظره است ولی تنها مردانی به ازدواج با زنی مسن‌تر (۱۰ یا ۱۵ سال بزرگتر) تمایل دارند که در کودکی توجه کافی به آنها نشده است.

عروسی

ازدواج پسر با دختر بزرگتر خوب‌ها و بدی‌هایی دارد.

آنها به دنبال حضانت و مراقب زنی باتجربه هستند به همین دلیل این مردان به طور ناخودآگاه زنی را انتخاب می‌کنند که سنی نزدیک به مادر یا خواهر بزرگترشان دارد.

بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره ازدواج

مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از پسر

هر زنی میخواهد محبوب دل همسرش باشد و توسط مرد زندگی‌اش درک شود. مردان هم به دنبال زنی واقع گرا، با اعتماد به نفس و بالغ هستند. این اختلاف سنی بین دختر و پسر گاهی به برآورده شدن انتظارات بین آنها جامع عمل می‌پوشاند.

ازدواج با دختر دوسال بزرگتر از پسر با فرض اینکه هر دو آنها در اواخر دهه بیست سالگی یا اویل سی سالگی باشند دارای مزایای زیر است:

  • اگر فکر می‌کنید مرد حامی زن است، ازدواج با دختر بزرگتر از شما میتواند این ذهنیت‌تان را تغییر دهد. زنان بزرگتر میتوانند گاهی نقش یک حامی قوی و محکم را در زندگی مشترک برعهده بگیرند. طوری که به آنها تکیه کنید.
  • در کنار دختر بزرگتر میتوانید زمانهایی بی‌پروا باشید به خاطر مشکلات فریاد بزنید. آنها به خوبی درک می‌کنند همینطور نسبت به زنان دیگر تجربه بیشتری برای حل مشکلات دارند.
  • دختران بزرگتر از پسر میتوانند شرایط بحرانی را به خوبی مدیریت کنند و با جلوگیری از برخی اشتباهات مسیر موفقیت را هموارتر کنند.
  • چنین دخترانی در زمینه دانش، شغل، امور مالی و تصمیم گیری‌ها هم موفق‌تر هستند. اغلب از لحاظ مالی مستقلند و وابستگی چندانی به مرد ندارند.
  • چنین زنانی احساسات واقعی‌شان را به نمایش می‌گذارند و به بیان احساسات واقعی اهمیت می‌دهند.

درباره سوالات خواستگاری و اینکه بهترین سوالات برای شناخت همسر کدامتد، این مطلب را بخوانید

ازدواج با دختر بزرگتر

نکات ازدواج با دختر بزرگتر 

به طور کلی ازدواج پسر با دختر بزرگتر ایرادی ندارد البته شرایطی نیز مورد نیاز است تا این ازدواج موفق‌تر باشد. اما اگر اختلاف سنی خیلی زیاد باشد ممکن است مشکلاتی نیز به وجو بیاید که برخی از آن‌]ا عبارتند از:

  • حرف‌های از مد افتاده
  • عدم تفاهم فکری
  • نحوه برخود متفاوت با مشکلات
  • دید متفاوت نسبت به جامعه و آینده
  • بزرگ کردن مشلات یا کوچک شمردن آن‌ها
  • اختلاف در تحمل مشکلات و …

بنابراین ایرواج با ازدواج با دختر دوسال بزرگتر از پسر یا چند سال بزرگتر، به خودی خود مشکلی ندارد اما نیاز به بررسی بیشتری بین زن و مرد می‌باشد که این کار توسط مشاوره قبل از ازدواج آنلاین انجام خواهد شد

بیشتر بدانید: ازدواج سنتی یا مدرن

مشکلات احتمالی در ازدواج با دختر دوسال بزرگتر از پسر

خوبی‌ها و بدی‌ها در کنار هم معنا پیدا میکنند. برای تصمیم گیری درست هنگام ازدواج دختر بزرگتر از پسر باید مجموعه این مزایا و معایب را همراه با ملاک‌های اصلی ازدواجتان در نظر بگیرید به عنوان مثال؛

  • ممکن است خانواده، جامعه و اطرافیانتان شما و دختر مورد علاقه‌تان را به سخره بگیرند و از تصمیمتان انتقاد کنند.
  • شاید فکر کنید دو سه سال اختلاف سنی چیز مهمی نیست ولی در فرزندآوری میتواند اثرگذار باشد. اگر از آن دسته مردانی هستید که نمیخواهید تا چند سال بعد صاحب فرزند شوید باید به سن باروری همسرتان نیز توجه داشته باشید.
  • افراد در سنین بالاتر انعطاف پذیری کمتری دارند بنابراین اگر شخصیت‌های مختلفی دارید شاید رسیدن به یک توافق در رابطه برایتان سخت‌تر باشد.
  • باید در رابطه‌تان هوشمندی بیشتری به کار بگیرید زنان بزرگتر به سادگی از انتظارات خود نمی‌گذرند و به همان اندازه که به شما توجه و محبت دارند باید نیازهایشان را برآورده کنید.

در کنار تمامی مسائلی که در ازدواج با دختر بزرگتر از پسر از پسر وجود دارد همیشه یک چالش ذهن خانم‌های بزرگتر را درگیر می‌کند.

اینکه آیا یک مرد جوانتر میتواند آنها را درک کند و به شناخت مشترکی از نیازها، احساسات، تفکرات و.. برسند؟

برای پاسخ به این سوال باید مشخص کنید؛ چه چیزی شما را کنار هم نگه می‌دارد.

برگشت به رابطه قبلی و نکاتی مربوط به آن را بیشتر بشناسید

ازدواج با دختر بزرگتر از پسر

در ازدواج علاوه بر سن باید مسائل مهم دیگری در نطر گرفته شود.

نقش کلی تفاوت سنی در موفقیت ازدواج

برای درک عمیق تر نقس تفاوت سنی در ازدواج و ازدواج با دختر بزرگتر می توانید به این پادکست که درباره نقش تفاوت سنی در موفقیت ازدواج است، گوش دهید.

اگر تنها شعله‌های عشق و عواطف یا جاذبه‌های جنسی شما را کنار هم نگه داشته؛ ممکن است در درک متقابل دچار مشکل شوید. برای آگاهی نسبت به این موضوع باید بیشتر با همدیگر در ارتباط باشید و با شریک زندگی خود آشنا شوید. در مورد تمایل او برای رسیدن به سازش آگاهی کسب کنید. مجموعه این اطلاعات میتواند شما را برای گرفتن تصمیمی درست و عاقلانه یاری کند.

وقتی زوجی را در مرحله پیش از ازدواج می‌بینیم پیشنهاد می‌کنیم که برای عملی کردن تصمیم ازدواج‌شان عجله نکنند و تلاش کنند وقت بیشتری رو در جهت شناخت هم بگذرانند.یکی دیگر از پیشنهادها که امروزه دیگر به اندازه گذشته غریب نیست مشاوره پیش از ازدواج است. این مشاوره می‌تواند آنلاین یا حضوری یا تلفنی باشد. یکی از خدماتی که سامانه روانشناسی آنلاین «حال» ارائه می‌کند، مشاوره ازدواج آنلاین است.

مشاوره آنلاین روانشناسی

سوالات متداول درباره ازدواج با دختر بزرگتر

ازدواج با دختر بزرگتر از پسر از نظر روانشناسی

عمل روانشناسی این کار را رد نمی‌کند اما آن را مستلزم داشتن شرایطی می‌داند که در صورت وجود آن شرایط، ازدواج با دختر بزرگتر هیچ مشکلی نخواهد داشت.

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر اسلام چگونه است؟

سن دختر به نسبت سن پسر اهمیتی در اسلام ندارد و معیاری برای خوشبختی نمی باشد

ازدواج با دختری که 10 سال بزرگتر است جایز است؟

این کار به خاطر اختلاف سن زیاد چندان توصیه نمی‌شود و حتما لازم است هر دو نفر از مشاوره آنلاین ازدواج استفاده کنند و مشاوره بگیرند.

ازدواج با دختر 8 سال بزرگتر جایز است؟

ازدواج با دختر 8 سال بزرگتر از پسر، به خاطر اختلاف سن زیاد چندان توصیه نمی‌شود و حتما لازم است هر دو نفر از مشاوره آنلاین ازدواج استفاده کنند و مشاوره بگیرند.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

مریم

3 ماه پیش

سلام . همسر من 3 سال از من کوچک تر هست و 18 سال از ازدواج ما می گذره . هر سال که می گذره من بیشتر به تفاوت سنی و تفاوت نگرش به مسایل را احساس می کنم. با اینکه هر رو شاغل و تحصیل کرده هستیم ، احساس می کنم نقش زن و مرد زندگی توامان بر دوش من افتاده ، نه از لحاظ مالی بلکه بار تصمصیم گیریهای مهم زندگی و ... و کسی نیست که بهش تکیه کنم و حامی من باشه ...
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

3 ماه پیش

سلام مریم عزیز اولین و بهترین راه صحبت کردن با همسرتون هست و شفاف خواسته های خودتونو از رابطه باهم درمیون بزارید و از مشاور خانواده هم حتما کمک بگیرید تا کامل و با جزئیات بیشتری بررسی رو انجام بده.
پاسخ دهید
0

meI'm

10 ماه پیش

بنظرتون رابط دختری که ده سال اختلاف سنی با پسر کوچیکتر از خود دارد(۲۸_۱۸) اشتباه، دختر درک و عاطف احساسی اش هم قد پسره و. کمتره نشون میده از نظر ظاهری هم دختره کوچیک
پاسخ دهید
1

I'm

10 ماه پیش

بنظرتون رابط دختری که ده سال اختلاف سنی با پسر کوچیکتر از خود دارد(۲۸_۱۸) اشتباه، دختر درک و عاطف احساسی اش هم قد پسره و. کمتره نشون میده از نظر ظاهری هم دختره کوچیک
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

3 ماه پیش

سلام و وقت بخیر در این مورد فقط نباید به سن افراد توجه کرد فاکتورهای دیگه ای هم باید مدنظر قرار گرفته بشه و بررسی دقیق اون باید توسط مشاور خانواده و روانشناس انجام بشه.
پاسخ دهید
0

محمد سینا پور

3 ماه پیش

دیگه موردی پیدا نکردی؟ شاید الان خیلی خوب به نظر برسه ولی چند سال آینده حتما به مشکل میخورید
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات