جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

چرا مشاوره ازدواج لازم است؟ ۶ دلیل مهم

مشاوره ازدواج
تاریخ بروزرسانی : ۰۲ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

شما نیز به این جمله قدیمی که ازدواج مثل هندوانه در بسته است اعتقاد دارید؟یا بر این باورید که آن قدر باهوش هستید که بتوانید با چند جلسه آشنایی خانوادگی طرف مقابلتان را بشناسید؟شاید هم از آن دسته افرادی هستید که نظرتان این است اگر با کسی ازدواج کنم که مدتی است با او وارد رابطه عاطفی شدم شناخت کافی از او به دست آورده ام.اما این روزها با پیچیده شدن رفتارهای انسانی، تغییر شکل مشکلات مسائل، تغییر سبک زندگی و هزاران مساله دیگر برای داشتن ازدواجی موفق مشاوره ازدواج به همه افراد پیشنهاد می شود.همه ما افرادی را دیده ایم که با وجود دوستی های چند ساله قبل از ازدواج، نتوانسته اند حتی یک سال نیز با یکدیگر بعد از ازدواج زندگی کنند.


تصویر خدمات اقساطی

چرا مشاوره ازدواج ضروری است؟

تصمیم بر پایه عقل و منطق:

همه ما بارها این جمله را شنیده ایم که عشق کور است!اما واقعا زمانی که فردی را دوست دارید نقاط ضعف و ایرادهای به چشمتان نمی آید و همین مسائل در آینده برایتان مشکل ساز خواهد شد.در مشاوره ازدواج مشاور به شما کمک می کند فارغ از احساسات، به شکل منطقی و عقلانی طرف مقابلتان را ببینید و بشناسید.تمام فاکتورهای اخلاقی، فرهنگی، خانوادگی، رفتاری و غیره را بررسی کرده و با چشمانی باز تصمیم بگیرید.

توجه به مسائلی که خود افراد آن را مهم نمی دانند:

یکی دیگر از دلایل اهمیت مشاوره ازدواج آن است که شما به کمک یک متخصص به ریزترین مواردی که خودتان حتی به آن فکر نکرده اید توجه خواهید کرد.اختلافات و نکات بسیار ریزی که شاید قبل از ازدواج برایتان خنده دار باشد بعد از ازدواج ممکن است به مهم ترین مساله زندگیتان تبدیل شود.بنابراین در مشاوره ازدواج خیالتان راحت است که تمام مسائل مهم را بررسی کرده اید.

تعیین آمادگی ازدواج و بلوغ فکری:

بلوغ فکری و آمادگی برای ازدواج با بلوغ جسمی یا همان بلوغ جنسی که برای تمام افراد در یک بازه زمانی مشخص اتفاق می افتد کاملا متفاوت بوده و برای افراد مختلف فرق می کند.ممکن است چند سال از بلوغ جسمی یک دختر یا پسر گذشته باشد اما هنوز به بلوغ فکری کامل نرسیده باشد و توانایی تشکیل زندگی و اداره آن را نداشته باشد.یکی دیگر از دلایل اهمیت مشاوره ازدواج آن است که مشاور مشخص می کند که اصلا طرفین به بلوغ فکری و آمادگی برای ازدواج رسیده اند یا خیر.

درباره ازدواج پسر با دختر بزرگتر نیز می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید

مشاوره پیش از ازدواج

نگاه منصفانه شخص سوم:

قطعا مشاوره با اعضای خانواده و بزرگتر ها برای ازدواج بسیار مهم است و می تواند به شما کمک کند.اما در بعضی از موارد ناخودآگاه اعضای خانواده ممکن است راجع به مساله ای جبهه گیری کرده و یا احساساتشان بر مشاوره ای که به شما می دهند تاثیر بگذارد.اما مشاور در مشاوره ازدواج، به شکل کاملا بی طرف و منصفانه صحبت های هر دو نفر را گوش داده و راهنمایی هایی درست و ب دور از تعصب و احساسات به طرفین می دهد.

شرکت در آزمون های استاندارد:

یکی دیگر از دلایل اهمیت مشاوره ازدواج آن است که قبل از آنکه مشاور به شما مشورتی بدهد، شما چندین تست خودشناسی می دهید.در این صورت علاوه بر مشاوره شناخت دقیق و کاملی هم نسبت به خود و هم نسبت به طرف مقابلتان پیدا خواهید کرد که می تواند برای تصمیم گیری و حتی زندگی بعد از ازدواج نیز برایتان بسیار مفید باشد.

گفت و گویی بر مبنای صداقت:

متاسفانه بارها دیده ایم که افراد قبل از ازدواج به دلیل علاقه ای که به طرف مقابلشان دارند و برای آنکه اصطلاحا دل او را به دست آورند، خودشان را طوری نشان می دهند که واقعا نیستند.اما در مشاوره ازدواج از آنجا که مشاور با تحلیل پاسخ های آزمون ها از شما شناخت پیدا کرده است، تعارضات و دروغ های احتمالی را متوجه می شود و کمک می کند گفت و گو کاملا بر مبنای صداقت و راست گویی باشد.

بیشتر بدانید: ازدواج سنتی یا مدرن

نتیجه گیری:

با توجه به آنکه در مشاوره ازدواج طرفین شناخت کاملی از خود و یکدیگر به دست می آورند، تمام جوانب و فاکتورهای مهم برای تشکیل زندگی را بررسی می کنند، از راهکارهای فردی آگاه و در عین حـال بی طرف استفاده می کنند و می توانند تصمیمی بر پایه عقل و منطق بگیرند. بنابراین برای داشتن ازدواجی موفق به مشاوره ازدواج بی توجه نباشید.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید.یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.


مقالات مرتبط

نظرات کاربران

ناشناس

12 ماه پیش

به نظرم این مشاورات و تکنیک ها برای همه کسایی که می خوان ازدواج کنن(مردی اومده خواستگاری با خانواده همه هم موافقن) عالیه نه برای پسر بچه نوجوون بی هدف زگیل و دختر آویزون لاشی فضول
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات