جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play
دسته: موضوعات عمومی
مشاوره تحصیلی کنکور
مشاور تحصیلی کنکور / با کمک مشاورین کنکور بده

مشاور تحصیلی کنکور یک راهنمای واقعی است. او به افراد کمک می‌کند تا هدف خود را پیدا کنند، بر اساس آن درس بخوانند و وارد دانشگاه شوند. خدماتی که یک مشاور تحصیلی کنکور به دانش آموزان ارائه می‌دهد، کاملا تخصصی اما متنوع است.

سارا صاحبی
۱۰ / ۱۲ / ۰۱
تزریق سرم در منزل
تزریق سرم در منزل / چگونه در منزل سرم بزنیم

تزریق سرم در منزل یکی از اعمال درمانی مهم برای سلامتی بیماران است. در این روش مایعات ضروری برای بدن از جمله آب، املاح و داروها از طریق تزریق داخل وریدی به یکی از سیاهرگ‌های بدن وارد و در جریان خون توزیع می‌شوند. از آن‌جا که تک تک سلول‌های بدن انسان برای حیات به آب وابسته هستند، تزریق سرم برای کسانی که اسهال و استفراغ دارند، دچار آسیب یا سوختگی شده‌اند یا به دلیل جراحی یا بیماری قادر به خوردن غذا نیستند، ضروری است.

سارا صاحبی
۱۷ / ۰۲ / ۰۲
پانسمان زخم در منزل
پانسمان زخم در منزل / نحوه تعویض پانسمان زخم جراحی

پانسمان زخم در منزل از مهم‌ترین مراحل مراقبت از زخم و از تکنیک‌های اساسی کمک‌های اولیه است که می‌تواند مانع بروز عفونت و انتقال آن شود. علاوه بر این، با محافظت از ناحیه زخم‌شده و عدم تماس آن با نواحی دیگر، به بهبود سریع‌تر زخم کمک می‌کند. زخم‌ها به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند و برخی از آن‌ها با توجه به عمق  زخم و شدت آن، ممکن است به پانسمان نیاز داشته باشند. برای انجام پانسمان زخم در منزل می‌توانید از بخش خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید و قسمت پانسمان در منزل را انتخاب کنید.

سارا صاحبی
۱۷ / ۰۲ / ۰۲
کشیدن بخیه در منزل
نحوه کشیدن بخیه / کشیدن بخیه در منزل و مراقبت های پس از آن

بخیه ها بعد از انواع مختلف جراحی برای بستن زخم ها یا برش ها استفاده می شود. اصطلاح "بخیه" در واقع به روش پزشکی بستن زخم ها با نخ اشاره دارد. درواقع بخیه ها موادی هستند که برای بستن برش‌های ایجاد شده در بدن استفاده می شوند. اگرچه بخیه‌ها خیلی رایج هستند، اما همچنان نیاز به مراقبت‌های پزشکی خاص دارند. برداشتن بخیه های خود با خطر همراه است. اکثر پزشکان ترجیح می دهند بخیه ها را در مطب خود بکشید، اما همه به این توصیه توجه نمی کنند.

تیم تحریریه
۱۷ / ۰۲ / ۰۲
جلوگیری از خیانت همسر
جلوگیری از خیانت همسر / ۶ توصیه برای جلوگیری از پایان یک رابطه عاشقانه

خیانت یکی از شایع‌ترین دلایل اختلافات زناشویی و طلاق است. آمارهای جهانی نشان می‌دهد که دست کم در نیمی از ازدواج‌ها خیانت اتفاق می‌افتد! به همین دلیل جلوگیری از خیانت همسر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که زوج‌ها هنگام ازدواج کردن دارند. آیا واقعا می‌شود از چنین اتفاق تلخی جلوگیری کرد؟

تیم تحریریه حال
۰۳ / ۰۸ / ۰۲
اعتیاد به مواد مخدر
اعتیاد به مواد مخدر / شناخت انواع مواد مخدر و نشانه‌های آن‌ها

اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری پیچیده و خطرناک است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. این یک اختلال مزمن و عودکننده است که با وجود عواقب مضر با جستجو و مصرف اجباری مواد مشخص می شود. این یک مشکل جدی سلامتی است که می تواند عواقب مخربی بر سلامت جسمی و روانی، روابط و کیفیت کلی زندگی فرد داشته باشد.

تیم تحریریه حال
۱۴ / ۰۶ / ۰۲
پرستار سالمند در منزل
مزایای گرفتن پرستار سالمند در منزل / خداحافظی با خانه سالمندان

پرستار سالمند در منزل را می‌توان یکی از دغدغه‌های فرزندانی دانست که پدر یا مادر پیری دارند و در فکر مراقبت از آن‌ها هستند. آیا در اطرافیان خود کسی را داشته‌اید که والدین سالخورده‌اش را به خانه سالمندان سپرده باشد؟ سالمندان به خانه و خانوادۀ خود دلبستگی زیادی دارند. خانه سالمندان اگرچه جایی است که در آن خدمات مراقبت از سلامت جسمی سالمندان مهیاست، اما آیا این خدمات می‌تواند نیازهای عاطفی و روانی سالمندان را هم برطرف کند؟ قطعا خیر! به همین دلیل است که پرستار سالمند در منزل گزینه‌ای است که این روزها به جای خانۀ سالمندان مطرح می‌شود.

تیم تحریریه حال
۰۱ / ۱۱ / ۰۲
EQ مهم‌تر است یا IQ؟
کدام یک مهم‌تر است: EQ یا IQ؟

هوش انسان یکی از پیچیده‌ترین و شگفت‌انگیزترین جنبه‌های وجود انسان بوده که قرن‌هاست محققین و دانشمندان بسیاری را به خود مشغول کرده است. در دنیای مدرن، محققان برای اندازه‌گیری توانایی ذهنی و سرعت حل مشکلات از طریق استدلال، به آزمون‌های هوش یا تست IQ (ضریب هوشی) تکیه کرده‌اند. اما امروز می‌دانیم که این آزمون به تنهایی نمی‌تواند طیف کاملی از توانایی فکری افراد را محاسبه کند! بنابراین در سال‌های اخیر، محققان تعریف هوش را گسترش داده و مفهوم دیگری به نام هوش هیجانی یا EQ را هم به آن اضافه کرده‌اند. این هوش به عنوان راهی برای توصیف بخش دیگری از مهارت‌های تفکر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. قصد ما این است که در این مقاله به مقایسه این دو هوش یعنی EQ و IQ پرداخته و به این نتیجه برسیم که کدام‌یک مهم‌تر است!

سارا صاحبی
۳۰ / ۱۱ / ۰۲
حفاظت از خود در برابر آلودگی هوا
نکاتی برای حفاظت از خود در برابر آلودگی هوا

با صنعتی شدن جوامع و افزایش تعداد کارخانه‌ها، وسایل حمل و نقل و...، آلودگی هوا به دغدغه همیشگی دولت‌ها و مردم تبدیل شده است. امروزه و با بالا رفتن آگاهی مردم در زمینه برقراری ارتباط بین سلامتی و آلودگی‌ها، همه به دنبال یافتن راه حل‌هایی برای کاهش این اثرگذاری هستند. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد بین قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و مشکلات قلبی، تنفسی، سکته، سرطان و... ارتباط مستقیمی وجود دارد. بر همین اساس، بخش زیادی از مرگ و میر سالانه به ویژه در شهرهای کانون آلودگی هوا را می‌توان با این موضوع مرتبط دانست. در حـال حاضر، همه به دنبال راهکاری هستند که کمتر تحت تاثیر اثرات منفی آلودگی هوا قرار بگیرند.

سارا صاحبی
۲۴ / ۰۸ / ۰۲
ماری جوانا
ماری جوانا چیست / عوارض گل و ترک ماری جوانا در منزل

ماریجوانا چیست ؟ گل، وید، علف یا ماری‌جوآنا بین جوان‌‌ها و طرفدارانش به ماده‌ای مشهور است که باعث سرخوشی، افزایش تمرکز، درک بیش‌تر لذت و بالابردن کارایی مغز می‌شود. با این حـال مصرف گل می‌تواند اعتیادآور باشد و عوارض زیادی داشته باشد. در این مطلب قرار است همه‌چیز را درباره ماری جوانا با شما در میان بگذاریم. پس تا آخر با ما همراه باشید. ضمن اینکه در هر لحطه می‌توانید از مشاور ترک اعتیاد آنلاین نیز استفاده کنید و به صورت کاملا ناشناس مشکل خود را مطرح و مراحل درمان را در خانه طی کنید.

پشتیبانی حال
۲۲ / ۰۷ / ۰۲
علائم مصرف شیشه – بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه

مت آمفتامین یا شیشه یک نوع ماده مخدر صنعتی است که می‌تواند منجر به اعتیاد شدید شود. وابستگی و سوء مصرف این ماده در سراسر جهان به یک موضوع مداوم و گسترده تبدیل شده است که مشکلات جدی فردی و اجتماعی را در پی داشته و گاهی منجر به مرگ می‌شود. دانستن علائم مصرف شیشه به شما این امکان را می‌دهد تا متوجه شوید که شخصی از این ماده خطرناک استفاده می‌کند یا خیر. هر چه فرد به استفاده مداوم از شیشه ادامه می‌دهد، علائم بیرونی بیشتری را از خود نشان داده که بیانگر وابستگی شدیدتر او به این ماده است.

سارا صاحبی
۰۹ / ۰۷ / ۰۲
از کجا بفهمم همسرم شیشه مصرف میکند

سوء مصرف مواد مخدر این روزها به یکی از بحران‌های اساسی خانواده‌ها تبدیل شده است. احتمالا شما هم در ارتباط با آدم‌ها با سوالاتی مثل از کجا بفهمم همسرم شیشه مصرف میکند یا چگونه متوجه شوم فرزندم به چه ماده‌ای اعتیاد دارد، مواجه شده‌اید. کمک کردن به این افراد کار آسانی نیست و نیاز به دانش و تخصص کافی دارد. پس بهتر است در چنین مواقعی آن‌ها را به مراکزی برای دریافت مشاوره تخصصی معرفی کنید. افراد می‌توانند از طریق مرکز خدمات پزشکی و سلامت حال، دربارۀ اعتیاد به شیشه مشاوره آنلاین دریافت کنند.

پشتیبانی حال
۲۲ / ۰۷ / ۰۲