haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۲ روش تضمینی برای افزایش اعتماد به نفس

پشتیبانی حال
افزايش-اعتماد-به-نفس
۱۰ آذر

اعتماد به نفس ضرورتاً به موفقیت یا قابلیت‌های واقعی ما وابسته نیست. ویژگی افرادی که اعتماد بنفس بالایی دارند، یا برعکس اعتماد بنفسشان لطمه خورده، بیشتر متاثر از تجربیات گذشتۀ آنهاست. ابتدا به عنوان یک کودک و سپس به عنوان یک بزرگسال و چگونه این تجربیات شما را وادار به فکر کردن در مورد خودتان کرده است. بسیاری از افراد موفق و هوشمند وجود دارند که فکر می کنند که آنها “بازنده هستند”، معتقدند که آنها به عنوان فردی ناکارآمد در بین اطرافیانشان مشهور هستند. اگر این توصیف شماست، ممکن است شگفت زده شوید که چگونه می توانید این الگوهای فکری منفی را از بین ببرید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

چگونه اعتماد به نفس تان را افزایش دهید

 اعتماد به نفس پایین می تواند دلایل زیادی داشته باشد که پس از رفع یا بهبود آن ها می توانید از راه های زیر  خود هستید، در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد :

به داده های عینی نگاه کنید

اولین قدم برای افزایش اعتماد به نفس این است که نگاهی دقیق به نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید. اغلب شما می توانید اقدامات عینی برای این کار را انجام دهید.به عنوان مثال، اگر شما در مورد عملکرد شغلی خود مضطرب هستید و احساس می کنید که همیشه تیم یا شرکت خود را نا امید می کنید، در طول سالها به ارزیابی عملکرد خود نگاهی دقیق بیاندازید. بسیاری از مواقع، افراد با اعتماد به نفس پایین دستاورد واقعی خود را دست کم می گیرند. داده های عینی می تواند به شما در درک آنچه که واقعا نیاز به کار دارد ، در مقایسه با کاری که در حـال حاضر به خوبی آنرا انجام می دهید ، کمک کند.
برخی از مردم، هنگامی که به موفقیت های گذشته شان نگاه میکنند ، دوباره قوت قلب می گیرند. در ادامه با مثال فوق، آنها با یک فرایند تفکر منطقی تر مواجه می شوند و فکر می کنند “خوب، من همیشه در گذشته در جلسات سخنرانی به خوبی عمل کرده ام، هرگز بازخورد منفی زیادی دریافت نکرده ام، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که جلسات سخنرانی ام در آینده متفاوت باشد. ”

ارزیابی-روابط

روابط فعلی خود را ارزیابی کنید

شما باید با دقت نگاه کنید که دورتان را با چه کسانی احاطه کرده اید. اگر زندگی شما پر از افراد سمی ( بدردنخور ) است، ممکن است لازم باشد که عمیقا فکر کنید که این افراد چگونه اعتماد به نفس و سلامت عاطفی عمومی شما را تحت تاثیر قرار می دهند.
به عنوان مثال، اگر یک زن که احساس خیلی بدی در مورد اندام و وزن خود دارد وقتی مادر خود را چند بار در هفته می بیند و مادر او همیشه در مورد وزن او اظهار نظر می کند، این رابطه می تواند باعث خراب شدن شانس او در افزایش اعتماد به نفس اش در مورد بدن او شود.

در این مورد، رویکردهای متعددی وجود دارد که او میتواند انجام دهد، از جمله آشکارا و با قاطعیت مرزها را با مادرش تنظیم کند که در آن موضوعات مانند وزن او، حرفی زده نشود.

رویکرد دیگری ممکن است محدود کردن تماس به یک بار در هفته و دیدن اینکه آیا تغییرات محسوسی در سطوح اعتماد به نفس او به وجود می آید. گذشته خود را بررسی کنید.

همچنین، ضروری است که به زندگی خود در گذشته نگاهی بیندازید و عمیقا فکر کنید چه پیامهایی را در مورد توانایی هایتان هنگامی که در حـال رشد بودند دریافت کرده اید . اغلب افراد با اعتماد به نفس پایین در خانواده هایی رشد کرده اند که به طور ضمنی یا صریحا به آنها گفته شده که بی کفایت هستند. مشاوره روانشناسی به عنوان یک راه حل برای مشکلات اعتماد به نفس است. مشاوره می تواند در کمک به کشف منشاء مسائل مربوط به اعتماد به نفس شما بسیار مفید باشد. مشاوره روانشناس ماهر همچنین می تواند به شما در ایجاد اهداف کوچک و پیشرفته ای که به شما کمک می کند به آرامی اعتماد به نفس تان را بالا ببرید ، کمک کند.

اجازه ندهید اعتماد به نفس پایین تان، زندگی شما را تضعیف کند. بهترین هدیه ای که می توانید به خودتان بدهد این است که توانایی خود را به وضوح، از طریق خودآزمایی و کار درمانی کشف کنید. این می تواند منجر به خودآگاهی شما از آنچه که در حـال حاضر در آن خوب هستید شود و خود را پذیرای مسئولیت پذیری محدوده هایی از زندگی خود که ممکن است نیاز به کار داشته باشد ، کنید .

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.

همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

مقالات مرتبط

روش های محافظت از خود در برابر خشونت خانگی
روش‌‌های محافظت از خود در برابر خشونت خانگی

خشونت و آزار می‌تواند به شکل‌های مختلفی رخ دهد. جدا از این‌که یک فرد به چه شکلی تحت خشونت باشد، این مساله می‌تواند اثراتی جدی بر سلامت جسمی و روانی فرد برجا بگذارد. خشونت و آزار خانگی می‌تواند پیامدهایی منفی مانند درد مزمن، افزایش خطر سکته مغزی، ابتلا به بیماری‌های قلبی، بیماری‌های ریوی، دیابت، سرطان یا مشکلات زنان و زایمان را به همراه داشته باشد. همچنین نگرانی‌هایی در رابطه با سلامت رفتاری مانند افسردگی، مصرف الکل و سوء مصرف مواد و رفتارهای جنسی پرخطر نیز وجود دارد. علاوه بر این، خشونت خانگی با غیبت از محل کار و عملکرد ضعیف در محل کار نیز مرتبط است و ممکن است به انزوای اجتماعی، خانه نشینی و نگرانی‌هایی در رابطه با مسائل مالی و سلامت جسمی را برای شخص تحت خشونت و خانواده او به همراه داشته باشد. سکوت، بی‌عملی و گذشت در مقابل خشونت خانگی می‌تواند سلامت بسیاری از زنان را در خطر قرار دهد و جان بسیاری از آنان را با تهدید جدی و حتی مرگ روبرو کند. صحیح آن است که بتوانیم با شناخت راهکارهای مقابله با خشونت خانگی و محافظت از خود و دیگران در برابر این خطر، با آن روبرو شویم و از رنجی که بر افراد تحمیل می‌کند، بکاهیم.

ندا ناجی
۰۸ / ۰۷ / ۰۰
درمان-حمله-پانیک
راهكارهای عملی درمان حمله پانیک

هریک از ما احتمالا در طول عمرمان یک یا دوبار گرفتار حمله پانیک شده‌ایم اما برخی افراد به دفعات بیشتر دچار این نوع حمله شده و گرفتار آن هستند. از این رو، برخی  راه‌های کنترل و شیوه‌های درمان به این افراد کمک بسزایی خواهد کرد.پزشکان به طور کلی، این افراد را با کمک روان‌درمانی و تجویز دارو درمان می‌کنند. هرکدام از این راه‌ها به زمان نیاز دارد اما وقتی افراد به طور مداوم و از روی برنامه پیگیر درمان شوند، از آرامش خاطر برخوردار شده و تقریبا هیچگونه مشکل ابدی آن‌ها را تهدید نمی‌کند. (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۶ / ۱۱ / ۹۷
کنترل اضطراب
چگونه اضطراب خود را کنترل کنیم؟

[video width="1920" height="1080" mp4="https://haal.ir/blog/wp-content/uploads/2019/08/dr.karami.mp4"][/video]

پشتیبانی حال
۲۰ / ۰۵ / ۹۸
مراجعه به روانپزشک
مراجعه به روانپزشک / دلایل و زمان مراجعه به روانپزشک

مراجعه به روانپزشک برای برخی افراد ترسناک است و متاسفانه در برخی جوامع، نوعی انگ در ارتباط با این کار وجود دارد. به نظر می‌رسد یکی از دلایل گسترش روزافزون اختلالات روانی در جهان هم همین موضوع باشد. تخمین زده می‌شود که تقریبا یک پنجم جمعیت جهان به نوعی از اختلالات روانی مثل اضطراب، افسردگی یا اختلال دو قطبی و... مبتلا هستند. راه های درمان افسردگی شیدایی را در این مطلب بیاموزید.

سارا صاحبی
۰۱ / ۱۱ / ۰۱
حواس پرتی دشمن موفقیت: بعد از این ویدئو، حواس جمع تر خواهید شد

[video width="1280" height="720" mp4="https://haal.ir/wp-content/uploads/2019/12/نیاز-به-تمرکز-داری.mp4"][/video]

پشتیبانی حال
۲۴ / ۰۹ / ۹۸
حساس-بودن-به-انتقاد
چگونه نسبت به انتقاد ها حساس نباشیم

حساسیت نسبت به انتقاد دردناک است، و اغلب زمانی اتفاق می افتد که اعتماد به نفس شما کم است . صرفنظر از این که انتقادات توجیه پذیراست یا نه ، نظر منفی نسبت به خود عزت نفس تان را پایین نگه می دارد یا آن را تشدید می کند. شما ممکن است قادر به جلوگیری از انتقادات دیگران از خودتان نباشید، اما می توانید انتخاب کنید که چگونه به این انتقادات پاسخ دهید . در حقیقت، ضروری است که به این موضوع حساسیت نداشته باشید تا بتوانید واقعیت را از وهم و دروغ جدا کنید و بدون در نظرگرفتن آنچه که هر کس می تواند در مورد شما بگوید، می تواند به ارزش خودتان اعتماد داشته باشد. (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۰ / ۰۷ / ۹۷

4 دیدگاه