haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

با احساس عقب ماندن از زندگی چیکار کنم؟

پشتیبانی حال
حال- چرا نمیتونم به خواسته هایم برسم
۰۲ دی

آیا تا به حـال به این فکر کرده اید که مسیر دست یابی به هدف تان درست نیست؟

خیلی وقت‌ها کارها آن طوری که میخواهیم پیش نمی‌روند.

برای یک امتحان یا مصاحبه استخدامی تلاش زیادی می‌کنید ولی با اختلاف کم از داوطلبی دیگر شما را مردود اعلام می‌کنند.

یک رابطه عاشقانه همراه با توجه میخواهید.

همسرتان فردی فراموشکار است که حتی سالگردهای مهم زندگی‌تان را به خاطر نمی‌سپارد.

مواردی که در دست یابی به هدف دچار مشکل می شویم، زیاد است.

چطور میتوانیم با این احساس ناکامی کنار بیاییم و مهمتر از آن رویاهایتان را محقق کنیم؟

در این مطلب قصد داریم راه دستیابی به اهداف تان آن هم به صورت  تضمینی را معرفی کنیم.

با ما همراه باشید.

چرا نمیتوانیم به خواسته‌ها و اهدافمان برسیم؟

تا وقتی از خودتان سوالی نپرسید و با شرایط کنار بیایید، هیچ چیز جدیدی به دست نمی‌آورید.

زمانی که از خودتان می‌پرسید: «چرا دست یابی به هدف … هنوز اتفاق نیفتاده»؛ یعنی اولین گام.

اولین گام  دستیابی به هدف تان را برداشته‌اید.

75 درصد آدم‌ها به خواسته‌هایشان نمی‌رسند چون،

  • از میانه‌روی راضی هستند

دوستان، خانواده، آموزش‌های جامعه و.. تا حد زیادی روی میانه‌روی افراد تایید می‌کنند.

این تفکر باعث می‌شود تا زمانی که به خواسته‌هایتان نمی‌رسید؛ تقصیر را به گردن خودتان بیاندازید.

«من لیاقت داشتنش را ندارم». «به اندازه کافی باهوش و خلاق نیستم». «من باید از زندگی متوسطم راضی باشم».

اینها برخی از جملاتی هستند که بیشتر افراد موقع نرسیدن به خواسته‌هایشان با خود تکرار می‌کنند.

حقیقت این است که داشتن ثروت، توجه، شرایط زندگی خوب و.. فقط برای افراد خاصی نیست.

از یکجا نشینی و به دنبال مقصر گشتن هم خواسته‌هایتان عملی نمی‌شود.

پس این افکار بیهوده را یک بار و برای همیشه کنار بگذارید.

مثبت اندیشی مسیر رسیدن به هدفتان را هموار می‌کنند، حتی اگر هدفتان خیلی دور دست و رویایی باشد.

  • می‌گویید: «من نمی‌توانم…»

«من نمیتوانم»، «من مجبورم» و همه هم خانواده‌هایش عبارات بازنده هستند.

وقتی در فکر و زبانتان یک بازنده باشید هیچ وقت در واقعیت برنده نمی‌شوید.

تکرار این عبارت‌ها شما را ضعیف می‌کند و قدرتی که باید صرف رسیدن به هدفتان شود را از دست می‌دهید.

«من نمی‌توانم» را با «من میتوانم» و «مجبورم» را با «من این کار را انجام می‌دهم چون…» جایگزین کنید.

به این ترتیب ذهنتان به دنبال راه جدیدی برای رسیدن به هدف می‌گردد.

برایتان دلیل پیدا می‌کند و با این دلایل میتوانید مسیر رسیدن به خواسته‌تان را ارزیابی و مدیریت کنید.

  • همیشه از نرسیدن به خواسته‌تان شکایت دارید

همه آدم‌ها وقتی چیزی را میخواهند که از نداشتن آن در زندگی‌شان آگاه هستند.

اگر پول بیشتری می‌خواهید صحبت کردن درباره فقر و بی‌پولی در جمع دوستان و خانواده را کنار بگذارید.

در عوض بگویید چه می‌شود اگر پول بیشتری داشتید؟ با پول بیشتر چکار می‌کردید؟

شما همان چیزهایی را بدست می‌آورید که بیشترین زمانتان را برایشان صرف می‌کنید.

اگر کل روز درباره چاقی، بیماری، بی‌پولی و هزار چیز ناخوشایند دیگر حرف می‌زنید و فکر می‌کنید؛ احتمالا فقط همین چیزها عایدتان می‌شود.

حال- چرا نمیتونم به خواسته هایم برسم

  • از افراد ثروتمند، لاغر، موفق، سالم، خوشحال و جذاب متنفرید

حسادت یک اتلاف وقت و انرژی بزرگ است.

بدتر اینکه شما را از بدست آوردن خواسته‌هایتان هم دور می‌کند.

اگر پول، هیکلی زیبا، رابطه‌ای عالی و.. می‌خواهید؛ یعنی کاملا شبیه افرادی می‌شوید که از آنها متنفرید.

پس بعد از آن می‌خواهید چکار کنید؟ از خودتان متنفر شوید؟!

به جای اینکه از آنها متنفر باشید، آنها را بررسی کنید.

راه‌های موفقیتشان را پیدا کنید.

آنها چطور به این موقعیت‌ها رسیدند؟

شما برای رسیدن میتوانید کدام یکی از این راه‌ها را امتحان کنید؟

زمانی که از موفقیت دیگران خوشحال شوید، به بالا رفتن انگیزه شما برای پیروز شدن کمک می کند.

حال- چرا نمیتونم به خواسته هایم برسم

  • فقط درباره خواسته‌هایتان حرف می‌زنید

اگر می‌خواهید یک نویسنده شوید به نظرتان کافی است فقط درباره راه‌های نویسنده شدن در کتاب‌ها بخوانید؟

اشتباه نکنید؛ تصور خواسته‌هایتان، مطالعه و حتی صحبت کردن درباره آن روش‌های عالی هستند.

همه این راه‌ها باعث می‌شوند تا احساس فوق العاده‌ای در شما شکل بگیرد.

این احساس زمینه‌ساز الهام‌گیری و مولد اصلی شما برای حرکت به سوی موفقیت است.

حال- چرا نمیتونم به خواسته هایم برسم

با این حـال تا زمانی که کاری در مسیر دست یابی به هدف تان انجام ندهید و به حرف‌هایتان عمل نکنید؛ خواسته‌هایتان دست نیافتنی باقی می‌مانند.

  • درباره افکارتان نگرانید

اگر میخواهید برای تحقق رویاهایتان دست به هر کاری بزنید؛ دیر یا زود به همان افراد موفقی تبدیل می‌شوید که برخی از آنها متنفرند. درست حدس زدید.

این افراد به زودی از شما هم متنفر می‌شوند.

این افراد میتوانند دوستان، خانواده و افرادی باشند که دوستشان دارید و از آنها مراقبت می‌کنید.

کمی وقت بگذارید و این مسئله را برای خودتان حل کنید.

ممکن است دلیل نرسیدن به خواسته‌هایتان یک درنگ و مکث طولانی باشد.

حال- چرا نمیتونم به خواسته هایم برسم

عزیزانتان به دنبال آسیب زدن به شما نیستند.

شاید آنها به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه می‌خواهند شما را در سطح خودشان نگه دارند.

به همین خاطر ممکن است ایده‌های پول درآوردنتان را مسخره کنند.

وقتی برای تناسب اندامتان رژیم هستید برایتان نان خامه‌ای بیاورند یا شما را از رفتن به کلاس بدنسازی منصرف کنند.

اگر در این برزخ هستید؛ دو راه پیش رویتان است.

شاید انتخاب برایتان دشواری باشد. آیا می‌خواهید رویاهایتان را رها کنید؟

پس به خودتان بگویید: «متاسفم» و رویایتان را درون یک جعبه بگذارید و به ته ذهنتان هل دهید.

به این ترتیب همان آدم متوسط همیشگی باقی می‌مانید.

یا میخواهید برای رسیدن به خواسته خود خطر بیگانگی با برخی از افراد زندگی‌تان را به جان بخرید؟

ممکن است وسوسه شوید این افراد را به سطح خودتان برسانید.

دقیقا شبیه همان کاری که آنها می‌کردند. این کار مسیری طولانی و زمانی دراز نیاز دارد.

اما اگر این افراد نخواهند با شما هم مسیر شوند در ادامه نه تنها تلاشتان بی‌ثمر باقی میماند بلکه از رسیدن به خواسته‌هایتان هم خسته می‌شوید.

پیشنهاد حالی

خواسته‌هایتان یک جا نشسته‌اند این شما هستید که باید به سمتشان بروید.

اگر در این مسیر با افراد بازدارنده برخورد کردید ممکن است ناچار شوید بین رویاهایتان و آنها یکی را انتخاب کنید.

اما خبر خوب اینکه؛ هر چه موفق‌تر شوید میفهمید دوستان واقعی‌تان چه کسانی هستند.

همینطور دوستان جدیدی پیدا می‌کنید که واقعا از شما حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

هر جای مسیر احساس کردید، دچار نشانه های از افسردگی هستید، ما یک پیشنهاد خوب برایتان داریم.

در همان لحظه می توانید تنها با اتصال به اینترنت، اپلیکیشن حال را نصب کنید.

روانشناسی موفقیت در «حال» اهمیت دارد. با استفاده از اپلیکیشن یا وب سایت حال می توانید اولین مشاوره آنلاین خود را بگیرید.

 

 

منابع:

مقالات مرتبط

حس های مهاجرتی
بعد از مهاجرت این ۵ حس مهمان شماست

درست است که مهاجرت به کشوری جز وطن، آسان به‌نظر نمی‌رسد و حتی فکر دل کندن از دل‌بستگی‌ها می‌تواند سبب شود از مهاجرت منصرف شویم، ولی تجربه زندگی در کشور دیگری حتی برای یک‌سال می‌تواند گنجینه‌ای از تجربه اضافه کند.

پشتیبانی حال
۰۹ / ۰۶ / ۹۸
مشاوره-آنلاین-شبکه-اجتماعی
اثرات شبکه های اجتماعی بر روان

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از شبکه های اجتماعی در واقع باعث تولید دوپامین در مغز می شود، درست مانند مواد غذایی، روابط جنسی و مواد مخدر. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم احساس می کنند که آنها به شبکه های اجتماعی معتاد هستند و زمانی که بیش از چند دقیقه دسترسی شان به اینستاگرام، فیس بوک یا سایت های دیگر را متوقف میکنید عصبی می شوند . اگر احساس می کنید که شبکه های اجتماعی شما را کنترل می کنند، به جای آنکه که شما آنها را کنترل کنید وقتی از آن ها استفاده می کنید، ممکن است بخواهید در مورد چگونگی استفاده بهتر از شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره خود فکر کنید . (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۰۹ / ۰۴ / ۹۷
حساس-بودن-به-انتقاد
چگونه نسبت به انتقاد ها حساس نباشیم

حساسیت نسبت به انتقاد دردناک است، و اغلب زمانی اتفاق می افتد که اعتماد به نفس شما کم است . صرفنظر از این که انتقادات توجیه پذیراست یا نه ، نظر منفی نسبت به خود عزت نفس تان را پایین نگه می دارد یا آن را تشدید می کند. شما ممکن است قادر به جلوگیری از انتقادات دیگران از خودتان نباشید، اما می توانید انتخاب کنید که چگونه به این انتقادات پاسخ دهید . در حقیقت، ضروری است که به این موضوع حساسیت نداشته باشید تا بتوانید واقعیت را از وهم و دروغ جدا کنید و بدون در نظرگرفتن آنچه که هر کس می تواند در مورد شما بگوید، می تواند به ارزش خودتان اعتماد داشته باشد. (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۰ / ۰۷ / ۹۷
تنفس-ذهنی
غلبه بر اضطراب با تنفس ذهنی

بسیاری ازمراجعه کنندگان سردرگم هستند و نمیدانند که اضطراب خود را باید چگونه از بین ببرند . به عنوان مشاور آنها، من اغلب به آنها می گویم راه حل از بین بردن اضطراب ممکن است در یک دم وبازدم ساده (تنفس ذهنی)  باشد.تنفس ذهنی یا آگاهانه می تواند راه آسان برای ارتقاء آرامش و کاهش ترس و اضطراب در لحظه باشد. استفاده از تنفس ذهنی به عنوان یک ابزار می تواند به شما در دسترسی به بخشی از سیستم عصبی خود کمک کند که به شما امکان کاهش استرس و تفکرآرام بخش بیشتر را می دهد که باعث می شود شما احساس امنیت بیشتری داشته باشید و احساس دستپاچگی را که اغلب با اضطراب و وحشت همراه است را از بین ببرید. (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۶ / ۰۵ / ۹۷
رژيم غذايی و سلامت روان

رژیم غذایی و سلامت روان تحقیقات نشان می دهد که آنچه که می خوریم ممکن است نه تنها سلامت جسمی ما، بلکه سلامت روحی و روانی ما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

پشتیبانی حال
۰۵ / ۱۰ / ۹۷
تمرکز
رسیدن به آرامش درون با تمرکز ذهنی

تمرکز ذهنی یک روند بزرگ نه تنها در فرهنگ های رایج بلکه در درمان معاصر است. بسیاری از مشاوران این ورژن از شیوه های سنتی شرقی را به عنوان راهی برای ترویج آرامش و کاهش استرس در مراجعان به کار می برند. تبدیل به یک عنوان تمرینی محبوب برای مشاوران شده است، زیرا شواهدی وجود دارد که تمرکز ذهنی به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می کند.به عنوان یک درمانگر، من اغلب راهکارهای شناخته شده مبتنی بر تمرکز ذهنی را در کارم برای کمک به مراجعان برای مقابله با مشاغل و زندگی پر از استرس، ترکیب می کنم. در تمرینات ، تمرکز ذهنی را در مبارزه با اضطراب و کمال گرائی به طور خاص موثر دانسته ام.کلید تمرکز ذهنی تجسم کننده در واقع به یک ناظر مشتاق تبدیل شدن است . استفاده از پنج حس- بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی و لامسه - می تواند در درک جهان اطرافتان به شما کمک کند. آنها می توانند کمک بزرگی به شما بکنند که در لحظه زندگی کنید . (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۴ / ۰۵ / ۹۷