جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

غلبه بر اضطراب با تنفس ذهنی

تنفس-ذهنی
تاریخ بروزرسانی : ۲۳ اسفند

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

بسیاری ازمراجعه کنندگان سردرگم هستند و نمیدانند که اضطراب خود را باید چگونه از بین ببرند . به عنوان مشاور آنها، من اغلب به آنها می گویم راه حل از بین بردن اضطراب ممکن است در یک دم وبازدم ساده (تنفس ذهنی)  باشد.تنفس ذهنی یا آگاهانه می تواند راه آسان برای ارتقاء آرامش و کاهش ترس و اضطراب در لحظه باشد. استفاده از تنفس ذهنی به عنوان یک ابزار می تواند به شما در دسترسی به بخشی از سیستم عصبی خود کمک کند که به شما امکان کاهش استرس و تفکرآرام بخش بیشتر را می دهد که باعث می شود شما احساس امنیت بیشتری داشته باشید و احساس دستپاچگی را که اغلب با اضطراب و وحشت همراه است را از بین ببرید.

می‌توانید پرسشنامه اضطراب بک را برای تایین میزان اضطراب خود انجام داده و پاسخ را مشاهده کنید

از لحاظ زیست شناسی و فیزیولوژی، سیستم عصبی ما از دو زیر سیستم تشکیل شده است: سیستم عصبی سمپاتیک و سیستم عصبی پاراسمپاتیک.سیستم عصبی سمپاتیک بخشی از مغز شما است که هنگامی که شما یک تهدید را حس می کنید فعال می شود.سیستم شناختی شما خاموش می شود و اجازه می دهد تا سه اقدام رخ دهد: “مبارزه ، پرواز و یا توقف”. به این معنی است که ذهن شما تنها بر روی بقا تمرکز دارد. تفکر منطقی در آن لحظه از بین میرود  و شما به طور غریزی یکی از این اقدامات را انجام می دهید.سیستم عصبی پاراسیمپاتیک سیستمی است که شما را تسکین می بخشد و آرام می کند. هنگامی که این سیستم فعال می شود، شما می توانید خلاق شوید، نفس عمیق تربکشید و درک بیشتری از آنچه شما می خواهید و یا نیاز به یادگیری آن دارید ، بدست آورید . این زمانی است که شما در اوج خود هستید شما می توانید کار خود را به طور موثر انجام دهید، زیرا مغز شما در بالاترین کارایی خود کار می کند.هنگامی که شما مضطرب هستید، مغز شما درک تهدیدی دارد. کلید توقف این اضطراب درآن است که ، نفس بکشید .

برای اکثر ما ، در روزها ، تهدیدات فیزیکی زیادی را تجربه نمی کنیم. این بدان معنی است که سیستم پاراسیمپاتیک شما باید اکثریت زمان خود بر بدن شما حاکم باشد. اکثر اوقات شما باید آرام باشید، احساس خوبی داشته باشید و بتوانید هر چالشی را بپذیرید.این به این معنی است که شما باید فقط باید برای مبارزه، پرواز یا فرار دردرصد کمی از زمان ها آماده باشید. هنگامی که شما یک فرد بسیار مضطرب هستید، این درصد از راه تعادل است. این بدان معنی است که شما همیشه استرس دارید مغز شما دائما تهدیدات را دریافت میکند باید تشخیص دهد آیا آنها فیزیکی یا عاطفی هستند. این چیزی است که باعث می شود شما احساس اضطراب کنید !با یک دم و بازدم – آنچه که بسیاری آنرا “تنفس ریلکسیشن” می نامند – شما می توانید مغز خود را به حالت ریلکس هدایت کنید. یکی از راه های من که اغلب به مراجعانم توضیح می دهم این است “تنقس چهار، هفت و هشت”. این واقعا ساده است:
  1. شما از طریق بینی خود هوا را به مدت چهار ثانیه وارد بدن می کنید
  2. برای هفت ثانیه نفس تان را نگه دارید
  3. در نهایت، برای هشت ثانیه هوا را به بیرون بفرستید (عمل بازدم انجام دهید )

قسمت بیرون دادن هوا ( بازدم )  این تکنیک می تواند دشوار باشد. یک نسخه جایگزین وجود دارد که شما می توانید به همان نتایج قبلی برسید که مرحله دوم و سوم را کوتاه می کند. این “تنفس چهار تا پنج” است. که به شرح زیر است:

  1. شما از طریق بینی خود هوا را به مدت چهار ثانیه وارد بدن می کنید
  2. سپس نفس تان را پنج ثانیه نگه دارید
  3. در نهایت، برای شش ثانیه هوا را بیرون دهید

تنفس-عمیق

شما می توانید تنفس “چهار تا پنج” را به عنوان یک استراتژی مستقل استفاده کنید و همچنین می توانید از آن به عنوان راهی آسانتر نسبت به  “تنفس چهار هفت هشت” که در بالا نوشته شده است استفاده کنید. این نسخه جایگزین نقطه شروع خوبی است، به ویژه اگر شما با تنفس عمیق آشنا نیستید. روش دوم این نسخه را بسیار آسان تر برای استفاده می کند. این همانند نسخه اصلی که در بالا نوشته شده است موثر است. هر دو تمرین بسیار راحت است ، همانطور که شما آن را بیشتر و بیشتر انجام می دهید متوجه خواهید شد که تنفس عمیق تر برایتان آسانتر می شود .

 

خودشه! این تنفس آرامبخش می تواند تا زمانی که دوست دارید تکرار شود.

 

اگر این به نظر شما یک استراتژی مفید است ، دریک فضای آرام و راحت آن را امتحان کنید. هر روز می توانید چندین دقیقه را برای تمرین این تنفس آرامبخش اختصاص دهید. اگر شما انجام دهید ، شما را در مسیر از بین بردن اضطراب تان قرار می دهد ، یک دم و بازدم .

 

توجه: اگر تنفس برایتان دشوار است ( مثلا” تنگی نفس دارید ) ، این تمرین ممکن است بهترین راهبرد غلبه بر اضطراب برای شما نباشد.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

hesam blukat

5 سال پیش

واقعا جواب داد خیلی خوب بود ممنونم ازتون
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

دوست من، رضایت شما موجب خوشحالی ماست. از همراهی شما متشکریم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات