haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۵ روش آسان برای تبدیل شدن به یک فرد خوش بین

پشتیبانی حال
تبدیل-شدن-به-فرد-خوش-بین
۰۲ تیر

در این مقاله به ۵روش آسان و کاربردی از قبیل: تعیین یک قدرت شخصی، تعیین یک هدف قابل دستیابی و توجه به پیشرفت خود، تبدیل کردن شرایط اضطراری به فرصت ها و تمرین کردن تاثیر گذاری بر روی ذهن برای تبدیل شدن به فردی خوش بین که به تفسیر توضیح داده شده است

 هر روز یک رویداد مثبت را شناسایی و بازتاب دهید
این می‌تواند شکل یک یادآوری در یادداشت روزانه تان باشد ، و یا حتی می‌توانید در طی مکالمه با دوستانتان این رویداد را یادآوری کنید. یک یادداشت سپاس روزانه نیز راهی خوب برای ترویج تفکر مثبت مداوم است.
تعیین یک قدرت شخصی
به جای تمرکز بر روی چیزهایی که ممکن است در آنها کمبود داشته باشید، یا بر اشتباهاتی که در طول یک روز مرتکب شده اید ،سعی کنید به نقاط قوت شخصی خود و نحوه استفاده از آن‌ها توجه کنید. شاید  یک استعداد پنهان، حوزه تخصص، یا ویژگی شخصیتی خاص داشته باشید.

 

 تعیین یک هدف قابل دستیابی و توجه به پیشرفت خود
برای شروع احساس اعتماد به نفس و شادی بیشتر ، اهداف قابل دستیابی ( مانند اهداف کوچک ) که برایتان براحتی قابل دستیابی است را تعیین کنید . در پروسه رسیدن به هدفتان هر پیشرفت محسوسی را جشن بگیرید.

 

 تبدیل کردن شرایط اضطراری به فرصت ها
شاید شنیده باشید : وقتی دری بسته میشه ، دری دیگر باز میشه . با این نگرش به مسایلتان بنگرید که ، با وجود این مشکل حتما در جایی دیگر برنده خواهم شد یا از دل این مسیله درسی را یاد خواهم گرفت که بعد ها به دردم خواهد خورد .

 

تمرین کردن تاثیر گذاری بر روی ذهن
بر روی زمان حـال و اینجا به جای گذشته و آینده تمرکز می‌کنید و خودتان را برای لذت بردن از روزهای بهتر و تجربیات جدید آماده ‌کنید. بر پیدا کردن لذت در تمام لحظات کوچک در طول روز خود تمرکزکنید و آگاهانه تصمیم بگیرید که این گونه زندگی کنید.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید.
یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

مقالات مرتبط

درمان-حمله-پانیک
راهكارهای عملی درمان حمله پانیک

هریک از ما احتمالا در طول عمرمان یک یا دوبار گرفتار حمله پانیک شده‌ایم اما برخی افراد به دفعات بیشتر دچار این نوع حمله شده و گرفتار آن هستند. از این رو، برخی  راه‌های کنترل و شیوه‌های درمان به این افراد کمک بسزایی خواهد کرد.پزشکان به طور کلی، این افراد را با کمک روان‌درمانی و تجویز دارو درمان می‌کنند. هرکدام از این راه‌ها به زمان نیاز دارد اما وقتی افراد به طور مداوم و از روی برنامه پیگیر درمان شوند، از آرامش خاطر برخوردار شده و تقریبا هیچگونه مشکل ابدی آن‌ها را تهدید نمی‌کند. (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۶ / ۱۱ / ۹۷
كسب-بهداشت-روان
۱۲ نکته مفید برای بهداشت روانی

هر کس به طریق خود مراقب سلامت روان اش است و یک سازماندهی مجدد ارزشمند را برای فرد فراهم میکند که فرد را مثبت تر و خلاق تر می کند.در اینجا ما برخی نکات برای داشتن  روانی سالم را به شما معرفی می کنیم :

پشتیبانی حال
۱۴ / ۰۷ / ۹۷
حساس-بودن-به-انتقاد
چگونه نسبت به انتقاد ها حساس نباشیم

حساسیت نسبت به انتقاد دردناک است، و اغلب زمانی اتفاق می افتد که اعتماد به نفس شما کم است . صرفنظر از این که انتقادات توجیه پذیراست یا نه ، نظر منفی نسبت به خود عزت نفس تان را پایین نگه می دارد یا آن را تشدید می کند. شما ممکن است قادر به جلوگیری از انتقادات دیگران از خودتان نباشید، اما می توانید انتخاب کنید که چگونه به این انتقادات پاسخ دهید . در حقیقت، ضروری است که به این موضوع حساسیت نداشته باشید تا بتوانید واقعیت را از وهم و دروغ جدا کنید و بدون در نظرگرفتن آنچه که هر کس می تواند در مورد شما بگوید، می تواند به ارزش خودتان اعتماد داشته باشد. (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۰ / ۰۷ / ۹۷
ترس-از-شکست
ترس از شكست؛ دشمن موفقيت

درون هر انسان، تمایل به پیروی از آرزوها و کشف استعدادهای جدید است. یک کارآفرین، سخنران انگیزشی  ، نویسنده متبحر، مجری توانمند در همه ما وجود دارد.اما متأسفانه اکثر مردم در یک منطقه آرام  و بدون چالش زندگی می کنند؛ زیرا آنها بیش از حد به دنبال هدفی هستند که به نظر می رسد نامطمئن و مستعد شکست است . بر اساس یک نظرسنجی در سال  2016، حدود 34.2 میلیون آمریکایی نوعی ترس و وحشت دارند.

پشتیبانی حال
۲۱ / ۰۵ / ۹۷
تمرکز
رسیدن به آرامش درون با تمرکز ذهنی

تمرکز ذهنی یک روند بزرگ نه تنها در فرهنگ های رایج بلکه در درمان معاصر است. بسیاری از مشاوران این ورژن از شیوه های سنتی شرقی را به عنوان راهی برای ترویج آرامش و کاهش استرس در مراجعان به کار می برند. تبدیل به یک عنوان تمرینی محبوب برای مشاوران شده است، زیرا شواهدی وجود دارد که تمرکز ذهنی به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می کند.به عنوان یک درمانگر، من اغلب راهکارهای شناخته شده مبتنی بر تمرکز ذهنی را در کارم برای کمک به مراجعان برای مقابله با مشاغل و زندگی پر از استرس، ترکیب می کنم. در تمرینات ، تمرکز ذهنی را در مبارزه با اضطراب و کمال گرائی به طور خاص موثر دانسته ام.کلید تمرکز ذهنی تجسم کننده در واقع به یک ناظر مشتاق تبدیل شدن است . استفاده از پنج حس- بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی و لامسه - می تواند در درک جهان اطرافتان به شما کمک کند. آنها می توانند کمک بزرگی به شما بکنند که در لحظه زندگی کنید . (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۴ / ۰۵ / ۹۷
دلایل اضطراب و راههای کنترل آن

در حالی که چیزهای زیادی در زندگی مدرن وجود دارد که باعث می‌شود روزمره ما آسان‌تر شود، جنبه‌های زیادی نیزوجود دارد که می‌تواند موجب اضطراب و تداوم آن شود و کنترل اضطراب از هر زمان دیگر مهم‌تر شده است. مطمئنا، ما یک دنیا اطلاعات و هزاران برنامه در نوک انگشتان خود داریم، اما آیا این واقعا چیز خوبی است ؟ آیا زندگی مردم در زمان‌های قدیم، به تعبیری،از ما آسان‌تر بوده؟  اضطراب از چیزی در حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح وجود داشته. اما آیا یونانیان باستان هم  با اینستاگرام یا رمز گشایی پیغام‌های متنی مرموز سر و کار داشته اند؟ نه.

پشتیبانی حال
۲۸ / ۰۳ / ۹۷

2 دیدگاه