جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

بهترین مکمل برای افزایش وزن / مکمل مناسب برای چاقی

بهترین مکمل برای افزایش وزن
تاریخ بروزرسانی : ۱۶ مهر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

افزایش وزن برای خیلی از ما به سادگی اتفاق می‌افتد؛ خیلی از ما در تقلا برای کم کردن اندکی وزن هستیم. اما هم‌زمان کسانی هم هستند که دوست دارند وزنشان زیاد شود و به سادگی موفق نمی‌شوند؛ آن‌ها حتی به دنبال یافتن بهترین مکمل برای افزایش وزن هستند.

بهترین راه برای آنکه وزنتان افزایش پیدا کند، این است که دو کار را انجام دهید:

1- کالری دریافتی روزانه‌تان را با گنجاندن مواد غذایی سالم مثل پروتئین‌ها و غلات کامل افزایش دهید

2- ورزش‌های مقاومتی انجام دهید.

شاید بپرسید: من همۀ این کارها را انجام داده‌ام و وزنم تغییر نکرده است. حالا چه کنم؟ در چنین شرایطی شاید بعضی از مکمل‌ها بتوانند به شما کمک کنند که وزنتان به صورتی ایمن و سالم افزایش پیدا کند. در این مطلب می‌خواهیم برایتان دربارۀ انواع مکمل و شیوۀ مصرف آن‌ها بگوییم. البته برای آشنایی با بهترین مکمل گلوتامین بدنسازی می‌توانید این مطلب را نیز مطالعه کنید.


تصویر خدمات اقساطی

زمان مناسب مصرف مکمل برای افزایش وزن

همان‌طور که گفتیم، بهتر است افرادی از مکمل افزایش وزن استفاده کنند که با وجود عادات سالم رژیم غذایی و ورزش، به دلیل متابولیسم بالای بدنشان یا وجود یک بیماری پزشکی، وزنشان بالا نمی‎‌رود و کمتر از حد طبیعی است. این افراد می‌توانند به دنبال بهترین مکمل برای افزایش وزن باشند تا مشکل‌شان را حل کنند.

مکمل افزایش وزن را در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توان مصرف کرد؛ اما توصیه می‌شود که ساعت مشخصی برایش در نظر گرفته شود.

همچنین انواع مختلفی از مکمل افزایش وزن وجود دارد که زمان مصرف معینی دارند: مکمل برای قبل از تمرین ورزشی، مکمل برای بعد از تمرین ورزشی، مکمل به عنوان جایگزین وعدۀ غذایی و یا مکمل به عنوان افزودنی به مواد غذایی.

می‌توانید درباره قرص زینک و چاقی در این مطلب اطلاعات بیستری به دست آورید

ورزش و مکمل افزایش وزن

اهمیت ورزش در کنار مصرف بهترین مکمل افزایش وزن

بعضی از افراد تصور می‌کنند که هدف از ورزش کردن لاغر شدن یا کاهش وزن است. در پاسخ به آن‌ها باید گفت: خیر! حتی اگر بخواهید افزایش وزن داشته باشید، لازم است که ورزش کنید. هدف از ورزش کردن سلامتی است. در مورد فواید ورزش برای کاهش اضطراب نیز می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید

اگر قصدتان افزایش وزن است و ورزش نمی‌کنید، باید بدانید که بدون ورزش فقط چربی اضافه می‌کنید، و این چربی‌ها روزی به اضافه وزن تبدیل می‌شوند و سلامتی شما را تهدید می‌کنند.

افرادی که قصد اضافه وزن دارند و برای آن به دنبال بهترین مکمل برای افزایش وزن هم هستند، لازم است ورزش کنند تا به جای چربی، ماهیچه‌هایشان را رشد بدهند و افزایش وزن سالمی داشته باشند.

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم بانوان

هم زنان و هم مردان می‌توانند از مکمل برای افزایش وزن استفاده کنند. البته به شرطی که به صورت اصولی ورزش کنند، تغذیۀ مناسب داشته باشند و به اندازۀ کافی استراحت کنند. بدون رعایت این اصول، حتی بهترین مکمل برای افزایش وزن هم نمی‌تواند نتیجه‌ مطلوب را به همراه داشته باشد.

به طور کلی تفاوت قابل توجهی میان زنان و مردان در مصرف مکمل افزایش وزن وجود ندارد. زنان و مردان هردو به ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌ها نیاز دارند. تنها ممکن است نیاز آنها به ترکیب این مواد غذایی اندکی متفاوت باشد.

همچنین بدن مردان برای ساختن تودۀ عضلانی مستعدتر است. بنابراین احتمالا مردان در کنار ورزش نیاز بیشتری به استفاده از مکمل‌های مملو از کالری و پروتئین دارند.

در مجموع تفاوت چندانی میان زنان و مردان در شیوۀ مصرف مکمل نیست. در این زمینه پژوهش‌هایی هم انجام شده است. برای مثال گروهی از پژوهشگران، در سال 2021، با انتشار مقاله‌ای در مجلۀ Nutrients دربارۀ مصرف مکمل میان گروهی از دوندگان زن و مرد، نشان داده‌اند که جنسیت عامل مهمی در این زمینه نیست.

بهترین صبحانه برای بدنسازی را بشناسید.

بهترین مکمل برای افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم لاغری را براساس شاخص توده بدنی خودتان دریافت کنید

5 مکمل افزایش وزن بدون افزایش چربی

قبل از معرفی بهترین مکمل‌های افزایش وزن، باید یادآوری کنیم برای آنکه وزنتان بدون افزایش چربی بالا برود، باید اصولی غذا بخورید و ورزش کنید. به نکته‌های زیر توجه کنید:

  • ورزش اصولی و منظم مهم‌ترین اصل برای افزایش وزن سالم و افزایش تودۀ عضلانی است.
  • به جای وعده‌های غذایی بزرگ، وعده‌های کوچک غذایی داشته باشید.
  • مواد مغذی و سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید (درباره رژیم کتوژنیک این مطلب را بخوانید)

برای رعایت این اصول نیاز به مشاوره با یک متخصص تغذیه دارید. پیشنهاد ما مشاوره با دکتر تغذیه در مجموعه «حال» می‌باشد.

در مجموع مکمل‌هایی که برای افزایش وزن مناسب هستند، عبارتند از:

مکمل‌های پروتئینی برای افزایش وزن

پروتئین برای رشد ماهیچه‌ها، بهبود سیستم ایمنی و همچنین بهبود سوخت و ساز بدن اهمیت دارند. مصرف اصولی مکمل‌های پروتئینی سودمند است، زیرا هم نیاز بدن را به پروتئین رفع می‌کند و هم به فرد احساس سیری می‌دهد و از پرخوری او جلوگیری می‌کند. مصرف این مکمل‌ها به ویژه پس از ورزش باعث تقویت و عضله‌سازی می‌شود مانند پروتئین وی و کازئین. مکمل های پروتئینی را می‌توانید همیشه بخورید اما بهتر است با پزشک نیز مشورت کنید.

برنامه غذایی برای عضله سازی را نیز می‌توانید در این مطلب مظالعه کنید

کراتین

کراتین هم می‌تواند به افزایش حجم عضلات کمک کند. اصول استفاده از آن معمولا به این صورت است که در هفتۀ اول باید مقدار بیشتری مصرف شود تا عضله‌سازی تسریع شود. پس از آن می‌توان مصرف مکمل کراتین را کاهش داد. کراتین سطح انرژی و استقامت در عضلات را افزایش می‌دهد. کراتین را نمی‌توانید همیشه مصرف کنید و باید حتما در یک زمانبندی خاص مصرف کنید که آن را پزشک تعیین خواهد کرد.

گینر

گینرها مکمل‌های افزایش وزن هستند. این مکمل‌ها مقدار زیادی کربوهیدرات و پروتئین دارند و بیشتر برای افرادی مناسب هستنند که دچار بی‌ اشتهایی یا کم اشتهایی هستند. ورزش کردن در کنار مصرف گینر اهمیت زیادی دارد.

روغن ماهی

روغن ماهی از ماهی‌های چرب به دست می‌آید و به دلیل داشتن اسید چرب امگا 3 برای بدن مفید است و به افزایش وزن و سلامت قلب و عروق کمک می‌کند؛ البته روغن ماهی زمانی باعث افزایش وزن می‌شود که کالری بدن به اندازۀ لازم افزایش یافته باشد. در مورد فواید و مضرات روغن ماهی این مطلب را بخوانید.

مکمل‌های آمینو اسید

آمینواسیدها می‌توانند به بازسازی ماهیچه‌ها کمک کنند. مانند BCAA که می‌توان آن را همیشه مصرف کرد اما بقیه آمینو اسیدها را نباید همیشه مصرف کنید. حتما برای استفاده از آن‌ها با پزشک و متخصص تغذیه آنلاین مشورت کنید

روغن ماهی برای افزایش وزن

بهترین مکمل کربوهیدرات برای افزایش وزن

وقتی مصرف کربوهیدرات‌های طبیعی مثل گندم، سیب‌زمینی، جو دوسر، دانه‌ها و حبوبات موجب افزایش وزن شما نشوند، شاید مصرف مکمل‌های کربوهیدرات برای افزایش وزن برای شما مناسب باشد.

این مکمل‌ها انرژی بدن شما را تأمین می‌کنند. مربیان ورزش و متخصصان تغذیه معمولا توصیه می‌کنند که این مکمل‌ها را بعد از تمرین ورزشی مصرف کنید.

درمورد مکمل سی ال ای در این مقاله اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اکنون برندهای مختلفی از مکمل‌های کربوهیدرات در بازار موجود هستند که می‌توانید مکمل ها را به صورت آنلاین از فروشگاه آنلاین حال خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید

برندهایی مانند:

  • پودر کربوهیدرات و ال آرژنین آی اس اس ۲۷۰۰ گرم
  • پودر کربو مکس ساپلند نوتریشن ۱۳۶۲ گرم
  • پودر کربو مس 1 و 2 کارن ۱۲۰۰ گرم
  • پودر کربو فارما پلاس ۲۲۷۰ گرم
  • پودر کربو شارژ کارن با طعم پرتقال ۱۰۰۰ گرم و غیره.

دو نکتۀ مهم در مصرف این مکمل‌ها این است که

1- پزشک و متخصص تغذیه مصرفشان را تأیید کند

2- از داروخانه یا فروشگاه معتبر خریداری شوند.

بهترین گینر برای افزایش وزن

دو نوع گینر وجود دارد که شاید خیلی‌ها از تفاوت میانشان باخبر نباشند. گینرهایی که «مس گینر» یا mass gainer نامیده می‌شوند و برای افزایش حجم عضلات استفاده می‌شوند و گینرهایی که «ویت گینر» یا weight gainer نام دارند و برای افزایش وزن مصرف می‌شوند.

اگر شما تنها به دنبال افزایش وزن هستید، باید از ویت گینرها استفاده کنید. کالری و کربوهیدرات موجود در ویت گینرها در مقایسه با مس گینرها بیشتر است. در مقابل مس گینرها پروتئین بیشتری دارند. درباره مکمل پروتئین وی و نحوه مصرف آن می‌توانید این مطلب را بخوانید

هم‌اکنون برندهای مختلفی از ویت‌گینر در بازار موجود است و لازم است که شما برای انتخاب بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم خود با پزشک و دکتر تغذیه آنلاین مشورت کنید.

شما میتوانید از بخش سوال رایگان از پزشک سایت حال با پزشک و مشاوره روانشناسی آنلاین به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

خرید بهترین مکمل افزایش وزن

برای خریدن بهترین مکمل برای افزایش وزن، لازم است که اولا با نظر پزشک مکمل مناسب برای خود را انتخاب کنید، دوم آن‌ها را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. البته امروز دیگر نیازی به مراجعه حضوری به داروخانه یا مراکز فروش مکمل ندارید. نکته مهم در خرید بهترین مکمل افزایش ورن، اصل بودن آن است که در حال حاضر در کشورمان جنس تقلبی بسیار زیاد شده و خرید مکمل اصل کار تقریبا دشواری است. می‌توانید مکمل خود را در فروشگاه آنلاین حال به صورت اصل خریداری کنید وان را درب منزل تحویل بگیرید.

 

سوالات متداول درباره بهترین مکمل افزایش ورن

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”کدام مکمل برای افزایش وزن زنان بهتر است؟” answer-0=”جنسیت عامل تعیین کننده‌ای برای انتخاب مکمل افزایش وزن نیست. هم زنان و هم مردانی که با وجود ورزش و تغذیۀ اصولی افزایش وزن مطلوب را ندارند، می‌توانند از مکمل‌های نام برده در این مطلب برای رسیدن به هدف خود استفاده کنند.” image-0=”” count=”1″ html=”true” css_class=””]

 

 

منابع

https://www.healthkart.com

https://zenithsports.in

https://www.medicinenet.com

https://www.ncbi.nlm.nih.gov

https://www.healthkart.com

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

1 ماه پیش

سلام خسته نباشید من تقریبا یک ماه میشه بشدت لاغر شدم خیلی خیلی لاغر شدم و زیر چشام یه سیاهی عجبی افتاده هر کس منو میبینه به من میگن معتاد شدی چی مصرف میکنی خیلی از این موضوع رنج میبرم ۲۳ سالمه ممنون میشم راه شو بهم بگید
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

1 ماه پیش

سلام و وقت بخیر در مرحله اول بهتره به پزشک مراجعه کنید و احتمالا پزشک برای تشخیص مشکل شما آزمایشاتی رو در نظر میگیرن تا براساس اون بتونن تشخیص بهتر بدن. حتما به پزشک مراجعه کنید تا روند تشخیص و درمانی برای شما انجام بشه. میتونید از خدمات مشاوره پزشک عمومی آنلاین سامانه حال استفاده کنید.
پاسخ دهید
0

حسین

10 ماه پیش

سلام ببخشید من لاغرم خواستم بگم مکمل خوب که برا افزایش وزن. و عضله بسازه تازه میخام بدنسازی رو شروع کنم. خودتون چه مکملی رو توصیه میکنی
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

3 ماه پیش

سلام! برای افزایش وزن و ساخت عضله، مهمترین نکته این است که به ترکیب مناسبی از تمرینات بدنسازی، تغذیه مناسب و استراحت کافی توجه کنید. مکمل‌ها می‌توانند به عنوان یک پشتیبان مفید برای تغذیه و توسعه عضلات استفاده شوند، اما باید به همراه تغذیه مناسب و برنامه تمرینی قوی متناسب با اهداف شما باشند. در انتخاب مکمل‌ها، توصیه می‌شود با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا بهترین تصمیمات را بر اساس وضعیت فردی شما بگیرید. برخی از مکمل‌هایی که برای افزایش وزن و ساخت عضله معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: 1. پروتئین‌های وی: پروتئین‌های وی که از منابعی مانند پودر پروتئین سویا، پودر پروتئین شیرینگ (Whey)، و پودر پروتئین کازئین (Casein) تهیه می‌شوند، می‌توانند به عنوان منابع پروتئین مؤثر برای رشد عضلات باشند. 2. کربوهیدرات‌ها: مصرف کربوهیدرات‌های سالم مانند ارز، نان کامل، سیب زمینی و ماکارونی در تغذیه افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، مفید است. 3. کراتین: کراتین می‌تواند در افزایش قدرت و استقامت در تمرینات ورزشی کمک کند. 4. کرئاتین: کرئاتین یک مکمل معمولاً مورد استفاده در بدنسازی است که می‌تواند در افزایش توان و قدرت عضلات کمک کند. در هر صورت، مهمترین قسمت از موفقیت در بدنسازی، تغذیه مناسب، استراحت کافی، و برنامه تمرینی منظم است. همچنین، بهتر است قبل از شروع هر برنامه تغذیه یا مصرف مکمل، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات