جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

بهترین قرص غضروف ساز / غضروف های بدن را بازسازی کنید

بهترین قرص غضروف ساز
تاریخ بروزرسانی : ۱۷ مرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

مصرف بهترین قرص غضروف ساز می‌تواند به تجربه زندگی سالم‌تر کمک کند. غضروف‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای بدن ما هستند که احتمالا نام آن را بارها شنیده‌اید. غضروف ماده‌ای انعطاف‌پذیر است که بیش‌تر در مفاصل بدن –جایی که استخوان‌ها به هم وصل می‌شوند- قرار می‌گیرد و در حرکت مفاصل و کاهش اصطکاک آن، نقش اساسی دارد. وقتی که این غضروف‌ها آسیب می‌بینند یا دچار سایش و تغییر شکل می‌شوند، مشکلاتی برای بدن به وجود می‌آید.

به همین دلیل لازم است که همه افراد از دوران جوانی با مراقبت از غضروف‌ها و تقویت آن‌ها، برای دوران سالمندی آماده شوند. مصرف قرص‌های غضروف ساز در سالمندان هم می‌تواند در مواردی، از درمان‌های پیچیده مثل تعویض مفصل و… جلوگیری کند. اگر می‌خواهید با بهترین قرص غضروف ساز و کاربردهای آن آشنا شوید، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

مشاوره آنلاین پزشکی


تصویر خدمات اقساطی

ترکیب قرص های غضروف ساز چیست؟

همان‌طور که از نام این قرص‌ها پیداست، آن‌ها غضروف ساز هستند؛ یعنی تلاش می‌کنند تا غضروف ضعیف‌شده و آسیب‌دیده را مجددا بسازند و ترمیم کنند یا از ضعیف‌شدن آن‌ها جلوگیری کنند. در نتیجه ترکیبات موجود در آن‌ها باید مشابه غضروف طبیعی باشد تا این ترمیم به بهترین شکل انجام شود. یک غضروف طبیعی به جز آب، حداقل از سه ماده اصلی دیگر تشکیل شده است. بهترین قرص غضروف ساز باید از ترکیبی از آن‌ها ساخته شود تا اثربخشی کافی داشته باشد:

  • کلاژن

کلاژن یک پروتئین بسیار مهم در بافت‌ها همبند بدن و جزء اصلی غضروف است که در پوست و تاندون‌ها هم وجود دارد. این ماده باعث استحکام غضروف می‌شود. ازدست‌دادن کلاژن اولین مرحله آرتروز است و جایگزینی آن بعد از تخریب کار بسیار سختی خواهد بود. به همین دلیل لازم است زمانی که غضروف‌ها هنوز سالم هستند، اقدامات پیشگیرانه از جمله مصرف بهترین قرص غضروف ساز را جدی بگیرید.

  • گلوکزآمین

این ماده که یک قند آمینه است، ماده‌ای است که توسط بدن ساخته می‌شود و در مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمنا این ماده، پیش ساز مجموعه دیگری از مواد شیمیایی به نام گلیکوزآمینوگلیکان است که به شدت در غضروف سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. محققان می‌گویند که گلوکوزآمین سرعت بازیابی غضروف را افزایش می‌دهد و به بازسازی آن کمک می‌کند.

  • کندرویتین

این ماده شیمیایی در مفاصل وجود دارد و جزء مهمی از غضروف و بافت همبند است. کندرویتین در واقع زنجیره بلندی از قندها است که در خاصیت بالشتکی و انعطاف‌پذیری غضروف نقش دارد. این ماده و گلوکزآمین در بیش‌تر قرص‌های غضروف ساز با هم جفت می‌شوند تا به التیام غضروف کمک کنند.

گلوکزآمین

بیماری هایی که غضروف را درگیر میکند

غضروف‌ها به دلایل مختلفی دچار مشکل می‌شوند که صدمه‌های فیزیکی و مشکلات ژنتیکی از جدی‌ترین آن‌ها هستند. البته اختلالات به وجود آمده توسط بیماری‌هایی مثل آرتریت هم بر این بافت تاثیر می‌گذارد و نیاز به درمان خواهد داشت. عضروف آسیب‌دیده ممکن است ملتهب شود و علائمی مثل درد، محدودیت حرکتی و حتی تغییر شکل مفصل ایجاد کند. برخی از مهم‌ترین بیماری‌هایی که غضروف را درگیر می‌کنند عبارتند از:

  • بیماری آرتروز

آرتروز به تورم و حساس‌شدن یک یا چند مفصل می‌گویند. اصلی‌ترین نشانه این بیماری، سفتی مفاصل است که با بالارفتن سن، بدتر می‌شود. استئوآرتریت شایع‌ترین نوع آرتروز است که شامل پارگی و ساییدگی غضروف متصل به استخوان می‌شود. در نتیجه استخوان‌ها در حین حرکت مستقیما به هم برخورد می‌کنند و باعث درد و محدودیت حرکت می‌شود.

  • بیماری آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی هم نوعی از بیماری آرتروز است که در آن، سیستم ایمنی بدن به پوشش کپسولی مفصل‌ها حمله می‌کند و باعث التهاب و تورم آن می‌شود. با تشدید این بیماری خودایمنی، غضروف‌ها و استخوان‌های داخل مفصل کاملا آسیب می‌بینند یا از بین می‌روند. برای تشخیص نیاز به آزمایش روماتیسم می‌باشد.

بیماری آرتریت

نحوه استفاده و قیمت قرص های غضروف ساز

برخی از پزشکان معتقدند که غضروف به دلیل نداشتن ارتباط خونی با سایر بخش‌های بدن قابلیت ترمیم ندارد. اما امروزه با انجام تحقیقات جدید و گسترده، به نظر به نظر می‌رسد این بافت قابل ترمیم است. مصرف قرص‌های غضروف ساز یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای این کار است. پزشکان معمولا در مراحل ابتدایی بیماری این داروها را تجویز می‌کنند. البته بسته به نوع و شدت بیماری، درمان‌های تکمیلی مثل فیزیوتراپی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل یک راه آسان و دردسترس برای بیمارانی است که به این خدمات نیاز دارند.

بهترین زمان مصرف قرص غضروف ساز

استفاده نادرست یا مصرف قرص‌های غضروف ساز در زمان نامناسب می‌تواند باعث کاهش اثربخشی این داروها شود. بنابراین لازم است مطابق توصیه پزشک یا بر اساس نکاتی که در برگه راهنمای دارو ذکر شده است، مورد استفاده قرار گیرند. بهتر است آن‌ها را به همراه یک وعده غذایی، ترجیحا ناهار مصرف کنید.

قیمت قرص غضروف ساز

غضروف سازهای خارجی معمولا قیمت بالاتری دارند؛ اما شما می‌توانید داروهای داخلی را هم با قیمت پایین‌تر و کیفیت مناسب تهیه کنید. حداقل هزینه‌ای که برای قرص غضروف ساز باید بپردازید حدود هفتاد هزار تومان است. شما این مبلغ را بابت خرید پانزده عدد قرص غضروف ساز ایرانی پیاسودکس می‌پردازید. قیمت داروهای غضروف ساز بر اساس نوع محصول، شرکت سازنده و تعداد قرص در هر بسته بالاتر خواهد رفت. برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین داروی غضروف ساز لازم است حتما با پزشک مشورت کنید. اما جواب سوالات خود در زمینه قرص های غضروف ساز و قیمت آن‌ها را می‌توانید از مشاوران دارویی آنلاین حال به دست آورید.

بیماری پاژه استخوان را بیشتر بشناسید

نحوه مصرف قرص غضروف ساز

انواع قرص غضروف ساز

هر ساله انواع مختلفی از قرص‌های غضروف ساز تولید و عرضه می‌شود. بسیاری از این تولیدکننده‌ها مدعی هستند که بهترین قرص غضروف ساز جهان را تولید می‌کنند. بنابراین لازم است با آگاهی کامل و بررسی ترکیبات استفاده شده در آن‌ها، اقدام به انتخاب بهترین قرص غضروف ساز کنید. انواع مختلف این قرص‌ها عبارتند از:

قرص غضروف ساز برای دیسک کمر

دیسک کمر عارضه شایعی است. بسته به علل ایجادکننده بیماری، می‌توان از داروهای مختلفی برای درمان آن استفاده کرد. قرص‌های غضروف سازی مثل تریپل فلکس، آراپیس، کارتیژن مکس و انواع دیگری از این ترکیبات می‌تواند به کاهش درد ناشی از دیسک کمر و تقویت غضروف‌ها کمک کند.

قرص غضروف ساز زانو

غضروف زانوها به دلایل مختلفی مثل ورزش سنگین، کارهای دشوار، اضافه وزن و… آسیب می‌بینند. بنابراین لازم است از دوران جوانی به فکر تقویت آن‌ها باشید. قرص غضروف ساز آوودین، فول فلکس، گلوکوزآمین و جوینت ایکس از شناخته‌شده‌ترین داروهای غضروف ساز هستند. درباره آرتروز زانو در این مقاله بیشتر بدانید

بهترین قرص غضروف ساز آمریکایی

غضروف سازهای آمریکایی بسیار باکیفیت و شناخته‌شده هستند. قرص گلوکوزآمین نیچر مید که در داروخانه آنلاین حال هم در دسترس است، یکی از بهترین قرص های غضروف ساز است که توسط پزشکان برای بسیاری از بیماران تجویز می‌شود. این دارو به عنوان بهترین قرص غضروف ساز آمریکایی معروف است اما شاید پزشک نوع دیگری را انتخاب کند و برای شما تجویز کند. برای خرید بهترین قرص غضروف ساز آمریکایی می‌توانید موارد زیر را نیز بررسی کنید.

  • قرص آلفلکسیل آلفا ویتامینز
  • کپسول تریپل فلکس دابل استرنگث نیچرمید
  • مووفری ادونسد
  • قرص بون کمپلکس نچرال ورلد

بهترین غضروف ساز آمریکایی

بهترین قرص غضروف ساز خارجی

اگر پزشک به شما توصیه کرده که حتما از غضروف سازهای خارجی استفاده کنید، حق انتخاب زیادی دارید. در حال حاضر انواعی از بهترین قرص غضروف ساز ساخت کشورهای فرانسه، آلمان، آمریکا و… در دسترس است. شما می‌توانید بر اساس نوع بیماری، شدت آن و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، داروی مورد نظر خود را خریداری کنید. کپسول پیاسکلیدین، قرص تریپل فلکس و قرص گلوکزآمین پلاس ام اس ام که به ترتیب ساخت شرکت‌های فرانسوی، آلمانی و آمریکایی هستند، به عنوان بهترین غضروف ساز خارجی معرفی می‌شوند.

بهترین قرص غضروف ساز گیاهی

فیزیو فلکس پرو یک قرص غضروف ساز گیاهی است که در آن از ترکیباتی مثل زردچوبه، کندرویتین، گلوکوزآمین و MSM (ماده معدنی سرشار از گوگرد) استفاده می‌شود. آرترودین، پیاسیدین، دایان فلکس و… هم نمونه‌های دیگری از غضروف سازهای گیاهی هستند. برای مشورت درباره آن‌ها می‌توانید از راهنمایی یک پزشک متخصص کمک بگیرید.

ترکیبات غضروف سازهای گیاهی

بهترین قرص غضروف ساز ایرانی

خوشبختانه شرکت‌های داروسازی ایرانی در سال‌های اخیر توانسته‌اند نمونه‌های باکیفیتی از بهترین قرص غضروف ساز را تهیه و عرضه کنند. قرص‌های سوپراکل، دایان فلکس، جوینت پاد و نی فلکس و… محصولات معتبر ایرانی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را از داروخانه‌های سراسر کشور و داروخانه آنلاین حال تهیه کنید.

معیار انتخاب بهترین قرص غضروف ساز

قیمت: محصولات با طیف وسیعی از بودجه ها توزیع می‌شوند و انتخاب آن به بودجه فرد بستگی دارد
مواد تشکیل دهنده: تمام مواد تشکیل دهنده به وضوح فهرست می شود و فرآیندهای تولید مشخص شده است.
ایمنی: محصولات حاوی مواد تشکیل دهنده ای باشد که برای مصرف بی خطر می‌باشد.
شهرت: محصول توسط یک شرکت معتبر است یا خیر

نحوه خرید بهترین قرص غضروف ساز

اثربخشی قرص های غضروف ساز موافقان و مخالفانی در جهان دارد. اما تحقیقات جدید نشان داده‌ند که مصرف آن‌ها می‌تواند نقش موثری در بهبود عملکرد مفاصل در بلندمدت داشته باشد. اگر به دنبال مصرف بهترین قرص غضروف ساز هستید، لازم است پیش از مصرف با یک پزشک مشورت کنید. دکتر ارتوپد آنلاین حال می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. البته برای خرید بهترین قرص غضروف ساز می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، از طریق داروخانه آنلاین حال داروی مورد نظرتان را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

 

 

منابع

simplysupplements.co.uk

ndtv.com

webmd.com

mayoclinic.org

medlineplus.gov

mayoclinic.org

 

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

خ ثریا آرامی

10 ماه پیش

درود من هر وقت به مدت زیاد قرص غضروف ساز مصرف کردم سردرد گرفتم علتش چی میتونه باشه؟؟؟
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

3 ماه پیش

اگر شما هر بار که قرص غضروف‌ساز مصرف می‌کنید، سردرد احساس می‌کنید، ممکن است چندین علت وجود داشته باشد. برخی از احتمالات عبارتند از: 1. حساسیت یا افتراق به مواد موجود در قرص:ممکن است شما به یکی از مواد موجود در قرص غضروف‌ساز حساسیت داشته باشید که باعث سردرد شده است. 2. تداخل با داروهای دیگر:قبل از شروع هر نوع مکمل یا دارو، مهم است که با پزشک خود مشاوره کنید. بعضی از مکمل‌ها ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشند و عوارض جانبی ایجاد کنند. 3. استرس یا نقص خواب: استرس، نقص خواب یا تغییرات در روزمره زندگی نیز می‌تواند عواملی باشند که به سردرد کمک می‌کنند. 4. تنظیمات دمایی: در برخی افراد، قرص‌ها یا مکمل‌ها ممکن است تغییرات در دما یا مکمل‌های حاوی مواد محرکه باشند که سردرد را ایجاد کنند. برای تشخیص دقیق و به دست آوردن راهنمایی مناسب، توصیه می‌شود که با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند علت سردرد شما را بررسی کرده و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد.
پاسخ دهید
0

احسان

12 ماه پیش

چاق شدن موضعی مثلا فقط ناحیه شکم یا ران میتونه از عوارض قرص های غضروف ساز باشه؟
پاسخ دهید
0

مدیریت سایت

11 ماه پیش

سلام و وقت بخیر در برخی از موارد قرص‌های غضروف ساز ممکن است بالا رفتن قند خون، عوارض گوارشی مانند تهوع و استفراغ شود. یکی از دلایل اصلی چاقی با قرص های غضروف ساز، استفاده مکرر دارو با دزهای مختلف است که موجب جذب سریع آب می شود. استفاده مکرر آب و جذب سریع آن منجر به چاقی در افرادی می شود که قرص های غضروف ساز را استفاده می کنند. چاقی با مصرف داروهای مورد نظر به آسانی قابل کنترل است و نباید به طور خودسرانه، مصرف را قطع کنید.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات