جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۳ دلیل پایین آمدن عزت نفس که باید با آن مقابله کنید

دلائل-پایین-بودن-عزت-نفس
تاریخ بروزرسانی : ۱۰ بهمن

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

برخی از باورهای شما و اندیشه های خودتان باعث پایین آمدن عزت نفس تان خواهد شد. اعتقادات که در مورد خودتان دارید، ممکن است منبع عمده ای از تصویر منفی نسبت به خودتان باشد. متأسفانه، سختی قضاوت در مورد خود یک مشکل جهانی است. برخی از ما با این الگوی ناسالم تفکر بیش از دیگران مبارزه می کنیم. اما اگر دشوار است که همیشه در یک چشم مثبت – و یا واقع گرایانه – به خودتان نگاهی بیندازید، پس ارزش آن را دارد که از گفتار منفی آگاه باشید که شما را از انجام دادن کارها متوقف می سازد. در اینجا سه باور و اندیشه در مورد خودتان وجود دارد که باید مراقبشان باشیم :


تصویر خدمات اقساطی

1.”من تنبل هستم”

یک فکر رایج منفی در مورد خودتان این است که شما تنبل هستید. هنگامی که به خود سخت می گیرید، همیشه احساس می کنید که هیچ وقت به اندازه کافی کار انجام نمی دهید. اگر از کار خود غافلگیر شوید، مطالعات شما یا چیزی که احساس می کنید باید انجام دهید، ممکن است خودتان را مجبور به انجام این کار کنید، بارها و بارها. هنگامی که به خودتان “باید” می گویید ،کار را سخت می کند تا کمی نفس بکشید و استراحت کنید در مورد آنچه باید انجام دهید در زمانتان مورد نظرتان.

شما ممکن است کاری را به تعویق بیاندازید. اما، سختگیری و مجرم دانستن خود در مورد آن واقعا باعث بد ترشدن مشکل تان میشود. سپس شما با گناه، شرم، و افکار منفی در مورد خودتان آشفته خواهید شد. اگرتمام سعی خودتان را کردید ، سعی کنید در برابر سقوط به افکار منفی “من تنبل هستم ” مقاومت کنید. حرف های دیگران و فشارها بسیاری از ما را وادار می کند که اینگونه فکر کنیم. هر چند سالم و سازنده نیست.

2. “من یک شکست خورده هستم”

هنگامی که از عزت نفس پایین رنج می برید، اینگونه احساس می شود که هر اشتباهی که می کنید، یک نشانه روشن دیگراست که شما شکست خورده هستید. با این حال، مشکل تفکر اینکه خودتان را یک شکست خورده می دانید همیشه بسیار عمیق تر از این است. شما ممکن است فکر کنید همه چیز خطای شماست در مورد نتایجی که آشکار میشود به این دلیل که آنها هیچ کاری با شما یا اقدامات شما انجام نداده اند .

هنگامی که حوادث شدید و وقایع پر استرس اتفاق می افتد – مانند پایان رابطه یا از دست دادن شغل – بسیار آسان است که خود را برای انجام اشتباه سرزنش کنید. همچنین اگر در طول این تغییرات در زندگی خود ، شروع کنید به مقایسه کردن خود با دیگران ، ممکن است شما فکر کنید که به وضوح یک شکست خورده هستید. شما به این باور خواهید رسید که هر کس دیگری در اطراف شما به خوبی کار می کند و قادر به حفظ یک رابطه پایدار یا نگه داشتن یک شغل است، بنابراین در مورد شما باید چیزی عمیقا معیوب باشد. این اندیشه در مورد خود، اعتماد به نفس تان را پایین می آورد.

بیشتر بدانید: تله شکست چیست؟

من-يك-شكست-خورده-هستم

با این حال، به یاد داشته باشید که همه ما کامل نیستیم. ما همه اشتباهاتی را مرتکب می شویم ، چیزهایی را که بیشتر به آنها اهمیت می دهیم را از دست می دهیم و برای رسیدن به همه چیزهایی که قادر به دستیابی به آن هستیم، جدال می کنیم. رفع مشکلات زندگی شما همیشه می تواند منبع انگیزه و محرک شما باشد، به جای شکست خورده فرض کردن خودتان.

درباره اختلال کم توجهی در کودکان بیشتر بدانید

3. “من شخص خوبی نیستم”

شما همیشه باید آماده باشید که خودتان را در معرض کمال گرا ئی قرار ندهید و خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. این گونه تفکرات اغلب به علت عزت نفس پایین شما است. یکی ازجاهایی که این تفکرات در آن نقش دارند ، شکل گیری این اعتقاد است که شما شخص خوبی نیستید. شما ممکن است به خودتان بگویید، “من خودخواه و “من بی ملاحظه “هستم . و از اعمال خوب دیگران به منظور توجیه این اظهارات استفاده می کنید: “من هرگز برای خیریه کاری انجام نداده ام، اما فلانی همیشه و همیشه انجام میده” یا “دوستم همیشه مراقب من است، اما من هرگز آنها را در نظر نمی گیرم”.

هر زمان که درمورد این دایره صحبت می کنید و در تفکر سیاه و سفید گیر می کنید، شما در یک چشم انداز نامتقارن و غیر واقعی ازاینکه چیزها چطور واقعا اتفاق می افتد گرفتار هستید . مطمئنا، ممکن است گاهی اوقات خودخواهانه یا سرسری رفتار کنید. مثل هرکس دیگری، همیشه می توانید مهربان تر، سخاوتمندانه تر، مسئولانه ترباشید .

نگران نباشید. اکثر ما این افکار منفی در مورد خودمان در اکثراوقات ، به اشکال مختلف داریم. اگر تا به حـال در مورد خودتان احساس بی ارزش بودن داشته اید بدانید این تقصیر شما نیست که شما چنین احساس می کنید. عوامل بسیار مهمی وجود دارند که خارج از کنترل شما هستند که شما را به قضاوت در مورد خودتان تشویق می کنند. با این حال، محیط شما نباید شما را هدایت کند . شما می توانید با خرد درونی خود ارتباط برقرار کنید. این به شما این امکان را خواهد داد که آرامش خاطر خود را به دست آورید.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

دنیا

5 سال پیش

دقیقا ماها به هرچی فکر کنیم جذبش میکنیم عالی بود
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

بله دوست من همین طور است. باتشکر از حسن توجه شما.
پاسخ دهید
0

حامد

6 سال پیش

عالی بود ، ممنون تو این زمینه مطالب بیشتری بزارید
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

بله حتما در این مورد مطالب بیشتری در دسترس شما قرار خواهیم داد. سایت ما را دنبال کنید. ممنون از همراهی شما.
پاسخ دهید
0

حامد

6 سال پیش

ممنون از مطالب عالیتون
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

ممنون از حسن توجه شما دوست عزیز.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات