جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

قبل از عمل بینی چی بخوریم / بهترین خواکی قبل از عمل بینی

قبل از عمل بینی چی بخوریم
تاریخ بروزرسانی : ۰۹ مهر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

قبل از عمل بینی چی بخوریم؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که مصرف انواع خاصی از غذا می تواند منجر به افزایش التهاب و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شود و خطراتی را برای روش های جراحی ایجاد کند. از این رو، محدود کردن مصرف غذاهای خاص مانند نمک، شکر و کربوهیدرات های فرآوری شده مانند آرد تصفیه شده و برنج سفید قبل از جراحی بسیار مهم است. با این کار می توانید از روند بهبودی بدن خود حمایت کرده و شانس موفقیت آمیز بودن عمل را افزایش دهید.

اگر قصد انجام عمل بینی را دارید می‌توانید از بخش عمل بینی اقساطی اقدام کرده و از وام 50 میلیونی با سود 4 درصد برای خود استفاده کنید و بدون چک و ضامن و در یک کلینیک مجهز بینی خود را عمل کنید.

 


تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

اهمیت تقویت بدن قبل از عمل بینی

تقویت بدن قبل از عمل بینی به دلایل مختلفی ضروری است به همین دلیل مراقبت های قبل از عمل بینی باید جدی گرفته شود. اولاً، یک بدن قوی و سالم بهتر می تواند در برابر استرس فیزیکی و نیازهای جراحی مقاومت کند. عمل بینی، یک عمل جراحی است و نیاز به بیهوشی و برش دارد که می تواند به بدن فشار وارد کند. با تقویت بدن از طریق ورزش و تغذیه مناسب، افراد می توانند سلامت کلی خود را بهبود بخشیده و توانایی خود را برای بهبودی پس از جراحی افزایش دهند. درباره تغذیه بعد از عمل بینی بیشتر بدانید.

ثانیا، تقویت بدن قبل از عمل بینی می تواند به بهینه سازی نتیجه جراحی کمک کند. یک بدن قوی احتمال بیشتری دارد که به راحتی بهبود یابد. ورزش منظم می تواند گردش خون را بهبود بخشیده و باعث بهبود سریعتر و کاهش خطر عوارضی مانند عفونت شود.

علاوه بر این، تقویت بدن قبل از عمل بینی به دوره بهبودی سریعتر کمک کند. جراحی می تواند به طور موقت بدن را ضعیف کند و منجر به خستگی و کاهش تحرک شود. با ورزش منظم و دانستن اینکه قبل از عمل بینی چی بخوریم می‌توانید استقامت خود را افزایش داده و با حفظ ذهنیت مثبت فرآیند عمل جراحی را آسان‌تر کنید. درباره ورزش بعد از عمل بینی می‌توانید این مطلب را بخوانید.

در نتیجه، تقویت بدن قبل از عمل بینی برای بهینه‌سازی نتایج جراحی، ارتقای بهبودی  و حتی سلامت طولانی‌مدت ضروری است. مشاوره با دکتر گوش و حلق و بیتی آنلاین می‌توایند به شما در این زمینه کمک کند.

شب قبل از عمل بینی چی بخوریم؟

قبل از انجام عمل بینی یا Rhinoplasty، بهتر است با نظر متخصص جراح خودپیش بروید اما دستورات کلی وجود دارد که بیان می‌کند شب قبل از عمل بینی باید چی بخوریم.

  • جراح شما ممکن است مصرف مایعات شفاف مانند آب، آبگوشت، آب سیب یا چای را توصیه کند. از هر گونه نوشیدنی حاوی پالپ، لبنیات یا کافئین خودداری کنید.

خوردن آب

  • اگر برای غذاهای جامد مجاز هستند، از گزینه های سبک و آسان هضم مانند سبزیجات بخارپز، پروتئین های بدون چربی (مرغ، ماهی)، غلات کامل (برنج، کینوآ) و میوه ها استفاده کنید.
  •  بهتر است از غذاهای سنگین، چرب یا تند که می توانند باعث سوء هاضمه یا ناراحتی شوند خودداری کنید.
  • با نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز و عصر قبل از عمل، هیدراته بمانید. هیدراتاسیون مناسب برای یک جراحی موفق و بهبودی ضروری است.

حتما به دستورالعمل های قبل از عمل بینی که توسط جراح ارائه شده است، پایبند باشید.

شما میتوانید از بخش سوال رایگان از پزشک سایت حال با پزشکان و مشاوران روانشناسی آنلاین به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

قبل از عمل بینی چه داروهایی نباید بخوریم؟

در ادامه موضوع قبل از عمل بینی چی بخوریم نوبت به داروهای غیر مجاز می‌رسد. البته زمان شروع به قطع کردن داروها را حتما با پزشک چک کنید.

  • داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپن می توانند خطر خونریزی در حین و بعد از جراحی را افزایش دهند. جراح شما ممکن است توصیه کند از مصرف این داروها برای مدت معینی قبل از عمل اجتناب کنید.
  • داروهای رقیق کننده خون: برخی از داروهای رقیق کننده خون تجویزی، مانند وارفارین، هپارین، کلوپیدوگرل، نیاز به تنظیم یا قطع موقت قبل از جراحی دارند تا خطر خونریزی بیش از حد کاهش یابد.
  • برخی از مکمل های گیاهی مانند جینکو بیل، سیر، زنجبیل و جینسینگ می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند.
  • ویتامین E: دوزهای بالای ویتامین E اثرات رقیق کنندگی خون داشته و جراح شما ممکن است توصیه کند از مکمل های ویتامین E برای یک دوره خاص قبل از جراحی خودداری کنید.
  • استروئیدها: اگر از کورتیکواستروئیدها مانند پردنیزون استفاده می کنید، احتمالا باید با نظر پزشک مصرف آن را قطع کنید

درباره رابطه جنسی بعد از عمل بینی بیشتر بدانید.

قبل از عمل بینی چه داروهایی نباید بخوریم؟

قبل از عمل بینی چی بخوریم؟

البته قبل از عمل جراحی باید برای مدت معینی ناشتا باشید. این کار برای کاهش عوارض خطر در طول بیهوشی انجام می شود اما چند روز قبل از عمل بینی مجاز به مصرف مایعات شفاف مانند آب، آب سیب یا قهوه سیاه بدون خامه یا شکر هستید. مایعات شفاف به هیدراته نگه داشتن بدن و جلوگیری از کم آبی قبل از جراحی کمک می کنند.

به طور کلی توصیه می شود قبل از عمل بینی از خوردن وعده های غذایی چرب پرهیز کنید، زیرا باعث ناراحتی و افزایش خطر عوارض در طول بیهوشی شوند.

کلم، اسفناج، آناناس، تمشک و موز حاوی مقدار زیادی مواد مغذی ضروری از جمله منگنز هستند که برای عملکرد بهینه بدن حیاتی هستند. و جزو گزینه های خوراکی قبل از عمل بینی هستند.

مصرف غذاهای غنی از پروتئین می‌تواند نقش مهمی در تولید سلول‌های خونی و کلاژن جدید داشته باشند و به همین دلیل توصیه می‌شود از گزینه‌های غنی از مواد مغذی مانند ماهی، تخم‌مرغ، مرغ، بوقلمون، آجیل، لوبیا و … استفاده کنید. ماست کم‌چرب را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید. به‌علاوه، گنجاندن انواع میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها، سلنیوم و منگنز می‌تواند به کاهش استرس قبل از عمل بینی و تسریع روند بهبودی کمک کند.

شب قبل از عمل بینی چی بخوریم؟

توصیه می شود قبل از جراحی بینی از مصرف وعده های غذایی سنگین خودداری کنید و حداقل 12 ساعت قبل از عمل،  یک شام سبک بخورید زیرا این روش جراحی نیاز به خالی بودن معده دارد و از کارهای موثر و واجبقبل از جراحی بینی است.  نوشیدنی هایی مانند آب، آب سیب نیز مناسب ترین انتخاب مابعات قبل از جراحی هستند.

قبل از عمل بینی چی بخوریم

خوراکی های ممنوعه قبل از عمل بینی

قبل از جراحی بینی، توصیه می‌شود که از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی ها خودداری کنید تا عوارض احتمالی را به حداقل برسانید و درواقع یروی از دستورالعمل های خاص جراح در مورد محدودیت های غذایی قبل از جراحی بینی بسیار ضروری است.

داروهای رقیق کننده خون

برخی غذاها و مکمل ها مانند سیر، زنجبیل، جینسینگ، روغن ماهی و NSAID ها (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی) می توانند خون را رقیق کنند.

مصرف الکل قبل از عمل بینی

توصیه می شود قبل از جراحی از مصرف الکل خودداری کنید زیرا می تواند در بیهوشی اختلال ایجاد کرده و خطر خونریزی را افزایش دهد.

غذاهای تند و اسیدی

غذاهای تند ممکن است مجرای بینی را تحریک کنند و غذاهای اسیدی به طور بالقوه باعث ناراحتی معده یا رفلاکس می‌شوند.

خوردن سیب

غذاهای سفت و ترد

غذاهایی که نیاز به جویدن بیش از حد دارند، مانند آجیل، چیپس یا سبزیجات خام، ممکن است فشار غیر ضروری به فک شما وارد کند که می تواند بر بهبودی شما تأثیر بگذارد.

غذاهای شور

مصرف بیش از حد نمک می تواند منجر به نفخ و احتباس آب شود که ممکن است باعث تورم صورت پس از جراحی بینی شود.

بنابراین ابنکه قبل از عمل بینی چی بخوریم یک نکته مهم بوده و بهتر است پزشک آنلاین این خوراکی ها را برای شما تجویز کند.

بهترین خواکی قبل از عمل بینی

غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت مرغ یا بوقلمون، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ و غذاهای دریایی منابع بسیار خوبی برای افزایش نیازهای غذایی بدن شما قبل از عمل جراحی بینی هستند. با گنجاندن این اقلام در رژیم غذایی خود، می توانید مواد مغذی ضروری را در اختیار بدن خود قرار دهید که ممکن است به روند بهبودی و به سلامت کلی کمک کند.

نکات مهم تغذیه قبل و بعد از جراحی بینی

پس از عمل جراحی، مهم است که به توصیه های غذایی کلی زیر پایبند باشید:

1. هیدراته ماندن بسیار مهم است. شما می توانید از روز بعد از عمل، آب غیر گازدار ساده مصرف کنید.

2. در ابتدا رژیم غذایی شما باید شامل غذاهای مایع برای مدت معینی پس از جراحی باشد.

3. توصیه می شود در طول روند بهبودی خود از مصرف غذاهای چرب و تند خودداری کنید.

4. توصیه می شود در دوره بهبودی خود از خوردن فست فود به طور کلی اجتناب کنید.

البته این دستورالعمل ها کلی هستند و ممکن است بسته به جراحی خاص شما و توصیه های ارائه شده توسط متخصص مراقبت های بهداشتی شما متفاوت باشد.

سوالات متداول

تصویر نویسنده
میلاد توکلی

میلاد توکلی

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات