جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۷ توصیه به عنوان مراقبت های قبل از عمل بینی

مراقبت های قبل از عمل بینی
تاریخ بروزرسانی : ۰۸ مهر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

مراقبت های قبل از عمل بینی و انجام اقدامات احتیاطی و پیروی از دستورالعمل های مراقبتی خاص برای اطمینان از نتیجه موفقیت آمیز و به حداقل رساندن خطرات احتمالی بسیار مهم است. هنگامی که تصمیم به انجام عمل جراحی گرفتید، جراح شما دستورالعمل های قبل از عمل را به شما ارائه می دهد. این دستورالعمل‌ها معمولاً شامل اجتناب از برخی داروها و مکمل‌هایی است که می‌توانند خطرات خونریزی را افزایش دهند بنابراین می‌توانید از بخش پزشک آنلاین با بهترین متخصصان مشورت کرده و به صورت صوتی و یا تصویری با آنها گفتگو کنید. برای پردات هزنه های عمل بینی نیز می‌توانید از بخش عمل بینی اقساطی اقدام کرده و از وام 50 میلیونی برای هر نوع جراحی بینی استفاده کنید.

 


تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

آزمایشات قبل از عمل بینی

از مراقبت های قبل از عمل بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • ارزیابی های قبل از عمل بینی: قبل از انجام جراحی بینی یا جراحی پولیپ بینی مجموعه ای جامع از معاینات فیزیکی برای اطمینان از سلامت کلی و مناسب بودن متقاضی برای عمل انجام می شود.
  • آنالیز هموگلوبین خون: مانند سایر عمل های جراحی، عمل بینی نیاز به ارزیابی کامل وضعیت سلامتی شما دارد. به عنوان بخشی از این ارزیابی، آزمایش‌های مختلفی تجویز می‌شود که ساده‌ترین آنها آنالیز هموگلوبین یا آزمایش کم خونی است. هموگلوبین، یک پروتئین حیاتی، اکسیژن رسانی به اندام ها را تسهیل می کند و در عین حال به حذف دی اکسید کربن از ریه ها کمک می کند.
  • EKG (الکتروکاردیوگرام): EKG برای اندازه گیری سیگنال های الکتریکی حاکم بر ریتم قلب انجام می شود. این آزمایش به شناسایی بی نظمی در ضربان قلب کمک می کند و شواهدی از حملات قلبی قبلی ارائه می دهد.
  • اشعه ایکس قفسه سینه: عکس برداری از قفسه سینه قبل از جراحی ضروری تلقی می شود، به ویژه برای ارزیابی شرایط ریه و اطمینان از عملکرد مطلوب تنفسی در طول بیهوشی. افراد سیگاری یا افرادی که سابقه مصرف دخانیات دارند و همچنین کسانی که ذات الریه یا مشکلات تنفسی را تجربه کرده اند، ممکن است در عمل جراحی بینی خود تاخیر یا لغو شود.
  • تجزیه و تحلیل ادرار: اگرچه احتمال نیاز به آزمایش ادرار بسیار کم است، اما می تواند به تشخیص برخی از ناهنجاری ها یا عفونت ها کمک کند. آزمایش ادرار برای تشخیص عفونت های مجاری ادراری، دیابت و فشار خون بالا مفید است.
  • ارزیابی روانشناختی: سلامت جسمی به تنهایی برای جراحی زیبایی کافی نیست. بیماران نیز باید از نظر ذهنی آماده باشند. بنابراین، یک معاینه ذهنی برای ارزیابی آمادگی روانی افرادی که به دنبال عمل های زیبایی هستند، انجام می شود.
  • سی تی اسکن: در موارد احتقان بینی یا جراحی پولیپ بینی، پزشک ممکن است قبل از جراحی زیبایی بینی، گرفتن تصاویر سی تی اسکن از بینی و صورت را توصیه کند.

آزمایش‌های خون زیر معمولاً قبل از جراحی بینی انجام می‌شود:

آزمایشات قبل از عمل بینی

آمادگی قبل از عمل بینی

مراقبت های قبل از عمل بینی شامل آمادگی فردی و روحی نیز می‌شود.

پس از تکمیل مدارک لازم و نهایی شدن برنامه جراحی، منشی مطب ما دستورالعمل های ضروری قبل از جراحی را به بیماران ارائه می دهد. ما برخی از این دستورالعمل ها را در زیر برای اطمینان از یک تجربه جراحی روان و موفقیت آمیز بیان کرده ایم:

1. از مصرف هرگونه داروی التهابی یا آسپرین قبل از جراحی خودداری کنید.
2. اجتناب از استعمال دخانیات به مدت حداقل دو هفته قبل از عمل برنامه ریزی شده ضروری است.
3. به بیماران توصیه می شود که برای همراهی یک همراه در روز جراحی ترتیبی دهند.
4. رژیم دارویی تجویز شده را به عنوان مراقبت های قبل از عمل بینی و طبق دستور پزشک به شدت رعایت کنید و از تزریق و مصرف به موقع داروها و آمپول های توصیه شده اطمینان حاصل کنید.
5. صبح روز جراحی، حمام کامل ضروری است. پس از انجام عمل، توصیه می شود برای جلوگیری از خیس شدن گچ بینی، به مدت 3 تا 4 روز از حمام کردن خودداری کنید و در نتیجه شکل بهینه بینی را تا روز برداشتن حفظ کنید.
6. تهیه کیسه های یخ از قبل به شدت توصیه می شود، زیرا می توان از آنها برای بهبودی پس از جراحی استفاده کرد.
7. قبل از جراحی، تنفس از طریق دهان را تمرین کنید تا مشکلات تنفسی احتمالی را در روزهای اولیه پس از عمل کاهش دهید.
8. قبل از عمل بینی، سعی کنید در وضعیت عمودی بخوابید. پس از جراحی توصیه می شود از خوابیدن به پهلو یا صورت خودداری کنید. با استفاده از یک بالش در کنار سر، می توانید سر خود را در هنگام خواب صاف و ثابت نگه دارید.
9. در روز جراحی لباس های گشاد و دکمه دار انتخاب کنید تا از هرگونه تماس تصادفی با بینی هنگام تعویض لباس بعد از عمل جلوگیری کنید.

خوردن قرص سرماخوردگی قبل از عمل بینی

اگر تصمیم به جراحی بینی گرفته اید و در زمینه مراقبت های قبل از عمل بینی حساس هستید، بسیار مهم است که وجود سرماخوردگی را دست کم نگیرید. بینی به ویژه در برابر اثرات سرماخوردگی مستعد است و حتی اگر فکر می کنید سرماخوردگی شما مزمن است، ممکن است پس از جراحی به یک وضعیت حاد تبدیل شود و به طور بالقوه بر نتایج مورد نظر تأثیر بگذارد. به‌طور کلی، توصیه می‌شود در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید و به او اجازه دهید تا زمان مناسب‌تری را برای جراحی در نظر بگیرد. اما اگر بسیار مشتاق هستید که در اسرع وقت جراحی بینی را انجام دهید، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است قرص سرماخوردگی را برای کاهش برخی علائم تجویز کند یا در صورت بهبودی نسبی، عمل جراحی را مطابق با آن انجام دهد.

درباره ورزش بعد از عمل بینی بیشتر بدانید

قرص سرماخوردگی قبل از عمل بینی

قرص ضد استرس قبل از عمل بینی

در بیشتر مواقع می‌توانید داروهایی را قبل از جراحی دریافت کنید تا به کاهش اضطراب کمک کند. با این حال، در برخی موارد نادر، این دارو ممکن است با بیهوشی یا جراحی شما تداخل داشته باشد و بنابراین نمی توان آن را تجویز کرد. این موضوع قبل از جراحی با متخصص بیهوشی شما در میان گذاشته خواهد شد و البته قبل از عمل نیز بهتر است حتما با پزشک درباره نحوه مصرف قرص ضد استرس قبل از عمل بینی صحبت کنید.

داروهای ممنوعه به عنوان مراقبت های قبل از عمل بینی

  • داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و برخی مکمل‌های گیاهی مانند جینکو بیلوبا و سیر می‌توانند خطر خونریزی حین و بعد از جراحی را افزایش دهند.
  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن نیز می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند.
  • داروهای ضد انعقاد تجویزی مانند داروهای ضد انعقاد مستقیم وارفارین (DOACs) ممکن است نیاز به تنظیم یا قطع موقت قبل از جراحی داشته باشند.
  • کورتیکواستروئیدها مانند پردنیس می توانند بر بهبود زخم و پاسخ ایمنی تأثیر بگذارند

به طور کلی از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و سایر داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی، ویتامین E، مکمل‌های گیاهی یا هر دارویی که حاوی این ترکیبات است به مدت دو هفته قبل از عمل خودداری کنید. البته مدت رمان آن را نیز حتما با دکتر گوش و حلق و بینی آنلاین چک کنید.

آسپرین

درباره رابطه جنسی بعد از عمل بینی بیشتر بدانید.

مراقبت های قبل از عمل بینی

مراقبت های قبل از عمل بینی که به آن رینوپلاستی نیز گفته می شود، برای اطمینان از انجام یک عمل موفق و ایمن انجام می‌شود. مراقبت قبل از عمل شامل ارزیابی و آماده سازی کامل برای به حداقل رساندن خطرات احتمالی است و شامل ارزیابی های پزشکی، مانند بررسی تاریخچه پزشکی، انجام معاینات فیزیکی، و انجام آزمایش های لازم برای شناسایی هر گونه شرایط زمینه ای است. علاوه بر این، به بیماران توصیه می‌شود دستورالعمل‌های خاص ارائه شده توسط جراح خود را دنبال کنند، که ممکن است شامل اجتناب از برخی داروها، ترک سیگار و حفظ یک سبک زندگی سالم باشد.

آیا جویدن غذا بعد از عمل بینی درست است؟

عدم استعمال الکل قبل از عمل بینی

قبل از عمل بینی، به طور کلی توصیه می شود از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید. در ادامه دلایل آن ذکر شده است.

  • الکل: مصرف الکل قبل از عمل بینی اثرات منفی متعددی بر بدن و روند جراحی می‌گذارد که شامل:

– افزایش خونریزی: الکل خون را رقیق می کند و توانایی لخته شدن خون را مختل می کند. این می تواند منجر به خونریزی بیش از حد در حین و بعد از جراحی شود که می تواند عمل را پیچیده کند و زمان بهبودی را طولانی تر کند.

– تداخل با بیهوشی: الکل می تواند با داروهای بیهوشی تداخل داشته باشد و به طور بالقوه منجر به عوارض یا واکنش های نامطلوب در طول جراحی شود.

– اختلال در بهبودی: مصرف الکل می تواند روند بهبود طبیعی بدن را کند کند و بهبود مناسب برش ها پس از جراحی را دشوارتر کند.

– کم آبی بدن: الکل ادرارآور است، یعنی تولید ادرار را افزایش می دهد و می تواند منجر به کم آبی بدن شود. هیدراتعه بودن بدن برای یک جراحی موفقیت آمیز و بهبودی سریع مهم است.

سیگار ممنوع

  • سیگار: سیگار کشیدن و استفاده از فرآورده های تنباکو نیز اثرات مخربی بر جراحی بینی دارد. به همین دلیل از عدم مصرف آن به عنوان مراقبت های قبل از عمل بینی یاد می‌شود.

– افزایش خطر عوارض: سیگار کشیدن عروق خونی را منقبض می کند و جریان خون را کاهش می دهد، که می تواند بهبود زخم را مختل کند و خطر عفونت، نکروز بافتی (مرگ) و زخم را افزایش دهد. همچنین می تواند با پاسخ ایمنی بدن تداخل کند و مبارزه با عفونت ها را سخت تر کند.

هزینه عمل بینی استخوانی چقدر است؟

سیگار قبل از عمل بینی

– تاخیر در بهبودی: نیکوتین موجود در تنباکو می تواند رگ های خونی را محدود کرده و اکسیژن رسانی به بافت ها را کاهش دهد و روند بهبودی را کند کند. این می تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم، افزایش درد و طولانی شدن زمان بهبودی شود
– خطر بالاتر عوارض ناشی از بیهوشی: سیگار کشیدن می تواند بر عملکرد ریه تأثیر بگذارد و خطر مشکلات تنفسی را در حین و بعد از عمل جراحی در هنگام بیهوشی افزایش دهد.

– افزایش خطر عوارض عمل بینی: سیگار کشیدن می تواند مجرای بینی را تحریک کند و بهبود طبیعی پوشش بینی را مختل کند و به طور بالقوه منجر به عوارضی مانند بهبود ضعیف زخم، عفونت و احتقان بینی شود.

قبل از عمل بینی چی بخوریم؟

عدم مصرف داروهای التهابی

یکی از مراقبت های قبل از عمل بینی، عدم مصرف داروهای ضد التهابی برای مدتی معین است زیرا این داروها می توانند در روند بهبود طبیعی بدن اختلال ایجاد کرده و خطر خونریزی در حین و بعد از جراحی را افزایش دهند. داروهای ضد التهابی عملکرد پلاکت ها را که نقش مهمی در لخته شدن خون ایفا می کند، مهار می کنند. با کاهش فعالیت پلاکتی، این داروها می توانند خطر خونریزی بیش از حد در حین و بعد از جراحی را افزایش و منجر به عوارض و طولانی شدن روند بهبودی شوند.

برخی از داروهای ضد التهابی می توانند با داروهای بیهوشی تداخل داشته و به طور بالقوه بر اثربخشی آنها تأثیر بگذارند یا باعث ایجاد واکنش های نامطلوب شوند.

مراقبت های قبل از عمل بینی با عدم مصرف آسپرین

قبل از عمل بینی، به طور کلی توصیه می شود از مصرف آسپرین یا داروهای حاوی آسپرین خودداری کنید. دلیل اصلی این احتیاط احتمال افزایش خونریزی در حین و بعد از جراحی است. آسپرین یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است که عملکرد پلاکت ها را مهار می کند و خون را رقیق می کند، که می تواند منجر به خونریزی طولانی مدت و مشکل در دستیابی به هموستاز در طول عمل جراحی شود. این می تواند خطر عوارضی مانند خونریزی بیش از حد، تشکیل همات و تاخیر در بهبودی را افزایش دهد.

علاوه بر این، اثرات آسپرین بر پلاکت ها به دلیل عمر طولانی آن می تواند برای چند روز باقی بماند. حتی اگر چند روز قبل از جراحی مصرف آسپرین قطع شود، اثرات ضد پلاکتی آن ممکن است همچنان وجود داشته باشد و خطر خونریزی در حین و بعد از عمل را به همراه داشته باشد. برای به حداقل رساندن این خطرات، جراحان معمولاً به بیماران توصیه می کنند حداقل یک تا دو هفته قبل از جراحی بینی، مصرف آسپرین و سایر NSAID ها را متوقف کنند.

قبل از عمل بینی

تمرین با دهان نفس کشیدن قبل از عمل بینی

جراحی بینی شامل تغییر ساختار بینی است که ممکن است منجر به تورم و احتقان موقت شود. تنفس از طریق بینی بلافاصله پس از جراحی ممکن است دشوار یا ناراحت کننده باشد. تمرین تنفس دهانی از قبل از عمل بینی به آماده سازی بیماران برای این تغییر موقت در الگوی تنفس کمک می کند و از مراحل مراقبت های قبل از عمل بینی به حساب می‌آید.

ضمن اینکه در طی جراحی بینی، معمولاً بیهوشی عمومی انجام می شود. بیهوشی نیز ممکن است باعث احتقان بینی شود و تنفس از طریق بینی بلافاصله پس از جراحی را دشوار کند. با تمرین تنفس دهانی از قبل، بیماران بیشتر به تنفس از طریق دهان عادت می‌کنند و این انتقال پس از جراحی را آسان‌تر می‌کند. تنفس دهانی به کاهش فشار وارده بر بینی در دوره نقاهت اولیه نیز کمک خواهد کرد.

آب زیاد بنوشید

قبل از عمل آب زیادی بنوشید. هیدراته بودن بدن باعث می‌شود سرگیجه بعد از عمل کاهش یافته و ترمیم بعد از عمل سریع‌تر شود.

سوالات متداول

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات