جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

عمل فمتو اسمایل / هزینه عمل و مزایای جراحی فمتو اسمایل

عمل فمتو اسمایل
تاریخ بروزرسانی : ۰۶ خرداد

عمل فمتو اسمایل (Femtosmile) یک تکنیک مدرن با کمک لیزر برای جذف عینک است که برای اصلاح بینایی استفاده می‌شود. درواقع این جراحی با هدف اصلاح عیوب انکساری مانند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم انجام می شود. در ادامه درباره مزایا و معایب، نحوه انجام و هزینه عمل فمتو اسمایل صحبت خواهیم کرد.


تصویر خدمات اقساطی

فمتواسمایل چیست؟

عمل فمتواسمایل یک روش جراحی لیزری پیشرفته چشم است که از فناوری لیزر فمتوثانیه برای تغییر شکل قرنیه و در نتیجه بهبود بینایی استفاده می کند.

در طی جراحی فمتواسمایل، جراح از لیزر فمتوثانیه ای دقیق برای ایجاد یک برش کوچک و دقیق در قرنیه استفاده می‌کند. این برش به جراح اجازه می‌دهد تا مانند جراحی لیزیک چشم بدون نیاز به فلپ سنتی به لایه‌های زیرین قرنیه دسترسی داشته باشد. لیزر یک عدس بسیار کوچک در داخل قرنیه ایجاد می‌کند که سپس توسط جراح از طریق برش خارج می‌شود.

عمل فمتو اسمایل چگونه انجام می‌شود؟

این عمل تحت بی حسی موضعی انجام می شود و معمولاً هر چشم با توجه به وضعیت چشم و مهارت پزشک، حدود 5 تا 15 دقیقه طول می‌کشد. از آنجایی که عمل فمتو اسمایل شامل ایجاد فلپ نمی‌شود، مزایای خاصی مانند کاهش خطر عوارض، زمان بهبودی سریع تر و ناراحتی کمتر در طول فرآیند بهبودی دارد.

در طی عمل فمتو اسمایل، از سیستم‌های لیزری مختلف با دقت بالا برای انجام این عمل استفاده می‌شود.

برای اطمینان از راحتی شما در طول جراحی، قطره های چشمی بی حس کننده به چشم شما تزریق می‌شود تا دردی احساس نکنید. سپس از یک لیزر فمتوثانیه بسیار دقیق برای ایجاد فلپ نازک و دایره ای در قرنیه استفاده می شود. این لیزر حباب های کوچک گازی را در قرنیه ایجاد می‌کند که منجر به جدا شدن لایه بالایی قرنیه می‌شود. این ایجاد فلپ با نهایت دقت انجام می شود و بر اساس اندازه گیری های چشم فردی سفارشی سازی خواهد شد.

پس از ایجاد فلپ، جراح به آرامی آن را بلند می‌کند تا قرنیه زیرین نمایان شود. لیزر دیگری که به عنوان لیزر اگزایمر شناخته می‌شود، برای تغییر شکل بافت قرنیه استفاده خواهد شد. لیزر اگزایمر مقدار بسیار کمی از بافت قرنیه را در یک الگوی برنامه ریزی شده، برمی‌دارد. این تغییر شکل دقیق، نحوه ورود نور به چشم را تغییر می‌دهد و عیب انکساری را اصلاح می‌کند.

پس از تغییر شکل قرنیه، جراح با دقت فلپ قرنیه را به موقعیت اولیه خود بازمی‌گرداند. به لطف ایجاد فلپ دقیق، به طور طبیعی و بدون نیاز به بخیه می‌چسبد.

به طور معمول، روند بهبودی سریع است و در عرض چند روز، اکثر بیماران، بهبود یافته و به زندگی عادی برمی‌گردند.

اگر قصد انجام عمل فمتو اسمایل را دارید حتما با چشم پزشک آنلاین مشورت کرده و شرایط خود را بازگو کنید تا بهترین راهکار به شما پیشنهاد شود.

مزایا و معایب عمل فمتو اسمایل

منابع معتبر متعددی نتایج مثبت و رضایت بیمار را از عمل فمتو اسمایل گزارش کرده‌اند. با این حال، بازهم باید پزشک نظر بدهد که آیا شما کاندید مناسبی برای این روش جراحی هستید یا خیر.

مزایای عمل فمتو اسمایل

  • عمل فمتو اسمایل از پالس های لیزر فمتوثانیه برای روش‌های بسیار دقیق و کنترل شده استفاده می‌کند.
  • لیزر فمتوثانیه مورد استفاده در فناوری عمل فمتو اسمایل در مقایسه با روش های سنتی خطر عوارض حین جراحی را کاهش می دهد. احتمال خطای انسانی را به حداقل می رساند و ایمنی بیمار را افزایش می دهد.
  • عمل فمتو اسمایل یک رویکرد بسیار قابل تنظیم برای جراحی های چشم ارائه می دهد. جراحان می توانند درمان را با نیازهای خاص هر بیمار تنظیم کنند.
  • بیمارانی که عمل فمتو اسمایل انجام می‌دهند معمولاً زمان بهبودی سریع‌تری را در مقایسه با تکنیک‌های جراحی سنتی تجربه می‌کنند.

معایب عمل فمتو اسمایل

  • هزینه عمل فمتو اسمایل در مقایسه با روش های جراحی سنتی چشم بیشتر است است.
  • فناوری Femtosmile ممکن است به طور گسترده در همه بیمارستان ها یا کلینیک های چشم در دسترس نباشد.

عمل فمتواسمایل با فمتولیزیک چه تفاوتی دارد؟

این دو عمل، دو تکنیک جراحی متفاوت هستند که در چشم پزشکی برای اصلاح بینایی مورد استفاده قرار می گیرند و باهم تفاوت‌هایی دارند که گهگاه اشتباه گرفته می‌شود.

فمتو اسمایل یک روش جراحی انکساری با کمک لیزر است که برای اصلاح نزدیک بینی (نزدیک بینی) و آستیگماتیسم استفاده می شود. اما عمل فمتولیزیک روشی است که برای بهبود نتیجه جراحی‌های قبلی لیزیک استفاده می‌شود. این لیزر با استفاده از لیزر فمتوثانیه شبیه به فمتو اسمایل انجام می شود. فمتولیز شامل ایجاد برش های کوچک در قرنیه برای اصلاح عیوب انکساری باقی مانده یا بهبود نتایج بینایی است که با جراحی لیزیک اولیه به دست نیامده است.

درواقع عمل فمتو اسمایل به عنوان یک روش مستقل برای اصلاح بینایی استفاده می‌شود، در حالی که عمل فمتولیزیک به عنوان یک روش بهبود برای افرادی که قبلاً تحت عمل لیزیک قرار گرفته اند استفاده می‌شود. هر دو روش شامل استفاده از لیزر فمتوثانیه هستند اما کاربردهای متفاوتی در چشم پزشکی دارند.

آمادگی لازم قبل از عمل فمتو اسمایل

هزینه عمل فمتو اسمایل البته که مهم است اما پس از مشخص شدن هزینه و اینکه می‌توانید آن را به صورت اقساطی از طریق مجموعه «حال» انجام دهید، اولین قدم قبل از انجام عمل فمتو اسمایل، این است که برای مشاوره با یک چشم پزشک یا جراح چشم متخصص وقت بگیرید. پزشک یک ارزیابی جامع بینایی را انجام می‌دهد و کارهایی مانند اندازه گیری ضخامت قرنیه، تست انکسار برای تعیین توانایی تمرکز چشم و ارزیابی سلامت کلی چشم را انجام می‌دهد.

پزشک خود را در مورد تمام داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید، از جمله مکمل های بدون نسخه، نسخه ای و گیاهی مطلع کنید. اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که استفاده از آن‌ها را برای مدت معینی قبل از عمل متوقف کنید و از آرایش چشم مانند ریمل، خط چشم یا سایه در روز عمل خودداری کنید.

عمل فمتو اسمایل معمولا یک روش سرپایی است، یعنی پس از جراحی به خانه می‌روید. پس مراقبت های بعد از آن را نیز باید انجام دهید.

مراقبت های بعد از عمل فمتو اسمایل

پس از انجام عمل فمتو اسمایل، مراقبت های بعد از عمل برای به دست آوردن بهترین نتیجه لازم و ضروری است.

پس از اتمام جراحی، چشم شما با یک سپر محافظ پوشانده می‌شود. در این مدت از دست زدن یا مالیدن چشمان خود برای جلوگیری از آسیب به بافت های در حال بهبودی خودداری کنید. برخی از ناراحتی‌های رایج مانند خشکی یا خارش چشم تحتمالا رخ می‌دهد اما جراح قطره چشم یا اشک مصنوعی را برای کاهش این علائم تجویز می‌کند. استراحت و پرهیز از فعالیت های سنگین در چند روز اول پس از جراحی ضروری است تا به چشمان شما زمان کافی برای بهبودی بدهد.

در روزها و هفته های بعدی از آرایش چشم یا استفاده از هرگونه کرم یا لوسیون یا مداد چشم و سایه، خودداری کنید و با استفاده از عینک آفتابی در فضای باز از چشمان خود در برابر نور شدید خورشید محافظت کنید. برای جلوگیری از عفونت و کمک به روند بهبود، برنامه قطره چشم تجویز شده را به دقت دنبال کنید.

هزینه عمل فمتو اسمایل

هزینه عمل فمتو اسمایل

هزینه عمل فمتو اسمایل با توجه به تخصص پزشک و مرکزی که انتخاب می‌کنید بین 15 تا 30 میلیون تومان است که می‌توانید به صورت اقساطی این عمل را انجام داده و هزینه را در یک سال پرداخت کنید. هرچند که از طریق بیمه تکمیلی هم ممکن است بتوانید بخشی از هزینه را پس بگیرید اما بیمه های پایه قطعا در مزاکر خصوصی مبلغی را پرداخت نخواهد کرد.

عوارض احتمالی عمل فمتو اسمایل

1. خشکی چشم: یکی از شایع ترین عوارض عمل فمتو اسمایل خشکی موقت چشم است. زیرا لیزر مورد استفاده در طول عمل به طور موقت لایه اشک روی سطح چشم را مختل می‌کند و منجر به خشکی و ناراحتی می‌شود. با این حال، این عارضه جانبی معمولاً در عرض چند هفته با بهبودی چشم ها و تولید مجدد اشک طبیعی برطرف می‌شود.

2. هاله و تابش خیره کننده: برخی از بیماران ممکن است  هاله‌ای در اطراف نورها، به خصوص در شب ببینند که به دلیل تغییرات جزئی در شکل قرنیه رخ می‌دهد و می‌تواند باعث پراکندگی نور شود. این مشکل در بیمارانی که مردمک بزرگتر یا سطح اصلاح بالاتری دارند، شایع تر است.

تفاوت عمل فمتواسمایل با سایر روش های حذف عینک

عمل جراحی فمتو اسمایل از لیزر فمتوثانیه برای ایجاد فلپ نازک در قرنیه استفاده می کند، در حالی که لیزیک (یکی دیگر از روش های محبوب) از یک میکروکراتوم یا نوع دیگری از تیغه برای ایجاد فلپ استفاده می‌کند. این باعث می‌شود که فمتو اسمایل دقیق‌تر و کمتر تهاجمی باشد.

عمل فمتو اسمایل در مقایسه با سایر جراحی های اصلاح بینایی با لیزر مانند PRK و LASEK زمان بهبودی سریع تری دارد. بیماران یک روز پس از عمل به فعالیت های عادی خود بازمی‌گردند، در حالی که پس از PRK و LASEK ممکن است دو هفته طول بکشد تا بیماران به اندازه کافی احساس راحتی کنند و به زندگی عادی برگردند.

ضمن اینکه عمل جرای فمتو اسمایل شامل بریدن بافت قرنیه نمی‌شود، و برای افرادی که قرنیه نازک‌تری دارند، ایمن‌تر می‌شود.

عمل فمتو اسمایل به چه کسانی توصیه می‌‌‌شود؟

جراحی چشم با لیزر فمتو اسمایل به طور کلی برای افرادی که می‌خواهند عینک را از زندگی خود حذف کنند، توصیه می‌‎شود و برای کسانی که نزدیک بینی (نزدیک بینی)، دوربینی (دوربینی)، آستیگماتیسم و پیرچشمی دارند، مناسب است.

ضخامت قرنیه کافی برای درمان موفقیت آمیز مورد نیاز است. به طور کلی حداقل ضخامت قرنیه مرکزی حدود 280 میکرون برای درمان لازم است.
افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید، لوپوس یا سندرم شوگرن معمولاً از انجام این عمل محروم می‌شوند.
شرایط فعال چشمی مانند یووئیت، قوز قرنیه چشم، یا ناخنک چشم، فرد را از انجام این جراحی محروم می کند.

عمل فمتواسمایل به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

جراحی چشم با لیزر فمتو اسمایل برای همه توصیه نمی‌شود و گروه های خاصی از افراد هستند که نباید این عمل را انجام دهند.

افراد با سابقه HZO (زونا که ناحیه چشم را تحت تاثیر قرار می دهد) به دلیل افزایش خطر عفونت پس از عمل نمی توانند عمل فمتو اسمایل انجام دهند.عمل جراحی فمتو اسمایل

در دوران باردرای با توجه به نوسانات هورمونی در دوران بارداری، توصیه می‌شود تا بعد از زایمان صبر کنید.

جراحی لیزر چشم معمولاً روی کودکان انجام نمی شود زیرا چشمان آنها در طول دوران کودکی به رشد و تغییر ادامه می‌دهد.
کسانی که دارای عیوب انکساری ناپایدار هستند
برخی از شرایط مانند دیابت، آرتریت روماتوئید، لوپوس یا سندرم شوگرن خطر عوارض را در حین یا بعد از عمل افزایش می‌دهند.
اگرچه Femto Smile برای افرادی که قرنیه نازک‌تری دارند نسبت به لیزیک ایمن‌تر است، اما افرادی که قرنیه بسیار نازکی دارند ممکن است در طول این عمل با چالش‌هایی مواجه شوند.

اگر در هر یک از این دسته بندی ها قرار می گیرید باید قبل از اقدام با پزشک آنلاین یا یک پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت صلاحدید پزشک این جراحی را انجام دهید.

 

منابع:

noorvision.com

internationalclinics.com

تصویر نویسنده
میلاد توکلی

میلاد توکلی

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات