جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

عمل لیزیک چشم / هزینه عمل لیزیک چشم سال ۱۴۰۱

عمل لیزیک چشم
تاریخ بروزرسانی : ۱۱ بهمن

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

عمل لیزیک چشم یک روش نسبتا جدید در جراحی عیوب انکساری است. برای این کار از نور لیزر برای رفع مشکلات چشمی مثل نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می‌شود. با توجه به این که استفاده از عینک یا لنزهای تماسی برخی از فعالیت‌ها مثل شنا، ورزش، مطالعه و… را محدود می‌کند، این عمل می‌تواند بسیار کاربردی باشد. عمل لیزیک با موفقیت بیش از ۹۶ درصدی، درد بسیار کم، عدم نیاز به بستری و نداشتن بخیه و پانسمان، از بهترین روش‌ها برای اصلاح دید است.

اگر می‌خواهید درباره این عمل بیش‌تر دانید، مقاله حاضر می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک می‌کند. ضمنا برای طرح سوالات خود در این زمینه همین حالا از بخش مشاوره آنلاین پزشکی حال اقدام کنید و با متخصص چشم پزشکی به صورت آنلاین صحبت کنید. ضمن اینکه درصورت تمایل برای عمل لیزیک چشم می‌توانید از بخش چشم پزشکی اقساطی حال استفاده کنید و هزینه عمل را به صورت قسطی پرداخت کنید.

سوالات پزشکی خود را میتوانید از بخش سوال پزشکی از هوش مصنوعی آنلاین حال بپرسید.

لیزیک چشم


تصویر خدمات اقساطی

عمل لیزیک چشم چگونه است

قرنیه بخش خارجی گنبدی شکل و شفاف چشم است که با قسمت دیگری از چشم به نام عدسی کار می‌کند. در واقع قرنیه اولین مرحله برای ساختن یک تصویر واضح از چیزی است که شما به آن نگاه می‌کنید. برای این که دید واضحی داشته باشید، پرتوهای نور باید از قرنیه و عدسی عبور کنند. عبور از این دو، نور را می‌شکند و روی شبکیه متمرکز می‌کند. شبکیه هم نور را به صورت سیگنال‌هایی در می‌آورد و با ارسال آن به مغز، تصویر شکل می‌گیرد.

اگر نور به درستی روی شبکیه متمرکز نشود، بینایی شما تار خواهد شد. در عمل لیزیک، چشم پزشک از پرتو لیزر برای تغییر شکل قرنیه استفاده می‌کند. در واقع با این کار، متمرکز شدن پرتوهای نور روی شبکیه را افزایش می‌دهد و به وضوح دید بیمار کمک می‌کند. هدف عمل لیزیک چشم اصلاح عیوب انکساری شما برای بهبود بینایی است.

در بیش از ۹۰ درصد کسانی که تحت این عمل قرار می‌گیرند، نیاز به عینک و لنزهای تماسی برطرف می‌شود. اما به طور کلی بیش از ۹۹ درصد افرادی که لیزیک می‌کنند، دید مناسبی دارند که برای قبولی در آزمون گواهینامه رانندگی کافی است. عمل لیزیک چشم یک عمل سرپایی است و در مجموع کم‌تر از سی دقیقه طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  • ریختن قطره در چشم برای بی‌حسی موضع
  • باز نگه داشتن پلک با استفاده از حلقه مکش و اسپکولوم پلک
  • ایجاد یک فلپ نازک در قرنیه و بلند کردن آن
  • درخواست از بیمار برای متمرکز نگه داشتن چشم بر نوری که به آن تابیده می‌شود
  • بازگرداندن فلپ در جای خود و شروع اتصال مجدد آن توسط چشم

نحوه انجام عمل لیزیک چشم

انواع روش های عمل لیزیک چشم

سه نوع عمل لیزیک چشم برای اصلاح مشکلات بینایی وجود دارد:

عمل لیزیک چشم سنتی

در این روش از میکروکراتوم یا لیزر برای ایجاد یک فلپ نازک روی قرنیه استفاده می شود. سپس فلپ بلند می شود تا لیزر بتواند قرنیه را تغییر شکل دهد و مشکلات بینایی را اصلاح کند. هنگامی که تغییر شکل کامل شد، فلپ جایگزین می شود و به چشم اجازه داده می شود تا بهبود یابد. لیزیک سنتی معمولاً برای اصلاح نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می شود.

برای تشخیص آسان بیماری از دکتر آنلاین رایگان کمک بگیر

لیزیک با هدایت جبهه موج

این روش از فناوری پیشرفته برای ایجاد یک نقشه دقیق و شخصی از عیوب منحصر به فرد چشم استفاده می کند. سپس از این نقشه برای هدایت لیزر در حین جراحی برای اصلاح دقیق و سفارشی دید استفاده می شود. لیزیک با هدایت جبهه موج اغلب برای بیمارانی با مشکلات بینایی پیچیده یا کسانی که قبلا تحت عمل جراحی قرنیه قرار گرفته اند استفاده می شود.

لیزیک بدون تیغ (Femto LASIK)

این روش از لیزر برای ایجاد فلپ قرنیه به جای میکروکراتوم استفاده می کند. لیزر فلپ دقیق تر و یکنواختی ایجاد می کند و خطر عوارض را کاهش می دهد و نتایج بینایی را بهبود می بخشد. لیزیک بدون تیغ گاهی عمل فمتو اسمایل نیز نامیده می شود.

عمل لیزیک چشم تا چه سنی انجام میشود

چشم پزشکان مناسب‌ترین سن برای عمل لیزیک را بین سن ۱۸ تا ۲۱ سالگی می‌دانند. آن‌ها برای اطمینان از ثابت شدن شماره چشم، آن را با یک سال قبل مقایسه می‌کنند. در صورتی که این عدد در طول شش ماه یک سال ثابت مانده باشد، می‌توان برای عمل اقدام کرد.

معمولا حداکثر سن مناسب برای عمل لیزیک چشم، ۴۵ تا ۵۰ سال در نظر گرفته می‌شود. با این حال همه چیز به تصمیم پزشک و بررسی سلامتی بیمار و عدم وجود پیرچشمی بستگی دارد. اگر یک فرد بالای ۴۵ سال از نظر ابتلا به برخی از بیماری‌ها مثل دیابت، قوز قرنیه چشم، آرتریت روماتوئید، قرنیه نازک و… مشکلی نداشته باشد، می‌تواند لیزیک چشم را انجام دهد.

شما میتوانید از بخش پزشک آنلاین سایت حال با پزشکان و مشاوران آنلاین در هر ساعت از شبانه روز ارتباط برقرار کنید.

مراحل انجام عمل لیزیک چشم

عمل لیزیک چشم روشی است که شامل تغییر شکل قرنیه برای بهبود بینایی است. مراحل انجام عمل لیزیک به شرح زیر است:

1. معاینه قبل از عمل: اولین مرحله معاینه کامل چشم است. جراح چشمان شما را معاینه می کند تا شرایط زمینه ای را بررسی کند و نیازهای بینایی خاص شما را تعیین کند.

2. بیهوشی: قبل از جراحی، برای بی حس کردن چشم و جلوگیری از هر گونه ناراحتی، بی حسی موضعی به شما داده می شود.

3. ایجاد فلپ: جراح فلپ قرنیه را ایجاد می کند که لایه نازکی از بافت است. این کار را می توان با استفاده از میکروکراتوم یا لیزر فمتوثانیه انجام داد.

4. تغییر شکل قرنیه: جراح قرنیه زیر فلپ را با استفاده از لیزر تغییر شکل می دهد. این کار برای اصلاح عیب انکساری و بهبود بینایی انجام می شود.

5. تعویض فلپ: جراح با دقت فلپ قرنیه را جایگزین کرده و اجازه می دهد تا به طور طبیعی بهبود یابد.

6. مراقبت های بعد از عمل: بلافاصله پس از جراحی، به شما آموزش داده می شود که برای مدت کوتاهی استراحت کنید. همچنین برای کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت دارویی به شما داده می شود. شما باید تا چند روز پس از جراحی از مالیدن چشم ها یا وارد شدن آب به چشم خودداری کنید. معاینات بعدی برای بررسی پیشرفت شما و اطمینان از اینکه چشمان شما به درستی بهبود می یابند برنامه ریزی می شود.

به طور کلی، جراحی لیزیک یک روش نسبتا ساده است که می تواند بینایی شما را به سرعت و به طور موثر بهبود بخشد. زمانی که توسط جراح ماهر و با تجربه انجام شود، میزان موفقیت بالا و کمترین خطر عوارض دارد.

عمل لیزیک چشم در ۴۰ سالگی

شما بعد از ۴۰ سالگی هم می‌توانید عمل لیزیک چشم انجام دهید. اما این کار به شرایطی مثل سلامت عمومی بدن از جمله عدم ابتلا به دیابت و برخی از بیماری‌های مزمن، داشتن ضخامت کافی در قرنیه و نظر پزشک بستگی دارد. به طور کلی پزشکان توصیه می‌کنند که اگر قصد انجام عمل لیزیک را دارید، آن را تا پیش از سن ۴۰ سالگی انجام دهید.

پیر چشمی که در بسیاری از افراد بعد از ۴۰ سالگی ایجاد می‌شود، یکی از عواملی است که مانع از انجام مناسب عمل لیزیک می‌شود. برای برخی افراد مبتلا به پیرچشمی از روش‌های دیگری مثل درمان تک چشمی یا مونوویژن استفاده می‌کنند. عمل لیزیک در سنین بالای ۵۰ سال به ندرت انجام می‌شود؛ اما در صورتی که سن شما بالای۴۰ سال است، با مشورت با چشم پزشک آنلاین و بررسی دقیق شرایط چشم خود می‌توانید داوطلب انجام آن باشید.

عمل لیزیک چشم

بهترین فصل برای عمل لیزیک چشم

زمان مناسب انجام عمل لیزیک چشم به شرایط زندگی شما و فعالیت‌های‌تان بستگی دارد. هوای سرد و خشک می‌تواند بر نتیجه عمل تاثیر بگذارد. اگر نمی‌توانید برای مدتی در خانه استراحت کنید، عمل لیزیک را در تابستان‌ها به دلیل شدت نور زیاد محیط و فعالیت‌های تفریحی، سفر و… انجام ندهید. اما در صورتی که برنامه ویژه‌ای مثل شنا و… در این مدت ندارید و می‌توانید در خانه بمانید، انجام عمل لیزیک در تابستان هم بلامانع است.

این فصل به طور ویژه برای دانشجویان و دانش‌آموزانی که با شروع فصل پاییز به کلاس‌های درس برمی‌گردند، زمان بسیار مناسبی است. اما در صورتی که تابستان‌های شلوغ و پرسفری دارید، بهتر است فصل بهار یا پاییز را برای عمل لیزیک چشم انتخاب کنید.

عمل لیزیک چشم به صورت اقساطی

با توجه به انتخابی بودن عمل لیزیک چشم، هزینه آن معمولا توسط بیمه‌های پایه تامین نمی‌شود. بیمه‌های تکمیلی هم با شرایط خاصی، فقط بخشی از هزینه عمل را جبران می‌کنند. با توجه به این که برای انجام چنین عملی از دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌شود، هزینه آن در سال ۱۴۰۱ برای هر چشم حداقل پنج و نیم میلیون تومان است. البته مبلغ تمام شده این عمل با توجه به تجربه پزشک و دستمزد او، ویزیت‌های قبل و بعد، آزمایش‌ها و… بیش از این مقدار خواهد بود.

سامانه حال برای کمک به رفاه حال کاربران و بهره‌مندی از وام‌های کم بهره برای تامین هزینه عمل، خدمات اقساطی را به سرویس‌های خدماتی خود اضافه کرده است. در واقع جراحی لیزیک یکی از جدیدترین خدمات اقساطی حال است که می‌توانید برای تامین هزینه‌های عمل خود از آن استفاده کنید.

شما بعد از ورود به بخش چشم پزشکی اقساطی سایت حال، مرکز مورد نظر و مبلغ عمل خود را تعیین می‌کنید. سپس مدارک مورد نیاز را بارگذاری و بعد از آن، منتظر دریافت نتیجه استعلام بانکی می‌مانید. زمانی که مرکز مورد نظر هزینه اعلامی را برای شما تایید کرد، جهت تشکیل پرونده به یکی از شعب بانک مهر ارجاع داده خواهید شد. پس از آن و زمانی که اولین قسط را پرداخت کردید، کد استفاده از مرکز به شما ارسال می‌شود. در مرحله آخر هم می‌توانید با این کد برای انجام عمل لیزیک چشم به مرکز مورد نظر خود مراجعه کنید.

خدمات اقساطی حال

مراقبت های بعد از عمل چشم

بهبودی بعد از عمل لیزیک چشم معمولا سریع است. شما می‌توانید ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از آن می‌توانید به سر کار خود برگردید. با این حال برای رانندگی مراقب باشید و تا زمانی که دید شما کاملا واضح نیست، پشت فرمان ننشینید. حتما یک تا دو روز بعد از عمل به پزشک خود مراجعه کنید تا پس از معاینه از بهبودی چشم‌های شما مطمئن شود.

پس از آن برای بررسی دوره‌ای بهبود وضعیت چشم‌ها، نوبت‌های بعدی ویزیت را هماهنگ می‌کنید. در صورت احساس درد یا هر نوع عارضه جانبی حتما با پزشک خود تماس بگیرید. برخی از مراقبت‌های بعد از عمل لیزیک چشم عبارتند از:

  • قرار دادن محافظ چشم در هنگام خواب برای مدت چند روز
  • خودداری از شست‌و‌شوی چشم، یک تا دور روز بعد از عمل
  • پرهیز از تماس مستقیم چشم با آب به ویژه شنا برای مدت یک ماه
  • خودداری از مصرف لوازم آرایشی تا حداقل دو هفته بعد از عمل
  • استفاده از عینک آفتابی برای کاهش نور ورودی به چشم
  • عدم تماس دست، خاراندن و مالش چشم‌ها
  • استفاده منظم از داروها یا قطره توصیه شده برای جلوگیری از خشکی چشم

معاینه چشم

بهترین راه برای عمل لیزر

عمل لیزیک چشم می‌تواند دید شما را به دنیای اطراف تغییر دهد. این کار به بهبود بینایی و عدم نیاز به عینک و لنزهای تماسی کمک می‌کند. اما با وجود مزایای متعدد آن، همه افراد امکان انجام چنین عملی را ندارند. برای این که مطمئن شوید آیا لیزر چشم برای بهبود دید شما مناسب است یا نه، حتما با پزشک مجرب مشورت کنید. با توجه به این که عمل لیزر چشم یک روش درمانی انتخابی است، بیمه برای جبران هزینه‌های آن شرایط خاصی دارد. اگر از جمله افرادی هستید که نمی‌توانید برای عمل لیزیک چشم خود از بیمه کمک بگیرید، خدمات اقساطی حال گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. برای آشنایی بیش‌تر با شرایط و نحوه استفاده از خدمات اقساطی حال می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن حال مراجعه کنید.

منابع

https://www.aao.org/eye-health/treatments/lasik

https://www.webmd.com/eye-health/lasik-laser-eye-surgery

https://my.clevelandclinic.org/health/treatments/21805-lasik-eye-surgery

https://raadinahealth.com/fa/treatments/lasik-eye-surgery

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

Behzad

1 سال پیش

هزینه آزمایش کشت خون چقدره؟
پاسخ دهید
0

ادمین

1 سال پیش

از طریق تماس با پشتیبانی می‌توانید قیمت را دریافت نمایید
پاسخ دهید
0

علیرضا

1 سال پیش

یعنی برای عمل چشم میشه وام بگیریم؟
پاسخ دهید
0

ادمین

1 سال پیش

بله از طریق لینک موجود اقدام به ثبت درخواست کنید و در زمان کوتاهی وام رو دریافت کنید.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات