جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

همسرم دست از دروغگویی بر نمی داره!

همسرم دست از دروغگویی بر نمی داره!
تاریخ بروزرسانی : ۲۰ فروردین

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

 

در حالت ایده آل پیوند عاشقانه ازدواج باید به دور از هر نوع دروغ و کاملا شفاف باشد. اما در بعضی از مواقع همسران برای پنهان کردن اسرار یا رازهایشان به همدیگر دروغ می‌گویند.در این مطلب قصد داریم در مورد علت دروغگویی افراد، دروغ مصلحتی، پیامدها و روش‌های درمان آن صحبت  کنیم. با ما همراه باشید.


تصویر خدمات اقساطی

علت دروغگویی

برخی افراد آنقدر به دروغگویی و پنهان کاری عادت کرده‌اند که حتی در مورد مسائل بی‌اهمیت روزمره هم دروغ می‌گویند. برخی معتقدند که یک فرد به طور متوسط روزانه 10 دروغ می‌گوید که حتی بسیاری از آنها هرگز کشف نمی‌شوند.

با این حـال مشخص کردن اینکه چه افرادی بیشتر دروغ می‌گویند کار سختی است. چون علت دروغگویی متفاوت است. افراد گاهی به خاطر فراموشی، گمراه کردن افراد، پنهان کردن حقیقت و.. دروغ می‌گویند

. اما وجه اشتراک افراد دروغگو این است که برای باور پذیر کردن حرفشان از جزئیات و توضیح زیاد استفاده می‌کنند، تا دیگران متوجه غیر واقعی بودن حرفهایشان نشوند.

دروغی به نام دروغ مصلحتی!

زمانی که زن و شوهر در مورد دعوت کردن خانواده‌شان  به یک مهمانی صحبت می‌کنند اگر هر یک با این کار صد در صد موافق نباشند ولی در پاسخ از کلماتی مانند «بله، البته» یا «حتما» استفاده کنند این یک دروغ مصلحتی است.

موارد این چنینی در روابط زوجین بسیار است. در این مواقع افراد آن چیزی را می‌گویند که همسرشان دوست دارد بشنود.

علت دروغگویی افراد، پیامدها و روش درمان آن

با وجودی که دروغ مصلحتی ضرری به کسی نمی‌رساند ولی چون بخشی از احساسات و درونیات شما را پنهان می‌کند یک دروغ به حساب می آید و علت دروغ گویی شما حتی اگر برای شاد کردن همسرتان یا جلوگیری از مشاجره باشد شامل پیامدهای دروغگویی می‌شود.

 

6 تکنیک  برای درمان دروغگویی

وقتی برای اولین بار متوجه می‌شوید که همسرتان در مورد موضوعی دروغ گفته، ممکن است ابتدا شوکه شوید و احساس خیانت کنید. اما با تکرار شدن این اتفاق اعتمادتان را هم از دست می‌دهید.

زندگی مشترک بدون اعتماد غیرممکن است و پیامد دروغگویی باعث مرگ روابط عاشقانه و خاتمه ازدواج  می‌شود.  6 روش درمان دروغگویی زیر به شما کمک می‌کند تا ازدواجتان را از نابودی نجات دهید:

علت دروغگویی افراد، پیامدها و روش درمان آن

  • دو کلید طلایی!

درست است که همسرتان به شما دروغ می‌گوید ولی جدا از علت دروغگویی، شما باید به خاطر بسپارید که:

  • نمیتوانید واقعیت را تغییر دهید. تنها میتوانید کمی شرایط را بهتر کنید.
  • همچنین شما نمیتوانید همسرتان را بدون خواست قلبی خودش تغییر دهید.
  • خودتان را شماتت نکنید

برای درمان دروغگویی و مقابله با پیامدهای آن ابتدا باید یاد بگیرید خودتان را به خاطر باور کردن حرف‌های دروغ همسرتان شماتت نکنید.

از این که فردی خوش قلب بودید و به همسرتان اعتماد کردید ناراحت نباشید. شما در این موضوع تقصیری ندارید. عشق، صداقت و فداکاری ویژگی‌های مفید و قابل احترامی هستند پس به خاطر داشتن این صفات پسندید خودتان را سرزنش نکنید.

 

  • علت دروغگویی

هنگامی که دروغی از همسرتان می‌شنوید اگر بدون برخورد تند یا ناراحتی با آن مواجه شوید، شاید بتوانید دلیل دروغگویی او را از میان حرف‌ها و رفتارش پیدا کنید.

علت دروغگویی افراد، پیامدها و روش درمان آن

این سرنخ خوبی برای مقابله و درمان دروغگویی است. مثلا اگر همسرتان در مورد میزان بدهی و اوضاع مالی‌اش به شما دروغ می‌گوید ممکن است بخواهد شما را از فکر و خیال در مورد مسائل و فشار اقتصادی دور نگه دارد.

  • نگرانی خود را بروز دهید

به صورت شفاف و واضح و با زبان خوش به همسرتان بگویید که از دروغگویی او ناراحت هستید و این مسئله برای شما مهم است. سعی کنید این گفت و گو کاملا محترمانه و با لحن مهربان باشد.

  • بی‌اعتمادی خود را نشان ندهید

بی‌اعتمادی، پیامد دروغگویی است ولی برای اصلاح و درمان دروغگویی همسرتان به هیچ وجه نشان ندهید که دیگر به او اعتماد ندارید.

شاید همسرتان دلیل موجهی برای این رفتارش داشته باشد. در این صورت عنوان کردن بی‌اعتمادی او را نسبت به عمل ناپسندش بی‌تفاوت می کند و ممکن است در درمان دروغگویی شکست بخورید.

علت دروغگویی افراد، پیامدها و روش درمان آن

  • از متخصصین کمک بگیرید

مهم نیست که چقدر آرزو دارید یک رابطه شفاف و عاشقانه داشته باشید.

زمانی که با دروغ‌های همسرتان مواجه می‌شوید، بدون این که خودتان را سرزنش کنید، علت دروغگویی او را پیدا کنید و با روش‌های بالا به درمان دروغگویی او کمک کنید.

اگر هیچ یکی از روش‌ها پاسخگو نبودند بهتر است با یک متخصص یا مشاور خانواده صحبت کنید.

اگر با به کار گرفتن تکنیک‌های که از معتبرترین مراجع روانشناسی برای‌تان جمع آوری کرده‌ایم، هنوز مسئله‌تان به صورت کامل بر طرف نشده است، پیشنهاد حال به شما این است که به فکر حل ریشه‌ای این مشکل باشید.

در این موارد، مشاوره خانواده و زوج‌درمانگر می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد. ممکن است با خواندن این جمله فکرهای زیادی به ذهن‌تان بیاید،.

اینکه پیدا کردن مشاور زبده شبیه یافتن سوزن در انبار کاه است. ما می‌توانیم شما را با گزینه مشاوره خانواده آنلاین آشنا کنیم. ما بهترین مشاوران را گلچین کرده ایم و فاصله شما برای ارتباط با این مشاوران تنها دانلود برنامه مشاوره و روانشناسی انلاین است.

منابع:

 

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

ناشناس

12 ماه پیش

موندم چرا دنبال اینام وقتی نه شوهری دارم نه مرد مناسب ??????
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات