haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ترفندهای کنترل خشم

پشتیبانی حال
۲۶ آذر

كنترل خشم یک برنامه روان درمانی برای کنترل و پیشگیری از خشم است. بسیاری از استراتژی های درمانی برای کمک به شما در مقابله با خشم در دسترس تان هستند، اما محبوب ترین آنها ، درمان شناختی رفتاری (CBT)، یک درمان کوتاه است که ثابت شده اثربخش ترین و مؤثرترین روش درمان و کنترل خشم است. از طریق جلسات CBT با یک مشاور متخصص در این زمینه ، بیماران اغلب تحت درمان موارد زیر را تمرین می کنند :

  • مدیتیشن
  • تجدید ساختار افکار ناکارآمد
  • تمرین تحمل درد و ناراحتی
  • تمرین تلقین و تنظیم احساسات
  • افزایش مهارت برای ترجمه خشم به نوعی دیگر

چرا كنترل خشم مفید است؟

كنترل خشم میتواند به شما کمک کند تا بتوانید خشم تان را مدیریت کنید .ریشه های خشم خود را از جمله علل اصلی بروز خشم تان را بشناسید و همچنين شناسایی احساسات دردناک و راهکارهای مقابله با آن؛ خشم خود را به رفتارهای سالم هدایت کنید وارتباطات خود را با کسانی که دراطراف شما هستند، بهبود بخشید.

چه مهارت هایی به دست می آورم؟

با گذراندن تمرینات ذکر شده در بالا، بیماران یاد می گیرند تا با نیازهای خود بهتر ارتباط برقرار نمایند ، حفظ بهترسلامتی ، جلوگیری ازمشکلات روانی و اجتماعی مرتبط با خشم، یادگیری مهارت های همدلی و اجتناب از رفتارهای اعتیاد آور. (افرادی که احساس عصبانیت می کنند ممکن است به الکل، مواد مخدر یا مواد غذایی برای کاهش احساس خشم وابسته شوند.)

كنترل-خشم

مزایای كنترل خشم چیست؟

از طریق كنترل خشم ، بیماران یاد می گیرند تا آرامش خود را حفظ کنند و موقعیت های خشمگین را در حالتی سازنده و مثبت کنترل کنند. این مهارت ها می توانند به جلوگیری از سرکوب خشم کمک کنند، که می تواند منجر به فشار خون بالا، افسردگی و اضطراب شود. مزایای دیگر عبارتند از:

قضاوت
: خشم باعث می شود که ما نتوانیم وضعیت را به شیوه ای عالی درک کنیم .کنترل خشم اجازه می دهد فرد بتواند موقعیت های بیشتری را به درستی تحلیل کند.
ارتباطات
: اغلب خشم ناشی از ناسازگاری است که منجر به سوء تفاهم می شود. یادگیری نحوه برقرارکردن ارتباط با دیگران باعث می شود راحت ترگفت وگو کنیم و خشم مان کنترل شود.
درک همدلی
: بخش بزرگی از درمان، یادگیری همدلی برای دیگران است، که به یک طرف کمک می کند تا دیگران را بهتر درک کند، احتمال نزاع یا اختلافات بیشتر را کاهش می دهد.
روابط
: بسیاری از افرادی که با مسائل مربوط به خشم درگیر هستند ، خود را از دوستان شان دور می کنند یا ازاطرافیانشان می خواهند که از آنها فاصله بگیرند، زیرا آنها می توانند با احساسات قوی خود به اطرافیانشان آسیب برسانند – آنهایی که ما دوست داریم، نزدیکترین و ساده ترین قربانیان ما هستند.
یادگیری برای کنترل خشم به شما کمک خواهد کرد که با دیگران در مواقع انفجار خشم برخورد مناسبی داشته باشید وشما را قادر خواهد ساخت بر روی روابط تان بیشتر تمرکز کنید.

 

درمان خشم در خانه

در حالی که با یک مشاورکه دارای مزایایی در بلند مدت است کار می کنید -در واقع شما در حـال یادگیری مهارت های خاص رفتاری و روش های تفکرهستید ، بنابراین شما راحت تر می توانید با خشم مواجه شوید، اگر شما فکر می کنید که در حضور یک مشاورحرفه ای آرامش پیدا نمی کنید ، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید . این سه مرحله آسان را برای رسیدن به آرامش به صورت آنی دنبال کنید.
آرامش: تمرین تنفس آهسته و کنترل شده است که شما از شکم خود به جای سینه خود برای نفس کشیدن استفاده می کنید .
توقف: گوش دادن قبل از واکنش نشان دادن . پروسه تفکر در مورد اینکه چگونه می خواهید پاسخ دهید زمان براست. اگر بتواهید ابتدا قدم بزنید تا کمی آرام تر شوید، عالی است.
استفاده از منطق: در حالی که خشم به سرعت می تواند قضاوت و منطق را منحرف کند، سعی کنید متمرکز بمانید. به یاد داشته باشید این کار را هر بار که شروع به خشمگین شدن می کنید، شروع کنید و متوجه خواهید شد که چشم انداز متعادل تری خواهید داشت.به یاد داشته باشید که خشم یک احساس سالم است.

این که آیا این نگرانی است یا نه، بستگی به شدت آن دارد. اگر مشکل کنترل خشم خود را دارید یا خشم خود را در راه های نادرست به کار می گیرید که می تواند به دیگران و یا به خودتان آسیب برساند، وقت آن است که آن را کنترل کنید. به تنهایی می تواند بر روی روابط شما و حرفه تان تأثیر منفی بگذارد. اگر فکر می کنید که درمان به نفع شماست، با یک مشاور با زمینه تخصصی کنترل خشم حرف بزنید و اگر وقت آن را ندارید که بسراغ مشاور بروید از اپلیکیشن مشورت استفاده کنید و در مسیر زندگی ، زندگی آرام تری را شروع کنید.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «مشورت» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.

مقالات مرتبط

فعالیت‌های مفیدی در قرنطینه خانگی کرونا
چطور از روزهای قرنطینه روزهای مفید بسازیم؟

وقتی مجبوریم برخلاف میلمان کاری را انجام دهیم. اول با آن مقابله می‌کنیم. ماندن در خانه یا همان قرنطینه خانگی یکی از همان بر خلاف میل هاست. کم کم به آن عادت می‌کنیم و در نهایت تسلیمش می‌شویم. اما همیشه کسانی هستند که به اتفاقات زندگی‌شان از دریچه دیگری نگاه می‌کنند. این تفاوت نه تنها در سبک زندگی بلکه در روند زندگی‌شان اثر می‌گذارد. این روزها که با بحران کرونا و استرس ناشی از آن مواجه بوده و ناچار به قرنطینه خانگی هستیم. خودمان تصمیم می‌گیریم که شرایط را چطور مدیریت کنیم. نتیجه این مدیریت میتواند به یک موفقیت در زندگی‌مان تبدیل شود یا برای همیشه سبک زندگیمان را تغییر دهد. در این مطلب قصد داریم برخی از فعالیت‌های قرنطینه کرونایی را معرفی کنیم که کمتر به آنها توجه شده یا در موردشان صحبت می‌شود.

پشتیبانی حال
۲۸ / ۱۲ / ۹۸
به-تعويق-انداختن-كارها
چگونه از به تعویق انداختن کارها جلوگیری کنیم؟

ما به اشکال گوناگونی وقت را تلف می کنیم  که در دراز مدت به ما آسیب می رساند. در اینجا دلایل اصلی هدر دادن وقت و چگونگی جلوگیری از به تعو یق انداختن کارها را توضیح می دهیم : (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۸ / ۰۹ / ۹۷
مدیتیشن راهی برای کاهش اضطراب

اضطراب در واقع یک ابزار برای بقای اجداد ما بوده است . به عنوان یک بیمار مبتلا به اضطراب تقریبا با 17 سال سن ، من به سختی می توانم به یاد بیاورم زمان هایی که به خاطر ترس از چیزی عصبی نبوده ام . اضطراب من از سن پنج سالگی شروع شد . اما زمانی که جوان بودم، حتی نمی دانستم که اضطراب چه هست .تا زمانی که یک کلاس روانشناسی در دبیرستان داشتم که با سلامت روان آشنا شدم. متوجه شدم که من اضطراب، افسردگی و لیست  بلندی از مشکلات دیگر را داشتم . اما در طول سال گذشته ، من زمان زیادی را صرف تحقیق و انجام روشهای بهتر برای مقابله با این بیماری ها کرده ام.در مقایسه با تمام ابزارهای دیگر که باعث از بین رفتن اضطراب من می شوند، دریافتم که مدیتیشن موثرتر و سودمندتراز بقیه روش ها برای آرامش روان من است. وقتی ما کلمه "مراقبه" را می بینیم ، گاهی اوقات یک راهب را تصور می کنیم که در بالای یک صخره در یک کوه نشسته است. در حالی که این مدیتیشن در نظر گرفته می شود، ولی این تنها راه برای انجام آن نیست. مدیتیشن، در اصل، یک عمل آرام کردن ذهن است. این می تواند در دل یک کوه یا دراتاق نشیمن شما باشد. (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۰ / ۰۴ / ۹۷
حال- اعتماد به نفس یا عزت نفس
توسعه فردی: کدام را باید تقویت کنم؟ اعتماد به نفس یا عزت نفس

یکی از چالشهای همیشگی این است: کدام مهمتر است، اعتماد به نفس یا عزت نفس؟ آیا تا به حـال به این موضوع فکر کرده بودید و اعتماد به نفس را در خودتان ارزیابی کرده اید؟ یا فکر کرده اید که ممکن است این دو را به جای هم استفاده کرده باشید؟ پس با ما همراه باشید.

پشتیبانی حال
۲۰ / ۰۹ / ۹۸
تاثیر سلامت روان بر چاقی و لاغری
چاغی و لاغری شما فقط مربوط به تغذیه نیست!

[audio mp3="https://haal.ir/wp-content/uploads/2019/07/Podcast1.mp3"][/audio]

پشتیبانی حال
۱۸ / ۰۴ / ۹۸
مشاوره-آنلاین-ورزش-سلامت
۵ دلیل که ورزش برای سلامت روان شما بسیار مفید است

در این مقاله به پنج مزیت فوق العاده ای از ورزش میپردازیم که باعث میشود شما قبل از اتمام متن کتانی هایتان را بپوشید. (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۵ / ۰۵ / ۹۷

2 دیدگاه

  • tamrine tanafose amiq kheili mano komak kard vaqan mamnoon az rahnamayie mofidetoon

    • حالی عزیز، از اینکه استفاده از این تکنیک حـال شما را بهتر و کمکتان کرده است، بسیار خوشحالیم.
      امیدواریم در تمام مراحل زندگی موفق باشید.