جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

دور کردن استرس از شریک زندگی

استرس-شریک-زندگی
تاریخ بروزرسانی : ۲۸ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

برخی از مسائل روزانه زندگی ما استرس زا است . کار، مشکلات خانوادگی ، روابط با دیگران، امور مالی و مسائل مربوط به سلامتی، اخبار و شبکه های اجتماعی می تواند باعث استرستان شود. چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند موجب استرس شود، و ما همگی به طور روزانه تعدادی از آنها را تجربه می کنیم.هنگامی که شریک زندگی تان استرس دارد ، این استرس به شما نیز منتقل میشود و این می تواند ناراحت کننده باشد و حتی می تواند تنش در روابط تان ایجاد کند. شاید سخت ترین بخش آن ، این است که ما می‌خواهیم به کاهش استرس همسرمان کمک کنیم، اما نمی دانیم به چه شکل باید این کار را انجام دهیم . در این مقاله به راهکارها اشاره میکنیم هنگامی که شریک زندگی تان دچار استرس میشود این 6 کار را انجام دهید.

گوش دادن بدون قضاوت کردن و اهمیت دادن به احساسات طرف مقابل
هنگامی که ما تحت فشار قرار می گیریم، اغلب حتی به دنبال کمک و راه حل نیستیم، بلکه نیاز به شنیده شدن احساساتمان داریم.

دکتر راشل اوینیل ، مشاور بالینی حرفه ای از اوهایو، معتقد است برخی احساسات منفی و نگرانی ها تنها با شنیده شدن حل میشود.

علاوه برشنونده خوب بودن ، نباید راهی که از نظر خودمان برای تخلیه استرس مناسب است ، به شریک زندگی مان دیکته کنیم ؛ زیرا شخصیت هر انسان با دیگری متفاوت است.

سعی نکنید مسائل شریک زندگی تان را حل و یا کنترل کنید ، بلکه اجازه دهید او در کنار شما احساس امنیت کنند و ذهنش از مشکلات دور شود.

هر روز چند کار کوچک انجام دهید تا زندگی شریک زندگی تان را آسانتر کنید

راه های بسیاری برای ابراز نگرانی به شریک زندگی وجود دارد. با این حال، گاهی اوقات شریک زندگی شما نمی تواند به طور مستقیم در مورد آنچه که او را ناراحت می کند صحبت کند. اما شما میتوانید کارهایی را انجام دهید، که نشان دهد شما از احساسات او آگاه هستین و او را درک میکنید. بنابراین حتی با اطلاع نداشتن از مشکلات و سختی هایی که شریک زندگی تان مایل نیست آن ها را با شما در میان بگذارد میتوانید به او کمک کنید و درد های او را تسکین دهید.ابراز مراقبت و نگرانی از راه های مختلف می تواند تاثیر مهمی روی احساسات شریک زندگی تان داشته باشد. غذای مورد علاقه یا فعالیت های مورد علاقه در پایان روز سخت کاری می تواند حس مورد مراقبت بودن را در شریکتان زنده کند .

کمک-کردن-به-شریک-زندگی

یاد بگیرید که علائم استرس را شناسایی کنید
به این دلیل که همه افراد به یک شکل نشان نمی دهند که در معرض فشار قرار دارند، برای شما مهم است که علائم استرس را در شریک زندگی تان تشخیص دهید. یکی از مورد هایی که میتواند علائم استرس در شریک زندگی تان را نشان دهد تغییر در عادت های او هست. هیچکس بهتر از شما از عادت ها و خصوصیات اخلاقی شریک زندگی تان با خبر نیست. پس در صورت ایجاد تغییر در هر کدام از این عادت ها و خصوصیات شما باید متوجه شوید که شریک زندگی تان تحت فشار است و نیاز به کمک شما دارد.تغییرات در خوردن یا خوابیدن، عادات غذا خوردن یا خوابیدن، سردرد های مکرر یا معده درد، عدم توانایی تمرکز یا تکمیل وظایف، بعضی از مسائلی است که استرس و تحت فشار بودن شریک زندگی را نشان میدهد . اگر این علائم را در شریک زندگی تان تشخیص دادید ، بدانید که او تحت فشار است و به کمک شما نیاز دارد.
مردها و زن ها هر کدام واکنشی متفاوت نسبت به موارد استرس زا و مشکلات دارند
مردها و زن ها هرکدام ذهنیت و واکنشی متفاوت نسبت به استرس دارند و همینطور کمک هایی که در این زمان نیاز دارند متفاوت است.زنان بیشتر خواستار توجه و دریافت عشق و راحتی هستند ولی مردها بیشتر وقت ها خواستار کمک های فیزیکی برای حل مشکلشان هستند .
مراقبت از خود را برای خودتان اولویت قراردهید تا بتوانید برای شریک زندگی تان فردی قوی باشید
شما نمی توانید از یک فنجان خالی چیزی را به بیرون بریزید، یعنی اینکه وقتی استرس شریک زندگی تان موجب استرس و نگرانی شما شده ، آن وقت چه کمکی میتوانید به شریک زندگی تان بکنید؟ بنابراین اگر استرس شریک شما سبب استرس شما می شود، مهم است که به خاطر کمک به او ، مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید.مراقبت از خودمان بسیار مهم است، ما باید مراقب خودمان باشیم تا زمانی که شریکمان به ما نیاز داشته باشد به اندازه کافی قوی باشیم .

مراقبت می تواند به صورت ورزش، مدیتیشن و …. باشد.

اگر سطح استرس غیر قابل کنترل باشد، به شریک زندگی خود کمک کنید تا یک منبع بیرونی برای کمک پیدا کند.
نه شما و نه شریک زندگی تان به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید. اگر سطح استرس شریک زندگی شما بالا است و باعث افزایش سطح اضطراب یا افسردگی می شود ، وقت آن است که به دنبال درمان باشید.

چگونه می توانید بفهمید که استرس شریک زندگی شما به این سطح رسیده؟ خوب، گاهی اوقات افزایش سطح استرس کوتاه مدت است، و معمولا تاثیرات شدیدی بر زندگی یا روابط فرد داشته باشند.

برخی سطوح استرس می توانند غیر قابل کنترل و بر ارتباطات تاثیرات شدیدی داشته باشند . در آن لحظه، مهم است که بتوانید از شریک زندگی تان حمایت کنید و او را برای مشاوره گرفتن از متخصصین متقاعد کنید.

به یاد داشته باشیم که همه انسان ها در زندگی دچار استرس میشوند ، اما ارائه همدلی ، عشق ورزیدن و مراقبت شرکای زندگی است که مشخص میکند این مشکل باید از بین برود یا همه چیز را نابود کند.

با این حال، به یاد داشته باشید که همیشه ، شما کسی نیستید که میتواند شریک زندگی اش را نجات دهد. در مواقع حساس نباید بر سر زندگی خود ریسک کنیم و باید از مشاورین متخصص کمک بگیریم.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

vahid

5 سال پیش

خیلی عالی بود. شاید این عواملی که بالا خوندم به نظرم کوچیک و بی اهمیت میومد اما میتونه خیلی کمکم کنه و خیلی تاثیرگذاره
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

دوست من، رضایت شما موجب خوشحالی ماست. از حسن توجه شما سپاسگزاریم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات