جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

پس از بچه دار شدن، چطور رابطه جنسی رضایت بخش داشته باشیم؟

تاریخ بروزرسانی : ۱۳ خرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

بچه‌دار شدن زندگی شما را متحول می‌کند. تغییراتی که با وارد شدن فرزند در زندگی شما ایجاد می‌شود تمام جنبه‌های زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ ساعت خواب و بیداری، برنامه غذایی، کار و البته، رابطه جنسی. یکی از چالش‌های زندگی زوج‌ها پس از بچه دار شدن، برقراری رابطه جنسی رضایت بخش است.


تصویر خدمات اقساطی

رابطه جنسی پس از بچه دار شدن

رابطه جنسی بعد از فرزنددار شدن

یکی از چالش‌های مهم زندگی بعد از فرزنددار شدن برقراری رابطه جنسی است

با حضور فرزند، دغدغه‌های جدید وارد زندگی شما می‌شوند. بی خوابی و خستگی باعث می‌شوند بسیاری از موضوعات برای شما اهمیت چندانی نداشته باشند و به آن‌ها توجهی نکنید. رابطه جنسی هم ممکن است اولین دغدغه شما در روزهای پس از تولد فرزندتان نباشد. با گذشت زمان و طی شدن سختی روزهای اول بچه دار شدن، به تدریج زندگی شما نظم خود را پیدا می‌کند و فرصتی برای بازسازی رابطه زناشویی موفق در زندگی با همسر خود خواهید داشت.

چه مدت پس از زایمان می‌توانیم رابطه جنسی داشته باشیم؟

با بچه‌دار شدن خواهید دید که بسیاری از جنبه‌های زندگی شما تغییر می‌کند. یکی از این تغییرات برای مادران، اتفاق‌های جدیدی است که در بدن آن‌ها رخ می‌دهد. وضعیت جدید بدن شما باعث می‌شود رابطه جنسی متفاوتی نسبت به زمان قبل از زایمان داشته باشید. آگاهی نسبت به این تغییرات کمک می‌کند احساس سرخوردگی نداشته باشید و بتوانید کارهایی برای تطابق با سبک جدید زندگی انجام دهید.

شل شدن عضلات

برخی از مادران پس از بچه‌دار شدن احساس رضایت کمتری از رابطه جنسی دارند که ممکن است به خاطر شل شدن عضلات در حین زایمان باشد. عضلات به مرور زمان به حالت اولیه خود باز می‌گردند. انجام نرمش‌های ناحیه لگن نیز به بهبود این وضعیت کمک می‌کند.

تغییرات هورمونی

سطح هورمون‌های بدن پس از زایمان تغییر می‌کند و برای بازگشت به حالت پیش از زایمان نیاز به زمان است. تغییر سطح هورمون‌ها  باعث می‌شود تمایل کمتری به رابطه جنسی داشته باشید. برای مثال، مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند سطح استروژن کمتری دارند که منجر به خشکی ناحیه واژن می‌شود. برای بانوان بین یک تا سه ماه طول پس از تولد بچه طول می‌کشد تا تمایل به برقراری رابطه جنسی داشته باشند. البته ممکن است این مدت طولانی‌تر نیز باشد که عادی است.مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند سطح استروژن کمتری دارند.

راه های درمان ناتوانی جنسی در مردان را در این مقاله بخوانید

تغییرات هورمونی بعد از حاملگی

تغییر سطح هورمون‌ها باعث می‌شود تمایل کمتری به رابطه جنسی بوجود آید

شرایط جدید رابطه

علاوه برا تغییرات بیولوژیکی که در بدن رخ می‌دهد، وضعیت رابطه زوج‌ها نیز شرایط جدیدی با وجود فرزند پیدا می‌کند. برای اینکه تعادل جدیدی در زندگی شما برقرار شود، نیاز به زمان است. به هر حـال یک فرد جدید که بسیار وابسته به شما است وارد رابطه دو نفره شما شده است.

اگر برای پیشگیری از زگیل تناسلی می‌خواهید اقدام کنید می‌توانید مقاله خرید واکسن گارداسیل را مطالعه یا اقدام به خرید کنید.

زمان مناسب برای رابطه جنسی پس از بچه‌دار شدن

مادران پس از زایمان زمانی می‌توانند رابطه جنسی داشته باشند که احساس کنند آماده‌اند، مگر اینکه توصیه پزشک چیز دیگری باشد. اگر زایمان سختی داشتید، به بدن خود زمان دهید تا ترمیم شود. بسیاری از مادران پس از زایمان در هنگام رابطه جنسی احساس درد می‌کنند، که به مرور زمان برطرف می‌شود. استفاده از روان کننده (لوبریکنت) نیز کمک می‌کند. گاهی اوقات نیست به خاطر گرفتگی عضلات یا استرس ممکن است احساس ناراحتی داشته باشید. پس از تولد فرزند ممکن است رابطه جنسی متفاتی با قبل از آن داشته باشید. در ادامه چند پیشنهاد برای برقراری رابطه جنسی رضایت بخش پس از بچه دار شدن برای شما آورده‌ایم.

درباره بیماری های مقاربتی بیشتر بدانید

پیشنهادهایی برای رابطه جنسی رضایت بخش پس از بچه دار شدن

تغییراتی که به آن‌ها اشاره شد، باعث می‌شوند روندهای جدیدی در زندگی شما پدیدار شوند. پس از بچه‌دار شدن، زمان زیادی را باید صرف برطرف کردن نیازهای نوزاد خود کنید. این کار گاهی باعث می‌شود نیازهای خودتان را در اولویت‌های پایین‌تر قرار دهید. اما لازم است در شرایط جدید نیز بتوانید وقتی برای رابطه‌تان کنار بگذارید و خود را با شرایط جدید تطبیق دهید. در ادامه فعالیت‌هایی را پیشنهاد کردیم که کمک می‌کند  بتوانید پس از بچه دار شدن، رابطه جنسی رضایت بخش داشته باشید. البته برای آشنایی با قرص افزایش میل زنان می‌توانید مطلب مشخص شده را نیز بخوانید.

پیشنهاد‌هایی برای داشتن رابطه جنسی بعد از حاملگی

برنامه ریزی برای داشتن رابطه جنسی بعد از فرزنددار شدن

با یکدیگر صحبت کنید

پیدا کردن وقت برای شریک زندگی‌تان پس از زایمان یک چالش جدی است. مهم است که زمانی برای صحبت با یکدیگر پیدا کنید. می‌توانید با هم قدم بزنید یا به یک رستوران بروید. اگر نمی‌توانید فرزند خود را برای مدتی پیش کسی بگذارید، کودک را در کالسکه با خود ببرید. صحبت کردن راجع به شرایط جدید زندگی به شما کمک می‌کند صمیمیت خود را بازیابی کنید.شاید با توجه به شرایط جدید زندگی پیدا کردن زمانی برای گفتگو با یکدیگر غیر ممکن به نظر برسد. اما تاثیر زیادی در بهبود رابطه جنسی پس از زایمان دارد. با یکدیگر راجع به احساست خود صحبت کنید، این کار باعث می‌شود شرایط جدید رابطه را بهتر درک کنید.

به خودتان برسید

تغذیه مناسب و ورزش کردن در کنار استراحت و خواب کافی کارهای مختلفی هستند که برای مراقبت از خود می‌توانید انجام دهید. برقراری رابطه جنسی زمانی که خسته یا نگران هستید چندان خوشایند نیست. اگر نوزاد شما در طی شب بیدار است، زمانی در روز به استراحت اختصاص دهید.توجه به سلامت خودتان باعث می‌شود تعادل را در زندگی خود برقرار کنید. فراموش کردن خودتان خصوصا در روزهای اول بسیار ساده است. بنابراین اختصاص زمانی برای خودتان -حتی در حدود ۱۵ دقیقه- کمک بزرگی به خودتان و بهبود رابطه جنسی شما است. می‌توانید این زمان را با دوستتان بگذرانید، قدم بزنید یا کتاب بخوانید.

گذاشتن وقت برای همسر بعد از فرزنددار شدن

پیدا کردن وقت برای شریک زندگی‌تان پس از زایمان یک چالش جدی است

از یک مشاور حرفه‌ای کمک بگیرید

ورود فرزند به زندگی تغییر بزرگی است. فعالیت‌های جدید و وقت کم ممکن است باعث شود نتوانید به تنهایی با شرایط جدید خود را تطبیق دهید. ازدواج شما نیز با تولد فرزندتان دستخوش تغییراتی خواهد شد و رابطه جنسی نیز به شکل قبلی باقی نخواهد ماند. در چنین شرایطی به خاطر داشته باشید که یک مشاور حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا تعادل جدیدی در زندگی خود ایجاد کنید. اگر نگران زمانی هستید که برای مراجعه به مشاور نیاز دارید، ما در حال به فکر این مشکل شما بودیم و امکان مشاوره آنلاین را برای شما فراهم کرده‌ایم. به خاطر داشته باشید که رابطه شما نیز نیاز به مراقبت دارد و البته بی‌توجهی به آن خصوصا با ورود فرزند بسیار ساده است. در این نوشته راجع به رابطه جنسی بعد از ازدواج صحبت کردیم و پیشنهادهایی برای رابطه جنسی رضایت بخش ارائه دادیم. برای کمک گرفتن از مشاور شما می‌توانید از مشاوره جنسی آنلاین استفاده کنید.

سوالات متداول

چه زمانی برای داشتن  رابطه زناشویی بعد زایمان خوب است؟

باید صبر کنید تا خونریزی بعد از زایمان متوقف شود، که حدود سه تا چهار هفته پس از تولد نوزاد است .

چرا بعد از تولد فرزند میلی به رابطه جنسی ندارید؟

احتمالا به خاطر کمبود خواب ، احساس خستگی می کنید، نه اینکه تحت تاثیر خواسته های مادرانه قرار می گیرید. اگر شیر می دهید، پرولاکتین می تواند میل جنسی را کاهش دهد.

منابع

www.webmd.com

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات