جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ناتوانی جنسی / انواع راه های درمان ناتوانی جنسی در مردان

ناتوانی جنسی
تاریخ بروزرسانی : ۱۰ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

ناتوانی جنسی (Impotence) وضعیتی است که در آن آلت تناسلی قادر به ایجاد یا حفظ وضعیت مطلوب برای مقاربت جنسی نیست. این موضوع اختلال نعوظ (Erectile dysfunction) هم نامیده می‌شود و نباید آن را با انزال زودرس که در آن مردان در حین رابطه جنسی به سرعت به انزال می‌رسند اشتباه گرفت. اگرچه احتمال بروز ناتوانی جنسی با افزایش سن، بیش‌تر می‌شود، اما مردان جوان هم ممکن است تحت تاثیر آن قرار بگیرند.

این عارضه می‌تواند جوانان مبتلا به برخی از بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و مشکلات جسمی و روانی دیگر را درگیر کند. اگر می‌خواهید بدانید ناتوانی قوای جنسی چیست و چرا ایجاد می‌شود، این مقاله را مطالعه کنید. ما در ادامه شما را با برخی از راهکارهای درمانی این اختلال هم آشنا می‌کنیم.

ناتوانی جنسی


تصویر خدمات اقساطی

ناتوانی جنسی چیست

ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ یک عارضه شایع در میان مردان است که با بالارفتن سن، بیش‌تر تکرار می‌شود. محققان تخمین می‌زنند که نیمی از مردان چهل تا هفتاد ساله، به درجات مختلفی از آن مبتلا هستند. منظور از ناتوانی جنسی این است که فرد نمی‌تواند به طور مطلوب به نعوظ برسد یا آن را در طول رابطه، حفظ کند. اختلال در نعوظ، ناتوانی در حفظ آن و کاهش میل جنسی از مهم‌ترین نشانه‌های آن هستند. می‌توانید درباره رضایت جنسی و راه های آن این مطلب را نیز بخوانید.

این عارضه در میان مردان میان‌سال، معمولا موضوع نگران‌کننده‌ای نیست؛ اما اگر بیش از چند هفته دچار چنین اختلالی شده‌اید، لازم است که با یک پزشک مشورت کنید. بسیاری از افراد ممکن است از بیان مشکلات جنسی خود در مقابل پزشک احساس نگرانی یا خجالت داشته باشند. مشاوره جنسی برای این افراد یک گزینه مناسب و راهگشا است تا بتوانند در محیطی امن و به صورت محرمانه با بهترین پزشکان متخصص مشورت کنند.

نشانه های ناتوانی جنسی در مردان و زنان

ناتوانی جنسی علائم مختلفی در مردان و زنان دارد که در مردان شامل موارد زیر است:

1. مشکل در نعوظ.
2. مشکل در حفظ نعوظ.
3. کاهش میل جنسی یا میل جنسی.
4. انزال زودرس یا تاخیر در انزال.
5. ناتوانی در رسیدن به ارگاسم.

در مورد زنان، ناتوانی جنسی شامل موارد زیر است:

1. مشکل در برانگیختگی جنسی.
2. کاهش میل جنسی یا میل جنسی.
3. ناتوانی در رسیدن به ارگاسم.
4. درد یا ناراحتی در هنگام مقاربت.
5. عدم رضایت یا لذت در طول فعالیت جنسی.

البته تجربه مشکلات گاه به گاه در عملکرد جنسی لزوماً نشان دهنده ناتوانی جنسی یا FSD نیست. با این حال، اگر این علائم ادامه یافت یا به طور قابل توجهی بر عملکرد جنسی و رضایت شما تأثیر گذاشت، حتما از مشاوره جنسی آنلاین استفاده کرده و بهترین راهکار درمانی را دریافت کنید.

علل ناتوانی جنسی در مردان

نعوظ یک اختلال جنسی است که دلایل مختلفی دارد. این دلایل معمولا به دو دسته جسمی و روانی تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

برای تشخیص آسان بیماری از دکتر آنلاین رایگان کمک بگیر

علل جسمی ناتوانی جنسی

گروهی از مشکلات یا بیماری‌های جسمی می‌توانند باعث اختلال در نعوظ شوند. مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • مشکلات قلبی و عروقی شامل کلسترول بالا، افزایش فشار خون، بیماری آترواسکلروز یا انسداد رگ‌های خونی و…
  • بیماری‌های غدد درون‌ریز مثل دیابت
  • مصرف برخی از داروها شامل داروهای شیمی درمانی، بتابلاکرها، آنتی هیستامین‌ها، مواد مخدر، داروهای ضدافسردگی، مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین مثل قرص فلوکستین و هورمون‌های مصنوعی
  • اختلالات عصبی مثل تومورهای مغزی، آلزایمر، پارکینسون، ام اس و سکته
  • مشکلات هورمون جنسی مثل پایین‌بودن میزان تستوسترون
  • ابتلا به برخی از بیماری‌ها مثل عفونت‌های مقاربتی، سرطان و…

درباره بیماری های مقاربتی در این مظلب بیشتر بخوانید

علل روانی ناتوانی جنسی

مشکلات روانی، اعتیاد، اختلالات شخصیتی و… از دلایلی هستند که می‌توانند کیفیت یک رابطه جنسی را تحت تاثیر خود قرار دهند. به طور کلی، افرادی که دچار افسردگی یا اضطراب هستند یا در روابط جنسی خود در گذشته دچار مشکلات درمان‌ نشده بوده‌اند، بیش از دیگران در معرض کاهش توان جنسی قرار دارند.

رازهای‌ پایداری رابطه عاشقانه را در این مقاله بخوانید

دلایل روانی ناتوانی جنسی

راه های درمان ناتوانی جنسی در آقایان

ناتوانی قوای جنسی در درجه اول با شناسایی و پیگیری مشکلات جسمی و روانی درمان می‌شود. یکی از شایع‌ترین دلایل ناتوانی قوای جنسی، آترواسکلروز یا باریک‌شدن شریان‌ها است. در این شرایط، پزشکان می‌توانند برای کاهش خطر این بیماری و مشکلات قلبی و عروقی ناشی از آن، اصلاح سبک زندگی، کاهش وزن و ورزش را پیشنهاد دهند. این کار علاوه بر بهبود سلامتی عمومی بدن، نقش موثری در افزایش توانایی جنسی فرد خواهد داشت.

دلایل کاهش تمایل به رابطه جنسی را در این مقاله بخوانید

علاوه بر این تغییرات، برای درمان ناتوانی جنسی درمان دارویی هم در رفع ناتوانی قوای جنسی موثر است. اگرچه برخی از این داروها را می‌توان بدون نسخه تهیه کرد، اما توصیه ما این است که حتما پیش از مصرف هر داروی شیمیایی یا گیاهی، با یک پزشک آنلاین مشورت کنید.

درمان ناتوانی جنسی

به طور کلی، درمان‌های ناتوانی قوای جنسی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است و اکثر بیماران می‌توانند دوباره رابطه زناشویی موفق در زندگی را تجربه کنند. تعداد کمی از این افراد نیاز به استفاده از روش‌های فیزیکی مثل دستگاه وکیوم یا عمل جراحی دارند و بیش‌تر آن‌ها با دارودرمانی بهبود پیدا می‌کنند. دارودرمانی برای رفع ناتوانی قوای جنسی را به دو بخش زیر تقسیم می‌کنند:

قرص ناتوانی جنسی

با توجه به این که چه چیزی باعث کاهش توان جنسی در بیمار شده است، پزشک می‌تواند داروهای مختلفی را تجویز کند. استاتین‌ها از پرکاربردترین داروها برای درمان آترواسکلروز هستند و در کاهش کلسترول و فشار خون نقش دارند. طبق آمارها، حداقل در دو سوم موارد ابتلا به ناتوانی قوای جنسی، می‌توان از داروهایی مثل سیلدنافیل یا ویاگرا، تادالافیل، آوانافیل و… استفاده کرد.

برای آشنایی با قرص افزایش میل زنان خواندن این مطلب نیز پیشنهاد می‌شود

درمان گیاهی برای ناتوانی مردان

همه افراد مبتلا به ناتوانی قوای جنسی نیاز به مصرف منظم داروهای شیمیایی ندارند. روش‌های درمانی طبیعی و گیاهی هم برای رفع این اختلال وجود دارد. از این گیاهان می‌توان به عنوان روش‌های تکمیلی در کنار سایر تکنیک‌های درمانی هم استفاده کرد. برخی از مهم‌ترین گیاهی دارویی برای این منظور عبارتند از:

  • جینکوبیلوبا: این گیاه با بازکردن رگ‌های خونی، باعث افزایش جریان خون به اندام‌های جنسی می‌شود
  • جنسینگ: جنسینگ همان گیاهی است که پزشکان طب سنتی کره‌ای، آن را به عنوان موثرترین داروی تقویت جنسی معرفی می‌کنند. این گیاه علاوه بر افزایش جریان خون، می‌تواند بر هورمون‌های موثر بر نعوظ هم تاثیر بگذارد
  • یوهیمبین: این مکملی است که از پوست یک درخت آفریقایی به دست می‌آید و در ترشح هورمون‌های اپی ‌نفرین و نوراپی ‌نفرین نقش دارد. ترکیبات موجود این مکمل می‌تواند بر عوامل منقبض‌کننده عروق خونی آلت تناسلی هم تاثیر ‌بگذارد
  • اپیمدیوم: این گیاه چینی برای کاهش علل مرتبط با اختلال عملکرد جنسی از جمله اختلال نعوظ استفاده می‌شود. اگرچه مکانیسم عمل آن به طور دقیق مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد مصرف آن می‌تواند بر سطح هورمون‌های موثر بر عملکرد جنسی افراد تاثیر بگذارد

درباره رابطه جنسی پس از بچه دار شدن این مطلب را بخوانید

درمان گیاهی برای تقویت جنسی

سخن پایانی درباره ناتوانی جنسی

ناتوانی جنسی یک اختلال شایع است که زندگی، اعتماد به نفس و به طور کلی، سلامت عمومی مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این عارضه در اثر دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و لازم است برای انتخاب روش درمانی مناسب، ابتدا علت ایجادکننده آن شناسایی شود. در حال حاضر، انواع مختلفی از روش‌های درمانی برای رفع ناتوانی قوای جنسی وجود دارد.

شما میتوانید از بخش پزشک آنلاین سایت حال با پزشکان و مشاوران آنلاین در هر ساعت از شبانه روز ارتباط برقرار کنید.

به جز درمان‌های دارویی و فیزیکی، درمان‌های روانشناسی هم تاثیر شگفت‌انگیزی در رفع این اختلال خواهد داشت. اگر در اثر ابتلا به افسردگی، اضطراب و… دچار ناتوانی جنسی شده‌اید، می‌توانید با مراجعه به سامانه حال، از مشاوره جنسی و زناشویی آنلاین به صورت محرمانه کمک بگیرید.

 

منابع

mayoclinic.org

nhs.uk

healthline.com

prioritymensmedical.com

nhsinform.scot

medicalnewstoday.com

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

محمد علی

1 سال پیش

قرص های ویتامین هم برای ناتوانی جنسی خیلی خوبه
پاسخ دهید
1

ادمین

1 سال پیش

بله اما تنها راه درمان ناتوانی جنسی نیست و ممکنه نیاز به مشاوره یا داروهای دیگر هم باشد
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات