جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

فیزیوتراپی شانه در منزل / فیزیوتراپی شانه چگونه انجام میشود

فیزیوتراپی شانه در منزل
تاریخ بروزرسانی : ۱۹ آذر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

فیزیوتراپی شانه در منزل اغلب به عنوان اولین درمان برای مشکلات شانه توسط متخصصین توصیه می شود و از آنجا که مشکلات شانه با افزایش سن بیشتر می‌شود، درمان سریع به وسیله فیزیوتراپی می‌تواند بسیار مفید باشد. این شکل از درمان اغلب برای درمان آسیب های مختلف شانه، مانند پارگی روتاتور کاف، شانه یخ زده و سندرم گیرافتادگی شانه استفاده می شود.

یک فیزیوتراپ ماهر می تواند یک برنامه درمانی سفارشی برای هر بیمار بر اساس نیازها و اهداف منحصر به فرد خود طراحی کند. به طور کلی، فیزیوتراپی شانه می تواند یک روش بسیار موثر برای بهبود عملکرد شانه و کاهش درد در افراد مبتلا به آسیب‌های متفاوت باشد. اگر نیاز به فیزیوتراپ دارید، می‌توانید از بخش فیزیوتراپی در منزل یک فیزیوتراپ ماهر را به خانه آورده و مراحل درمان خود یا عزیزانتان را در خانه خودتان و با آرامش انجام دهید


تصویر خدمات اقساطی

فیزیوتراپی شانه چیست

فیزیوتراپی شانه نوعی فیزیوتراپی تخصصی است که بر بهبود عملکرد مفصل شانه تمرکز دارد و اغلب برای درمان شرایط مختلف، از جمله جراحات، بهبودی پس از جراحی و دردهای مزمن استفاده می شود. از آنجا که شانه یکی از پیچیده ترین مفاصل بدن است و دامنه حرکتی وسیعی دارد. زمانی که مشکلی پیش می‌آید یا یک بیماری مزمن مانند آرتریت ایجاد می‌شود، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر کیفیت زندگی فرد داشته باشد.

اینجاست که فیزیوتراپی شانه وارد می شود. با استفاده از تمرینات و روش های درمانی هدفمند، یک فیزیوتراپ ماهر می‌تواند به شما کمک کند قدرت، انعطاف پذیری و دامنه حرکتی شانه خود را بازیابی کنید و نه تنها درد و ناراحتی را کاهش دهید، بلکه توانایی خود را برای انجام فعالیت های روزانه، مانند بلند کردن اشیا و ورزش کردن، بهبود بخشید.

به طور کلی، فیزیوتراپی شانه روشی ایمن، موثر و غیرتهاجمی برای مدیریت درد و اختلال عملکرد شانه است و به شما این امکان را می‌دهد تا با سهولت و اطمینان بیشتری مراحل درمان دست و شانه خود را طی کنید.

فیزیوتراپی شانه در منزل چگونه است

اولین مرحله در فیزیوتراپی شانه در منزل معمولاً ارزیابی توسط فیزیوتراپ است که دامنه حرکتی، قدرت و انعطاف شانه شما را ارزیابی می کند. بر اساس این ارزیابی، درمانگر یک برنامه درمانی شخصی ایجاد می کند که ممکن است شامل تمریناتی برای تقویت عضلات اطراف مفصل شانه، تکنیک های کششی برای افزایش انعطاف پذیری و درمان دستی برای کاهش تنش و بهبود تحرک باشد.

در طول جلسات فیزیوتراپی خود، می توانید تمریناتی که ممکن است شامل تمرین مقاومتی با استفاده از وزنه یا باند، تمرینات دامنه حرکتی فعال و تمرینات دامنه حرکتی غیرفعال باشد را فیزیوتراپ خود انجام دهید.

علاوه بر ورزش درمانی، فیزیوتراپیست شما ممکن است از روش هایی مانند گرما درمانی یا کمپرس یخ برای کاهش التهاب و افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده استفاده کند. تکنیک‌های درمان دستی مانند ماساژ، تحرک مفصل و دستکاری بافت نرم نیز ممکن است برای کاهش درد و بازگرداندن حرکت مناسب مورد استفاده قرار گیرند.

درباره فیزیوتراپی کمر در منزل و نحوه انجام آن بیشر بدانید

ورزش برای تقویت عضلات شانه

تمرینات متعددی وجود دارد که می تواند برای تقویت عضلات شانه موثر باشد.

پرس شانه

بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و در هر دست یک دمبل در سطح شانه بگیرید. وزنه ها را روی سر فشار دهید، بازوهای خود را صاف کنید. وزنه ها را تا سطح شانه پایین بیاورید و این کار را تکرار کنید.

بلند کردن عرضی

در هر دست یک دمبل بگیرید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. بازوهای خود را به طرفین بالا بیاورید تا زمانی که با زمین موازی شوند، سپس آنها را به طرفین پایین بیاورید. تکرار.

بالا بردن دست

در هر دست یک دمبل بگیرید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. بازوهای خود را در مقابل خود بالا بیاورید تا زمانی که با زمین موازی شوند، سپس آنها را به طرفین پایین بیاورید. تکرار.

فشار و بالا بردن

در حالی که دست‌هایتان کمی بازتر از عرض شانه بازتر باشد، در وضعیت فشار قرار بگیرید. با خم کردن آرنج خود را به سمت زمین پایین بیاورید، سپس به حالت اولیه فشار دهید. تکرار.

به یاد داشته باشید که با وزنه های سبک شروع کنید و با قوی شدن دست و به تدریج، وزن آن را افزایش دهید. همچنین حفظ فرم مناسب در طول هر تمرین برای جلوگیری از آسیب بسیار مهم است.

فیزیوتراپی شانه در منزل

فیزیوتراپی شانه در منزل توسط فیزیوتراپ خانم

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که آیا فیزیوتراپی شانه در منزل توسط فیزیوتراپ خانم امکانپذیر است یا خیر. بله امکان فیزیوتراپی در منزل توسط فیزیوتراپ خانم وجود دارد. شما می توانید به صورت آنلاین و از بخش فیزیوتراپی در منزل در مجموعه حال استفاده کرده و پس فیزیوتراپ خانم را درخواست کنید. سپس با شما تماس گرفته خواهد شد تا هماهنگی‌های نهایی با شما انجام شود.

ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد فرد نیاز به یک فیزیوتراپ زن داشته باشد که برخی از دلایل احتمالی آن عبارتند از:

  • ترجیحات شخصی: برخی از افراد ممکن است به دلایل فرهنگی یا شخصی با یک فیزیوتراپ زن احساس راحتی بیشتری داشته باشند.
  • نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی: برای برخی از بیماران، به‌ویژه آن‌هایی که برای شرایط حساس نیاز به درمان دارند، مانند درد لگن یا توانبخشی پس از زایمان، داشتن یک فیزیوتراپ زن ممکن است به آنها کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشند و حریم خصوصی خود را حفظ کنند.
  • باورهای مذهبی یا فرهنگی: در کشورهایی مانند کشور ما فیزیوتراپ مرد برای یک بیمار زن، نامناسب می‌باشد و ترجیح با انتخاب یک فیزیوتراپ خانم است.
  • تجربیات منفی قبلی: بیمارانی که در گذشته تجربیات منفی با درمانگران مرد داشته اند، ممکن است ترجیح دهند با یک درمانگر زن کار کنند.
  • نگرانی‌های ایمنی: بیماران مونثی که ضربه فیزیکی یا سوء استفاده جنسی را تجربه کرده‌اند ممکن است احساس راحتی بیشتری در کار با یک درمانگر زن داشته باشند.

در نهایت، تصمیم برای درخواست یک فیزیوتراپیست زن در منزل یک تصمیم شخصی است و به عهده بیمار خواهد بود.

درباره نحوه فیزیوتراپی دست در منزل این مطلب را بخوانید

فیزیوتراپی شانه شکسته

تمرینات فیزیوتراپی خاص برای شانه شکسته به شدت و محل شکستگی و همچنین مرحله بهبودی بستگی دارد. با این حال، چند دستورالعمل کلی برای فیزیوتراپی شانه شکسته وجود دارد که به آن‌ها اشاره میکنیم:

تمرینات دامنه حرکتی (ROM)

هدف این تمرینات بهبود انعطاف پذیری و تحرک در ناحیه آسیب دیده است. فیزیوتراپیست شما ممکن است از شما بخواهد که حرکات کششی ملایم یا تمرینات غیرفعال دامنه حرکتی را انجام دهید تا به حفظ یا بازیابی دامنه حرکتی طبیعی مفصل شانه کمک کند.

تمرینات تقویتی

هنگامی که درد و تورم شما فروکش کرد، تمرینات قدرتی را برای بازسازی ماهیچه هایی که از مفصل شانه حمایت می کنند شروع می کنید. نمونه هایی از تمرینات تقویتی شامل تمرینات باند مقاومتی، تمرینات ایزومتریک و تمرینات دمبل است.

تمرینات وضعیتی

اصلاح وضعیت نامناسب نیز می تواند بخش مهمی از توانبخشی شانه شکسته باشد. این تمرینات بر تقویت عضلات بین تیغه های شانه و بهبود هم ترازی تیغه شانه تمرکز دارند.

درمان دستی

فیزیوتراپ شما ممکن است از تکنیک‌های درمان دستی مانند ماساژ، تحرک و کشش برای کمک به بازگرداندن حرکت طبیعی مفصل و کاهش درد استفاده کند.

تمرین عملکردی

همانطور که در دوره توانبخشی خود پیشرفت می کنید، فیزیوتراپ تمرینات عملکردی را در برنامه شما قرار می دهد تا به شما کمک کند تا حرکاتی را که برای فعالیت های روزمره زندگی شما ضروری است به دست آورید.

حتما با یک فیزیوتراپیست دارای مجوز کار کنید که بتواند یک برنامه درمانی فردی مناسب برای نیازهای منحصر به فرد خود شما طراحی کند. فیزیوتراپیست پیشرفت شما را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت و برنامه شما را بر این اساس تنظیم می کند تا ضمن به حداقل رساندن خطر آسیب مجدد، از بهبودی مطلوب اطمینان حاصل کند. برای این منظور می‌توانید از بخش فیزیوتراپی در منزل استفاده کنید و پس از ثبت درخواست، منتظر فیزیوتراپ در خانه خود باشید.

درباره فیزیوتراپی صورت در منزل و نحوه انجام آن بیشتر بدانید

درمان دستی

فیزیوتراپی شانه یخ زده

شانه یخ زده درواقع وضعیتی است که در آن مفصل شانه سفت و دردناک می شود و توانایی شما را برای حرکت بازو محدود می کند. فیزیوتراپی شانه یخ زده در منزل می تواند یک گزینه درمانی موثر برای شانه یخ زده باشد که به بازیابی تحرک و کاهش درد کمک می کند.

در ادامه برخی از تکنیک های فیزیوتراپی که ممکن است برای درمان شانه یخ زده استفاده شود آورده شده است:

  • تمرینات دامنه حرکتی: هدف این تمرینات بهبود انعطاف پذیری و تحرک شانه با کشش ملایم و حرکت مفصل در تمام دامنه حرکتی آن است. این می تواند به کاهش سفتی و جلوگیری از کاهش بیشتر تحرک کمک کند.
  • تمرینات تقویتی: با بهبود دامنه حرکتی شما، فیزیوتراپیست شما احتمالاً تمرینات تقویتی را با هدف ساختن عضلات اطراف مفصل شانه آسیب دیده معرفی می کند. به عنوان مثال می توان به تمرینات باند مقاومتی، تمرین با وزنه و تمرینات تثبیت تیغه شانه اشاره کرد.
  • گرما یا سرما درمانی: اعمال گرما یا سرما در ناحیه آسیب دیده می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند و به شما امکان می دهد تمرینات خود را راحت تر انجام دهید.
  • تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS): TENS از دستگاهی استفاده می کند که تکانه های الکتریکی کوچکی را به ناحیه آسیب دیده ارسال می کند و به کاهش درد و بهبودی کمک می کند.
  • اولتراسوند تراپی: اولتراسوند درمانی از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تحریک جریان خون در ناحیه آسیب دیده استفاده می کند و باعث بهبودی و کاهش درد و التهاب می شود.

درباره فیزیوتراپی صورت در منزل و نحوه انجام آن بیشتر بدانید

درمان افتادگی شانه با فیزیوتراپی شانه در منزل

افتادگی شانه وضعیتی است که در آن یک یا هر دو شانه پایین تر از حد معمول به نظر می رسند و می‌تواند ناشی از ضعف یا آسیب به عضلات یا اعصاب ناحیه شانه باشد. فیزیوتراپی شانه در منزل می تواند به رفع مشکل افتادگی شانه کمک کند.

تمرینات دامنه حرکتی، تمرینات تقویتی، آموزش مجدد وضعیت، درمان دستی و تحریک الکتریکی از راه های درمان افتادگی شانه با فیزیوتراپی شانه در منزل هستند. به طور کلی، فیزیوتراپی شانه می تواند یک رویکرد بسیار موثر برای درمان افتادگی شانه باشد و تکنیک ها و رویکردهای مورد استفاده با توجه به نیازهای خاص فرد و علت زمینه ای بیماری آنها متفاوت خواهد بود.

با خدمات پزشکی در منزل حال بیشتر آشنا شوید.

فیزیوتراپ خانم

مزایای فیزیوتراپی شانه در منزل

فیزیوتراپی شانه در خانه مزایای متعددی دارد که شاید یکی از مهم ترین مزایای فیزیوتراپی شانه در منزل راحتی آن باشد. بیماران می توانند بدون نیاز به رفتن به کلینیک یا بیمارستان، در آسایش خانه خود درمان را انجام دهند.

صرفه جویی در هزینه مورد دیگر است. فیزیوتراپی شانه در منزل می تواند مقرون به صرفه تر از دریافت درمان در یک محیط بالینی باشد. بیماران مجبور نیستند هزینه حمل و نقل یا پارکینگ را بپردازند و می توانند از پرداخت صورتحساب های پرهزینه بیمارستان جلوگیری کنند.

بیماران زمانی که تمرینات خود را در محیطی راحت و آشنا انجام می دهند، احتمال بیشتری دارد که تمرینات خود را کامل کنند و از آنجا که بیمارانی که در خانه تحت درمان قرار می گیرند، بیشتر احساس آرامش و راحتی می کنند، می تواند به آنها کمک کند تا نتایج بهتری کسب کنند.

به طور کلی، فیزیوتراپی شانه در خانه می‌تواند روشی مؤثر برای دریافت درمان مناسب، شخصی، مقرون‌به‌صرفه و منجر به نتایج بهتر باشد.

هزینه جلسات فیزیوتراپی شانه در منزل

تعیین قیمت فیزیوتراپی شانه در منزل به مواردری مانند نوع و روش درمان، درجه آسییب، تعداد جلسات و پوشش بیمه بستگی دارد. هزین پیش فرض برای انجام فیزیوتراپی شانه در منزل 600 هزار تومان است که با توجه به موارد ذکر شده ممکن است تغییر پیدا کند.

سوالات متداول

تصویر نویسنده
میلاد توکلی

میلاد توکلی

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات