جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

چی بخوریم بچه سفید بشه؟

چی بخوریم بچه سفید بشه
تاریخ بروزرسانی : ۲۰ شهریور

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

چی بخوریم بچه سفید بشه؟ خب این سوالی است که بسیاری از والدین از پزشکان و یا حتی دوستان و آشنایان خود می‌پرسند. البته همه والدین دوست ندارند پوست کودکشان سفید باشد و این به موارد جغرافیایی و فرهنگ نیز بستگی دارد اما با این حال، در برخی از جوامع، ممکن است به دلایل مختلفی مانند استانداردهای زیبایی اجتماعی، پوست روشن یک معیار باشد.  رنگ طبیعی پوست توسط سه عامل هموگلوبین، کاروتنوئید و رنگدانه ملانین تعیین می‌شود. ملانین که توسط ملانوسیت ها در پوست تولید می‌شود، عامل اصلی تاثیرگذار بر رنگ پوست است.

در هر زمان می‌توانید برای گفتگو با یک متخصص از بخش دکتر زنان آنلاین اقدام کرده و با پزشک، به صورت چت متنی، تماس صوتی و یا تصویری گفتگو کنید.


تصویر خدمات اقساطی

چی بخوریم بچه سفید بشه؟

رنگ پوست جنین با ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی تعیین می‌شود. ژنتیک با انتقال ژن های مسئول تولید ملانین یا همان رنگدانه مسئول رنگ پوست، نقش مهمی در تعیین رنگ پوست کودک دارد. میزان و نوع ملانین تولید شده توسط ژن های خاص بر اینکه نوزاد با پوست روشن تر یا تیره تر متولد شود، تاثیر می گذارد. عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عوامل تغذیه ای در دوران بارداری نیز می توانند تا حدی بر رنگ پوست تأثیر بگذارند. بنابراین پیش‌بینی یا تعیین رنگ دقیق پوست در هنگام تولد پیچیده است زیرا شامل بسیاری از متغیرهای ژنتیکی و محیطی است.

فواید شیر برای سفیدی پوست

مصرف شیر توسط مادر اثرات مختلفی بر روی پوست جنین داشته و از آنجا که حاوی چندین ماده مغذی از جمله کلسیم، ویتامین D و پروتئین است. این مواد مغذی نقش حیاتی در ارتقاء سالم پوست دارند.

کلسیم برای تشکیل و استحکام استخوان ها و دندان ها و همچنین رشد سلول های سالم پوست ضروری است. مصرف کافی کلسیم در دوران بارداری که از شیر و سایر لبنیات به دست می آید، برای مناسب پوست جنین مهم است. ویتامین D که اغلب در شیر غنی شده یافت می‌شود، به تنظیم رشد و تمایز سلولی کمک می‌کند، که برای تشکیل بافت های پوستی سالم در جنین مهم است.

مضرف شیر

انار بخورید

انار منبع غنی از مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها است. انار به سلامت کلی پوست، هم برای مادر و هم برای جنین در حال رشد کمک کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در انار، مانند پلی فنول ها، ممکن است به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کنند. ضمن اینکه مصرف کافی ویتامین C باعث تولید کلاژن می‌شود که برای حفظ سلامت پوست ضروری است.

با این حال، تحقیقات علمی محدودی وجود دارد که به طور خاص به تأثیر مصرف انار بر روی پوست جنین بپردازد.

انار برای اینکه چی بخوریم بچه سفید بشه

توت فرنگی

مصرف توت فرنگی توسط مادر در دوران بارداری، فواید بالقوه ای برای پوست جنین دارد. توت فرنگی منبع غنی از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین C است که برای کلاژن سازی ضروری است. کلاژن پروتئینی است که ساختار و خاصیت ارتجاعی پوست را فراهم می کند. هنگامی که یک زن باردار توت فرنگی مصرف می کند، آنتی اکسیدان های موجود در آن به محافظت از سلول های پوست جنین در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می‌کند. زیرا رادیکال های آزاد ممکن است بر رشد پوست تأثیر منفی بگذارد.

علاوه بر این، ویتامین C موجود در توت فرنگی به جذب آهن نیز کمک می‌کند، که برای رشد پوست سالم در جنین بسیار مهم است.

حرکت جنین پسر از کی شروع میشه؟

توت فرنگی

تقویم و تغذیه هفته به هفته بارداری

سیب و سلامت پوست جنین

سیب منبع عالی از مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین های A، C و E و همچنین فیبر و آنتی اکسیدان ها است. ویتامین A به رشد و ترمیم سلول های پوست کمک می‌کند، در حالی که ویتامین C به کلاژن سازی کمک کرده و ساختار و خاصیت ارتجاعی پوست را فراهم می کند. ویتامین E همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی به محافظت از سلول های پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می‌کند.

علاوه بر این، فیبر موجود در سیب به هضم سالم غذا توسط مادر کمک می کند و می‌تواند از یبوست که یک مسئله رایج در دوران بارداری است، جلوگیری کند. هضم خوب نیز برای دفع سموم از بدن ضروری است و به طور غیرمستقیم به داشتن ظاهری سالم تر کمک خواهد کرد.

برای باهوش شدن جنین چه بخوریم؟

خاک شیر و سلامت پوست جنین

از آنجا که خاکشیر باعث پاکسازی کبد می‌شود و کبد به صورت مستقیم با پوست در ارتباط است، به مادران در پاسخ به سوال چی بخوریم بچه سفید بشه، توصیه شده این نوشیدنی را مصرف کنند تا پوستی سالم و سفید را هم برای خودشان و هم برای فرزندشان به ارمغان آورند.

درباره تغییرات سینه در بارداری بیشتر بدانید.

چی بخوریم بچه سفید بشه

آناناس

بر اساس فرهنگ عامه هند، این باور وجود دارد که مصرف آناناس، میوه ای سرشار از ویتامین C، در دوران بارداری، رنگ پوست جنین را بهبود می‌بخشد. بر اساس این باور، گفته می‌شود که مادران باردار که هفته‌ای یک لیوان آب آناناس می‌خورند، به فرزندشان در داشتن پوستی سالم کمک می‌کنند.

شیر نارگیل برای سفیدی پوست جنین

شیر نارگیل منبع غنی از مواد مغذی ضروری مانند چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی است. شیر نارگیل حاوی اسید لوریک است که دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که به حفظ پوست سالم هم در مادر و هم در جنین کمک خواهد کرد.

چی بخورم بچم خوشگل بشه؟

شیر نارگیل

سبزیجات

البته شواهد علمی محدودی وجود دارد که به طور خاص مصرف سبزیجات توسط مادر را با تأثیر آن بر پوست جنین مرتبط می‌کند اما هنگامی که زنان باردار انواع سبزیجات را مصرف می‌کنند، درواقع مواد مغذی حیاتی مانند فولات، ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم و فیبر را برای خود و فرزندشان تامین کرده‌اند.

به طور خاص، سبزیجات سرشار از ویتامین C مانند فلفل دلمه ای، بروکلی و مرکبات به تولید کلاژن کمک می‌کنند که برای تشکیل پوست، استخوان ها و رگ های خونی سالم ضروری است. سبزیجات غنی از ویتامین A مانند هویج، سیب زمینی شیرین و اسفناج برای رشد و تکامل سلول های پوست مهم بوده و مصرف طیف متنوعی از سبزیجات می تواند مواد مغذی مهمی مانند ویتامین C، ویتامین E، بتاکاروتن و سایر آنتی اکسیدان ها را فراهم کند که ممکن است به سلامت پوست کمک کند. این مواد مغذی می توانند به تولید کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست و محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک کنند.

سبزیجات

برای سفید شدن پوست جنین چی بخوریم

البته این ویتامین‌ها برای سلامت کلی پوست مفید هستند، اما هر بارداری منحصر به فرد است و مشورت با دکتر زنان آنلاین برای توصیه های شخصی به شما با توجه به وضعیت فعلیتان، بسیار مهم است.

  • ویتامین C: این ویتامین غنی از آنتی اکسیدان است که باعث حفظ استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. غذاهایی مانند مرکبات (پرتقال، گریپ فروت)، توت فرنگی، کیوی، فلفل دلمه ای و سبزیجات برگ دار (اسفناج، کلم پیچ) منابع خوبی هستند.
  • ویتامین E: ویتامین E که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است را می‌توان آن را در مغزها (بادام، بادام زمینی)، دانه ها (آفتابگردان، کدو تنبل)، آووکادو و اسفناج یافت.
  • بتاکاروتن: این پیش ساز ویتامین A باعث افزایش گردش سلولی پوست شده و به داشتن پوستی سالم کمک می‌کند. غذاهایی مانند هویج، سیب زمینی شیرین، اسفناج، طالبی و فلفل دلمه ای قرمز سرشار از بتاکاروتن هستند.
  • اسیدهای چرب امگا 3: این چربی های سالم به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند و ظاهری جوان را تقویت می کنند. منابع آن عبارتند از ماهی های چرب (سالمون، ساردین)، گردو، دانه چیا و دانه کتان.
  • آب: هیدراته ماندن برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم است. نوشیدن مقدار کافی آب به دفع سموم کمک کرده و پوست را هیدراته و انعطاف پذیر نگه می‌دارد.
کلام پایانی

در انتها برای پاسخ به سوال چی بخوریم بچه سفید بشه، باید یادآوری کنیم که تعیین رنگ پوست جنین تعیین شدنی نیست و بخش زیادی از آن به ژنتیک یعنی پوست پدر و مادر بستگی دارد. اما در کنار آن رژیم غذایی مادر نیز می‌تواند کمک کننده باشد. بنابراین در کنار مشاوره با پزشک آنلاین، علاوه بر کمک گرفتن از یک متخصص، همزمان رژیم غذایی خوبی را نیز داشته باشید.

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

رسپل

3 ماه پیش

آناناس نمیشه رو خورد چطور اونارو نوشته میگن سقط جنین داره
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

3 ماه پیش

سلام و وقت بخیر خوردن آناناس در بارداری به مقدار مشخص نه بیش از حد مشکلی نداره به علاوه بهتره با پزشکتون درباره رژیم غذایی مورد نظرتون در بارداری صحبت داشته باشید.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات