جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

حرکت جنین پسر از کی شروع میشه؟

حرکت جنین پسر از کی شروع میشه
تاریخ بروزرسانی : ۲۰ شهریور

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

حرکت جنین پسر از کی شروع میشه؛ این سوال بسیاری از مادران جوان است که می‌خواهند نوزاد خود را زودتر بشناسند و از حرکاتش با خبر باشند. حرکت جنین پسر یا هر جنین دیگری در سه ماهه اول بارداری شروع می شود. این حرکات اولیه کاملاً ابتدایی هستند و معمولاً برای زن باردار بسیار ظریف هستند که همین حرکات نشان می‌دهد که جنین پسر در حال رشد و شکوفایی است. در ادامه درباره این موضوع اطلاعات کامل‌تری ارائه خواهیم کرد.

برای انجام زایمان خود در بهترین کلینیک‌ها و توسط بهترین متخصصین، می‌توانید با ثبت درخواست در بخش زایمان اقساطی، از وام 5 تا 50 میلیونی که بدون نیاز به ضامن پرداخت می‌شود، برای انجام این کار استفاده کنید.


تصویر خدمات اقساطی

حرکات جنین در هفته های مختلف چگونه است؟

حرکات جنین پسر یا دختر که به آن لگد زدن جنین نیز می‌گویند، به حرکاتی اطلاق می‌شود که زن باردار به دلیل فعالیت های جنین در رحم احساس می کند. زمان و الگوی حرکات جنین در طول بارداری متفاوت است که نشانه‌ای از رشد طبیعی و سلامت کلی جنین می‌باشد.

سه ماهه اول (هفته 1-12):

حرکت جنین پسر از کی شروع میشه؟ خب پاسخ به این سوال این است که در هفته های اولیه، جنین برای مادر کوچکتر از آن است که هیچ گونه حرکت مشخصی را احساس کند. با این حال، در پایان سه ماهه اول، حدود هفته 12، کودک شروع به حرکات جزئی می کند. این احساسات اولیه اغلب به عنوان بال زدن یا حباب توصیف می شوند.

سه ماهه دوم (هفته 13 تا 27):

این سه ماه زمانی است که اکثر زنان متوجه حرکت جنین پسر به صورت محسوسی می‌شوند. حرکات مشخص‌تر و قابل‌توجه‌تر می‌شوند و زنان ممکن است احساس کنند ضربه‌ای ملایم یا احساس پروانه‌مانند در شکم خود دارند. این حرکات به تدریج قوی تر و مکرر می شوند.

در حدود هفته بیستم بارداری و یا هفته شانزدهم بارداری، مادر اغلب اولین حرکت جنین پسر را تجربه می‌کند که شامل لگدهای کودک است. در ابتدا، این ضربات ممکن است پراکنده و نامنظم باشند، که پیش بینی زمان وقوع آنها را دشوار می کند.

حرکت جنین پسر

سه ماهه سوم (هفته های 28-40):

با رشد کودک، حرکت جنین پسر بسیار واضح تر می شود و حتی باعث ایجاد موج های قابل مشاهده یا برآمدگی در شکم مادر می‌شود. این حرکات، که به “شمارش ضربات” معروف هستند، به یک روش ضروری برای نظارت بر سلامت جنین تبدیل شده‌اند.

در طول این سه ماهه، کودک یک الگوی حرکتی منظم ایجاد می کند و به زنان باردار توصیه شده که حرکات جنین را روزانه کنترل کنند. هر گونه تغییر قابل توجه در فرکانس، شدت یا الگوی حرکات باید به متخصص زنان گزارش شود.

در اواخر بارداری، چون کودک فضای کمتری برای حرکت دارد، ممکن است حرکات تغییر کند. به جای لگد یا مشت های بزرگ، مادر بیشتر احساس غلتیدن را حس می‌کند

آیا کاهش حرکات جنین طبیعی است؟

به طور کلی کاهش قابل توجه حرکات جنین در دوران بارداری طبیعی نیست. حرکات جنین یک شاخص مهم برای سلامت نوزاد در نظر گرفته می‌شود. با این حال، الکوهای حرکتی جنین در هر مادر مممکن است تغییراتی نیز داشته باشد.

در حالی که تغییر حرکات جنین با پیشرفت بارداری و رشد کودک همراه است، کاهش قابل توجه و ناگهانی حرکات ممکن است نیاز به ویزیت پزشک داشته باشد. اگر متوجه کاهش حرکات جنین، توصیه می‌شود با دکتر زنان آنلاین در خانه خود مشورت کنید تا در صورت نیاز، مراجعه حضوری نیز داشته باشید.

حرکت جنین پسر از کی شروع میشه؟

در ادامه درباره اینکه حرکت جنین پسر از کی شروع میشه صحبت خواهیم کرد.

جنین پسر معمولاً در هفته شانزدهم بارداری شروع به انجام حرکاتی می‌کند. در ابتدا، این حرکات کم است و مادران اغلب آنها را به عنوان “بال زدن” توصیف می‌کنند. با ادامه فرایند بارداری، حرکات جنین قوی تر و بیشتر می‌شود. در هفته 20-18، اکثر مادران می‌توانند حرکت روزانه جنین را احساس کنند.

اولین حرکاتی که جنین پسر انجام می‌دهد، پاسخ های انعکاسی به محرک‌ها است نه اقدامات هدفمند. به عنوان مثال، اگر شکم مادر لمس شود، جنین ممکن است در پاسخ حرکت کند. سایر حرکات اولیه عبارتند از خم شدن، لگد زدن، مشت زدن، چرخش سر و چرخش کل بدن. این حرکات به جنین اجازه می دهد تا موقعیت خود را در داخل رحم تغییر دهد.

در اواخر بارداری، جنین ممکن است سکسکه کند، کشش پیدا کند و بند ناف را بگیرد. درواقع قدرت و تعداد دفعات حرکت جنین پسر تا زمان تولد افزایش می‌یابد. مادران اغلب درست قبل از شروع زایمان شدیدترین فعالیت را احساس می کنند.

برای باهوش شدن جنین چه بخوریم؟

حرکت جنین پسر از کی شروع میشه

جنین دختر زودتر حرکت میکنه یا پسر؟

تفاوت در فعالیت جنین در اواخر بارداری و با رشد جنین ظاهر می شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که جنین های پسر ممکن است در سه ماهه سوم با شدت بیشتری حرکت کنند، اما یافته ها متفاوت است.

به طور کلی تحقیقات نشان می‌دهد که جنین های پسر و دختر در دوران بارداری تقریباً همزمان شروع به حرکت می کنند. هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که نشان دهد یک جنسیت به طور معمول زودتر از دیگری حرکت می کند.

اما چند نکته کلیدی در مورد حرکات جنین و تفاوت های جنسی آن‌ها وجود داد.

  • صرف نظر از اینکه جنین پسر است یا دختر، اکثر خانم ها ابتدا حرکت جنین را بین هفته های 16-22 بارداری احساس می کنند.
  • هیچ تفاوت مستندی در قدرت یا الگوی حرکت جنین پسر با دختر وجود ندارد.
  • عوامل زیادی غیر از جنسیت بر الگوهای حرکتی جنین تأثیر می گذارد که شامل سن حاملگی، سلامت مادر، موقعیت جفت و غیره است.

بنابراین به طور خلاصه، هیچ مدرکی مبنی بر تاثیر جنسیت بر حرکت اولیه جنین در سه ماهه اول و دوم وجود ندارد.

چی بخورم بچم خوشگل بشه؟

حرکت جنین پسر در سمت چپ شکم

احساس حرکت جنین پسر در سمت چپ یا راست شکم امری عادی و طبیعی است. جنین آزاد است در داخل مایع آمنیوتیک داخل رحم حرکت کند. اغلب، دلیلی که یک زن در یک سمت خاص احساس حرکت می کند، به دلیل موقعیت جفت است. جفت به عنوان یک بالشتک عمل می کند و مقداری از نیروی حرکات جنین را جذب می کند.

اگر جفت در سمت راست رحم کاشته شود، مادر ممکن است حرکت متمایز در سمت چپ احساس کند. جنین همچنین ممکن است برای راحتی، پشت و اندام خود را روی جفت قرار دهد. این باعث می شود دست ها و پاها بیشتر با طرف مقابل رحم در تماس باشند.

با بزرگ شدن جنین به خصوص در سه ماهه سوم، فضای کمتری برای جابجایی های او وجود دارد. جنین تمایل دارد در وضعیت سر به پایین نشسته بماند و به پایین شکم فشار وارد کند. اگر الگوهای حرکتی به طور قابل توجهی تغییر کرد یا حرکت جنین کاهش یافت، لازم است با پزشک آنلاین مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که جنین تحت فشار نیست.

حرکت جنین پسر

تقویم و تغذیه هفته به هفته بارداری

حرکت جنین پسر در هفته 22

در هفته بیست و دوم بارداری، جنین پسر همچنان حرکات داخل رحم را ادامه می‌دهد. در این مرحله، جنین به طور معمول در مقایسه با هفته های قبلی که حرکات عمدتاً توسط مادر احساس می شد، فعال تر شده است. حرکات قابل توجه تر می‌شوند و به شکل لگدهای ملایم یا مشت های خفیف احساس می‌شوند.

با رشد جنین، حرکت جنین پسر بیشتر و هماهنگ‌تر می‌شود. همچنین فضای بیشتری برای حرکت در مایع آمنیوتیک دارد که امکان حرکات دقیق تری را فراهم می‌کند. حرکات در فرکانس و شدت متفاوت است و عوامل خارجی مانند فعالیت بدنی، سر و صدا یا تحریک مادر نیز ممکن است بر تعداد و سطح فعالیت تأثیر بگذارد.

مادری با جفت قدامی (که در قسمت جلوی رحم قرار دارد) ممکن است در مقایسه با مادرانی که جفت خلفی (در قسمت پشتی قرار دارد) دیرتر یا با شدت کمتری حرکت جنین پسر را احساس کند.

حرکات جنین پسر در 15 هفته

در هفته پانزدهم بارداری، حرکت جنین پسر به طور کلی توسط زن باردار احساس می شود، هرچند که زمان دقیق آن ممکن است متفاوت باشد. برای مادران، اولین بار معمولا بین هفته 18 تا 25 حرکت جنین پسر یا دختر احساس می شود، در حالی که برای مادران با تجربه، ممکن است در اوایل هفته سیزدهم بارداری تا شانزدهم نیز احساس شود.

حرکت جنین پسر در این مرحله اغلب شبیه بال زدن یا ضربه ملایم در داخل رحم مادر است. اغلب شبیه به احساس حباب های گاز یا پروانه در معده توصیف می شود. مادر معمولاً حرکات جنین پسر را در قسمت پایین شکم احساس می‌کند زیرا نوزاد در این مرحله هنوز نسبتاً پایین است. با پیشرفت بارداری، با رشد جنین و تغییر موقعیت، حرکات به تدریج بیشتر احساس می شود.

برخی از مادران ممکن است متوجه الگوی ثابت حرکتی شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را تجربه نکنند.

بنابراین حرکت جنین پسر با دختر تفاوت چندانی ندارد و در صورتی که نیاز به راهنمایی درباره این موضوع دارید، بهترین نظر، همان نظر متخصص زنان و زایمان است که بهترین همراه شما در دوران بارداری است.

چی بخوریم بچه سفید بشه؟

سونوگرافی حرکات جنین

تفاوت حرکات جنین دختر و پسر در شکم مادر

برخی از مطالعات تفاوت‌های ظریفی را در نحوه حرکت و رفتار جنین‌های دختر و پسر در رحم پیدا کرده‌اند. جنین‌های پسر بیشتر از جنین‌های دختر حرکت می‌کنند. یک مطالعه با استفاده از سونوگرافی بارداری 4 بعدی نشان داد که جنین های پسر به طور متوسط اندام های خود را بیشتر حرکت می دهند و فک های خود را بازتر از جنین های دختر در همان سن حاملگی باز می‌کنند. این الگوی حرکتی قوی تر برای جنین های پسر در اوایل هفته نهم بارداری در برخی از زنان دیده شده است.

در حالی که دلایل دقیق هنوز در حال تحقیق است، دانشمندان حدس می زنند که این تفاوت ها ممکن است تا حدی تحت تاثیر هورمون ها باشد. تستوسترون در حدود هفته نهم توسط جنین های پسر تولید می شود که بخش‌هایی از مغز را فعال می‌کند که عملکرد حرکتی را کنترل می‌کند. استروژن تولید شده توسط جنین‌های دختر نیز اثر فعال‌کننده خفیفی بر حرکت جنین دارد.

سوالات متداول

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات