جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

قرص زیره باریج / برای لاغری کپسول زیره باریج بخورم یا نه؟

قرص زیره باریج
تاریخ بروزرسانی : ۱۲ بهمن

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

قرص زیره باریج یک مکمل خوراکی مناسب برای کمک به افرادی است که می‌خواهند اضافه وزن خود را کاهش دهند. این یک قرص گیاهی حاوی عصاره زیره است که علاوه بر کنترل وزن، به کاهش اشتها، جلوگیری از نفخ و تسریع کاهش وزن کمک می‌کند. با توجه به فواید بی‌شماری که در مورد دانه زیره و عصاره آن شناخته شده است، این کپسول کاربردهای بسیاری برای سلامتی دارد.

این مقاله به شما نشان می‌دهد کپسول زیره باریج چه فوایدی برای سلامتی و به ویژه کاهش وزن دارد. می‌توانید درباره بهترین مکمل برای افزایش وزن نیز این مطلب را مطالعه کنید.


تصویر خدمات اقساطی

فواید و خواص کپسول زیره باریج

دانه زیره که از گیاهی به همین نام به دست می‌آید، در طب سنتی کاربردهای بسیاری دارد. خواص ضدسرطانی، آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی  زیره همان چیزی است که در کپسول زیره باریج وجود دارد. اثرات کاهش‌دهنده کلسترول زیره از دیگر ویژگی‌های مهم این قرص است. به همین دلیل برای کاهش سطوح غیرطبیعی چربی و کلسترول خون هم مناسب است.

قرص زیره باریج با بهره‌گیری از عصاره دانه‌های طبیعی زیره، تمامی خواص آن را از طریق مصرف این قرص‌ها برای مصرف‌کنندگانش فراهم می‌کند. فواید کپسول زیره باریج به طور خلاصه عبارتند از:

موثر در کاهش وزن و لاغری

مطالعات متعدد انجام شده بر روی زیره و عصاره به‌کاررفته آن در قرص زیره باریج نشان می‌دهد که این قرص می‌تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند. این فرآیند به چند طریق انجام می‌شود:

  • کاهش اشتها و عدم تمایل به مصرف کالری بیش از حد
  • بالا بردن سطح سوخت و ساز بدن و سوزاندن انرژی
  • کاهش وزن و کمک به تثبیت آن پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن مناسب

برای لاغری موضعی می‌توانید صحبت های دکتر فاطمه رادخوی را در این مقاله گوش کنید.

کاهش تری گلیسیرید خون

تری گلیسیرید نوعی چربی خون است که در سلول‌های چربی بدن ذخیره می‌شود. وقتی مقدار غذایی بیش از نیاز بدن خود میل کنید، بدن به صورت خودکار میزان اضافی کالری را به تری‌ گلیسیرید تبدیل و در سلول‌های خود ذخیره می‌کند. مصرف کپسول باریج با افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها، نقش موثری در کاهش تری گلیسیرید خون خواهد داشت.

کاهش چربی مضر خون

هیپولیپیدمیک موجود در زیره همان ماده‌ای است که به بدن کمک می‌کند تا سطح بالای چربی مضر و کلسترول موجود در خون را کنترل کند. به همین دلیل گفته می‌شود که قرص زیره باریج دارای خواص کاهش‌دهنده چربی بد خون است.

کاهش وزن با قرص زیره باریج

عوارض و تداخل دارویی قرص زیره باریج

اگرچه استفاده از داروها یا مکمل‌هایی با منشاء گیاهی مضرات کم‌تری در مقایسه با داروهای شیمیایی دارد، اما این به معنای بی‌ضرر بودن آن‌ها نیست. افراد مصرف‌کننده قرص زیره باریج هم مانند سایر ترکیبات گیاهی، ممکن است عوارض جانبی خاصی را تجربه کنند. علاوه بر این، مصرف همزمان این قرص گاهی با سایر داروها تداخل دارد و باعث اختلال در جذب سایر داروها یا بروز مشکلات دیگری می‌شود.

عوارض قرص زیره باریج

زیره ماده‌ای غیرسمی است و مکمل‌های حاوی 300 تا 600 میلی‌گرم از آن را می‌توان به صورت روزانه استفاده کرد. شرکت باریج اسانس مدعی شده است که تا امروز گزارشی مبنی بر عوارض مستقیم مصرف قرص زیره این شرکت دریافت نکرده است. با این حال، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف زیره می‌تواند تستوسترون را سرکوب کند؛ در نتیجه مصرف آن در بلندمدت و به مقدار بالا در کاهش قدرت باروری مردان نقش خواهد داشت.

از سوی دیگر، زیره به عنوان یک ماده موثر در سقط جنین در برخی از فرهنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل مصرف قرص زیره باریج برای زنان باردار یا کسانی که قصد بارداری دارند توصیه نمی‌شود. محققان در مورد عوارض ناشی از مصرف ریزه اتفاق نظر ندارند و گروهی از آن‌ها، عوارض مصرف زیره را به عوامل دیگری مرتبط می‌دانند. بنابراین بهتر است در مورد مصرف آن با دکتر زنان آنلاین مشورت کنید.

تداخل دارویی و موارد منع مصرف قرص زیره باریج

مصرف قرص زیره باریج به افرادی که به زیره حساسیت دارند توصیه نمی‌شود. ضمنا برخی از مصرف‌کنندگان آن ممکن است با افزایش دز مصرف این ماده، دچار ناراحتی معده، افت سطح قند خون یا حساسیت پوست به نور خورشید شوند. اگرچه این موارد به ندرت روی می‌دهند، اما لازم است واکنش‌های بدن خود را به دنبال مصرف این ماده در نظر بگیرید و در صورت مشاهده تغییرات جدی، اقدامات درمانی را انجام دهید.

هم‌چنین توصیه می‌شود پیش از شروع مصرف قرص زیره باریج، در مورد سایر مکمل‌ها و داروهای مصرفی از جمله داروهایی که برای کنترل قند خون و چربی خون مصرف می‌کنید، با متخصص غدد آنلاین صحبت کنید. این ماده ممکن است لخته‌شدن خون را کُند کند. بنابراین لازم است حداقل دو هفته پیش از هر نوع عمل جراحی یا درمان‌های دندانپزشکی، مصرف قرص زیره را متوقف کنید. این کار از تشدید خونریزی حین عمل یا بعد از آن جلوگیری می‌کند.

قند خون

طریقه مصرف قرص زیره باریج

قرص زیره باریج کمک می‌کند تا بهره‌مندی از خواص خارق‌العاده این گیاه مفید برای شما آسان شود. طبق دستورالعمل ارائه‌شده از سوی شرکت سازنده، هر فرد بزرگسال می‌تواند در روز دو عدد کپسول زیره را بعد از غذا (ترجیحا ناهار و شام) به همراه یک لیوان آب مصرف کند.

بهترین زمان مصرف قرص زیره باریج برای لاغری

بهترین زمان مصرف قرص زیره باریج برای لاغری، بعد از غذا برای بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر و مشکلات گوارشی مفید است و باعث کاهش نفخ و دردهای گوارشی می‌شود. کسانی که می‌خواهند از خواص زیره برای کاهش اشتها استفاده کنند هم می‌توانند به همین شیوه آن را مصرف کنند.

البته در مورد نحوه مصرف آن بهتر است به واکنش‌های بدن خود توجه کنید و پیش از مصرف، با یک دکتر تغذیه آنلاین مشورت کنید. کسانی که از این قرص به طور ویژه برای کاهش وزن کمک می‌گیرند، می‌توانند همزمان از کپسول نرم لیموترش هم استفاده کنند تا مصرف آن اثربخش‌تر باشد.

قیمت و خرید کپسول نرم زیره باریج

کپسول نرم زیره باریج محصول شرکت باریج اسانس است و در داخل کشور تولید می‌شود. خوشبختانه این محصول با قیمت مناسب در همه داروخانه‌های معتبر سراسر کشور در دسترس است و شما می‌توانید آن را با نسخه پزشک یا بدون آن تهیه کنید.

نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که مصرف این قرص به تنهایی نمی‌تواند منجر به کاهش چشمگیر وزن شود. بنابراین توصیه می‌شود همراه با مصرف آن، از رژیم غذایی سالم پیروی کنید و فعالیت بدنی کافی داشته باشید تا به بهترین نتیجه برسید. برای خرید غیرحضوری این قرص می‌توانید به داروخانه آنلاین حال مراجعه کنید و پس از ثبت سفارش محصول، آن را درب منزل تحویل بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: پیکرتراشی اقساطی در تهران 

خرید قرص زیره باریج

پزشک مناسب برای استفاده از قرص زیره باریج

بخش زیادی از افراد جامعه ما از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند. قرص زیره باریج می‌تواند انتخاب مناسبی برای رفع مشکلات این افراد باشد؛ چون مصرف این قرص عوارض کمی به دنبال خواهد داشت. البته فراموش نکنید که مصرف یک قرص به تنهایی نمی‌تواند خواص معجزه‌آسایی برای لاغری داشته باشد. به همین دلیل بهتر است پیش از شروع مصرف قرص زیره باریج از راهنمایی یک مشاور تغذیه کمک بگیرید. تماس با دکتر تغذیه آنلاین حال بهترین راه برای دریافت یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری و کاهش وزن است. قرص زیره باریج هم می‌تواند با کمک به کاهش اشتها و افزایش سوخت‌وساز بدن، روند لاغری را برای شما سریع‌تر و آسان‌تر کند.

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”کدام زیره برای لاغری بهتر است” answer-0=”زیره طبیعی در دو نوع سیاه و سبز موجود است. خواص انواع زیره تا حدی به هم شبیه است و می‌توان از هر دو نوع آن برای لاغری استفاده کرد. زیره سیاه عطر و بوی بیش‌تری دارد و برای مصارف آشپزی پرکاربرد است؛ اما شما می‌توانید از زیره سبز هم به شکل دمنوش و… استفاده کنید.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”قرص زیره باریج را چگونه مصرف کنیم” answer-1=”طبق دستور مصرفی که توسط شرکت باریج برای این قرص ارائه شده است، هر بزرگسال می‌تواند روزانه دو عدد از آن را بعد از ناهار و شام به همراه مایعات کافی مصرف کند.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”زیره باریج چطور باعث لاغری میشه” answer-2=”قرص زیره باریج باعث کاهش اشتها و میل به غذاخوردن و افزایش سوخت‌و‌ساز بدن می‌شود. از سوی دیگر، می‌تواند با کاهش کلسترول و جذب چربی در خون، به تثبیت وزن بعد از لاغری هم کمک کند.” image-2=”” headline-3=”h3″ question-3=”قرص زیره باریج چه عوارضی دارد” answer-3=”تاکنون عارضه جانبی جدی که مستقیما به دلیل مصرف قرص زیره باریج روی داده باشد، ثبت نشده است. با این حال زنان باردار، کسانی که به طور طبیعی قند خون پایینی دارند و کسانی که قصد عمل جراحی دارند، بهتر است پیش از مصرف این قرص با پزشک مشورت کنند.” image-3=”” count=”4″ html=”true” css_class=””]

 

منابع

webmd.com

drugs.com

healthline.com

darooma.com

mosbatesabz.com

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

هدیه

4 ماه پیش

من فشار خون دارم . ودارو . میخورم . ایا . این قرص . بازهم فشار را بالا میبره
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

3 ماه پیش

سلام و وقت بخیر قبل از شروع هر گونه مکمل یا درمان جدید، بهتر است با پزشک خود مشاوره کنید. او می‌تواند به شما راهنمایی کند که آیا مصرف زیره باریج مناسب است و چگونه ممکن است بر فشار خون شما تأثیر بگذارد. همچنین، ممکن است تداخلات با داروهای دیگری که شما ممکن است مصرف کنید، وجود داشته باشد.
پاسخ دهید
0

جمال الدین تراب

5 ماه پیش

سلام. من قبل از غذا می خوردم و معده درد گرفتم و بعد از اون درست بعد از غذا قرص رو میخوردم و دیگه از معده درد خبری نشد.
پاسخ دهید
0

سکینه بهنیان

7 ماه پیش

قرص نفع معده
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات