جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

دنتول: روش استفاده از قطره دنتول برای دندان درد

قطره دنتول
تاریخ بروزرسانی : ۲۳ اردیبهشت

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

بیشتر شما در طول زندگی تجربه درد دندان را داشته‌اید. دندان درد یک درد آزار دهنده است که معمولا به دلیل مشکلاتی مثل آسیب ریشه دندان، پوسیدگی دندان و… ایجاد می‌شود. این درد تا زمانی که منشا آن شناسایی و درمان نشود باقی خواهد ماند. اما روش‌هایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان به صورت موقت به تسکین این درد پرداخت. یکی از این راه‌ها استفاده از قطره دنتول است. در واقع قطره دنتول نوعی مسکن دندانی است که برای رفع التهاب لثه هم به کار می‌رود. اگر نیاز به مشاوره درباره مصرف این قطره مسکن دارید، می‌توانید از مشاوره آنلاین پزشکی حال استفاده کنید.

مشاوره با دندانپزشک آنلاین

دنتول با بهره‌گیری از یک گیاه انحصاری (اندمیک) مناطق غرب ایران یعنی مرزه تهیه شده و ماده‌ای به نام کارواکرول ماده موثر آن است. این گیاه و ترکیبات موجود در آن به ویژه کارواکرول دارای خواص آنتی باکتریال بوده و می‌توانند بر جمعیت باکتری‌های دهانی اثر بگذارند. مطالعات بالینی انجام شده نشان دادند که دنتول توانست باعث کاهش چشم گیر میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زای دهانی در مصرف کنندگان آن شود. فرمول انحصاری دنتول در اختیار شرکت داروسازی خرمان قرار دارد.

کارواکرول حدود ۱۰ درصد ترکیب قطره دنتول را تشکیل می‌دهد. این قطره بیشتر به دلیل سرعت اثربخشی آن شناخته می‌شود. پیش از این، محققان به کمک ترکیبات گیاهی دیگری مانند میخک و ترکیبات مشابه توانسته بودند داروی مسکن موضعی برای دندان درد بسازند. اما تحقیقات انجام شده نشان دادند که کارواکرول حدود دو برابر اوژنول -ماده موثر موجود در گیاه میخک- دارای خواص ضد درد است. سازندگان آن مدعی هستند که قطره دنتول می‌تواند درد دندان را در یک دقیقه برطرف کند.

قطره دنتول علاوه بر تسکین سریع درد دندان فواید دیگری هم دارد. از مهم‌ترین موارد مصرف دنتول می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • درمان آفت‌های دهان و جلوگیری از تشدید آن‌ها. برای مطالعه بیشتر درباره آفت دهان این مقاله را بخوانید.
  • کنترل التهاب لثه و خونریزی ناشی از آن
  • ضد عفونی کننده دهان
  • جلوگیری از تجمع و تشکیل پلاک‌های دندانی
  • جلوگیری از ایجاد بوی بد در دهان در اثر پوسیدگی دندان. اگر می‌خواهید درباره علل بوی بد دهان بیشتر بدانید این مقاله را مطالعه کنید.
  • کاهش عوارض ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا
  • کنترل التهاب ایجاد شده در اثر عفونت‌های گلو و دهان
  • کاهش درد و التهاب ناشی از پروتزهای دندانی
  • جلوگیری از تغییر رنگ دندان‌ها بعد از جرم گیری

بیشتر بخوانید: قرص ناپروکسن برای دندان درد


تصویر خدمات اقساطی

تاثیر ژل دنتول برای دندان درد

ژل دنتول یک ترکیب ضد درد موضعی برای تسکین درد و التهاب دندان است. برای مشاهده تاثیر ژل دنتول برای دندان درد کافی است که مقدار بسیار کمی از آن -به اندازه نوک خلال دندان- را بر روی محل پوسیدگی یا آسیبی که عامل درد دندان است قرار دهید.

دندان درد

پس از گذشت مدت زمان کوتاهی درد شما به خوبی تسکین یافته و بعد از گذشت یک تا دو ساعت به کلی رفع می‌شود. البته نباید فراموش کرد که این کار تنها به تسکین موقت درد کمک می‌کند. برای درمان عامل دندان درد لازم است که حتما توسط دندانپزشک معاینه شده و اقدامات درمانی لازم را انجام دهید.

برای همه خدمات دندانپزشکی، می توانید از خدمات دندانپزشکی اقساطی، با قیمت مناسب استفاده کنید.

آیا قطره دنتول عوارض دارد؟

دنتول به داشتن ترکیبات گیاهی و طبیعی عارضه خاصی ندارد و مصرف آن حتی در دوران بارداری و شیردهی هم بلا مانع است. با این حـال اگر هنوز این سوال برای شما مطرح است که آیا قطره دنتول عوارض دارد یا نه، توصیه می‌شود قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

گرچه بروز عارضه جدی در اثر مصرف آن نادر به نظر می‌رسد، اما با این حـال ممکن است افرادی نسبت به ترکیبات طبیعی موجود در آن هم حساسیت داشته باشند. در چنین شرایطی احتمالا افراد با عوارضی مثل تورم زبان یا گلو، تنفس سخت و یا تورم صورت و لب‌ها مواجه شوند. اگر با چنین عوارضی رو به رو شدید، لازم است در اولین فرصت به یک مرکز درمانی مراجعه و یا با اورژانس تماس بگیرید.

قطره دنتول بر خلاف سایر دهان شویه‌ها یا مسکن‌های موضعی درد دندان، در صورت بلعیده شدن هم عارضه‌ای در فرد مصرف کننده ایجاد نخواهد کرد. دنتول به شکل‌های مختلف برای مشکلات مختلف دهانی قابل استفاده است. مثلا مسواک زدن با این قطره برای کاهش درد و التهاب ناشی از پروتزهای دندانی به خوبی اثرگذار است؛ یا غرغره کردن چند قطره دنتول و آب ولرم می‌تواند به درمان التهاب ایجاد شده در اثر عفونت دهان و گلو یا آفت دهانی کمک کند.

بیشتر بخوانید : آمپول بتامتازون برای دندان درد

دنتول برای کودکان

پوسیدگی دندان در میان کودکان بسیار شایع است. کودکان علاوه بر علاقه مندی به مصرف زیاد خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین، ممکن است نسبت به مراقب دهان و دندان هم بی توجه باشند. عدم رعایت بهداشت می‌تواند زمینه ساز پوسیدگی‌های متعدد و عفونت‌های دهانی در کودکان شود. خبر خوب این است که قطره دنتول محدودیتی برای مصرف در کودکان نداشته و آن‌ها می‌توانند به راحتی از این ترکیب برای درمان درد و ناراحتی ناشی از پوسیدگی دندان، آفت یا عفونت‌های دهانی استفاده کنند.

استفاده از ترکیبات و مسکن‌های شیمیایی برای تسکین موقت دندان درد در کودکان ممکن است با عوارضی همراه باشد. چون گاهی کودکان ناخواسته مقداری از این مواد را می‌بلعند. اما دنتول برای کودکان امن بوده و حتی در صورت بلعیدن مقداری از آن، خطری برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

دنتول برای کودکان

البته این ترکیب نمی‌تواند درد و ناراحتی ناشی از پوسیدگی دندان‌های کودکان را درمان کند و با تسکین موقت درد، تحمل شرایط را برای آن‌ها آسان می‌کند. لازم است در اولین فرصت نسبت به درمان عامل ایجاد کننده عفونت یا پوسیدگی دندان اقدام کنید. اگر کودک همراه با درد و تورم دندان یا لثه به تب و تورم غدد لنفاوی هم دچار شد باید به سرعت او را به مراکز درمانی انتقال دهید. بهتر از پیش از بروز مشکلات دهان و دندان با راه های مراقبت از دندان کودکان آشنا شوید.

درباره آبسه دندان بیشتر بدانید

دنتول در بارداری

دوران بارداری یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی زنان است. چون هر عمل انجام شده توسط مادر می‌تواند عکس‌العملی جدی در جنین ایجاد کند و گاهی زندگی جنین یا هر دوی آن‌ها را با خطر مواجه کند. به همین دلیل پزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنند که در این دوره از مصرف داروهای شیمیایی و ترکیباتی که حاوی مواد شیمیایی خاص هستند پرهیز کنند. بنابراین نباید در این دوره از هیچ دارویی بدون مشورت با پزشک استفاده کرد.

 

دندان درد در دوران بارداری یکی از معضلات جدی زنان است. عکس برداری از دندان و استفاده از ترکیبات تسکین دهنده یا درمان کننده مشکلات دهان و دندان می‌تواند برای مادر و جنین خطرساز باشد. بنابراین توصیه می‌شود که زنان پیش از اقدام به بارداری نسبت به ترمیم دندان‌های خود اقدام کنند تا احتمال خرابی و آسیب دیدگی دندان‌ها در طول دوره بارداری کاهش یابد. با این حال، درد و عفونت دندان یک مسئله اجتناب ناپذیر در دوره بارداری است.

برای استفاده از خدمات دهان و دندان میتوانید از طریق سیستم نوبت دهی آنلاین دندان پزشکی حال برای راحتی کار خود جهت دریافت نوبت اقدام کنید.

 

درباره درمان بیماری لکوپلاکیا یا لکه های سفید در دهان بیشتر بدانید

مصرف دنتول در بارداری

می‌توان از قطره دنتول به صورت مستقیم یا محلول در دوران بارداری استفاده کرد

تغییرات هورمونی در زنان باردار می‌تواند شرایط را برای عفونت لثه و عوارض ناشی از آن افزایش دهد. پس استفاده از یک ترکیب گیاهی که کمترین آسیب را به آنان وارد کند بسیار مهم و ضروری است.

دنتول در بارداری یک داروی معجزه آسا است. این ماده با بهره گیری از ترکیبات گیاهی قدرتمند بیشترین کارایی را با حداقل ضرر به همراه دارد. گرچه تا کنون عوارض جانبی خاصی در اثر مصرف قطره دنتول در بارداری توسط زنان باردار گزارش نشده است، اما در صورتی که هنوز نسبت به مصرف آن اطمینان ندارید، می‌توانید با مشاوره دارویی انلاین در این خصوص مشورت کنید. استفاده از این قطره دنتول حتی در دوران شیردهی هم منع مصرف ندارد.

حرف آخر

عفونت‌های دهان و دندان از جمله شایع‌ترین عفونت‌های انسانی هستند که افراد بسیاری به آن‌ها مبتلا می‌شوند. این آلودگی‌ها اغلب ریشه باکتریایی دارند و در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان بروز می‌کند.

البته رژیم غذایی و ابتلا به برخی از بیماری‌ها مثل دیابت هم می‌توانند زمینه ساز چنین مشکلاتی باشند. ترکیبات دارویی و مسکن‌های مختلفی برای درمان و تسکین موقت این عوارض وجود دارد. اما بهره گیری از ترکیبات گیاهی به دلیل عوارض کم همیشه اولویت بسیاری از مصرف کنندگان است. قطره دنتول یکی از این ترکیبات گیاهی است که با بیشترین اثربخشی و حداقل عوارض برای همه افراد از جمله کودکان و زنان باردار قابل مصرف است. اگر در مورد مصرف قطره دنتول به راهنمایی پزشکی نیاز دارید، از مشاوران دندانپزشک حال کمک بگیرید. آیا شما تا کنون از این ترکیبات گیاهی برای تسکین درد دندان خود استفاده کرده‌اید؟

 

سوالات متداول

چطور از قطره دنتول استفاده کنیم؟

برای این کار کافی است که مقداری از ژل یا قطره را روی محل حفره پوسیدگی دندان قرار دهید. غرغره کردن محلول دنتول که حاوی چند قطره از آن و آب ولرم است هم به کاهش عفونت لثه کمک می‌کند.

آیا می‌توان از قطره دنتول در دوران بارداری استفاده کرد؟

این قطره به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی محدودیتی برای مصرف زنان در دوران بارداری یا شیردهی ندارد. با این حـال برای اطمینان بیشتر می‌توانید با پزشک معالج خود در خصوص مصرف آن مشورت کنید.

آیا قطره دنتول درد دندان را درمان می‌کند؟

این قطره یک تسکین دهنده قوی درد است که با خواص آنتی باکتریال خود می‌تواند عفونت‌های دهانی و مشکلات ناشی از آفت دهان را تسکین دهد. برای درمان پوسیدگی و مشکلات دندان یا لثه باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

منابع

www.khorraman.ir

daroo.shop

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

سمیرازارعی

1 ماه پیش

سلام من ۲۶هفته هستم دکتر میگه ریسکش بالاست دوندونتونتو در ست کنم چیکارکنم
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

1 ماه پیش

سلام و وقت شما بخیر بهتره حتما با پزشک زنان و یا دندان پزشک حتما مشاوره داشته باشید تا با توجه به شرایط شما براتون تصمیم گیری بشه.
پاسخ دهید
0

فاطمه باقری

2 ماه پیش

سلام خسته نباشید من هفت ماه باردارم از دندون درد نه صبح دارم ونه شب دارم میمیرم از این قطره می تونم استفاده کنم
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

2 ماه پیش

سلام و وقت بخیر بله از قطره دنتول برای کاهش درد دندان در دوره بارداری و شیردهی میشه استفاده کرد ولی بازهم بهتره برای از بین بردن درد دندان حتما به دندان پزشک مراجعه داشته باشید
پاسخ دهید
0

فاطمه

2 ماه پیش

سلام قیمت این قطره چقدره؟؟
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

2 ماه پیش

سلام و وقت بخیر قیمت قطره خوراکی دنتول از 22 هزار تومن موجود هست. شما میتونید این قطره رو از داروخانه آنلاین حال سفارش بدید.
پاسخ دهید
0

2 ماه پیش

سلام 22تومان هست
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات