جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

خرید قرص سیکلوسپورین / کاربرد + قیمت و خرید قرص ساندیمون نئورال

خرید قرص سیکلوسپورین
تاریخ بروزرسانی : ۲۵ اردیبهشت

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

خرید قرص سیکلوسپورین (Cyclosporine) که یک داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن است، به تجویز و نسخه پزشک نیاز دارد. مصرف این دارو باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن کند شود؛ در نتیجه از آن برای کمک به درمان بیماری‌های خودایمنی جدی مثل آرتریت روماتوئید و پسوریازیس استفاده می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای این دارو که با نام‌های تجاری دیگری مثل ساندیمون نئورال (Sandimmun Neoral) هم شناخته می‌شود، جلوگیری از پس زده شدن عضو پیوند شده در بیماران است. در واقع خرید قرص سیکلوسپورین و مصرف آن به بدن بیمارانی که عضوی مثل کلیه، قلب، کبد و… را دریافت کرده‌اند، کمک می‌کند تا عضو جدید را پذیرفته و آن را رد نکند. این کار باعث می‌شود که تا عضو پیوند شده به تدریج عملکرد طبیعی خود را شروع کند و منجر به زندگی نرمال در بیمار شود.

مصرف خودسرانه این دارو به هیچ عنوان مجاز نیست و برای تهیه آن حتما باید نسخه پزشک داشته باشید. مطلب پیش رو شما را با ویژگی‌های کلی، تداخل دارویی و عوارض آن آشنا خواهد کرد. اما در صورتی که می‌خواهید درباره خرید قرص سیکلوسپورین یا نحوه مصرف آن با یک پزشک متخصص مشورت کنید، از مشاوران دارویی سامانه حال کمک بگیرید.


تصویر خدمات اقساطی

قرص ساندیمون نئورال چیست

قرص ساندیمون نئورال یک شکل دارویی از ماده فعال سیکلوسپورین است که به گروهی از داروها به نام سرکوب کننده‌های سیستم ایمنی تعلق دارد. در واقع می‌توان گفت که این دارو با ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن شما کار می‌کند؛ یعنی گلبول‌های سفید را سرکوب می‌کند. این کار در برخی از موارد مثل ابتلا به بیماری‌های خودایمنی (زمانی که بدن به سلول‌های خودی حمله می‌کند) یا زمانی که یک عضو جدید از طریق پیوند در بدن قرار می‌گیرد، ضروری است.

به عبارت دیگر می‌توان گفت که گاهی درمان بیماری‌های خودایمنی مثل آرتریت روماتوئید و بیماری پسوریازیس به کمک داروهای معمول نتیجه مورد نظر را در پی ندارد. بنابراین می‌توان از خرید قرص سیکلوسپورین در کنار داروهای تجویز شده برای درمان این بیماری‌ها کمک گرفت. از سوی دیگر ممکن است سیستم ایمنی با عضو جدید پیوند شده به عنوان یک عامل خارجی برخورد کرده و به آن حمله کند. برای پیشگیری از این اتفاق و عملکرد طبیعی عضو جدید در بدن، لازم است از داروهایی مثل سیکلوسپورین یا ساندیمون نئورال استفاده شود.

خرید قرص سیکلوسپورین

انواع قرص سیکلوسپورین

قرص سیکلوسپورین یک داروی تجویزی است که به صورت کپسول یا قرص خوراکی، قطره چشمی و محلول خوراکی به فروش می‌رسد. اشکال تزریقی آن هم در موارد خاص و تحت نظر پزشک در مراکز درمانی به بیماران تزریق می‌شود. قرص سیکلوسپورین با نام‌های تجاری جنگراف، ساندیمون و نئورال در دسترس هستند. هر یک از این نام‌های تجاری، قرص سیکلوسپورین را در دوزهای ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرمی تولید و عرضه می‌کنند.

خرید کپسول سیکلوسپورین و دوز مصرف آن صرفا توسط پزشک و با توجه به شرایط بیمار تجویز می‌شود. نکته‌ای که در مورد مصرف این دارو باید بدانید این است که در طول دوره مصرف، باید از یک برند تجاری ثابت استفاده کنید و نمی‌توانید آن‌ها را با سایر برندها جایگزین کنید.

موارد مصرف قرص سیکلوسپورین

پیش‌تر گفتیم که این دارو یک کاهنده قدرت سیستم ایمنی است که با سرکوب این سیستم، مانع از پیشرفت برخی از بیماری‌های خودایمنی می‌شود. این ویژگی باعث شده که قرص سیکلوسپورین برای موارد زیر مورد استفاده قرار بگیرد:

  • جلوگیری از پس زدگی عضو پیوند شده در بیمارانی که به تازگی قلب، کبد، کلیه یا ریه پیوندی دریافت کرده‌اند
  • بیماران مبتلا به بیماری خودایمنی آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی که داروی متوترکسات به تنهایی پاسخگوی درمان‌ آن‌ها نبوده است
  • بیماران مبتلا به بیماری پسوریازیس که به سایر درمان‌های دارویی پاسخ مناسبی نداده‌اند
  • آسیب تروماتیک مغزی
  • درمان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و انواع آن
  • درمان برونشیت انسدادی و…

نحوه مصرف قرص ساندیمون نئورال

قرص ساندیمون نئورال یا سیکلوسپورین معمولا یک بار و انواع تغییر یافته (Modified) آن دو بار در روز مصرف می‌شوند و شما باید این دارو را هر بار با یک لیوان پر آب میل کنید. کپسول‌ها باید به طور کامل بلعیده شوند و شکستن یا جویدن آن‌ها مجاز نیست. مصرف این دارو با آب گریپ فروت می‌تواند تغییری در دوز ماده موثره ایجاد کند؛ بنابراین به هیچ عنوان آن را با آب گریپ فروت مصرف نکنید.

توصیه می‌شود که قرص ساندیمون نئورال را هر روز در ساعت معینی میل کنید. این کار علاوه بر این که مانع از فراموش کردن هر دوز دارو می‌شود، به جذب بهتر آن هم کمک می‌کند. به هیچ عنوان دوز تجویز شده آن را به صورت خودسرانه تغییر ندهید. تغییر دوز در بیماران به ویژه افراد بالای ۶۵ سال ممکن است واکنش‌های شدیدی ایجاد کند.

مصرف قرص ساندیمون نئورال

مقدار مصرف ساندیمون نئورال

به گفته وب سایت mayoclinic.org پزشک مقدار مصرف ساندیمون نئورال را بر اساس سن، نوع و شدت بیماری و سایر شرایط پزشکی بیمار تجویز می‌کند. این دارو در اشکال و دوزهای مختلف قابل تهیه است و مقدار مصرف آن مثل هر داروی دیگری باید کاملا مطابق با تجویز و راهنمایی پزشک باشد.

اگر خرید قرص سیکلوسپورین را برای درمان بیماری‌های خودایمنی مثل آرتریت روماتوئید یا پسوریازیس تجویز شد، دوز اولیه معمولا به صورت ۲.۵ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن تعیین می‌شود. پزشک می‌تواند این مقدار را به تدریج تا ۴ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن افزایش دهد.

دوز مصرفی قرص ساندیمون نئورال برای پیوند عضو، به اندام پیوند شده و سایر داروهایی که فرد مصرف می‌کند بستگی دارد. معمولا توصیه می‌شود که مصرف این دارو تا چند هفته بعد از پیوند عضو ادامه داشته باشد. کسانی که دارای مشکلات زمینه‌ای در کبد و کلیه‌های خود هستند، بهتر است دوزهای کم‌تری از این دارو را دریافت کنند. مصرف قرص ساندیمون نئورال ممکن است باعث تشدید مشکلات کبدی و کلیوی در بیماران شود.

خرید قرص سیکلوسپورین

تداخل دارویی قرص ساندیمون نئورال

پیش از خرید قرص سیکلوسپورین و مصرف آن باید پزشک خود را از مصرف هر نوع دارو، مکمل یا داروهای گیاهی مطلع کنید. ضمنا لازم است درباره مصرف الکل، سیگار کشیدن یا سایر مواد مخدر هم با پزشکتان مشورت کنید.

بعضی از این داروها یا مواد مصرفی ممکن است با قرص ساندیمون نئورال تداخل داشته باشند و مصرف همزمان آن‌ها، منجر به اختلال در جذب داروها یا واکنش‌های حساسیتی شود. برخی از مهم‌ترین داروها که دارای تداخل مصرف با سیکلوسپورین هستند عبارتند از:

  • بعضی از انواع آنتی بیوتیک‌
  • ایبوپروفن، ناپروکسن و سایر داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی
  • داروهای کنترل عفونت‌های قارچی مثل فلوکونازول، تربینافین و…
  • هورمون‌های زنانه از جمله قرص‌های ضد بارداری
  • داروهای استروئیدی مثل پردنیزون یا کورتیزون
  • اسپیرونولاکتون
  • رانیتیدین
  • داروهای فشار خون مانند رامیپریل، لوزارتن، دیلتیازم و…
  • داروهای کنترل کلسترول خون مثل لوواستاتین، سیمواستاتین، آتورواستاتین و فنوفیبرات
  • سایر داروهایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند
  • داروهای مربوط به بیماران مبتلا به HIV مثل ایندیناویر، نلفیناویر، ریتوناویر و ساکویناویر
  • واکسن‌ها: پیش از مصرف دارو حتما در مورد تزریق هر نوع واکسن از جمله واکسن کرونا یا واکسن گارداسیل با پزشک خود مشورت کنید. (برای خرید واکسن گارداسیل از اینجا اقدام کنید)

عوارض قرص سیکلوسپورین

برای پیشگیری یا کاهش عوارض جانبی قرص سیکلوسپورین توصیه می‌شود که همیشه آن را با یک نام تجاری خاص بخرید. تغییر نام تجاری ممکن است منجر به ایجاد عوارض جدید یا مشکلات دیگری برای شما شود. اگر در حین مصرف آن دچار سرماخوردگی شدید، خوددرمانی نکنید و حتما با پزشک تماس بگیرید. مصرف قرص ساندیمون نئورال می‌تواند توانایی سیستم یمنی بدن برای مبارزه با عفونت‌ها را کاهش دهد و موجب تشدید سرماخوردگی شود.

با توجه به این که برخی افراد ممکن است با مصرف آن دچار خواب آلودگی یا سرگیجه شوند، توصیه می‌شود که پس از خوردن دارو از رانندگی یا انجام کارهایی که نیاز به دقت و هوشیاری ذهنی بالا دارند خودداری کنید. از سوی دیگر مصرف این دارو ممکن است حساسیت شما به آفتاب را زیاد کند. بنابراین زمانی که قرار است در معرض آفتاب باشید، حتما از کلاه، لباس‌های محافظ و کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

برخی افراد به دنبال خرید قرص سیکلوسپورین و مصرف آن دچار خونریزی لثه می‌شوند. به دلیل این که این دارو می‌تواند باعث رشد غیرعادی بافت لثه ‌شود، لازم است در هنگام مسواک زدن و کشیدن نخ دندان مراقب باشید. مواردی مثل اسهال، حالت تهوع، افزایش رشد مو در بدن یا صورت و لرزش هم جزو عوارض جانبی معمول و کم خطر هستند که با قطع مصرف دارو رفع می‌شوند.

اما برخی از عوارض ممکن است در بلند مدت منجر به مشکلات جدی در سلامت بیمار شوند. برخی از این عوارض که لازم است در مورد آن‌ها با پزشکتان مشورت کنید، شامل موارد زیر هستند:

  • تکرر ادرار
  • بالا رفتن فشار خون
  • واکنش‌های آلرژیک مثل تورم صورت، خارش و بثورات پوستی و…
  • بی ‌حسی یا احساس گزگز در دست و پا
  • تغییر در بینایی
  • تشنج
  • درد معده
  • زرد شدن سفیدی چشم

قرص سیکلوسپورین در بارداری

قرص سیکلوسپورین برای زنان باردار در دسته داروهای گروه C قرار دارد. یعنی تحقیقات انجام شده روی حیوانات باردار نشان می‌دهد که مصرف آن می‌تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت جنین داشته باشد. پس با توجه به این که هنوز تحقیقات کافی بر روی اثرگذاری دارو بر روی جنین انسان انجام نشده، بهتر است خانم‌های بارداری از مصرف آن خودداری کنند. توصیه می‌شود که اگر باردار هستید، به نوزاد خود شیر می‌دهید یا قصد بارداری دارید، پیش از خرید قرص سیکلوسپورین و مصرف آن، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

خرید قرص ساندیمون نئورال

شما برای خرید قرص ساندیمون نئورال به نسخه پزشک نیاز دارید. با توجه به عوارض جانبی ناشی از مصرف خودسرانه این دارو، خرید بدون نسخه آن از هیچ داروخانه‌ای امکان‌پذیر نیست. پس می‌توانید با در دست داشتن نسخه معتبر، برای خرید آن از داروخانه‌های معتبر اقدام کنید.

اگر دسترسی به داروخانه معتبر و مراجعه حضوری برای خرید قرص سیکلوسپورین برای شما امکان‌پذیر نیست، همین حالا آن را از داروخانه آنلاین حال تهیه کنید. برای خرید دارو از این داروخانه دیگر نیازی به خروج از منزل و صرف وقت زیاد ندارید. بلکه می‌توانید با ارسال تصویر نسخه به داروخانه آنلاین حال و خرید دارو، آن را در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

خرید قرص ساندیمون نئورال

قیمت قرص سیکلوسپورین

اگر به دنبال خرید قرص سیکلوسپورین هستید باید بدانید که در حال حاضر قرص سیکلوسپورین موجود در داروخانه‌های کشور محصول شرکت نُوارتیس سوئیس است و در دوزهای ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرمی عرضه می‌شود. قیمت هر بسته قرص سیکلوسپورین خارجی  حدود 3 میلیون تومان است که البته ممکن است با تغییر قیمت ارز، افزایش قیمت را نیز تجربه کند. بنابراین اگر به دنبال خرید قرص ساندیمون نئورال خارجی هستید داروخانه آنلاین حال بهترین گزینه برای شما است تا بدون نیاز به خروج از منزل، دارو را درب منزل تحویل بگیرید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات