جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ایمپلنت دندان چیست / ایمپلنت دندان اقساطی در تهران

ایمپلنت دندان اقساطی در تهران
تاریخ بروزرسانی : ۰۱ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

ایمپلنت دندان اقساطی با توجه به هزینه های بسیار بالای دندانپزشکی از جمله ایمپلنت، یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می‌شود و می‌تواند به شما کمک کند تا کلیه کارهای دندانپزشکی خود را انجام داده و مبلغ آن را به صورت اقساطی و ماهیانه پرداخت کنید. این کار از بخش دندانپزشکی اقساطی امکانپذیر است و می‌ـوانید علاوه بر آن در بخش سلامت اپلیکیشن آپ نیز همین مراحل را طی کنید.

 

عناوین مقاله
1 ایمپلنت دندان چیست؟2 طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟3 انواع ایمپلنت دندان 4 مراحل کاشت دندان یا ایمپلنت چگونه است؟ 5 قیمت ایمپلنت دندان 14026 ایمپلنت دندان اقساطی در تهران7 هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی8 هزینه ایمپلنت با بیمه دی9 مزایای ایمپلنت دندانی 10 معایت و عوارض ایمپلنت کردن11 مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک پیچ تیتانیومی است که مستقیماً در استخوان فک شما قرار می گیرد و جایگزین ریشه دندان از دست رفته می شود. پس از نصب، استخوان اطراف ایمپلنت شما به تدریج به آن جوش می‌خورد و ایمپلنت را محکم در جای خود نگه می‌دارد. سپس یک دندان کاذب (تاج) که با رنگ و شکل دندان های موجود شما مطابقت دارد در بالای ایمپلنت قرار می گیرد و یک محلول ثابت و لبخندی طبیعی برای شما به ارمغان می آورد.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت های دندانی دائمی هستند. زیرا مستقیماً با استخوان فک ارتباط برقرار می کنند و از طریق فرآیندی به نام osseointegration با بافت استخوانی اطراف پیوند می‌خورند. هنگامی که استئواینتگراسیون کامل شد، مواد ایمپلنت و استخوان اطراف آن با هم ترکیب می شوند. به همین دلیل، ایمپلنت می تواند به عنوان یک ریشه دندان مصنوعی عمل کرده و پایه محکمی برای دندان مصنوعی ایجاد کند.

در حالی که خود ایمپلنت به صورت دائمی طراحی شده است، ممکن است تاج متصل به آن به دلیل ساییدگی و پارگی طبیعی نیاز به تعویض داشته باشد. حدود 50 تا 80 درصد از روکش‌ها ممکن است نیاز به تعویض در 15 تا 20 سال بعد داشته باشند.

انواع ایمپلنت دندان

رایج‌ترین انواع ایمپلنت‌های دندانی، ایمپلنت‌های اندوستال و زیر پریوستال هستند. تفاوت اصلی آنها در چگونگی اتصال به استخوان فک است.

ایمپلنت های اندوستال

یکی از رایج ترین و موثرترین گزینه ها برای ترمیم دندان است. ایمپلنت های اندوستئال با جراحی مستقیماً در استخوان فک قرار می گیرند و پایه ای محکم و پایدار برای دندان های مصنوعی فراهم می کنند.

این روش شامل سوراخ کردن در استخوان فک و قرار دادن دقیق پیچ ایمپلنت در داخل آن است. پس از قرار گرفتن ایمپلنت، بافت لثه اطراف در جای خود بخیه می‌شود و به آن ناحیه اجازه می‌دهد تا بهبود یابد.

ایمپلنت های اندوستال معمولاً از مواد زیست سازگار مانند تیتانیوم یا زیرکونیا ساخته می شوند. هنگامی که ایمپلنت به طور کامل با استخوان فک یکپارچه شد، یک اباتمنت به انتهای آن متصل می شود. اباتمنت به عنوان یک اتصال دهنده بین ایمپلنت و تاج، بریج یا پروتز دندان که در بالا قرار می گیرد، عمل می کند و باعث ایجاد ثبات می‌شود.

ایمپلنت های اندوستئال مزایای متعددی نسبت به سایر گزینه های جایگزینی دندان دارند. آنها ثبات عالی و عملکرد جویدن را فراهم می کنند که بسیار شبیه دندان های طبیعی است. علاوه بر این، با تحریک رشد استخوان و جلوگیری از تحلیل استخوانی که ممکن است پس از از دست دادن دندان رخ دهد، به حفظ یکپارچگی استخوان فک کمک می کنند.

این نوع ایمپلنت، رایج ترین نوع ایمپلنت دندان است. شکل آن مانند یک پیچ، سیلندر یا تیغه کوچک است. در استخوان فک شما می رود و یک یا چند دندان جایگزین را نگه می دارد. اگر قبلاً پروتز یا بریج دارید، پزشک ممکن است ایمپلنت اندوستال را توصیه کند.

درباره نحوه کامپوزیت دندان قسطی بیشتر بدانید

ایمپلنت ساب پریوستئال

ایمپلنت های ساب پریوستال نوع جایگزینی از ایمپلنت های دندانی هستند که برای جایگزینی دندان های از دست رفته در زمانی که استخوان فک کافی برای حمایت از ایمپلنت های اندوستال وجود ندارد استفاده می شود. این ایمپلنت ها به جای اینکه مانند ایمپلنت های اندوستال مستقیماً در استخوان فک قرار گیرند، رو یا بالای استخوان، زیر بافت لثه قرار می گیرند. این نوع ایمپلنت روی استخوان فک یا بالای آن قرار می گیرد. این یک پایه فلزی است که زیر لثه شما قرار می گیرد و از طریق لثه شما می چسبد تا آن را در جای خود نگه دارد.

این روش شامل ایجاد یک چارچوب فلزی سفارشی است که روی استخوان فک قرار می گیرد اما در زیر بافت لثه باقی می ماند. این چارچوب برای پیروی از خطوط استخوان فک و ایجاد ثبات برای دندان های مصنوعی طراحی شده است.

کاشت ایمپلنت ساب پریوستال معمولاً شامل دو مرحله است. در مرحله اول، با استفاده از تکنیک های تصویربرداری مانند سی تی اسکن، از استخوان فک برداشت می شود. این امکان اندازه گیری دقیق و ایجاد یک چارچوب ایمپلنت سفارشی را فراهم می کند. در مرحله دوم یک عمل جراحی برای قرار دادن ایمپلنت ساب پریوستال انجام می شود. یک برش در بافت لثه ایجاد می شود و چارچوب فلزی به دقت روی استخوان قرار می گیرد. پس از قرار گرفتن در محل، بافت لثه به عقب بخیه می شود و ساختار ایمپلنت زیر لثه پنهان می شود.

پس از دوره بهبودی اولیه، دندان مصنوعی یا پروتز دندان را می توان با استفاده از اتصالاتی که به نام اباتمنت شناخته می شوند، به ایمپلنت ساب پریوستال متصل کرد.

بیشتر بدانید: چه چیزی برای دندان درد خوب است؟

مراحل کاشت دندان یا ایمپلنت چگونه است؟

طبق گفته وب سایت www.nogapsdental.com مراحل ایمپلنت دندان شامل مراحل زیر است.

1. مشاوره اولیه

قبل از برنامه ریزی اولین جراحی، دندانپزشک شما یک مشاوره اولیه را ترتیب می دهد و سلامت دهان و دندان شما را با استفاده از اشعه ایکس بررسی می کند تا ببیند آیا شما کاندیدای ایمپلنت دندان هستید یا خیر. برخی شرایط پزشکی ممکن است روی روش ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد، مانند اختلالات لخته شدن، دیابت نوع 1 و موارد دیگر.

اگر فک شما نتواند از ایمپلنت دندان پشتیبانی کند، دندانپزشک شما ممکن است پیوند استخوان یا لیفت سینوس را برای اطمینان از موثر بودن روش ایمپلنت دندان توصیه کند.

2. برنامه ریزی درمان

مرحله برنامه ریزی درمان یکی از حیاتی ترین مراحل در تمام مراحل ایمپلنت دندان است. اگر قبلاً تراکم استخوان خود را با سی تی اسکن ارزیابی نکرده اید، ممکن است در این مرحله گرفته شود.

سی تی اسکن در طول جراحی ایمپلنت به عنوان یک الگو عمل می کند و دندانپزشک را به بهترین موقعیت برای قرار دادن هدایت می کند. علاوه بر محل قرار دادن، طرح درمان شامل نوع، اندازه و شکل ایمپلنت است.

در این مرحله، ممکن است از دهانتان قالب‌هایی ساخته شود تا یک پروتز موقت برای جایگزینی دندان یا دندان‌های از دست رفته‌تان تا زمانی که پروسه ایمپلنت دندان کامل شود، در اختیارتان قرار دهد.

پس از تکمیل برنامه ریزی درمان، تاریخ جراحی ایمپلنت دندان را دریافت خواهید کرد.

3. کشیدن دندان

کشیدن دندان شما ممکن است بسته به عوامل مختلفی مانند محل دندان و نوع کشیدن، عمل شما را طولانی کند. برای کشیدن دندان، دندانپزشک شما از ابزاری به نام آسانسور استفاده می کند تا آن را تکان دهد تا لق شود. سپس از فورسپس دندانی برای برداشتن آن استفاده می کنند.

اگر دندان نهفته دارید، ابتدا باید تحت عمل جراحی دهان قرار بگیرید تا آن را خارج کنید. ممکن است نیاز به برش و استخراج داشته باشد. محل استخراج ممکن است هفت تا ده هفته طول بکشد تا به طور کامل بهبود یابد.

4. پیوند استخوان

اگر استخوان فک نتواند از ایمپلنت دندانی پشتیبانی کند، ممکن است پیوند استخوان ضروری باشد. دندانپزشک می تواند استخوان طبیعی یا مصنوعی را به استخوان فک پیوند بزند. این روش باعث رشد بافت استخوانی برای حمایت از ایمپلنت می‌شود. این پیوند استخوان معمولاً درصد موفقیت بالایی دارد. پیوند استخوان معمولاً چندین ماه طول می کشد تا به سرانجام برسد و برای بررسی بهبودی شما نیاز به چندین بار مراجعه به دندانپزشک خواهید داشت.

5. جراحی ایمپلنت دندان

هنگامی که تمام اقدامات پزشکی لازم را انجام دادید، دندانپزشک شما جراحی ایمپلنت دندان شما را برنامه ریزی می کند. برای راحت‌ترین حالت ممکن، آرام‌بخش IV یا بی‌حسی موضعی دریافت خواهید کرد.

دندانپزشک شما برشی در لثه شما ایجاد می کند تا فلپ ایجاد کند. فلپ باز می شود تا استخوان فک نمایان شود، جایی که یک سوراخ کوچک دریل شده و ایمپلنت دندانی مستقیماً در استخوان قرار می گیرد. فلپ لثه به موقعیت خود برمی گردد و بخیه می شود تا ایمپلنت را بپوشاند و زخم را تمیز کند.

طول جراحی نیز بستگی به تعداد ایمپلنت های دندانی مورد نیاز شما دارد – معمولاً برای هر ایمپلنت دندان یک تا دو ساعت زمان نیاز است. به مدت دو هفته پس از جراحی ایمپلنت دندان، باید استراحت کنید، از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید و از کشیدن سیگار خودداری کنید.

جراحی ایمپلنت دندان

6. استئواینتگراسیون

پس از جراحی ایمپلنت دندانی، باید منتظر بمانید تا فرآیندی به نام osseointegration به پایان برسد و سپس به مرحله بعدی بروید. ایمپلنت های دندانی به فک متصل می شوند و طی چند ماه آینده در استخوان ادغام می شوند. بلافاصله پس از جراحی ایمپلنت دندان، می توانید انتظار تورم و کبودی در دهان خود داشته باشید. برای اکثر افراد، این مشکل در عرض چند روز از بین می‌رود. با این حال، وجود درجاتی از درد دهان تا دو هفته پس از جراحی غیر معمول نیست.

ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم زیست سازگار ساخته شده اند، به این معنی که بدن شما آن را در طول ادغام پس نمی‌زند. ایمپلنت ممکن است 3 تا 9 ماه طول بکشد تا به طور کامل در استخوان ادغام شود و این فرآیند بسیار مهم است زیرا به ایمپلنت دندان اجازه می دهد تا دندان مصنوعی شما را برای تمام عمر پشتیبانی کنند.

درباره نحوه لمینت دندان اقساطی بیشتر بدانید

7. جراحی اباتمنت

پس از پایان فرآیند استئواینتگراسیون، دندانپزشک شما یک جراحی دوم را برای اتصال اباتمنت به ایمپلنت دندانی برنامه ریزی می کند. پس از دریافت آرام بخش یا بی حسی موضعی، دندانپزشک لثه را بریده و اباتمنت، یک قلاب کوچک، را به ایمپلنت دندانی متصل می کند. آنها برش را می بندند و تمیز می کنند.

این جراحی ممکن است کوتاه‌تر از جراحی اول باشد و معمولاً به حدود دو هفته زمان بهبودی نیاز دارد تا بتوانند ترمیم دندان شما را به آن متصل کنند. از ورزش های شدید و پرانرژی، غذاهای سفت، سیگار کشیدن و نی تا زمانی که منتظر بهبودی لثه خود هستید، خودداری کنید.

8. طراحی دندان مصنوعی

پس از بهبودی، دندانپزشک شما برای طراحی دندان مصنوعی یا تاج شما با شما ملاقات خواهد کرد.

9. قرار دادن دندان مصنوعی

آخرین مرحله از کاشت ایمپلنت دندان متناسب با تاج دندان شما است. دندانپزشک یک روکش دندان را با استفاده از تصویربرداری سه بعدی یا اشعه ایکس سفارشی می کند. اگر از روکش موقت دندان استفاده کرده اید، دندانپزشک شما آن را برمی‌دارد تا تاج دندان دائمی را در جای خود سفت کند. دندانپزشک آن را به اباتمنت متصل می کند.

به طور کلی بسته به نیاز به پیوند استخوان و کشیدن دندان قبل از عمل و زمان بهبودی برای تمام مراحل ایمپلنت دندان، ممکن است مراحل کار کاشت دندان شما 4 ماه تا 1 سال طول بکشد.

ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان 1402

قیمت هر واحد ایمپلنت دندان با روکش سرامیکی و البته قیمت ایمپلنت دندان در سال 1402 از 9 تا 25 میلیون تومان متفاوت است. البته قیمت ایمپلنت می‌تواند ازرانتر نیز باشد و از 5 میلیون تا 12 میلیون تومان متغیر باشد. ضمن اینکه قیمت ایمپلنت ایرانی برای هر واحد حدود 3 میلیون تومان می باشد.

ایمپلنت دندان اقساطی در تهران

در نظر گرفتن ایمپلنت دندان اقساطی چندین مزیت وجود دارد:

  • مقرون به صرفه بودن:
  • دسترسی فوری به درمان
  • انعطاف در بودجه بندی
  • پرداخت با سود بسیار کم
  • مبالغ کم در هر ماه به جای مبلغ زیاد یکجا
  • راحتی

ما در بخش دندانپزشکی اقساطی وامی به مبلغ 50 میلیون تومان را برای کلیه خدمات دندانپزشکی در نظر گرفته‌ایم که با شرایط بسیار آسان و با سود 4 درصد به متقاضیان ارائه می‌شود. شما نیز می‌توانید برای ایمپلنت اقساطی از این وام استفاده کنید و در صورت نیاز با بخش پشتیبانی حال برای مشاوره تماس بگیرید.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی

هزینه ایمپلنت های دندانی می تواند بر اساس عواملی مانند محل، تخصص دندانپزشک، مواد مورد استفاده، امکانات کلینیک و روش های اضافی مورد نیاز متفاوت باشد. پوشش بیمه تامین احتماعی نیز می‌تواند در هزینه ایمپلنت تاثیر داشته باشد. هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی از 3 تا 15 میلیون تومان متغیر است.

هزینه ایمپلنت با بیمه دی

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه یا بدون بیمه می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. انواع مختلفی از ایمپلنت ها برای اهداف مختلفی مانند ایمپلنت دندان، کاشت حلزون، کاشت مفصلی، ایمپلنت سینه و غیره وجود دارد. هزینه بر اساس پیچیدگی و مواد مورد استفاده در هر نوع خاص از ایمپلنت متفاوت خواهد بود.

هزینه ایمپلنت می تواند تحت تاثیر مواد به کار رفته در ساخت آن نیز باشد. البته تجربه و تخصص جراح که کاشت را انجام می دهد نیز می تواند بر قیمت ایمپلنت تاثیر بگذارد. اگر بیمه درمانی دارید، ممکن است این بیمه بخشی از هزینه ایمپلنت را پوشش دهد. میزان پوشش بستگی به شرایط و ضوابط طرح بیمه شما، از جمله فرانشیزها، پرداخت های مشارکتی دارد.

مزایای ایمپلنت دندانی

ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی عمل می کنند

یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت این است که قدرت جویدن را به طور کامل باز می گرداند. اکثر بیماران نمی توانند تفاوت بین دندان طبیعی خود و دندان ایمپلنت را تشخیص دهند. آنها می توانند به طور کاملاً عادی با آن غذا بخورند و همچنین می توانند به طور معمول مسواک بزنند و نخ دندان بکشند.

مزایای ایمپلنت دندانی

ایمپلنت های دندانی می توانند تا آخر عمر دوام بیاورند

در حالی که یک پل دندانی ممکن است تنها حدود 10 سال یا بیشتر دوام بیاورد، ایمپلنت های دندانی می توانند یک عمر دوام بیاورند. این ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده و با استخوان فک ادغام می شود. زیست سازگار است، به این معنی که غیر سمی است و توسط بدن دفع نمی شود. در مجموع یک دندان جایگزین قدرتمند می سازد.

ایمپلنت های دندانی از تحلیل استخوان جلوگیری می کنند

از دست دادن استخوان در فک زمانی رخ می دهد که هیچ ریشه دندان (یا ایمپلنت) وجود نداشته باشد که استخوان فک را تحریک کند.

در جایی که دندان وجود ندارد، استخوان فک در فضای خالی به دلیل عدم تحریک خراب می شود. اگر در سال اول از دست دادن دندان هیچ ایمپلنتی قرار نگیرد، آن ناحیه استخوان 25 درصد حجم خود را از دست می دهد و از دست دادن استخوان در طول سال ها ادامه می یابد.

پروتزهای مصنوعی حتی می توانند از دست دادن استخوان را تسریع کنند زیرا اغلب شل می شوند و سپس به برجستگی استخوانی می مالند و به تدریج آن را از بین می برند. از آنجایی که ایمپلنت جایگزین ریشه و همچنین دندان می شود و جویدن به حالت عادی باز می گردد، تحریک لازم برای رشد طبیعی استخوان را فراهم می کند.

ایمپلنت های دندانی دندان های مجاور را ثابت نگه می دارند

شکاف دندان از دست رفته می تواند باعث شود که دندان های مجاور به صورت کج به سمت شکاف جابجا شوند. این کار دندان‌های شما را از موقعیت خارج می‌کند و می‌تواند روی گاز گرفتن، توانایی جویدن و ظاهر شما تأثیر بگذارد. این می تواند باعث ایجاد تداخل شود که تعویض دندان را بعدا دشوار می کند. یک نیش ضعیف همچنین می تواند منجر به مشکلاتی در TMJ (مفصل گیجگاهی فکی) شود و ممکن است منجر به درد و سردرد شود.

ایمپلنت های دندانی کمک می‌کنند تا از بیماری لثه خلاص شوید

شکاف دندان از  خراب می تواند به عنوان یک تله برای غذا و باکتری عمل کند و منجر به بیماری لثه شود.

معایت و عوارض ایمپلنت کردن

یکی از معایب عمده ایمپلنت دندان این است که برای قرار دادن آنها نیاز به جراحی دارید. اما به طور کلی میزان عوارض فقط 5 تا 10 درصد است. خطرات و عوارضی که برای ایمپلنت دندان متحمل می شوید شامل عفونت، آسیب به دندان های دیگر، تاخیر در بهبود استخوان، آسیب عصبی، خونریزی طولانی مدت، شکستگی فک و موارد دیگری است که احتمال وقوع آنها بسیار ضعیف است.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت پس از جراحی ایمپلنت دندان برای موفقیت و طول عمر ایمپلنت بسیار مهم است. در 24 تا 48 ساعت اول، حتما استراحت کنید و از هر گونه فعالیت شدیدی که می تواند خونریزی یا تورم را افزایش دهد اجتناب کنید. قرار دادن کیسه یخ در ناحیه آسیب دیده می تواند به کاهش تورم کمک کند. همچنین لازم است در این مدت از رژیم غذایی نرم پیروی کنید و از غذاهای سفت، ترد یا چسبنده که می توانند روند بهبودی را مختل کنند، اجتناب کنید.

رعایت بهداشت دهان و دندان برای پیشگیری از عفونت و ارتقاء بهبودی بسیار حیاتی است. با این حال، رعایت ملایمت در اطراف محل جراحی هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بسیار مهم است.

برای نظارت بر پیشرفت ایمپلنت و اطمینان از بهبودی مناسب، معاینات منظم با دندانپزشک شما ضروری بوده و اگر در طول دوره نقاهت دچار درد، تورم یا عارضه غیرعادی شدید دستورالعمل پزشک مورد نیاز خواهد بود

سوالات متداول

تصویر نویسنده
میلاد توکلی

میلاد توکلی

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات