جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۱۸ علت درد کف پا و انگشتان و روش های درمان

تاریخ بروزرسانی : ۱۶ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

پا یک ساختار پیچیده است که وزن بدن را تحمل می‌کند. به همین دلیل است است که درد پاها و به ویژه کف آن‌ها یک عارضه بسیار شایع است. علت درد کف پا بروز مشکل در یکی از بخش‌های زیر است:

  • انگشتان پا
  • پاشنه
  • قوس‌
  • کف

شدت این درد می‌تواند از خفیف تا شدید باشد و به صورت پیوسته و مداوم یا مقطعی باشد. این درد بسته به علت، ممکن است باعث احساس سوزش کف پا، التهاب یا حساسیت به لمس و یا درد شدید باشد و فعالیت بدن را مختل کند. برای مطالعه درباره علل سوزش کف پا به مقاله مرتبط با آن در وب‌سایت حال مراجعه کنید. جدا از پوشیدن کفش نامناسب که یک دلیل شایع است، دلایل دیگری برای این درد وجود دارد: راه رفتن بیش از حد، آسیب‌ها و آرتروز از علل شایع آن هستند. هم‌چنین ممکن است درد به دلیل آسیب به استخوان‌ها، اعصاب، تاندون‌ها و رباط‌ها باشد. اقدامات بسیاری هم وجود دارد که می‌تواند به تسکین چنین دردهای کمک کند. چند مورد از شایع‌ترین علل درد کف پا عبارتند از:

بونیون یا انحراف شست پا

این عارضه یک برجستگی غیر طبیعی و متورم استخوانی است که در مفصل قاعده انگشت شست پا ظاهر می‌شود. وجود این زائده اغلب منجر به درد در انگشت شست یا پا شده که با پوشیدن کفش یا راه رفتن تشدید می‌شود.

سوالات پزشکی خود را میتوانید از دکتر آنلاین رایگان حال بپرسید.

میخچه

میخچه‌ها زائده‌های کوچک و گرد با پوست ضخیم و سفت هستند که می‌توانند باعث درد و ناراحتی شدید در هنگام راه رفتن شوند. میخچه‌ها به طور معمول در کناره‌ها یا بالای انگشتان پا ایجاد می‌شوند، اما می‌توانند کف پا را هم درگیر کنند. آن‌ها در اثر فشار و اصطکاک روی پا و یا در اثر پوشیدن کفش‌های نامناسب و غیر استاندارد ایجاد می‌شوند.

ناخن‌های رشد کرده به طرف داخل

ناخن‌های انگشتان پا که به طرف داخل بافت آن رشد می‌کنند، باعث درد و التهاب در لبه ناخن پا و به ويژه انگشت شست می‌شوند. این عارضه اغلب در جوانان روی می‌دهد. عواملی که می‌توانند در این عارضه نقش داشته باشند، کوتاه کردن ناخن‌های انگشت پا به شکل بسیار کوتاه یا منحنی (نه صاف و در عرض) و هم‌چنین پوشیدن کفش با ناخن‌های خیلی بلند هستند.

آرتروز از جمله نقرس

بسیاری از اشکال متداول آرتروز از جمله نقرس و آرتریت روماتوئید می‌توانند پاها را تحت تاثیر قرار دهند و باعث ایجاد درد و ناراحتی در آن‌ها شوند. یکی از رایج‌ترین علائم درد شدید، قرمزی و تورم در قاعده انگشت شست پا است.

عارضه بونیون یا انحراف انگشت شست پا

بونیون شست پا یکی از عوامل ایجاد درد در کف پا است

 

ورم کف پا و خار پاشنه

درد در ناحیه کف پا می‌تواند ناشی از ورم این ناحیه باشد. کف پا از بافت نواری محکمی تشکیل شده است که از کف پا کشیده شده و به استخوان پاشنه متصل است. با فعالیت مکرر روی پاها، ناحیه کف پا سفت شده و باعث کشش مداوم نقطه اتصال به استخوان پاشنه پا می‌شود. در چنین مواقعی درد و التهاب در محل اتصال ایجاد می‌شود. گاهی اوقات یک زائده استخوانی که به خار پاشنه معروف است، در اثر رسوب کلسیم در این محل تشکیل شده و یا در بافت اطراف پاشنه ظاهر می‌شود. البته این زائده اغلب با چشم قابل مشاهده نیست و برای تشخیص نیاز به عکس‌برداری با اشعه ایکس دارد. اگر می‌خواهید درباره این بیماری بیشتر بدانید، مقاله مربوط به خار پاشنه را از وب‌سایت حال مطالعه کنید.

پیچ خوردگی و کشیدگی

پیچ خوردگی و کشیدگی در عضلات و رباط‌های پا مثل پیچ خوردگی زانو، اغلب در اثر استفاده یا فشار بیش از حد و در بیشتر موارد بعد از انجام فعالیت‌های شدید بدنی رخ می‌دهد. علائم این عارضه شامل درد، تورم، کبودی و اختلال در حرکت است.

شکستگی استرسی

شکستگی‌های استرسی به ترک‌های کوچک در یکی از استخوان‌های پا گفته می‌شوند که معمولا در افرادی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند روی می‌دهد. در اثر این جراحات، ممکن است حساسیت و کبودی در پوست و هم‌چنین درد در کف پا ایجاد شود.

متاتارسالژیا

متاتارسالژیا یک وضعیت دردناک در قسمت جلوی پا است که متاتارس‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. متاتارس‌ها یک گروه استخوانی تشکیل شده از پنج استخوان در قسمت میانی پا هستند. علائم این عارضه شامل درد و التهاب در ناحیه توپی پا (ناحیه بین انگشتان و قوس پا) است. در ساق پا یا انگشتان ممکن است احساس سوزش یا گزگز و بی‌حسی وجود داشته باشد. گاهی وضعیت به صورتی است که فرد حس می‌کند در جوراب یا کفش او یک سنگریزه یا یک جسم خارجی کوچک قرار دارد. برای مطالعه درباره سایر دلایل گزگز پا می‌توانید مقاله مربوط به آن را از وب‌سایت حال بخوانید.

مورتون نوروما

این بیماری روی قسمت توپی پا تاثیر می‌گذارد و شامل ضخیم شدن بافت اطراف یکی از اعصاب منتهی به انگشتان پا است. این عارضه شامل علائمی مانند احساس وجود یک سنگریزه یا توده در زیر پا، گزگز، سوزش و بی‌حسی است. در حالی که سایر اعصاب پا ممکن است دارای نوروم باشند، شایع‌ترین آن، نورومای مورتون است که بین انگشت سوم و چهارم ایجاد می‌شود. فشرده سازی و تحریک عصبی می‌تواند منجر به آسیب دائمی عصب شود.

تصویر مورتون نوروما در بین انگشت سوم و چهارم پا

شایع‌ترین مورتون نوروما در بین انگشت سوم و چهارم پا رخ می‌دهد و باعث ناراحتی در کف پا می‌شود

تاندونیت درشت نی پسین

تاندون پشتی تیبیال در هنگام راه رفتن از قوس پا حمایت می‌کند. اگر این تاندون پاره شود، قوس پا ضعیف شده و با گذشت زمان، افت خواهد کرد. این عارضه چیزی است که با عنوان کف پای صاف شناخته می‌شود. این مسئله شایع‌ترین علت کف پای صاف در بزرگسالان است. علائم آن شامل درد در امتداد تاندون یا مچ پا، حرکت مچ پا به سمت داخل و قرمزی، گرما و تورم در آن ناحیه است. با پیشرفت عارضه، ممکن است درد به سمت خارج پا بیشتر شود.

پاهای صاف (قوس‌های افتاده)

صافی کف پا در بعضی افراد ارثی بوده و یا در بعضی موارد به دلیل آسیب روی می‌دهد. می‌توان گفت که اگر تاندون‌هایی که به طور معمول از قوس پا حفاظت و حمایت می‌کنند، آسیب دیده و یا کشیده شوند، ممکن است قوس آویزان شده و نهایتا پهن شود. به این عارضه اصطلاحا قوس افتاده یا صافی کف پا گفته می‌شود که ممکن است به دلیل آرتروز، پارگی رباط‌ها و یا آسیب دیدگی تاندون پشتی روی دهد. علائم کف پای صاف شامل دردی است که در هنگام فعالیت بدتر می‌شود. این درد بیشتر در قسمت امتداد تاندون پشت استخوان ران، قسمت خارجی مچ پا و استخوان بالای پا احساس می‌شود.

بیشتر بدانید: عوارض بارداری با چسبندگی رحم

سندروم تونل تارسال

این نوعی بیماری است که در اثر فشرده شدن عصب پشتی تیبیال در هنگام عبور از مجاری تونل تارسال در مچ پا ایجاد می‌شود. علائم این بیماری شامل سوزن سوزن شدن، درد، تیر کشیدن، بی‌حسی و یا سوزش در امتداد قسمت داخلی مچ یا پا است. این سندروم مشابه سندروم تونل کارپ است که در مچ دست ایجاد می‌شود.

بیماری شریانی محیطی

این نوعی بیماری است که بر گردش خون خارج از مغز و قلب، مثل دست و پاها تاثیر می‌گذارد. باریک شدن عروق ناشی از رسوبات چربی به نام پلاک، میزان رسیدن خون به پاها را محدود می‌کند. این باعث کمبود اکسیژن در عضلات شده و لخته خون متناوب را ایجاد می‌کند. نشانه‌ای مانند گرفتگی هنگام راه رفتن که در اثر استراحت برطرف می‌شود، از مهم‌ترین ویژگی‌های این بیماری است. اگر انسداد در رگ‌ها شدید باشد، درد ممکن است حتی در حین استراحت هم روی دهد.

نوروپاتی دیابتی

این بیماری یکی از عوارض دیابت است که در اثر آسیب وارد شده به اعصاب در اثر بالا رفتن قند خون ایجاد می‌شود. علائم آن شامل سوزن سوزن شدن و یا بی‌حسی در پا است که گاهی تشدید می‌شود. این یک بیماری پیش رونده بوده که با گذشت زمان بدتر می‌شود. فرد مبتلا به آن ممکن است نتواند گرما، سرما یا آسیب دیدگی پا را حس کند. این افراد باید مرتبا سلامتی پای خود را بررسی کنند.

صاف بودن کف پا یک علت درد کف پا

یکی از دلایل درد کف پا در افراد، صاف بودن و عدم وجود قوس کافی در آن است

تاول

تاول‌ها زخم‌هایی کوچک و پر از مایع روی سطح پوست هستند. ایجاد آن‌ها در بیشتر موارد ناشی از پوشیدن کفش‌های نامناسب و فعالیت‌های شدیدی مانند دویدن طولانی مدت است.

بیماری پای ورزشکاران

این عارضه نوعی عفونت قارچی شایع در پا و انگشتان پا است. علائم آن شامل پوسته پوسته شدن پوست (به خصوص بین انگشتان پا)، تاول‌های کوچک، خارش و سوزش است.

عفونت‌های قارچ پا

این مشکل گاهی در اثر عدم رعایت بهداشت پا و ناخن ایجاد می‌شود که با ایجاد تغییراتی در وضعیت ناخن‌ها همراه است؛ از جمله:

  • ضخیم و زبر شدن ناخن
  • تغییر رنگ ناخن به سفید، زرد یا قهوه‌ای
  • لبه‌های ناخن شکننده و خرد شده
  • درد و حساسیت

زگیل

زگیل‌ها نقاط کوچک و ناهمواری هستند که در کف پا ظاهر می‌شوند. علت ایجاد آن‌ها در بیشتر موارد، سویه‌های خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی است. بعضی اوقات روی سطح آن‌ها نقاط کوچک سیاه‌ رنگی وجود دارد و ایستادن یا راه رفتن را دردناک می‌کند.


تصویر خدمات اقساطی

علت درد قوس کف پا

درد قوس کف پا یکی از مشکلات رایج در پا است که بیشتر دونده‌ها و ورزشکاران را درگیر می‌کند. اما در سایر افراد هم ممکن است روی دهد. قوس پا از پایه انگشتان تا پاشنه کشیده شده و در فعالیت‌ها پا نقش مهمی دارد. جذب شوک، تحمل وزن، ایجاد تعادل و تثبیت حرکت از مهم‌ترین نقش‌های آن هستند. این عارضه را می‌توان به کمک استراحت، تمرینات کششی، پوشیدن کفش‌های طبی مناسب و داشتن فعالیت بدنی کافی کنترل کرد. در صورتی که درد قوس پا طولانی شده و باعث اختلال در فعالیت‌های روزمره شما است، حتما با یک پزشک مشورت کنید. عوامل مختلفی می‌توانند باعث احساس درد در قوس پا شوند؛ از جمله:

  • افزایش وزن
  • افزایش سن
  • شرایط عصبی
  • استرس جسمی
  • صافی کف پا
  • ورم کف پا
  • اختلال عملکرد تاندون پشتی
  • اصطکاک و استفاده بیش از حد (راه رفتن به شکلی که ابتدا لبه خارجی پاشنه به زمین برخورد می‌کند و سپس پا به سمت داخل قوس می‌غلتد).
  • قوس بیش از حد کف پا

درباره پینه پا و درمان آن این مطلب را مطالعه کنید

علت درد کف پا هنگام صبح

پا درد صبحگاهی عارضه‌ای است که افراد بسیاری ممکن است آن را تجربه کنند. درد کف پا هنگام برخاستن از خواب، به دلایل مختلفی روی می‌دهد که در صورت تداوم حتما باید بررسی و درمان شود. از شایع‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آرتروز

آرتریت روماتوئید نوعی بیماری خود ایمنی است که می‌تواند باعث درد مفاصل و تغییر شکل آن‌ها شود. در این بیماری، سیستم ایمنی بدن به مایع درون مخاط مفاصل حمله کرده و باعث التهاب دردناک آن‌ها می‌شود.

ورم کف پا

ورم کف پا معمولا به خار پاشنه مربوط است اما به دلایل دیگری هم ممکن است روی دهد. این عارضه باعث احساس درد در طول روز هم می‌شود، اما برجسته‌ترین و شدیدترین آن، درد صبحگاهی است. تجربه شما از درد کف پا در هنگام صبح چیست؟

درد صبحگاهی کف پا به دلیل خار پاشنه

خار پاشنه پا شایع‌ترین دلیل درد صبحگاهی کف پا است

پوشیدن کفش نامناسب

در صورتی که کفش شما از کفی استاندارد و متناسب با قوس پای شما برخوردار نباشد، در صورت ایستادن و یا راه رفتن طولانی به پا آسیب می‌زند. این آسیب گاهی به شکل اختلالاتی در راه رفتن، کمر درد و ران و یا درد صبحگاهی کف پا نمایان می‌شود. برای مطالعه درباره دلایل کمر درد مقاله مرتبط با آن را در وب‌سایت حال بخوانید.

خار پاشنه

خار پاشنه زمانی اتفاق می‌افتد که استخوان پاشنه پا رشد غیر طبیعی داشته باشد و باعث ساییده شدن بافت‌های اطراف یا اعصاب شود. این عارضه درد شدیدی به ویژه هنگام برخاستن از رختخواب و هنگام برداشتن اولین قدم‌ها ایجاد می‌کند.

کف پای صاف

پای برخی افراد قوس بسیار کمی دارد یا فاقد قوس است. در این حالت فشار زیادی به ناحیه کف پا وارد شده و ممکن است با ایجاد درد به خصوص در اوایل صبح همراه باشد.

شما میتوانید از بخش پزشک آنلاین سایت حال با پزشکان و مشاوران آنلاین در هر ساعت از شبانه روز ارتباط برقرار کنید.

علت درد کف پا در طب سنتی

از نظر طب سنتی، درد کف پا می‌تواند علل متعددی داشته باشد؛ از غلظت خون گرفته تا تجمع سموم در بدن. به طور کلی این دلایل شامل موارد زیر هستند:

  • مصرف غیر متعارف غذاهای سرد
  • غلظت خون، افزایش اسید اوریک یا بروز سیاتیک
  • کم شدن خلط صفرا در بدن
  • کم کاری تیروئید. برای مطالعه درباره آن به مقاله کم کاری تیروئید در وب‌سایت حال مراجعه کنید.
  • تغییر مزاج از گرمی به سردی
  • سردی دستگاه گوارش همراه با سوزش و ترش کردن معده

خار پاشنه که یکی از اصلی‌ترین دلایل درد کف پا است، مطابق طب سنتی در اثر سردی بدن روی می‌دهد. بنابراین با پرهیز از مصرف غذاهایی با طبع سرد، حجامت، زالو اندازی و ماساژ کف پا به کمک روغن‌های گرم مثل سیاهدانه می‌توان درد و ناراحتی آن ناحیه را برطرف کرد. استفاده از طب سوزنی هم در درمان این عارضه می‌تواند موثر باشد. برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی می‌توانید مقاله طب سوزنی را از وب‌سایت حال بخوانید.

برای تشخیص آسان بیماری از دکتر آنلاین رایگان کمک بگیر

علت درد کف پای چپ

درد کف پای چپ معمولا افراد را از نظر فعال شدن عصب سیاتیک نگران می‌کند، اما این فقط یکی از عوامل درد کف پای چپ است. به طور کلی عواملی که می‌توانند در کف پای چپ و راست باعث ایجاد درد شوند، یکسان هستند. با این حـال مشکلاتی می‌توانند به ایجاد درد بیشتر در یک طرف منجر شوند، از جمله:

  • ناهنجاری در ناحیه لگن که باعث فشار مضاعف بر یک پا در هنگام راه رفتن می‌شود.
  • پوشیدن کفش با پاشنه نابرابر
  • خار پاشنه
  • بونیون پا
  • کیست گانگلیونی که روی سطح تاندون‌ها و مفاصل را می‌پوشاند.
  • بورسیت یا التهاب بورس‌ها
  • آسیب دیدگی یا شکستگی پاشنه پا
درد کف پا ناشی از پوشیدن کفش نامناسب

پوشیدن کفش غیر استاندارد باعث آسیب و احساس درد در ناحیه کف پا می‌شود

درد کف پا هنگام راه رفتن

بیشتر عواملی که از آن‌ها به عنوان دلایل درد کف پا نام بردیم، با افزایش فعالیت بدن و راه رفتن بدتر می‌شوند. چون در هنگام راه رفتن، فشار ناشی از وزن بدن هم به عامل ایجاد کننده درد اضافه شده و آن را تشدید می‌کند. صافی کف پا، خار پاشنه، نقرس، آرتریت روماتوئید، ورم کف پا، شکستگی استرسی، مورتون نوروما، پوشیدن کفش نامناسب، پیاده روی طولانی و داشتن اضافه وزن زیاد، می‌توانند باعث احساس درد در ناحیه کف پا در حین راه رفتن شوند. برای رفع این عارضه، باید عامل ایجاد کننده درد را به کمک درمان‌های پزشکی یا تمرینات تقویتی رفع کرده و تمرینات کششی مناسبی برای تقویت کف پا انجام داد. افراد مبتلا به چاقی مفرط می‌توانند از جراحی برای کاهش وزن استفاده کنند. برای آشنایی بیشتر با آن به مقاله  جراحی کاهش وزن از وب‌سایت حال مراجعه کنید.

تیر کشیدن کف پا

احساس تیر کشیدن در کف پا می‌تواند به دلیل خار پاشنه، تحریک فاشیای کف پا و یا وجود توده در آن باشد. تحریک عصب‌های کف پا هم ممکن است به دلیل تحریک ریشه عصب از ناحیه بالاتر، مثلا به دلیل تحریک عصب سیاتیک در اثر مشکلات کمر و لگن باشد. هم‌چنین دیسک کمر هم گاهی با فشار بر اعصاب کناری، باعث ایجاد التهاب در عصب و تیر کشیدن کف پا می‌شود. برای رفع این عارضه اول باید علت آن به درستی شناسایی شده و درمان مناسب انجام شود. اگر می‌خواهید علائم دیسک کمر را بشناسید، کافی است که مقاله مرتبط به آن را از وب‌سایت حال بخوانید.

درمان خانگی درد کف پا

گرچه بهتر است که برای شناسایی دلیل اصلی درد کف پا از پزشک کمک گرفت، اما به کمک روش‌های خانگی می‌توان این درد را به صورت موقت تسکین داد. برای این منظور کافی است که:

  • پاهای خود را در محلول آب ولرم و نمک قرار داده و به آرامی ماساژ بدهید تا حرکت جریان خون در آن بهبود یابد.
  • از تمرینات کششی کف پا برای تقویت عضلات و انگشتان خود استفاده کنید.
  • پوشیدن کفش نامناسب را کنار بگذارید.
  • از ایستادن یا راه رفتن بیش از حد خودداری کنید.
  • از روغن‌های ماساژ برای کاهش درد کمک بگیرید.
ماساژ کف پا با روغن برای رفع درد و خستگی

ماساژ کف پا با روغن به رفع خستگی و تسکین درد کف پا کمک می‌کند

درمان گیاهی درد کف پا

به کمک معجزه گیاهان می‌توان درد ناحیه کف پا را تا حدودی التیام داد. اما در صورت داشتن درد شدید که بعد از چند روز بدتر شود، حتما باید به پزشک مراجعه کرد. چون ممکن است عارضه‌ای که باعث ایجاد درد کف پا شده، تشدید و درمان آن با گذشت زمان دشوار شود. برخی از مهم‌ترین گیاهانی که برای رفع درد پا موثر هستند عبارتند از:

حنا

خمیر حنا (ترکیب حنا و آب) را به شکل ضماد بر روی کف پا مالیده . پس از مدتی با آب ولرم بشوئید.

گردو

ضمادی متشکل از گردوی آسیاب شده و زیره را مانند حنا روی کف پا بمالید تا باعث تسکین درد و درمان پا درد شود.

آویشن

آویشن به دلیل کمک به بهبود جریان خون در پا می‌تواند به تسکین درد آن کمک کند. برای این کار، مقداری آویشن را جوشانده و بعد از ولرم شدن آب آن، پاها را در آن استراحت دهید.

عصاره ریحان

ترکیب عصاره گیاه ریحان و روغن کنجد، معجون مناسبی برای ماساژ پا و تسکین دردهای آن است.

حرف آخر

بسیاری از ما تا زمانی که دچار پا درد نشویم، به قدر و ارزش پاها بی توجه هستیم. پاها یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن هستند که به دلیل تحمل وزن بدن، ممکن است در معرض درد و ناراحتی بیشتر قرار بگیرند. به ویژه کف پاها که بیشترین فشار ناشی از وزن بر آن‌ها وارد می‌شود. درد کف پا دلایل مختلفی دارد که برخی از آن‌ها در اثر بی‌توجهی و عدم رعایت بهداشت پا مانند پوشیدن کفش نامناسب، عفونت‌های قارچی و… است. اگر می‌خواهید علت درد کف پا بشناسید، حتما باید با یک پزشک مشورت کنید. برای این منظور می‌توانید از سیستم پزشک آنلاین حال کمک بگیرید. مشاوران این سامانه در تمام ساعات و روزهای هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. آیا شما دلایل دیگری برای درد کف پا می‌شناسید؟

سوالات متداول

درد کف پا نشانه چیست؟

اصلی‌ترین علت درد کف پا معمولا خار پاشنه است. اما عوامل دیگری مثل ورم، شکستگی استرسی، کشیدگی و پیچ خوردگی، بیماری‌های شریان‌های محیطی، نوروپاتی دیابتی و… هم می‌توانند باعث ایجاد آن شوند.

برای درد کف پا به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

متخصصان ارتوپدی در زمینه مشکلات پا به بیماران کمک می‌کنند. برای این منظور می‌توانید از پزشکان متخصص ارتوپدی حال راهنمایی گرفته و برای درمان اقدام کنید.

علت درد کف پا در شب چیست؟

فشار روزانه بر کف پا می‌تواند باعث تشدید مشکلاتی شود که به درد کف پا منجر می‌شوند. هم‌چنین پوشیدن کفش نامناسب یا با پاشنه خیلی بلند، اضافه وزن بالا، بارداری و… هم باعث درد کف پا در شب می‌شوند.

درد پا صبحگاهی نشانه چیست؟

معمولا خار پاشنه باعث درد صبحگاهی به ویژه هنگام برداشتن اولین قدم‌های روز است که به شکل دردی تیز و شدید در هنگام قرار دادن کف پا بر زمین بروز می‌کند. آرتروز و کف پای صاف هم آن را تشدید می‌کنند.

برای درمان درد کف پا چه باید کرد؟

بهترین کار تماس با یک پزشک متخصص ارتوپدی، کنترل قند خون و کاهش وزن است. اما برای درمان موقت می‌توان از محلول آب ولرم و نمک، انجام نرمش‌ها و تمرینات کششی تقویتی و استراحت است.


منابع

www.mydr.com

www.healthline.com

www.footandanklegroup.com

tajarobteb.ir

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

فرشته

3 هفته پیش

سلام درد شدید در کف پا دارم خیلی بد است گزگز و بی حس هم میشه اما بیشتر در شب هنگام استراحت درد داره چیکار کنم
پاسخ دهید
0

مدیریت سایت

2 هفته پیش

سلام بفرمایید شما چند سالتونه، و چند مدته دچار این علایم شدید، ایا دارو خاصی استفاده میکنید یا بیماری قبلا نداشتید، و اینکه در نهایت تشخیص های مختلی از کمبود ویتامین های گروه ب مطرح هست تا اسیب های عصبی و سیاتیک و دیسک کمر و اختلال قند خون و اختلالات عروقی و... بنابراین بهتره حتما به پزشک مراجعه داشته باشید و یا از خدمات مشاوره پزشکی آنلاین حال استفاده کنید.
پاسخ دهید
0

سارانسیمی

8 ماه پیش

سلام وقت به‌خیر. درد کف پا من رو خیلی اذیت میکنه به خصوص صبح وقتی از خواب بیدارمیشم ایستادن راه رفتن انجام دادن کارهای روزمره برام خیلی سخته شبها تا صبح از درد خواب ندارم باید چکار کنم راهنمایی کنید ممنون
پاسخ دهید
2

Habib

9 ماه پیش

سلام من روز داخل مغازه کار میکنم مجبورم سر پا وایسم اما کف پاهام درد میگیره که حالم خراب میشه لطفا رهنمای کنید ممنون
پاسخ دهید
1

مدیریت سایت

9 ماه پیش

سلام وقت شما بخیر آقای Habib باشه دلیل پا درد به علت زیاد ایستادن نسبتا شایع هستش برای پیشگیری از درد بهتره از کفش های طبی و مناسب استفاده کنید. طولانی مدت سرپا نباشید و حین کار بنشینید و استراحت کنید. حرکات کششی انجام دهید. وزن رو کاهش بدید که فشار کمتری وارد بشه به پا و همچنین ماساژ دادن داخل آب ولرم میتونه به کم شدن درد کمک کنه. درصورت رعایت این موارد اگر باز هم درد داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات