جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

بهترین پماد برای کمر درد / شناخت پماد مناسب برای درد کمر

پماد برای کمر درد
تاریخ بروزرسانی : ۱۶ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

بهترین پماد برای کمر درد کدام است؟ این یکی از رایج‌ترین سوال‌های بیماران مبتلا به کمردرد است. کمر درد از شایع‌ترین دردهایی است که بسیاری از افراد را در هر سن و سال و شرایطی درگیر می‌کند. کمر درد به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود  مثلا کمردرد صبحگاهی که در صورت عدم درمان، می‌تواند به یک درد مزمن تبدیل شود.

برای درمان کمردرد، نخست باید علت آن را پیدا کنید و پس از آن، به دنبال راهکارهای درمانی مختلف باشید. یکی از ساده‌ترین این درمان‌ها، استفاده از داروهای موضعی مثل پمادها برای تسکین درد کمر است. این پمادها انواع مختلفی دارند و هر یک به شکل‌های مختلفی مثل بی‌حس‌کردن ناحیه، مسدودکردن سیگنال‌های درد و کاهش التهاب یا تورم، درد را کاهش می‌دهند. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که این یک درمان موقتی است و نباید برای مدت طولانی استفاده شود.

بسیاری از این پمادها جزو داروهای بدون نسخه هستند؛ اما برخی از آن‌ها نیاز به تجویز پزشک دارند. ما در این مقاله می‌خواهیم بهترین پماد برای کمر درد را به شما معرفی کنیم. البته اگر از جمله افرادی هستید که کمردرد مداوم و شدید دارید، بهتر است پیش از هر کار از مشاوره آنلاین با متخصص استخوان و مفاصل حال راهنمایی بگیرید.

مشاوره آنلاین پزشکی


تصویر خدمات اقساطی

بهترین پماد برای درد دیسک کمر

درد دیسک کمر یکی از شایع‌ترین دردهای این ناحیه است که برای رفع آن، باید عامل ایجادکننده درد را برطرف کرد. اما تا آن زمان می‌توانید این دردها را با کمک داروهای مسکن، پمادهای موضعی و… کنترل کنید. شما می‌توانید بهترین پماد برای درد دیسک کمر را از میان موارد زیر انتخاب کنید

پماد لیدوکائین

لیدوکائین یک بی‌حس‌کننده موضعی است و محصولات حاوی آن می‌توانند دردهای عمیق و عصبی را کنترل کنند. در واقع پماد حاوی لیدوکائین، گیرنده‌های سیگنال‌های درد از اعصاب را مسدود می‌کند و باعث کاهش درد می‌شود.

کپسایسین

این ماده فعال موجود در فلفل چیلی است که به تسکین دردهای عصبی کمک می‌کند و جزو مناسب‌ترین پمادها برای کمر درد است. به نظر می‌رسد این ماده می‌تواند با کاهش ترکیبات انتقال‌دهنده سیگنال‌های درد به مغز، درد دیسک کمر را کاهش دهند.

برای تشخیص آسان بیماری از دکتر آنلاین رایگان کمک بگیر

پماد متیل سالیسیلات

این پماد برای کاهش درد کمر به دو شکل عمل می‌کند:

  • رگ‌های خونی پوست را گشاد و با بهبود جریان خون، التهاب را کاهش می‌دهد
  • پایانه‌های عصبی را به شکلی تحریک می‌کند که احساس درد را تغییر می‌دهند تا آن را تحریف می‌کنند

پماد منتول برای کمر درد

منتول ماده‌ای است که در گیاه نعناع وجود دارد. استفاده موضعی از این ماده باعث کاهش درد می‌شود؛ چون اثر خنک‌کننده دارد و عضلات، اعصاب و مفاصل را تسکین می‌دهد. ضمنا با کمک به بازکردن رگ‌های خونی، جریان خود را افزایش می‌دهد و باعث کاهش درد می‌شود.

بیماری آراکنوئیدیت را بیشتر بشناسید

شما میتوانید از بخش پزشک آنلاین سایت حال با پزشکان و مشاوران آنلاین در هر ساعت از شبانه روز ارتباط برقرار کنید.

پماد منتول برای درد کمر

پماد منتول به دلیل افزایش جریان خون و خاصیت خنک‌کنندگی نعناع در کاهش درد موثر است

عوارض احتمالی پماد ضد درد کمر

داروهای موضعی از جمله پمادهایی که برای کاهش درد کمر استفاده می‌شوند، در برخی افراد باعث واکنش‌های پوستی می‌شوند. سوزش، تحریک و قرمزی پوست را می‌توان به عنوان عوارض احتمالی پماد ضد درد کمر معرفی کرد. بعضی از مصرف‌کنندگان آن‌ها ممکن است دچار آکنه، تغییر رنگ پوست یا ترک و پوسته‌پوسته‌شدن ناحیه شوند. در صورتی که هر یک از این عوارض برای شما دردناک و آزاردهنده است، لازم است مصرف پماد را قطع کنید و با پزشک خود تماس بگیرید.

مصرف پمادهای موضعی به ندرت باعث واکنش‌های آلرژیک جدی می‌شوند. اما اگر بلافاصله پس از مصرف این داروها یا چند ساعت بعد دچار علائمی مثل خارش شدید، بثورات پوستی، سرگیجه، تورم در صورت، زبان یا گلو و اختلال تنفسی شدید، حتما با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید. حساسیت به هر یک از ترکیبات تشکیل‌دهنده این داروها مثل کپسایسین یا منتول و… هم می‌تواند باعث ایجاد درجات مختلفی از واکنش‌های آلرژیک شود. بهتر است برای جلوگیری از عوارض ناخواسته، پیش از هر کار از مشاوره آنلاین با متخصص استخوان و مفاصل حال راهنمایی بگیرید.

 

سوالات پزشکی خود را میتوانید از دکتر آنلاین رایگان حال بپرسید.

عوارض پماد کمر درد

التهاب و بثورات پوستی از رایج‌ترین عوارض مصرف پماد کمر درد است

بهترین پماد برای کمر درد شدید

دردهای شدید کمر که اغلب در اثر ضربه، آسیب یا گرفتگی ایجاد می‌شوند، نیاز به پیگیری پزشکی دارند. اما شما می‌توانید آن‌ها را به صورت موقت با کمک پمادهایی که در ادامه معرفی می‌شود، تسکین دهید:

پماد تایگر بالم (Tiger Balm)

این پماد حاوی کپسایسین است که با مسدودکردن سیگنال‌های درد، احساس درد و ناراحتی را کاهش می‌دهد. این پماد به عنوان بهترین پماد برای کمر درد در میان بسیاری از مردم جهان شناخته شده است.

پماد تراماپلنت کامفری (Traumaplant Comfrey)

این محصول به درمان درد، التهاب و تورم در ناحیه کمر کمک می‌کند. ضمنا برای تسکین دردهای ناشی از رگ به رگ‌شدن، کشیدگی و گرفتگی ناشی از حوادث و صدمات وزرشی و… هم موثر است.

پماد ضد درد تد (Ted’s Pain Cream)

از این پماد که حاوی رسوراترول (یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی) است، برای تسکین دردهای شدید عصبی استفاده می‌شود. شما می‌توانید آن را برای تسکین کمردردهای شدید و ناگهانی خود استفاده کنید و به سرعت درد ناحیه را کاهش دهید.

درباره کمردرد بعد از رابطه جنسی بیشتر بدانید

مشاوره آنلاین پزشکی

بهترین پمادهای خارجی برای درد کمر

این روزها انواع مختلفی از پمادهای ضددرد ایرانی و خارجی در داروخانه‌ها و البته داروخانه آنلاین حال موجود است که افراد براساس شرایط خود، می‌توانند هر یک از آن‌ها را انتخاب کنند. بعضی از شناخته‌شده‌ترین پمادهای خارجی که جزو بهترین پماد برای کمر درد هستند، عبارتند از:

  • پماد بنگای (BENGAY): یک تسکین‌دهنده فاقد چربی است که با گشادگردن رگ‌ها و بهبود خون‌رسانی، درد را کاهش می‌دهد
  • کرم آسپرکرم (Aspercreme): حاوی ترولامین سالیسیلات است که باعث آرامش فوق‌العاده در اثر بی‌حس‌کردن ناحیه دردناک در کمر می‌شود
  • پماد بیوفریز (Biofreeze): این پماد حاوی منتول است و از طریق حساسیت‌زدایی اعصاب و کاهش خون در ناحیه دردناک کمر، درد و ناراحتی عضلانی را تسکین می‌دهد
  • پماد آیسی هات مکس (Icy Hot Max): این یک پماد سرد و گرم است که به همراه لیدوکائین، ارسال سیگنال‌های درد از اعصاب را به طور موقت متوقف می‌کند

درباره گرفتگی عضله گردن این مطلب را بخوانید

درد کمر

برای تسکین موقت کمر دردهای شدید و ناگهانی می‌توان از پمادهای موضعی استفاده کرد

بهترین پماد گیاهی برای کمر درد

در حال حاضر علاوه بر پزشکان طب سنتی، بسیاری از شرکت‌های داروسازی هم به دنبال استفاده از ترکیبات طبیعی و گیاهی در محصولات خود هستند. اگر به دنبال مصرف بهترین پماد برای کمر درد هستید، محصولات گیاهی زیر می‌توانند به شما کمک کنند:

  • کرم یا پماد سالیسین که از ماده شیمیایی موجود در پوست درخت بید سفید به دست می‌آید
  • پماد کامفری که از ریشه یک گیاه گل‌دار استخراج می‌شود
  • پمادهای حاوی عصاره اسطوخودوس که استفاده از آن در هنگام ماساژ کمر به کاهش درد کمک می‌کند
  • پماد حاوی عصاره گیاه پنجه شیطان که در جنوب آفریقا یافت می‌شود
  • پماد حاوی کپسایسین که ماده اصلی آن از فلفل چیلی تند به دست می‌آید

درباره درد سیاتیک و راه درمان آن اینجا بخوانید

پماد گیاهی برای کمر درد

بسیاری از مردم پمادهای حاوی کاپسایسین را بهترین پماد برای کمر درد می‌دانند

خرید بهترین پماد برای کمر درد

کمردرد از شایع‌ترین دردهای انسان امروز است که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. خوشبختانه روش‌های درمانی تخصصی برای انواع کمردرد وجود دارد که فیزیوتراپی کمر در منزل، داروهای خوراکی یا موضعی و نهایتا عمل جراحی از موثرترین آن‌ها هستند. اگر به دنبال بهترین پماد برای کمر درد هستید، می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از موارد اشاره شده در این مقاله را انتخاب کنید. شما می‌توانید برای خرید آنلاین بهترین پماد کمر درد از داروخانه آنلاین حال استفاده کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. در داروخانه آنلاین حال می‌توانید از نسخه کاغذی یا نسخه الکترونیک خود نیز استفاده و از تخفیف بیمه خود نیز استفاده کنید.

 

سوالات متداول درباره کمر درد

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”بهترین پماد برای کمر درد چیست؟” answer-0=”برای تسکین کمردرد می‌توان از پمادهای ضد درد، بی‌حس کننده، شل‌کننده عضلات و… استفاده کرد. لیدوکائین، پیروکسیکام و پمادهای حاوی کاپسایسین جزو بهترین پمادها برای کمر درد هستند.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”برای کمر درد چه پمادی خوبه؟” answer-1=”انواع مختلفی از پمادهای ایرانی و خارجی برای تسکین کمر درد در دسترس هستند. شما می‌توانید با توجه به شدت درد و نوع آن از پماد کمر درد خارجی تایگر بالم، آیسی هات یا انواع ایرانی آن مثل بیزالن استفاده کنید.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

 

منابع

goodpath.com

healthline.com

webmd.com

spine-health.com

verywellfit.com

livestrong.com

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

2 ماه پیش

سلام برای کمرد درد شدید چ پمادی رو پیشنهاد میدین ب خاطر جشم سنگین بلند کردن اینجوری شده
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

2 ماه پیش

سلام و وقت بخیر در درجه اول توصیه میشه که حتما با پزشک متخصص مشورت داشته باشید تا با توجه به علائم و شرایط شما بهتون بهترین درمان رو پیشنهاد بدن. برای پماد هم میتونید از پیشنهادهای زیر استفاده کنید: پماد لیدوکائین کپسایسین پماد تایگر بالم (Tiger Balm) پماد تراماپلنت کامفری (Traumaplant Comfrey)
پاسخ دهید
0

امیرحسین

11 ماه پیش

ممکنه که برای کمر درد استراحت توی رختخواب باعث که بیشتر کمرمون درد بگیره؟
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

3 ماه پیش

سلام و وقت بخیر بله، ممکن است استراحت بیش از حد در رختخواب برای کمردرد مضر باشد. گاهی اوقات، استراحت فراتر از حد می‌تواند به عدم تقویت عضلات پشتی و شکمی منجر شود که این موضوع ممکن است کمردرد را تشدید کند. عدم فعالیت ممکن است باعث ضعیف شدن عضلات حمایتی کمر گردد و به تدریج باعث افزایش درد گردد. در برخی موارد، فعالیت های ملایم مثل پیاده‌روی یا تمرینات تقویتی توصیه می‌شود تا عضلات پشتی و شکمی تقویت شوند و کمر را حمایت کنند. همچنین، استفاده از یک تشویق‌کننده یا یک بالشت پشتی ممکن است به حمایت از منطقه کمر کمک کند. با این حال، هرکسی حالت جسمانی و بیماری‌های خاص خود را دارد و بهتر است با یک پزشک یا متخصص فیزیوتراپی مشاوره کنید تا راهنمایی‌های متناسب با شرایط شما دریافت کنید. این افراد می‌توانند یک برنامه تمرینی یا درمانی مناسب را برای کاهش کمردرد شما تدوین کنند.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات