جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

به پیشنهاد دوستی در محل کار چه پاسخی دهم؟

حال-به پیشنهاد دوستی همکارم چه پاسخی بدم
تاریخ بروزرسانی : ۲۶ مرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

چه برخوری با پیشنهاد دوستی در محل کار داشته باشیم که حرفه ای باقی بمونیم؟ این سوال ممکن است ذهن شما را هم مشغول کرده باشد. 

ممکن است در این موقعیت قرار گرفته باشید و آنقدر معذب شده باشید که حتی محیط کار را ترک کنید. از قدیم گفته‌اند دوستانتان را نزدیک و دشمنانتان را نزدیکتر نگه دارید. اما قطعا این مثل در مورد همکاران صادق نیست. محیط کار تقریبا بخش زیادی از اوقات زندگی‌مان را به خودش اختصاص داده است. طبیعی است که با همکارانمان رابطه‌ای صمیمانه‌تر داشته باشیم. فکر نمی‌کنم کسی بتواند در یک محیط خشک و رسمی برای مدت زمان زیادی به زندگی بپردازد.با این حـال هنوز حرف و حدیث‌هایی برای قبول یا رد پیشنهاد دوستی در محل کار وجود دارد. در این مطلب قصد داریم بخشی از این دیدگاه‌ها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.


تصویر خدمات اقساطی

چه زمانی پیشنهاد ارتباط همکاران را بپذیریم؟

قبول کردن پیشنهاد دوستی در محل کار  یعنی فاصله گرفتن از روابط خشک، رسمی و معمول در محیط کارتان. پس زمانی به یک پیشنهاد دوستی در محل کار پاسخ مثبت دهید که از قصد و نیت همکارتان مطمئن هستید. این قاعده برای روابط صمیمی در محیط کار و همینطور فضای مجازی صادق است. به نظرتان چه فکری پشت پیشنهاد دوستی همکارتان وجود دارد؟ آیا همکارتان هم رده یا هم رتبه شما است یا مافوق و رئیس‌تان؟ میخواهد از طریق یک رابطه دوستانه روی شما تسلط بیشتری داشته باشد یا فرد منفعت طلبی است؟

جواب شما به هر یک از این سوالات میتواند روی پذیرش یا رد درخواستش اثر بگذارد. ممکن است قصد داشته باشید، پیشنهاد دوستی در محل کار از طرف همکارتان را بپذیرید. این پیشنهاد می تواند پیشنهاد حضوری و از طریق تماس تلفنی باشد. می تواند درخواست دوستی در فضای مجاز نظیر فیسبوک، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی باشد. اگر برآورد مناسب را کرده اید و تصمیم گرفته اید که به پیشنهاد دوستی در محل کار بله بگویید، لطفا دور این 5 گروه خط بکشید.

بیشتر بخوانید: اختلاف با خانوده را چطور مدیریت کنیم

  • همکاران تازه

اولین روز کاری شما در محل کار بهترین شانس‌تان برای گذاشتن تاثیری عالی روی همکاران است. می‌توانید با همکارانتان بیشتر آشنا شوید، آنها را به قهوه یا ناهار دعوت کنید و شاید پس از مدتی بتوانید رابطه‌ای دوستانه‌تر در محیط خارج از کار داشته باشید. اما برای برقراری ارتباط دوستی جدی چند ماهی صبر کنید. اضافه کردن همکارانتان به شبکه‌های مجازی در ابتدای کار بیشتر از اینکه برایتان خوشایند باشد، میتواند موجبات آزارتان را فراهم کند. حتما دوست ندارید در شروع همکاری با پیام‌ و نظرهایی آزاردهنده روبرو شوید یا بهانه‌ای به دستشان بدهید که شما را اذیت کنند.

به پیشنهاد دوستی همکارم چه پاسخی بدم

در ابتدای ورود به محیط کاری می‌توانیم تاثیر بسیاری بگذاریم.

بیشتر بخوانید: تست کرونا در منزل

  • همکارانی که در خارج از شرکت با آنها ارتباطی ندارید

برای قبول پیشنهاد دوستی بهتر است همکارانی را مدنظر قرار دهید که با آنها در محیط خارج از کارتان هم ارتباطی ساده و معاشرت دارید. در غیر این صورت ارتباط دوستانه با همکارانی که چندان آنها را نمی‌شناسید، خوشایند نیست.

به پیشنهاد دوستی همکارم چه پاسخی بدم

ارتباط دوستی با مدیر در محیط کار پیشنهاد نمی‌شود.

  • رئیس و مدیرتان

قبول دارم که دریافت پیشنهاد دوستی از مدیر یا رئیستان ممکن است کمی شما را تحت فشار بگذارد و به نوعی معذبتان کند. اما سعی کنید در برابر پذیرش آن مقاومت نمایید. شما میتوانید به صورت کاملا حرفه‌ای روابط کاریتان را حفظ کنید و البته احترام آنها را نیز داشته باشید. ولی قرار دادنشان در دایره دوستان چندان کار عاقلانه‌ای نیست. همچنین بهتر است از مدیر یا رئیستان درخواست دوستی نکنید. حتی اگر خودتان در محیط کار همکاری تازه وارد یا کارآموز دارید؛ روابطتان را مبتنی بر حفظ حریم شخصی واحترام پایه‌ریزی کنید. هر کجای روزهای کاری تان با این جنس سردرگمی ها رو به رو شدید و حس کردید تنهایی نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در کنار شما هستیم.

کافیست حال را در موبایل خود نصب کنید و اولین مشاوره شغلی خود را بگیرید.

اگر هم نیاز دارید، درباره اصول اخلاق حرفه ای در محیط کار مطالعه ای داشته باشید، مجله روانشناسی حال، دوست شماست.

سوالات متداول 

پیشنهاد دوستی کدام یک از همکاران را در محیط کاری قبول کنیم؟

برای پذیرش این پیشنهاد باید همکارانی که در فضای خارج از محیط کاری که رابطه نزدیک و صمیمی دارید و هم‌چنین از نظر شخصیتی به هم نزدیک هستید را انتخاب کنید.

آیا دوستی با مدیر در محیط کاری درست است؟

در صورت پیشنهاد دوستی از سوی مدیر خود سعی کنید این پیشنهاد را نپذیرید و روابط خود را در عین احترام و با حفظ مسئولیت کاری خود ادامه دهید

منبع

https://www.cnbc.com

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات