جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۵ ورزش مناسب برای درمان زود انزالی

ورزش های مناسب درمان زود انزالی
تاریخ بروزرسانی : ۰۹ مهر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

ورزش برای درمان زود انزالی یک راهکار مفید و موثر برای کنترل این اختلال در مردان است. محققان می‌گویند که تقریبا ۵۰ درصد افرادی که دچار انزال زودرس می‌شوند، قادرند این مشکل را به کمک تکنیک‌های ورزشی خاص کاهش دهند.

زود انزالی از جمله مسائلی است که می‌تواند زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار دهد و تاثیرات جسمی و روانی به دنبال داشته باشد. اگر از جمله افراد مبتلا به آن هستید، باید بدانید که این یک اختلال شایع با دلایل مختلف اما درمان‌پذیر است.

مشورت با پزشک و استفاده از راهکارهای روانی و ذهنی، دارویی و فیزیکی تا حد زیادی به درمان آن کمک می‌کند. اما به دلیل این که بسیاری از مردان تمایلی به حرف زدن درباره این مشکل ندارند یا از بیان آن خجالت می‌کشند، ممکن است تا سال‌ها درمان‌نشده باقی بماند.

خوشبختانه در حال حاضر شما می‌توانید با کمک مشاوره آنلاین با پزشکان و بدون نیاز به مراجعه حضوری و گفت‌وگوی رو در رو، مشکل زودانزالی خود را مطرح کنید و از بهترین پزشکان راهنمایی بگیرید. این کار را می‌توانید از بخش مشاوره آنلاین پزشکی در «حال» انجام دهید.

انزال زودرس


تصویر خدمات اقساطی

علل روانی زود انزالی

انزال زودرس در دسته اختلالات جنسی قرار می‌گیرد و به این معنی است که مرد، در فاصله کوتاهی پس از شروع مقاربت و حتی پیش از آن ارضا می‌شود. اگرچه چندین عامل مختلف در ایجاد این اختلال نقش دارند، اما تاثیر عوامل روانی در بروز آن بسیار پررنگ است. از مهم‌ترین علل روانی زود انزالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افسردگی
  • کمبود اعتماد به نفس
  • وجود مشکلات عاطفی در رابطه
  • فشار و تنش
  • اضطراب عملکرد

اضطراب جدی‌ترین نقش را در زودانزالی دارد. این اضطراب ممکن است به دلایل مختلف از جمله برقراری رابطه جنسی مجدد پس از یک دوره طولانی پرهیز، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و هیجان یا تحریک بیش از حد باشد. از طریق مشاوره جنسی آنلاین می‌توانید به صورت کاملا محرمانه و ناشناس با بهترین متخصص گفتگو کرده و مراحل درمان را در منزل طی کنید.

شما میتوانید از بخش سوال رایگان از پزشک سایت حال با پزشکان و روانشناسان آنلاین به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

علل جسمانی زود انزالی

عوامل فیزیکی، شیمیایی و عاطفی یا روانی در بروز انزال زودرس نقش دارند. در مردان ممکن است یکی از این عوامل یا مجموعه‌ای از آن‌ها منجر به زود انزالی شود. علل جسمانی زود انزالی همه عواملی هستند که در بدن و مغز شما روی می‌دهند تا نتوانید یک رابطه جنسی با کیفیت را تجربه کنید. برخی از مهم‌ترین این عوامل عبارتند از:

  • وجود یک مشکل زمینه‌ای در مورد اختلال نعوظ
  • آلت تناسلی بسیار حساس به تحریک
  • اختلالات غده تیروئید
  • بیماری دیابت
  • وجود یک مشکل هورمونی در سطح اکسی توسین که در عملکرد جنسی مردان نقش دارد. البته تغییر در میزان سایر هورمون‌ها از جمله پرولاکتین که با آزمایش پرولاکتین تشخیص داده می‌شود، هورمون لوتئینیزه کننده (LH) و هورمون محرک تیروئید (TSH) هم می‌تواند عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار دهد
  • سطوح پایین سروتونین یا دوپامین (مواد شیمیایی موجود در مغز که در میل و هیجان جنسی نقش دارند)
  • سندرم درد مزمن لگن (این بیماری با درد و گرفتگی مزمن در ناحیه لگن همراه است و می‌تواند باعث علائمی در دستگاه ادراری یا اختلال جنسی شود)

سیگار کشیدن

تاثیر سیگار و قلیان در زود انزالی

تقریبا همه افراد می‌دانند که دخانیات چقدر برای سلامتی مضر است. کشیدن سیگار و قلیان می‌تواند شانس ابتلا به برخی از بیماری‌ها از جمله انواع سرطان را افزایش دهد و باعث افت کیفیت زندگی شود. اما آیا می‌دانید که این کار حتی می‌تواند بر کیفیت رابطه جنسی شما هم تاثیر بگذارد؟

تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که دخانیات از جمله سیگار و قلیان می‌توانند اثرات منفی بر سلامت جنسی شما داشته باشند و به شکل‌های مختلف از جمله بی میلی جنسی، زود انزالی و… کیفیت آن را کاهش دهند. در نظر داشته باشید که ورزش برای درمان زود انزالی موثر است اما حتما سیگار را ترک کنید، زیرا باهم اثرات مخربی دارند. به طور کلی می‌توان گفت که زود انزالی ناشی از مصرف دخانیات به عوامل زیر مرتبط است:

افزایش استرس

حتما شنیده‌اید که برخی افراد برای کاهش استرس به کشیدن سیگار روی می‌آورند. اما تحقیقات نشان داده که این کار در واقع باعث بالا رفتن اضطراب و تنش می‌شود. افزایش اضطراب می‌تواند بر عملکرد جنسی تاثیر جدی داشته و منجر به کاهش میل جنسی شود. از سوی دیگر، استرس بر سطح هورمون تستوسترون (هورمون جنسی مردانه) هم اثر منفی دارد و از طریق آن ممکن است باعث انزال زودرس و اختلال نعوظ شود.

گردش خون نامناسب

نیکوتین موجود در سیگار باعث انقباض رگ‌های خونی می‌شود و جریان خون را در نواحی مختلف بدن کاهش می‌دهد. گردش خون نامناسب یکی از عوامل موثر در اختلال عملکرد جنسی و زودانزالی در مردان است.

کاهش استقامت بدن

کشیدن سیگار و قلیان بر ظرفیت ریه‌های افراد تاثیر می‌گذارد و تنفس را در طول فعالیت‌های بدنی از جمله ورزش و رابطه جنسی سخت می‌کند. از سوی دیگر، مصرف دخانیات می‌تواند ظرفیت خون را برای حمل اکسیژن در سراسر بدن کم کند. این موضوع باعث کاهش سطح انرژی شما خواهد شد. در نتیجه در طول رابطه جنسی انرژی کافی ندارید و ممکن است انزال به سرعت روی دهد.

افزایش اختلال نعوظ

از آن‌جا که سیگار و قلیان بر جریان و گردش خون تاثیر منفی می‌گذارد، می‌تواند خطر اختلال نعوظ را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. اختلال نعوظ از جمله ناتوانی در شروع رابطه یا حفظ نعوظ در طول آن از عواملی است که در زود انزالی نقش دارد و کیفیت رابطه را به شدت کم می‌کند.

کاهش اعتماد به نفس

استعمال دخانیات به ویژه سیگار و قلیان بر ظاهر و پوست شما تاثیر بدی خواهد داشت. بوی بد دهان و بدن، تیرگی دندان‌ها و… از عوامل کاهش دهنده اعتماد به نفس در طول رابطه جنسی است که می‌تواند منجر به زود انزالی شود.

نقش ورزش در درمان زود انزالی

انزال زودرس شایع‌ترین اختلال جنسی در مردان است. این اختلال با وجود گستردگی زیاد در جوامع مختلف، داروهای کمی دارد. بنابراین پزشکان به فکر پیدا کردن راهکارهای جایگزین دارو برای رفع آن هستند. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که فعالیت‌های بدنی خاص ممکن است به اندازه درمان‌های دارویی برای درمان زود انزالی در مردان موثر باشد.

نتیجه یک مطالعه که در ژورنال Trends in Urology and Men’s Health منتشر شده بیان می‌کند که فعالیت بدنی و ورزش نه تنها باعث کمک به درمان زود انزالی می‌شود، بلکه از عوارض جانبی ناشی از سایر درمان‌ها مثل مصرف دارو و… جلوگیری می‌کند.

به نظر می‌رسد که ورزش می‌تواند به اندازه داروها در درمان زود انزالی مفید باشد و فرد را از وابستگی به مصرف دارو پیش از رابطه رها کند. یک مطالعه نشان داده که دویدن به مدت سی دقیقه و پنج بار در هفته به اندازه داپوکستین (داروی تجویزی برای درمان زود انزالی) موثر است. انجام سه بار تمرین کگل هم در روز برای مدت سه ماه، می‌تواند میانگین زمان انزال را از یک دقیقه به سه دقیقه افزایش دهد.

با این حال، تمرکز بر فعالیت بدنی و پیدا کردن ورزش‌ های مناسب برای درمان زود انزالی به تحقیقات بیش‌تری نیاز دارد. در همین راستا، امروزه پزشکان در کنار تجویز دارو و اصلاح سبک زندگی، از تمرینات خاصی به عنوان راهکارهای کمکی برای درمان این اختلال در مردان استفاده می‌کنند.

ورزش برای درمان زود انزالی

ورزش های مناسب برای درمان زود انزالی

طبق گفته وب سایت webmd.com برای مردانی که نگران گیفیت رابطه جنسی خود هستند و می‌خواهند زودانزالی خود را به کمک روش‌های بدون عوارض کنترل کنند، ورزش بهترین راه است. انجام تمرینات ورزشی خاص نه تنها به بهبود کیفیت رابطه جنسی منجر می‌شود، بلکه نقش مهمی در سلامت عمومی بدن و افزایش استقامت آن خواهد داشت.

در نتیجه فرد با اعتماد به نفس بیش‌تری به سراغ شروع رابطه می رود و این موضوع از نظر روانی هم به ارتقاء کیفیت آن منجر می‌شود. متخصصان تمرینات مختلفی را برای کنترل زودانزالی معرفی کرده‌اند که ما در این بخش به معرفی ۵ مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

ورزش های هوازی

پیاده روی سریع و دویدن آهسته بهترین تمرینات هوازی هستند که از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای درمان انزال زودرس به شمار می‌روند. این تمرینات با افزایش جریان خود در بدن، بهبود ترشح هورمون‌ها و تقویت استقامت، می‌توانند به شما کمک کنند تا یک رابطه جنسی عالی را تجربه کنید.

البته انجام این فعالیت‌های ورزشی به جز سلامت جسمی، نقش مهمی در سلامت روان افراد هم دارد و با کاهش استرس، افسردگی و افزایش سروتونین و دوپامین می‌تواند در رفع زودانزالی موثر باشد. شنا، دوچرخه سواری، قایقرانی، پله نوردی و… از جمله تمرینات هوازی دیگری هستند که در میان ورزش های مناسب برای درمان زود انزالی جای می‌گیرند.

درمان خانگی زود انزالی را در اینجا بخوانید.

ورزش برای درمان زود انزالی

درمان زود انزالی با یوگا

یوگا یک ورزش برای درمان زود انزالی است. تمرین یوگا موثرترین و راحت‌ترین راه برای افزایش عملکرد جنسی و از بین بردن هر نوع مشکل جنسی از جمله زودانزالی در زندگی شما است. یوگا می‌تواند استقامت جنسی شما را افزایش دهد، قدرت عضلات کف لگن را بهبود بخشد و منجر به بالا رفتن سطح انرژی در بدن شود.

علاوه بر این، شما با این تمرینات می‌توانید با صرف زمان و تلاش، عملکردهای بدن خود از جمله انزال را کنترل کنید. برای آشنایی بیش‌تر شما با این تمرین، بهترین آسانا برای درمان زود انزالی را معرفی می‌کنیم:

  • دانور اسانا یا حالت کمان: در این حرکت باید روی شکم دراز بکشید و کف دست‌ها را در راستای بالاتنه و رو به بالا قرار دهید. سپس زانوها را خم کرده و تلاش کنید تا با دست‌ها، پاهایتان را از بالا لمس کنید
  • سرونگ اسانا: این تمرین به تقویت بیضه‌ها و غدد فوق کلیوی کمک می‌کند. برای انجام آن باید به پشت دراز بکشید و پاها را بدون خم کردن زانوها بالا بیاورید. سپس با فشار کف دست‌ها، بدن را تا جای ممکن بالا آورده و سعی کنید برای چند ثانیه در همین حالت به صورت صاف باقی بمانید
  • اوتانا پاداسانا: مردان به کمک این تمرین می‌توانند انزال منی خود را کنترل کنند. برای انجام آن روی زمین دراز بکشید و در حالی که سر را صاف داشته‌اید، پاها را با زاویه ۳۰ درجه بالا آورید. پس از چند ثانیه پاها را بر زمین قرار دهید و این بار آن‌ها را با زاویه ۴۵ تا ۶۰ درجه بالا آورید. این حرکت را چند بار تکرار کنید

ورزش مناسب برای درمان زود انزالی

 

درمان زود انزالی با ورزش کگل

به جرات می‌توان گفت که بهترین ورزش برای درمان زود انزالی، حرکات کگل است. کگل به تقویت عضلات کف لگن که در نزدیکی آلت تناسلی قرار دارند کمک می‌کند. در نتیجه باعث قوی‌تر شدن ماهیچه‌های اطراف آن‌ها می‌شود.

برای انجام این تمرین به بهترین شکل، باید در ابتدا ماهیچه‌های کف لگن خود را شناسایی کنید. این یک راهکار ساده دارد: در حین ادرار کردن و اواسط آن، جریان ادرار را متوقف کنید. ماهیچه‌هایی که در این زمان دچار انقباض می‌شوند، همان عضلات کف لگن هستند.

پس از شناسایی آن‌ها، قادر هستید حرکات کگل را در وضعیت مناسب و به شکل‌های ایستاده، نشسته یا درازکش انجام دهید. در طول این تمرین، شما می‌توانید در هر نوبت عضلات کف لگن را برای ۵ ثانیه منقبض کنید و پس از رها کردن آن‌ها، مجددا برای ۵ تا ۱۰ بار دیگر تکرار کنید.

کگل برای درمان زود انزالی

اسکات جلو

یکی دیگر از تمرینات ورزشی برای درمان زود انزالی تقویت ناحیه زیر شکم یک راهکار مناسب برای درمان زود انزالی است. حرکت اسکوات جلو از بهترین حرکات ورزشی برای تقویت بخش زیر شکم و نواحی اطراف آلت تناسلی است. علاوه بر این، تمرینات اسکات باعث بهبود جریان خود آلت تناسلی و افزایش سطح تستوسترون در بدن مردان هم می‌شوند.

برای انجام تمرین اسکات جلو باید روی زمین بایستید، پاها را باز کنید و با دست‌های خود، یک زاویه ۹۰ درجه با قفسه سینه‌تان ایجاد کنید. باسن را به سمت بیرون بدهید و با زانوهای خم شده، بدن را آنقدر پایین بیاورید تا یک زاویه ۹۰ درجه بین قسمت بالایی و پایینی بدن ایجاد شود.

درمان زود انزالی با ورزش تصویری

تاب کتل بل

تمرین با کتل بل یک ورزش مناسب برای درمان زود انزالی و یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها برای افزایش قدرت ناحیه لگن است. این تمرین با سفت و محکم کردن ماهیچه‌ها می‌تواند در تقویت نعوظ هم موثر باشد. انجام تمرینات کتل بل روزانه منجر به بهبود جریان خون در ناحیه تناسلی، عملکرد قلبی عروقی و افزایش استقامت می‌شود و این موضوع به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در رفع زودانزالی موثر است.

ورزش درمان انزال زودرس

برای انجام این تمرین باید پاها را به اندازه عرض شانه باز و زانوها را خم کنید. کتل بل را در دست بگیرید و در حالی که پشتتان صاف است، آن را بین پاها ببرید. سپس کتل بل را تا ارتفاع شانه بالا آورده و مجددا همین حرکت را تکرار کنید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات