جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

درمان زودانزالی مردان / ۵ راهکار طلایی برای درمان زود انزالی

درمان زودانزالی
تاریخ بروزرسانی : ۰۷ مرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

درمان زودانزالی مردان زمانی بسیار مهم شد که انزال زودرس تبدیل به یک بیماری شایع و در نهایت باعث استرس و نارضایتی در روابط عاطفی شد. بسیاری از مردان در سکوت رنج می برند و نمی دانند برای کمک به کجا مراجعه کنند.

خوشبختانه، درمان‌های مؤثری وجود دارد که می‌تواند به افراد کمک کند بر انزال زودرس غلبه کنند و اعتماد به نفس خود را به باز یابند. با این حال، علیرغم در دسترس بودن گزینه های درمانی، بسیاری از مردان هنوز با ننگ ناشی از انزال زودرس دست و پنجه نرم می کنند. مهم است که بدانیم انزال زودرس یک وضعیت پزشکی است، نه یک شکست شخصی، و کمک خواستن نشانه قدرت است. از آنجا که انزال زودرس یک اختلال شایع و قابل درمان است و کمک گرفتن می‌تواند تفاوت قابل توجهی در کیفیت زندگی شما ایجاد کند. بنابراین نباید از آن خجالت بکشید. درک علت زودانزالی برای درمان موثر آن مهم است و مشاوره جنسی که شامل گفتگو با یک متخصص برای درمان مشکلات جنسی اسس می‌تواند بسیار مفید باشد


تصویر خدمات اقساطی

زودانزالی چیست

انزال زودرس یک مشکل رایج جنسی است که بسیاری از مردان را در مقطعی از زندگی خود تحت تاثیر قرار می دهد. مشخصه آن این است که مردی در طول رابطه جنسی خیلی سریع به انزال می‌رسد، قبل از اینکه او یا شریک زندگی اش فرصتی برای لذت بردن کامل از این تجربه داشته باشند. انزال زودرس را می توان به عنوان مادام العمر (اولیه) یا اکتسابی (ثانویه) طبقه بندی کرد، بسته به اینکه آیا از زمان شروع فعالیت جنسی وجود داشته است یا اینکه بعداً در زندگی ایجاد شده است.

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند باعث انزال زودرس شود، از جمله عوامل روانی و فیزیکی. عوامل روانشناختی ممکن است شامل اضطراب جنسی، استرس، مشکلات رابطه یا سابقه سوء استفاده جنسی باشد. عوامل فیزیکی نیز ممکن است شامل عدم تعادل انتقال دهنده های عصبی در مغز، عدم تعادل هورمونی، یا التهاب یا عفونت غده پروستات باشد که درمان زودانزالی مردان در تمامی موارد نیاز می‌باشد.

درمان زودانزالی

علت زودانزالی در مردان

قبل از درمان زودانزالی مردان  بهتر است علت آن را بدانید. انزال زودرس (PE) وضعیتی است که در آن مردان در طول رابطه جنسی زودتر از زمان مطلوب به انزال می‌رسند که می‌تواند تأثیرات منفی بر صمیمیت و رضایت جنسی هر دو طرف بگذارد. علل مختلفی برای زودانزالی وجود دارد که در ادامه به برخی از رایج ترین آنها اشاره می کنیم:

  • عوامل روانشناختی: استرس، اضطراب، افسردگی و سایر عوامل روانی می توانند باعث زود انزالی شوند. افکار منفی، اضطراب عملکرد یا ترس از رضایت نکردن شریک زندگی خود می تواند منجر به انزال زودرس شود.
  • عوامل بیولوژیکی: برخی شرایط فیزیکی مانند عدم تعادل هورمونی، التهاب یا عفونت غده پروستات، یا سطوح غیر طبیعی انتقال دهنده های عصبی در مغز می توانند بر کنترل انزال تأثیر بگذارند و باعث زودانزالی شوند.
  •  سن: با افزایش سن، عملکرد جنسی مردان ممکن است کاهش یابد، از جمله توانایی آنها در به تاخیر انداختن انزال، در نتیجه تغییرات در مغز و بدن. این یک بخش طبیعی از پیری است.
  • مشکلات رابطه: ارتباط ضعیف، عدم صمیمیت و تعارضات حل نشده در یک رابطه می تواند منجر به مشکلات جنسی، از جمله انزال زودرس شود.
  • داروها: برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، داروهای فشار خون و داروهای تفریحی می توانند باعث انزال زودرس شوند.
  • عادات خودارضایی: تحریک بیش از حد و انزال سریع در طول خودارضایی می تواند منجر به PE در طول مقاربت شود که نیاز به درمان خودارضایی در این زمان احساس خواهد شد

انواع رودانزالی

زود انزالی با ناتوانی در کنترل انزال منجر به ارگاسم و انزال در عرض یک دقیقه پس از فعالیت جنسی می شود. اما انزال زودرس انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی ها و علل منحصر به فرد خود را دارند.

انزال زودرس مادام العمر

این نوع انزال زودرس از اولین برخورد جنسی وجود دارد و در طول زندگی مرد ادامه می یابد و اغلب به دلیل عوامل روانی مانند اضطراب یا افسردگی یا به دلایل فیزیکی مانند عدم تعادل هورمونی یا مسائل عصبی ایجاد می شود که نیاز به درمان زودانزالی در این مورد بیشتر حس می‌شود

زودانزالی اکتسابی

این نوع انزال زودرس پس از یک دوره عملکرد جنسی طبیعی رخ می دهد. معمولاً در اثر عوامل فیزیکی مانند مشکلات پروستات، فشار خون بالا یا دیابت ایجاد می شود. عوامل روانشناختی مانند استرس، مشکلات رابطه، یا اضطراب نیز می توانند در انزال زودرس اکتسابی نقش داشته باشند.

زود انزالی موقعیتی

این نوع انزال زودرس فقط در شرایط خاص یا با شرکای خاص اتفاق می افتد. ممکن است به دلیل عوامل روانشناختی مانند اضطراب یا استرس مربوط به یک موقعیت یا شریک خاص باشد.

انزال زودرس متغیر طبیعی

این نوع انزال زودرس گهگاه اتفاق می افتد و طبیعی تلقی می شود و به نوعی نیاز به درمان زودانزالی مردان نیست. مگر اینکه به یک موضوع دائمی تبدیل شود. در نتیجه، انزال زودرس می تواند ناشی از عوامل مختلف جسمی و روانی باشد. شناسایی نوع آن برای درمان زود انزالی می تواند اولین گام برای رسیدن به یک لذت جنسی طولانی‌مدت باشد.

انزال زودرس

5 راه درمان زودانزالی مردان

خوشبختانه راه های مختلفی برای درمان زودانزالی مردان وجود دارد که عبارتند از:

رفتار درمانی

هدف از رفتار درمانی کمک به افراد در یادگیری رفتارها و تکنیک های جدید است که آنها را قادر می سازد فعالیت جنسی خود را طولانی تر کرده و انزال را به تاخیر بیندازند. این درمان شامل یک سری تمرینات با هدف افزایش کنترل فرد بر پاسخ ارگاسمیک است.

یکی از تکنیک های مورد استفاده در رفتار درمانی، تکنیک فشار نامیده می شود. فرد یا همسرش درست قبل از انزال به قاعده آلت تناسلی فشار وارد می کند که به کاهش شدت ارگاسم و تاخیر در انزال کمک می کند. این تکنیک را می توان چندین بار در طول فعالیت جنسی تکرار کرد تا به بدن کمک کند کنترل بیشتری بر زمان انزال به دست آورد.

یکی دیگر از تکنیک های مورد استفاده در رفتار درمانی، تکنیک توقف-شروع است که شامل متوقف کردن فعالیت جنسی زمانی است که فرد احساس می کند در شرف انزال است و پس از رفع میل به انزال دوباره شروع می شود. این تکنیک به افزایش آگاهی و کنترل بر زمان انزال کمک می کند.

رفتار درمانی همچنین می تواند شامل تمرین هایی با هدف کاهش اضطراب و افزایش آرامش در طول فعالیت جنسی باشد. به عنوان مثال، ممکن است افراد تشویق شوند که در طول فعالیت جنسی، تنفس عمیق یا تکنیک‌های آرام‌سازی عضلانی را تمرین کنند تا استرس و اضطرابی را که می‌تواند به انزال زودرس کمک کند، کاهش دهد.

داروی درمان زود انزالی

برخی داروها، مانند مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، به تاخیر در انزال کمک می کنند در ادامه این داروها را معرفی کرده‌ایم.

بی حس کننده های موضعی

کرم ها یا اسپری هایی که حاوی یک عامل بی حس کننده مانند لیدوکائین یا پریلوکائین هستند را می توان روی آلت تناسلی برای کاهش حساسیت آن و تاخیر در انزال استفاده کرد.

مشاور جنسی برای درمان زودانزالی مردان

صحبت با یک مشاور جنسی آنلاین یا درمانگر می تواند به شما کمک بسیاری کند تا مشکلات روانی یا عاطفی اساسی را که ممکن است در انزال زودرس نقش داشته باشد، برطرف کنید.

تمرینات کگل برای درمان زودانزالی

تمرینات کگل نوعی تمرین عضلات کف لگن است که می تواند برای درمان زود انزالی استفاده شود. این تمرینات شامل انقباض و شل کردن عضلات کنترل کننده جریان ادرار است که در عملکرد جنسی نیز نقش دارند. هدف از تمرینات کگل برای انزال زودرس، تقویت عضلات کف لگن است که می تواند به بهبود کنترل بر زمان انزال کمک کند. تمرینات کگل علاوه بر کمک به انزال زودرس، می تواند عملکرد کلی جنسی و کنترل ادرار را نیز بهبود بخشد.

برای انجام تمرینات کگل، ابتدا با متوقف کردن جریان ادرار در وسط جریان یا با سفت کردن ماهیچه هایی که از عبور گاز جلوگیری می کنند، موقعیت عضلات را پیدا کنید. هنگامی که عضلات صحیح را شناسایی کردید، آنها را برای چند ثانیه منقبض کنید و سپس آنها را برای مدت مشابه شل کنید. این روند را چندین بار تکرار کنید و در مجموع 10 انقباض در هر جلسه انجام دهید. سعی کنید حداقل سه ست در روز این کار را انجام دهید. با قوی تر شدن عضلات کف لگن می توانید به تدریج مدت و شدت تمرینات را افزایش دهید.

درواقع انزال زودرس یک بیماری قابل درمان است و اگر با این مشکل مواجه هستید، با یک مشاور صحبت کنید تا درباره گزینه های درمان زودانزالی را به شما پیشنهاد کند

درباره خودارضایی همسر بیشتر بدانید

تمرینات کگل برای درمان زودانزالی

داروهای درمان زودانزالی مردان

طبق اعلام وب سایت mayoclinic.org در حالی که چندین علت احتمالی برای انزال زودرس وجود دارد، از جمله عوامل روانی مانند اضطراب، استرس، یا افسردگی، و همچنین عوامل فیزیکی مانند عدم تعادل هورمونی، عفونت‌ها یا آسیب‌ها، چندین درمان موثر نیز برای این کار وجود دارد.

یکی از موثرترین راه‌ها برای درمان زودانزالی از طریق تکنیک‌های رفتاری مانند روش شروع-توقف یا تکنیک فشار است. روش شروع-توقف شامل توقف تحریک جنسی در نقطه ای است که انزال قریب الوقوع است و باید منتظر بمانید تا قبل از شروع مجدد میل به انزال فروکش کند. تکنیک فشار شامل اعمال فشار به قاعده آلت تناسلی برای چند ثانیه در زمان نزدیک شدن انزال است که می تواند به تاخیر در انزال کمک کند.

گزینه دیگر برای درمان زود انزالی مردان، داروها، به ویژه مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) مانند داپوکستین یا پاروکستین است که می تواند با افزایش سطح سروتونین در مغز به تاخیر انزال کمک کند. این داروها به طور کلی به خوبی جذب شده و در مطالعات بالینی موثر نشان داده شده است.

مشاوره جنسی نیز ممکن است برای برخی از مردان مبتلا به زود انزالی مفید باشد، به ویژه اگر عوامل روانشناختی در ایجاد مشکل نقش داشته باشند. درمان شناختی-رفتاری (CBT) به ویژه مؤثر است، زیرا به مردان کمک می کند تا الگوهای فکری و رفتارهای منفی مرتبط با رابطه جنسی را شناسایی و تغییر دهند. برای این کار در بخش مشاو روانشناسی آنلاین می‌توانید مشاوره جنسی را انتخاب کرده و با بهترین متخصص گفتگو کنید.

علاوه بر این درمان ها، ترکیب تغییرات سبک زندگی مانند ورزش برای درمان زود انزالی، خواب کافی، کاهش استرس، و اجتناب از الکل و مواد مخدر نیز می‌تواند به بهبود عملکرد کلی جنسی کمک کند و ممکن است به ویژه برای مردان مبتلا به زود انزالی مفید باشد.

قرص درمان زودانزالی

انزال زودرس یک مشکل جنسی رایج در بین مردان است که می تواند باعث ناراحتی و اضطراب قابل توجهی در بین آنها شود. گزینه های درمانی مختلفی برای انزال زودرس وجود دارد، از جمله رفتار درمانی، کرم های موضعی و دارو. یکی از گزینه های دارویی، قرص درمان زود انزالی است که می تواند راه حل موثری برای برخی از مردان باشد.

داروی درمان زودانزالی

قرص های درمان زودانزالی با به تاخیر انداختن زمان انزال مرد در حین مقاربت عمل می کنند. این قرص ها معمولا حاوی یک ماده فعال هستند که متعلق به دسته ای از داروها به نام مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) است. SSRI ها در درجه اول به عنوان داروهای ضد افسردگی استفاده می شوند، اما آنها همچنین دارای اثرات تاخیر در انزال هستند. یکی از رایج ترین قرص های درمان زود انزالی که تجویز می شود داپوکستین است که با نام تجاری Priligy به بازار عرضه می‌شود. داپوکستین یک SSRI است که به طور خاص برای درمان انزال زودرس طراحی شده است. حدود 1 تا 3 ساعت قبل از انجام فعالیت جنسی به صورت خوراکی مصرف می شود و تا 12 ساعت می تواند موثر باشد.

داروهای مختلفی وجود دارد که معمولا برای درمان زود انزالی استفاده می شوند:

1. داپوکستین (Priligy)
2. فورتاسین
3. کرم EMLA
4. کلومیپرامین (Anafranil)
5. سرترالین (Zoloft)
6. پاروکستین (پاکسیل)
7. فلوکستین (پروزاک)

توجه به این نکته ضروری است که برخی از این داروها به طور خاص برای درمان انزال زودرس طراحی نشده اند، اما در موارد خاصی موثر هستند. برای تعیین اینکه کدام گزینه درمانی برای شما مناسب است، حتما با پزشک مشورت کنید.

سایر داروهایی که ممکن است برای درمان رودانزالی استفاده شوند عبارتند از ترامادول و سیلدنافیل. ترامادول مسکنی است که می‌تواند انزال را نیز به تاخیر بیندازد، در حالی که سیلدنافیل بیشتر به نام ویاگرا شناخته می‌شود و برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شود اما می‌تواند اثر تاخیری بر انزال نیز داشته باشد. به طور کلی، قرص های درمان زود انزالی می تواند راه حل موثری برای برخی از مردانی باشد که با انزال زودرس مواجه هستند و در حالی که قرص های درمان زود انزالی می‌توانند برای برخی از مردان موثر باشند، اما برای همه مناسب نیستند. یعنی ممکن است با سایر داروها تداخل داشته باشند یا شرایط پزشکی خاصی را تشدید کنند، بنابراین مشورت با پزشک قبل از مصرف هر دارویی ضروری است.

راه های خانگی درمان زودانزالی مردان

در حالی که درمان‌های پزشکی برای درمان زودانزالی مردان در دسترس هستند، برخی ار زاه ها برای درمان خانگی زود انزالی نیز وجود دارد که می‌توانند مفید باشند.

تمرینات کف لگن

تمرینات کف لگن که به نام Kegels نیز شناخته می شود، می تواند به تقویت عضلات مسئول کنترل انزال کمک کند. برای اجرای کگل، ماهیچه هایی را که برای توقف ادرار در میانه جریان استفاده می کنید به مدت 10 ثانیه منقبض کنید، سپس رها کنید. این تمرین را چند بار در روز تکرار کنید.

خودارضایی قبل از رابطه جنسی

خودارضایی یک یا دو ساعت قبل از رابطه جنسی می تواند به تاخیر در انزال در حین مقاربت کمک کند زیرا بدن شما زمان می برد تا بعد از ارگاسم، انزال دیگری ایجاد کند.

درمان زودانزالی مردان با کاندوم های تاخیری

استفاده از کاندوم زنانه یا مردانه ضخیم تر می تواند حساسیت را کاهش داده و انزال را به تاخیر بیندازد.

کاندوم های تاخیری

تکنیک start-stop را امتحان کنید

در طول رابطه جنسی، زمانی که احساس کردید در شرف انزال هستید، تحریک را متوقف کرده و استراحت کنید. وقتی احساس کردید کنترل بیشتری دارید، فعالیت جنسی را از سر بگیرید.

تکنیک فشار دادن

هنگامی که احساس می کنید نزدیک به انزال هستید، سر آلت تناسلی خود را به آرامی برای چند ثانیه فشار دهید. این می تواند به تاخیر در انزال کمک کند. البته انزال زودرس می تواند ناشی از عوامل روانی مانند اضطراب و استرس نیز باشد و گفتگو با مشاور بهترین راه برای درمان زودانزالی است.

آمپول درمان زودانزالی

به هیچ عنوان از آمپول های تزریقی برای درمان زود انزالی استفاده نکنید زیرا این آمپول ها برای این کار نیستند و علاوه بر اینکه هیچ فایده ای ندارند، ممکن است باعث از دست رفتن قوای جنسی و یا بچه دار نشدن شود.

درمان زودانزالی در طب سنتی

انزال زودرس قرن هاست که یکی از اختلالات جنسی رایج در مردان بوده است. سیستم های طب سنتی روش های درمانی مختلفی را برای این بیماری توصیه کرده اند. در طب سنتی ایران اعتقاد بر این است که این بیماری به دلیل عدم تعادل مزاج ها (میزاج) در بدن، به ویژه طنز گرم و سرد ایجاد می شود. در طب سنتی ایران برای درمان زود انزالی چند راه حل ذکر شده است.

  • مصرف برخی از غذاها: اعتقاد بر این است که غذاهایی مانند پسته، بادام، زعفران، عسل و خرما برای درمان زود انزالی مفید هستند زیرا این خوراکی ها یک اثر خنک کنندگی بر روی بدن دارند و می توانند به تعادل مزاج گرم و سرد کمک کنند.
  • داروهای گیاهی: گیاهان مختلفی مانند مارچوبه، رزماری و زعفران به طور سنتی برای درمان زود انزالی استفاده می شده است. اعتقاد بر این است که این گیاهان در تقویت سیستم تولید مثل و بهبود عملکرد جنسی نیز مفید هستند.
  • ورزش بدنی: برخی از تمرینات بدنی مانند تمرینات کف لگن یا کگل در درمان انزال زودرس مفید هستند. این تمرینات می تواند عضلات لگن را تقویت کرده و به کنترل انزال کمک کند.
  • اصلاح سبک زندگی: برخی از اصلاحات سبک زندگی مانند اجتناب از مصرف زیاد الکل، کاهش استرس و اضطراب و خواب کافی در درمان زود انزالی مفید است.

البته در حالی که طب سنتی ایران درمان های مختلفی را برای درمان زودانزالی مردان ارائه می دهد اما همیشه توصیه می شود قبل از استفاده از هر گونه درمان یا درمان جدید با یک متخصص مشورت کنید.

چه زمانی برای درمان زودانزالی به پزشک مراجعه کنیم؟

انزال زودرس یک مشکل رایج جنسی است که زندگی بسیاری از مردان را تحت تاثیر قرار داده است. در حالی که انزال زودرس اگر به ندرت باشد، ممکن است دلیلی برای نگرانی نباشد، اما اگر به طور مکرر رخ دهد و بر رضایت جنسی تأثیر بگذارد، می تواند باعث نگرانی شود. توصیه می شود برای درمان زودانزالی مردان در صورتی که در اکثر تماس های جنسی رخ می دهد و به طور قابل توجهی کیفیت زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار داده به پزشک مراجعه کنید.

سایر عواملی که ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک را داشته باشد عبارتند از تجربه انزال زودرس علیرغم استفاده از تکنیک های مختلف برای به تاخیر انداختن انزال، احساس اضطراب یا استرس در مورد برخوردهای جنسی، یا داشتن مشکل در حفظ نعوظ در طول فعالیت جنسی. پزشک می‌تواند به تشخیص علل زمینه ای انزال زودرس و ایجاد یک برنامه درمانی مناسب که ممکن است شامل تکنیک های رفتاری، داروها یا ترکیبی از هر دو باشد کمک کند.

توجه به این نکته مهم است که درخواست مشاوره پزشکی برای انزال زودرس چیزی نیست که از آن خجالت بکشید، و این یک مسئله رایج است که با کمک متخصصان مجموعه «حال» با موفقیت قابل درمان است.

سوالات متداول

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات