جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

برای درمان زود انزالی چی بخوریم / درمان زود انزالی خانگی فوری

درمان خانگی زود انزالی
تاریخ بروزرسانی : ۲۳ اسفند

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

درمان خانگی زود انزالی از گذشته مورد بحث افراد بوده و افراد به دنبال بهترین راهکار بوده‌اند. به طور کلی 2 نوع انزال زودرس وجود دارد. انزال زودرس اولیه و انزال زودرس ثانویه (یا “انزال زودرس اکتسابی”). علل انزال زودرس اولیه اغلب روانی هستند، مانند داشتن یک تجربه جنسی آسیب زا در سنین پایین. انزال زودرس ثانویه هم می‌تواند ناشی از عوامل روانی و هم عوامل فیزیکی باشد. دلایل فیزیکی نیز شامل نوشیدن بیش از حد الکل و التهاب غده پروستات (پروستاتیت) است. اگر با مشکل زودانزالی مواجه هستید می‌توانید از مشاوره جنسی آنلاین استفاده کرده و با بهترین متخصصین و به صورت کاملا محرمانه گفتگو کنید.


تصویر خدمات اقساطی

پیشنهادات طب سنتی برای درمان زود انزالی

انزال زودرس یکی از اختلالات جنسی است و طب سنتی ایران مجموعه ای از پیشنهادات را برای درمان خانگی زود انزالی در مردان و زنان ارائه می‌دهد.

برای مردان، گیاهان مختلف و داروهای طبیعی را توصیه می کند که می توانند به رفع انزال زودرس کمک کنند. یکی از این داروها زعفران است که می توان آن را به عنوان مکمل مصرف کرد یا به غذا اضافه کرد. گیاه دیگری که اغلب در طب سنتی استفاده می شود تمر هندی است که می توان آن را جوشانده و به عنوان چای مصرف کرد.

علاوه بر داروهای گیاهی، طب سنتی همچنین تغییرات خاصی در سبک زندگی را پیشنهاد می کند که می‌تواند به جلوگیری از انزال زودرس کمک کند. این موارد شامل اجتناب از خودارضایی بیش از حد یا فعالیت جنسی، کاهش سطح استرس از طریق تکنیک‌های آرام‌سازی مانند مدیتیشن یا یوگا و انجام ورزش برای درمان زود انزالی به صورت منظم است.

برای زنان، طب سنتی ترکیبی از درمان های فیزیکی و روانی را برای درمان زود انزالی توصیه می کند که شامل تمرینات کگل برای تقویت عضلات کف لگن، و همچنین مشاوره یا درمان برای رسیدگی به هر عامل روانشناختی زمینه‌ای باشد که به این بیماری کمک می‌کند. علاوه بر این، تغییرات رژیم غذایی اغلب به عنوان راهی برای بهبود سلامت کلی و کاهش خطر انزال زودرس پیشنهاد می شود. زنان به مصرف بیشتر میوه ها، سبزیجات و غلات کامل و محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده و قندهای تصفیه شده تشویق می شوند.

شما میتوانید از بخش پزشک آنلاین سایت حال با پزشکان و مشاوران آنلاین در هر ساعت از شبانه روز ارتباط برقرار کنید.

درمان خانگی زود انزالی

خوراکی های مناسب درمان خانگی زود انزالی

در طب سنتی ایرانی مواد غذایی متعددی وجود دارد که از نظر پزشکان سنتی برای درمان خانگی زود انزالی مفید هستند.

زعفران

زعفران یک ادویه رایج در آشپزی ایرانی است و به دلیل خواص دارویی آن نیز شناخته شده است. اعتقاد بر این است که اثر آرام بخش بر روی سیستم عصبی دارد که می تواند به تاخیر در انزال کمک کند.

خرما برای درمان خانگی زود انزالی

خرما یک خوراکی محبوب در ایران بوده و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. اعتقاد بر این است که خرما با افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی به بهبود عملکرد جنسی کمک می کند.

موز

موزها سرشار از ویتامین B6 است و نقش مهمی در عملکرد درست هورمون تستوسترون مردانه ایفا می‌کند. با خوردن روزانه موز می‌توانید از انزال زودرس نیز پیشگیری کنید.

پسته

پسته نوعی آجیل است که در ایران زیاد مصرف می‌شود و سرشار از آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است که به بهبود سلامت کلی جنسی کمک کنند.

هندوانه

هندوانه یک میوه تابستانی محبوب در ایران است و اعتقاد بر این است که دارای خواص تقویت کننده قوای جنسی است. حاوی ترکیبی به نام سیترولین است که به شل شدن رگ های خونی و بهبود جریان خون در ناحیه تناسلی کمک می کند و برای انزال زودرس مفید است.

هندوانه

تخم مرغ

از آنجا که کمبود تیامین باعث کاهش اعتماد به نفس و خستگی می‌شود، خودن تخم مرغ که سرشار از این ویتامین است باعث افزایش روحیه و پیشگیری از انزال زودرس در روابط جنسی می‌شود.

عسل

عسل یک شیرین کننده طبیعی است که معمولا در غذاهای ایرانی استفاده می شود. اعتقاد بر این است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است و به بهبود سلامت جنسی کمک می‌کند.

آووکادو

پایین بودن سطح منیزیم باعث می‌شود افراد بیشتر در معرض آسیب انزال زودرس باشند و آووکادو، منبع بسیار خوبی از منیزیم بوده و احتمالا در درمان زودانزالی به شما کمک خواهد کرد.

انار

انار یک میوه محبوب در ایران و سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است. انار با افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی و کاهش التهاب به بهبود عملکرد جنسی و جلوگیری از انزال زودرس کمک می کنند.

"</p

بادام برای انزال زودرس

بادام نوعی آجیل است که  سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله روی است که برای سلامت باروری مردان ضروری بوده و برای درمان انزال زودرس نیز مفید است.

زنجبیل

زنجبیل یک ادویه رایج در آشپزی ایرانی است و اعتقاد بر این است که چندین فواید سلامتی از جمله بهبود گردش خون و کاهش التهاب دارد. همچنین ممکن است با افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی به بهبود عملکرد جنسی کمک کند.

به طور کلی، ترکیب این خوراکی ها در یک رژیم غذایی سالم ممکن است مکمل مفیدی برای درمان انزال زودرس باشد.

سوالات پزشکی خود را میتوانید از بخش دکتر آنلاین رایگان سامانه حال بپرسید.

گیاهان دارویی برای درمان خانگی زود انزالی

در طب سنتی ایران گیاهان دارویی متعددی وجود دارد که به طور سنتی برای درمان زود انزالی استفاده می‌شده و هنوز نیز مصرف آن‌ها برای درمان خانگی زودانزالی توصیه می‌شود.

شنبلیله

از دانه های شنبلیله در طب سنتی ایران به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری های مختلف از جمله زود انزالی استفاده می شده است. ساپونین‌های موجود در دانه‌های شنبلیله می‌توانند میل جنسی را افزایش داده و زمان انزال را طولانی‌تر کنند و در عین حال سطح اضطراب و استرس را نیز کاهش دهند.

لوبیای مخملی

یکی دیگر از گیاهانی است که در طب سنتی ایران برای درمان زود انزالی استفاده می شده است. غلظت بالای ال دوپا در لوبیا مخملی باعث تحریک تولید دوپامین در مغز می شود که می تواند منجر به بهبود عملکرد جنسی و طولانی شدن زمان انزال شود.

سیاهدانه

سیاهدانه گیاهی است که در طب سنتی ایران برای درمان بیماری های مختلف از جمله زود انزالی استفاده می شود. اسانس موجود در سیاه دانه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند عملکرد جنسی را بهبود بخشد.

سیاهدانه

مارچوبه

مارچوبه گیاهی علفی است که در طب سنتی برای مصارف مختلف استفاده می شود. اعتقاد بر این است که این ماده دارای خواص تقویت کننده جنسی است و ممکن است به بهبود استقامت جنسی کمک کند.

جوز هندی

جوز هندی یک ادویه محبوب است که به دلیل خواص معطرش شناخته می‌شود.  این ماده دارای خواص تقویت کننده جنسی است و گاهی اوقات به عنوان درمان خانگی زود انزالی نیز استفاده می شود.

زیره سبز

زیره سبز یک گیاه دارویی است که در ایران و جهان به عنوان درمان بسیاری از بیماری ها شناخته شده است. این گیاه دارای خواص ضد عفونی، ضد عفونی و ضد اسپاسم است. برای درمان زود انزالی نیز می توانید از این گیاه استفاده کنید. برای استفاده از زیره سبز، یک قاشق چایخوری از آن را در یک لیوان آب جوش بریزید و بعد از حدود 10 دقیقه، آن را آبکش کرده و مصرف کنید.

گل گاوزبان

گل گاوزبان یک گیاه دارویی با خواص آرام بخش و انرژی بخش است. برای درمان زود انزالی نیز می توانید از این گیاه استفاده کنید. برای استفاده از گل گاوزبان، یک قاشق چایخوری از آن را در یک لیوان آب جوش بریزید و بعد از حدود 10 دقیقه، آن را آبکشی و مصرف کنید.

گل گاوزبان

شیرین بیان یک درمان خانگی زود انزالی

ریشه این گیاه دارای خواص ضد التهابی، ضد سرفه و ضد دردهای معده‌ای است و به دلیل طعم شیرین طبیعی خود، در تولید شکلات، آدامس و بسیاری از محصولات شیرین‌کننده استفاده می‌شود.ضمن اینکه در طب سنتی نیز از ریشه این گیاه به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان برخی بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش، تنفسی و عصبی استفاده می‌شود. از جمله مواردی که گیاه شیرین بیان درمان آنها مفید است، می‌توان به زخم های معده، آسم، سرفه، التهاب مجاری ادراری و بیماری های عصبی و در برخی موارد برای درمان زودانزالی اشاره کرد.

به یاد داشته باشید، انزال زودرس می‌تواند دلایل زمینه‌ای مختلفی داشته باشد، و یک مشاوره جنسی آنلاین می‌تواند یک ارزیابی جامع به شما ارائه دهد و گزینه‌های درمانی مناسب را بر اساس وضعیت خاص، به شما ارائه کند.

درمان سریع زود انزالی

داپوکستین دارویی است که عمدتاً برای درمان سریع زود انزالی (PE) استفاده می شود.

داپوکستین برای همه افراد مناسب نیست و در افرادی که دارای شرایط پزشکی خاصی هستند، مثلا مشکلات کبدی یا کلیوی، بیماری های قلبی یا سابقه اختلالات روانپزشکی دارند، باید با نظر پزشک مصرف شود.

داپوکستین معمولاً به عنوان داروهای ضد افسردگی استفاده می شود اما این دارو با افزایش سطح سروتونین در مغز کار کرده و به تاخیر انزال و افزایش مدت زمان فعالیت جنسی کمک می‌کند.

داپوکستین در صورت نیاز معمولاً 1 تا 3 ساعت قبل از فعالیت جنسی باید مصرف شود. دوز اولیه توصیه شده 30 میلی گرم است که در صورت نیاز ممکن است تا 60 میلی گرم افزایش یابد. این دارو نباید بیش از یک بار در هر 24 ساعت مصرف شود.

مانند هر دارویی، داپوکستین می تواند عوارض جانبی نیز داشته باشد. شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده شامل تهوع، سردرد، سرگیجه، اسهال و بی خوابی است. این عوارض معمولاً خفیف و موقتی هستند و خود به خود برطرف می شوند. با این حال، در صورت تداوم یا بدتر شدن آنها حتما با یک دکتر عمومی آنلاین مشورت کنید.

درمان سریع زود انزالی

قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی

در طب سنتی، بسیاری از گیاهان به عنوان درمان خانگی زود انزالی معرفی شده‌اند، اما هنوز تحقیقات کافی در این زمینه انجام نشده و داروهای گیاهی خاصی برای درمان قطعی زود انزالی معرفی نشده است. با این حال آشواگاندا گیاهی است که در حال حاضر به عنوان قویترین داروی گیاهی برای زودانزالی استفاده می‌شود. آشواگاندا یک گیاه دارویی است که قرن ها در طب سنتی آیورودا استفاده می شود. به دلیل خواص درمانی بسیاری از جمله اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. در سال های اخیر، محققان همچنین پتانسیل آشواگاندا را در درمان مسائل مربوط به سلامت جنسی، مانند انزال زودرس، بررسی کرده اند.

در مرحله اول، مشخص شده است که آشواگاندا دارای خواص ضد اضطراب است، به این معنی که می تواند به کاهش سطح اضطراب و استرس در افراد کمک کند. اضطراب و استرس می توانند از عوامل اصلی کمک کننده در انزال زودرس باشند و کاهش سطح اضطراب ممکن است به تاخیر در انزال کمک کند. ضمن اینکه آشواگاندا سطح تستوسترون را در مردان افزایش می دهد. با افزایش سطح تستوسترون،ممکن است عملکرد جنسی بهبود پیدا کرده و انزال را به تاخیر بیندازد.

درباره میل جنسی زیاد و راه های مهار آن بیشتر بدانید

برای درمان زود انزالی چی بخوریم

هیچ غذای خاصی وجود ندارد که بتواند انزال زودرس را درمان کند، اما یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند به بهبود سلامت کلی جنسی و درمان زودانزالی کمک کند.

  • غذاهای غنی از روی: روی برای تولید تستوسترون، هورمونی که نقش کلیدی در عملکرد جنسی دارد، مهم است. غذاهای سرشار از روی عبارتند از صدف، گوشت گاو، بره، تخم کدو تنبل و نخود.
  • زینک و منیزیم که طبق گفته وب سیات www.healthline.com یک ویتامین مناسب برای افزایش زمان رسیدن به اوج لذت است.
  • اسیدهای چرب امگا 3: امگا 3 برای حفظ سلامت قلب و عروق مهم است که برای عملکرد جنسی نیز ضروری است. غذاهای سرشار از امگا 3 عبارتند از ماهی های چرب مانند سالمون، دانه کتان، دانه چیا و گردو.
  • ویتامین D: سطوح پایین ویتامین D با اختلال نعوظ مرتبط است. غذاهای سرشار از ویتامین D عبارتند از ماهی های چرب، زرده تخم مرغ و قارچ.
  • شکلات تلخ: شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدهایی است که نشان داده شده است جریان خون را بهبود می بخشد و خلق و خو را تقویت می کند، که هر دو می توانند عملکرد جنسی را بهبود بخشند.

می‌توانید از این مقاله درباره فانتزی جنسی اطلاعات بیشتری بدست آورید.

ویتامین دی برای زودانزالی

البته انزال زودرس دلایل مختلفی دارد، از جمله عوامل روانی، مسائل جسمی و مشکلات روابط. بنابراین، توصیه می شود برای تشخیص و درمان مناسب با یک متخصص گفتگو کنید.

درمان زود انزالی خانگی فوری

طب سنتی چندین دستور را برای درمان زود انزالی خانگی فوری ارائه کرده، مانند ترکیب زنجبیل و عسل. این ترکیب، یکی از ترکیبات قوی برای افزایش قوای جسمانی و درمان زودانزالی فوری بوده و به نوعی یک درمان خانگی زود انزالی به شمار می‌رود. اما این خوراکی ممکن است روی همه افراد تاثیر یکسانی نداشته باشد و با توجه به ویژگی های هر فرد تاثیر متفاوتی از خود نشان دهد. اما تمرینات خانگی مانند کگل نیز یکی از راه های دیگر برای درمان خانگی زودانزالی به شمار می‌رود.

اگر می‌خواهید به شکل فوری زودانزالی را درمان کنید بهتر است با یک مشاوره جنسی آنلاین گفتگو کنید. این گفتگو با پزشک، بدون نوبت گیری بوده و مشاور به سرعت به شما پاسخ خواهد داد. با نظر متخصص می‌ـوانید بهترین راه درمان را طی کنید.

آنچه در درمان فوری زودانزالی بسیار اهمیت دارد، از بین بردن استرس است. شیر، کافئین و کربوهیدرات‌ها تاثیر بسیاری ذر کاهش استرس داشته و این باعث جلوگیری از انزال زودرس خواهد شد. از خوراکی‌های دیگر که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد می‌توان به این موارد اشاره کرد که هرکدام امتحان خود را پس داده‌اند.

  • جو دوسر پرک
  • دارچین و عسل 2 ساعت قبل ار برقراری رابطه
  • جوشانده گیاه هلیون در آب
  • معجون تخم مرغ، هویج و عسل
  • جوشیده ریشه گیاه مارچوبه و شیر

درمان زود انزالی خانگی فوری

بهترین پزشک برای درمان زود انزالی

درمان زود انزالی بستگی به علت و شدت مشکل دارد. در ابتدا، بهتر است علت زود انزالی را به صورت دقیق تشخیص دهید و یک برنامه درمانی مناسب را  تعیین کنید. در ابتدا می‌توانید با دکتر عمومی آنلاین گفتگو کنید او می‌تواند شما را معاینه کند و به شما راهنمایی‌های اولیه ارائه دهد با در صورت نیاز شما را به یک متخصص معرفی کند. پزشک اورولوژیست در بررسی و درمان مشکلات سیستم ادراری و تناسلی تخصص دارد و می‌تواند علت زود انزالی را تشخیص دهند. در نهایت  مشاوره با روان‌پزشک یا روان‌شناسدر صورتی که مشکل به عوامل روانی مرتبط باشد می‌تواند شما را به بهترین شکل یاری کند.

به طور کلی بهتر است قبل از هر تصمیمی، با پزشک مشورت کنید تا بهترین گزینه درمانی برای شما را مشخص کند.

تصویر نویسنده
میلاد توکلی

میلاد توکلی

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات