جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

قرص اکساندرولون / درمان لاغری های ناگهانی در بدن

داروی اکساندرولون
تاریخ بروزرسانی : ۰۸ مرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

قرص اکساندرولون (Oxandrolone) یک داروی استروئیدی آنابولیک و نوعی تستوسترون مصنوعی است که باعث رشد در بافت عضلانی بدن می‌شود. این کار از طریق افزایش میزان پروتئین ساخته‌شده توسط بدن انجام می‌گیرد. پزشکان به دلایل مختلف این دارو را برای بیماران تجویز می‌کنند. مهم‌ترین گروه‌های مصرف‌کننده آن، بیمارانی هستند که به دلیل جراحی، ابتلا به عفونت یا بیماری‌های مزمن و… وزن زیادی را از دست داده‌اند. بعضی از بیماران مبتلا به دردهای استخوانی ناشی از پوکی استخوان هم از گروه‌های هدف مصرف آن هستند.

برخی از افراد به دلایل ناشناخته نمی‌توانند وزن خود را به شکل طبیعی و از طریق تغذیه یا ورزش افزایش دهند یا حفظ کنند. قرص اکساندرولون می‌تواند برای این افراد هم گزینه مناسبی باشد. اما توجه کنید که مصرف خودسرانه آن با هدف چاق‌شدن، ممکن است عوارض زیادی به دنبال داشته باشد که در این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شوید. اگر می‌خواهید وزن خود را به شکل مناسب افزایش دهید، باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. مشاوره آنلاین با دکتر تغذیه در «حال» می‌تواند گزینه خوب و سریعی برای شما باشد.

مشاوره پزشکی


تصویر خدمات اقساطی

نحوه مصرف داروی اکساندرولون در بزرگسالان

مصرف اکساندرولون در بزرگسالانی که می‌خواهند از آن استفاده کنند، باید به صورت منظم باشد تا بیش‌ترین اثربخشی را ایجاد کند. بنابراین توصیه می‌شود که آن را هر روز در ساعت‌های معین و برای مدتی کوتاه مصرف کنید. پزشک معمولا این دارو را برای دو تا چهار بار در روز تجویز می‌کند. نحوه مصرف آن خوراکی است و کسانی که با خوردن آن دچار ناراحتی معده می‌شوند، بهتر است این قرص را با شیر یا همراه غذا مصرف کنند.

این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از اکساندرولون برای افزایش وزن باید در دوزهای مناسب تجویزشده توسط پزشک و برای یک دوره معین (معمولا چند هفته) باشد. هر نوع استفاده نادرست یا سوءمصرف یک استروئید آنابولیک مثل اکساندرولون می‌تواند عوارض جانبی جدی مانند بیماری‌های قلبی و افزایش خطر حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری کبد، اختلالات روانی و… ایجاد کند. برخی از نوجوانانی که از این دارو استفاده کنند، دچار رشد نامناسب و بیش از حد استخوانی می‌شوند.

فراموش نکنید که در حین مصرف اکساندرولون باید به طور منظم آزمایش خون بدهید تا تاثیر آن بر سلامتی بدن شما بررسی شود. قرص را از دسترس دیگران دور نگه دارید و در صورتی که این دارو برای کودک شما تجویز شد، باید هر شش ماه وضعیت استخوانی کودک را توسط پزشک بررسی کنید. ضمنا اگر با مصرف یک دوره آن تغییری در وزن کودک مشاهده نکردید، حتما به پزشک اطلاع دهید.

بهترین ورزش برای لاغری چیست؟

نحوه مصرف اکساندرولون

افرادی که در اثر مصرف قرص اکساندرولون دچار ناراحتی معده می‌شوند، باید آن را با غذا یا شیر مصرف کنند

عوارض قرص اکساندرولون

قرص اکساندرولون و داروهای مشابه آن ممکن است باعث آسیب به کبد یا طحال شوند. بنابراین لازم است در صورت مشاهده علائمی مانند ناراحتی معده، خستگی مفرط، کبودی یا خونریزی غیرمعمول، ازدست‌دادن اشتها، پوست رنگ‌پریده، حالت تهوع و… فورا برای دریافت خدمات درمانی اقدام کنید. زنان مصرف‌کننده آن گاهی دچار ویژگی‌های مردانه مثل پرمویی می‌شوند یا اختلال قاعدگی و تغییر در میل جنسی پیدا می‌کنند که در صورت ادامه درمان با تستوسترون، ممکن است غیرقابل‌برگشت باشد.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیرم؟

علاوه بر این، اکساندرولون می‌تواند تغییراتی در سطح کلسترول خون ایجاد کند. به همین دلیل، خطر ابتلا به بیماری قلبی در اثر تجمع کلسترول و چربی در دیواره شریان‌ها افزایش می‌یابد. پس اگر سابقه بالابودن کلسترول خون در خود یا اعضای نزدیک خانواده‌تان دارید، دچار دیابت یا بیماری‌های کبدی هستید یا اختلال تیروئید دارید، حتما پیش از مصرف دارو به پزشک اطلاع دهید. ضمنا مصرف این داور با برخی از داروها مثل رقیق‌کننده‌های خون و سایر داروهای استروئیدی تداخل دارد و استفاده از آن در دوران بارداری و شیردهی اکیدا ممنوع است.

درباره عمل لیپوساکشن بیشتر بدانید

بیشتر بخوانید: ابدومینوپلاستی اقساطی

عوارض اکساندرولون

مصرف اکساندرولون در برخی از زنان باعث ایجاد ویژگی‌های مردانه مثل پرمویی می‌شود

قرص اکساندرولون در بدنسازی

اکساندرولون برای محافظت از توده عضلانی در برابر برخی بیماری‌های دیابولیک و با هدف رشد عضلانی استفاده می‌شود که تاثیر بالایی دارد. به همین دلیل در دنیای بدنسازی بسیار محبوب است. این دارو از دهه هشتاد میلادی به باشگاه‌های بدنسازی راه یافت و تاثیرات آن به تدریج مورد توجه متخصصان این حرفه قرار گرفت. با این وجود، مصرف آن برای همه، حتی ورزشکاران حرفه‌ای به صورت خودسرانه مجاز نیست و لازم است پیش از مصرف، وضعیت بدنی فرد به صورت تخصصی بررسی شود. درواقع باید مشاوره تغذیه برای بدنسازی را جدی بگیرید.

مشاوره پزشکی

فراموش نکنید بعضی از انواع این دارو که در باشگاه‌ها به فروش می‌رسد، غیرمعتبر هستند که از روش‌های غیرقانونی تولید و عرضه می‌شوند. مصرف این ترکیبات می‌تواند باعث ایجاد عوارض جدی و خطرناک در بدن شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که قرص اکساندرولون را از داروخانه‌های معتبر و با تجویز پزشک متخصص تهیه کنید. شما مجاز به تغییر خودسرانه دوز دارو، دفعات مصرف روزانه یا مدت‌زمان تعیین شده نیستید و نمی‌توانید مصرف آن را به دیگران توصیه کنید.

سوالات خود را در زمینه دارو میتوانید با مشاوره دارویی انلاین حال درمیان بگذارید.

اکساندرولون و بدنسازی

برخی از ورزشکاران از اکساندرولون برای رشد بافت عضلانی در بدنسازی استفاده می‌کنند

قیمت و خرید قرص اکساندرولون

قرص اکساندرولون در داروخانه‌های معتبر سراسر کشور موجود است و افراد می‌توانند با ارائه نسخه پزشک آن را دریافت کنند. قیمت این قرص با توجه به دوز دارو، برند تولید‌کننده، ایرانی یا خارجی‌بودن شرکت و نوع پوشش بیمه شما متفاوت است. چنانچه در مورد خرید این دارو یا نحوه مصرف آن سوالی دارید، می‌توانید از راهنمایی مشاور داروخانه آنلاین در «حال» استفاده کنید. خدمات این داروخانه در همه ساعات و روزهای هفته در دسترس شماست و در صورت خرید دارو از این داروخانه، می‌توانید آن را در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

کلام پایانی درباره قرص اکساندرولون

قرص اکساندرولون دارویی با موارد مصرف خاص است. پزشکان به دلیل عوارض جانبی این دارو، آن را تنها برای کسانی که نیاز ضروری به مصرف دارند، تجویز می‌کنند. توصیه ما به شما این است که از مصرف خودسرانه چنین داروهایی خودداری کنید و حتما در مورد آن با پزشک مشورت کنید. مشاوره آنلاین پزشکی  می‌تواند در تمام ساعات شبانه‌روز و همه روزهای هفته پاسخگوی سوالات شما در این زمینه و موارد دیگر باشد.

 

سوالات متداول درباره قرص اکساندرولون

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”قرص اکساندرولون برای چیست؟” answer-0=” این یک درمان کمکی برای کسانی است که به هر دلیلی نمی‌توانند وزن اضافه کنند یا دچار کاهش وزن شدید در اثر عمل جراحی یا با استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی، بیماری‌های عفونی یا مزمن هستند. بعضی از بدنسازها و بیماران مبتلا به پوکی استخوان هم از آن استفاده می‌کنند. ” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”آیا قرص اکساندرولون ضرر دارد؟” answer-1=” مصرف این قرص در دوران بارداری، شیردهی و بعضی از بیماری‌ها مثل دیابت و اختلال غده تیروئید مجاز نیست. این دارو در بعضی از بیماران باعث مشکلات کبدی و کلیوی، آکنه، افسردگی، ضعف جنسی، اختلالات قاعدگی، افزایش سطح کلسترول خون و… می‌شود.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

“مراقبت از سلامت فردی یک امر مهم انسانیست، زیرا بر فرصت‌های ما برای پیگیری اهداف زندگی تأثیر مستقیم دارد؛ درد و رنج را کاهش داده و شرایط مورد نیاز برای برنامه ریزی درباره آینده را فراهم می‌کند. «حال» با شعار حال خوب برای همه شکل گرفت تا خدمات پزشکی به شکلی کامل و جامع در اختیار همه افراد قرار بگیرد”

 

منابع

webmd.com

drugs.com

medlineplus.gov

everydayhealth.com

 

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

میثم کریمی نژاد

12 ماه پیش

بهترین تایم مصرف قرص اکساندرولون برای بدنسازی چه تایمایی هستش؟؟
پاسخ دهید
0

مدیریت سایت

10 ماه پیش

سلام و وقت بخیر پزشک معمولا این دارو را برای دو تا چهار بار در روز تجویز می‌کند. نحوه مصرف آن خوراکی است و کسانی که با خوردن آن دچار ناراحتی معده می‌شوند، بهتر است این قرص را با شیر یا همراه غذا مصرف کنند. اکساندرولون به‌صورت قرص خوراکی در بازار موجود است. تشخیص دوز مناسب اکساندرولون بر عهده پزشک متخصص خواهد بود در‌ صورت استفاده از داروهای مشخص در طول روز پیش از شروع مصرف اکساندرولون، با دکتر درمیان بگزارید.
پاسخ دهید
0

مدیریت سایت

10 ماه پیش

سلام و وقت بخیر اکساندرولون را می توان همراه با غذا یا بدون غذا با یک لیوان آب مصرف کرد. برای راهنمایی بیشتر از میزان مصرف روزانه این قرص با متخصص مشورت کنید.
پاسخ دهید
0

علی زارع

1 هفته پیش

سلام من خودم یه معده دردی گرفتم ک نگو و حالت استفراغ.حتمن توسیه میکنم باغذا بخورید بهتره
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات