جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

روش‌های کاربردی از بین بردن استرس

دوری-از-استرس
تاریخ بروزرسانی : ۲۴ خرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

در این مقاله به بهترین روش‌های کاربردی جلوگیری و از بین بردن استرس از جمله: تغذیه سالم تر، خواب مناسب، انگیزه  گرفتن از استرس، تماشای ویدیوهای خنده دار و سرگرم کننده و قدم زدن در هوای آزاد میپردازیم که به تفسیر توضیح داده شده است‌.

تغذیه سالم تر
گرچه بسیاری از استرسها ریشه روانشناختی دارد ولی بسیاری از عوامل فیزیکی نیز وجود دارد که به این واکنش طبیعی انسان به خطرکمک می کند. جیل باربوت، بنیانگذار و مدیر Esprit de Corps، می گوید: “غذاهای جادویی ضد استرس وجود ندارد.” “با این وجود، رژیم قلیایی به جای یک اسیدی توصیه می شود.”
غذاهای بسیار قلیایی شامل نوشابه، لیمو، عدس، پیاز، آناناس، دانه کدو تنبل، تمشک، سیب زمینی شیرین، آب سبزیجات و هندوانه است
خواب مناسب
قطعا درست است که با خواب بیشتر، شما کمتر مستعد ابتلا به استرس خواهید بود. با این حال، بیدار شدن 15 یا 20 دقیقه زودتر ممکن است مزایای بیشتری نسبت به خوابیدن در شما داشته باشد.
انگیزه گرفتن از استرس
از آنجا که شما هرگز  نمی توانید  100 درصد از استرس در زندگی خود را از بین ببرید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از استرس انگیزه بگیرید. واکنشهای روانی و فیزیکی ناشی از استرس باید حواس ما را افزایش دهد و ما را قادر به مبارزه با تهدید و یا فرار از آن کند. کمبود درآمدتان نگران کننده است ؟ برای کسب پول بیشتر یک کار جانبی پیدا کنید،  اقدام کردن یکی از موثرترین روش‌ها برای کشتن استرس است.
تماشای ویدیوهای خنده دار و سرگرم کننده
در اینجا یک راه حل ساده و عملی وجود دارد: تماشای ویدیو کلیپ خنده دار. تحقیقات نشان می دهد که دیدن چیزی سرگرم‌کننده بخشی از مغز را فعال می‌کند که پاسخ‌های فیزیولوژیک آرام‌بخش و آرامش را به ارمغان می آورد. این می‌تواند منجر به کم‌کردن اضطراب و شادی بیشتر شود.
قدم‌زدن در هوای آزاد
پیاده‌روی باعث به تعویق افتادن شروع بعضی بیماریها و مراجعه به پزشک می شود. درست مثل سایر فعالیتهای بدنی، راه رفتن علاوه بر تقویت قلب و عروق موجب آزاد‌سازی اندورفین‌ها در بدن می‌شود که افسردگی خفیف را کاهش می‌دهد و خلق و خو را بهبود می بخشد. در نتیجه، شما کمتر احساس تنش و اضطراب خواهید داشت. اطمینان حاصل کنید که پیاده‌روی را خارج از منزل انجام دهید. مطالعات نشان می دهد که پیاده‌روی ، راهی عالی برای از بین بردن استرس است. این می تواند سطح انرژی و حافظه را تا 20 درصد افزایش دهد. یک مطالعه در بریتانیا حتی نشان می‌دهد که پیاده‌روی در فضاهای سبز، مغز را به یک حالت مدیتیشن هدایت میکند .
تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته‌باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

Ali khodadoust

6 سال پیش

به نظر من یکی از بهترین راه های مبارزه و جلوگیری از استرس ،رسیدن به نقطه ی توکل با تلاش و خواست خود انسانِ.
پاسخ دهید
0

مدیریت

6 سال پیش

ممنون از نظرتون.
پاسخ دهید
0

نگار آقایی

6 سال پیش

از مشاورین خود اپلیکیشن هم مطلب بزارید.
پاسخ دهید
0

مدیریت

6 سال پیش

حتما. به زودی مطالبی هم از مشاورین خود اپلیکیشن براتون منتشر خواهیم کرد.
پاسخ دهید
0

مهسا

6 سال پیش

بازم در مورد استرس مقاله بدید. ممنونم
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

حالی عزیز، در مورد استرس و اضطراب و راهکارهای مقابله و درمان آن ما مطالب زیادی در سایت قرار داده ایم و حتما از این به بعد هم قرار خواهیم داد. سایت ما را دنبال کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات