جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

خودارضایی همسر / برخود با همسری که خودارضایی می‌کند

خودارضایی همسر
تاریخ بروزرسانی : ۰۸ مرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

خودارضایی همسر یک جنبه رایج از رفتار جنسی فردی است که گاهی اوقات می تواند چالش هایی را وارد یک رابطه کند. افراد به دلایل مختلف دست به خودارضایی می زنند و اغلب در دوره های مجردی بیشتر اتفاق می افتد. با این حال، حتی پس از ازدواج، زوج ها ممکن است در موقعیت هایی قرار بگیرند که خودارضایی بخشی از تجربیات جنسی آنها شود. در این مقاله درباره نحوه برخورد با شوهری که خودارضایی می‌کند و راه های برطرف کردن آن صحبت می‌کنیم.


تصویر خدمات اقساطی

علل خودارضایی در افراد

تجارب و دیدگاه های هر فرد در مورد خودارضایی می تواند بسیار متفاوت باشد. در حالی که برخی از افراد ممکن است تصمیم بگیرند که خودارضایی نکنند و البته هیچ دلیل یا اجباری برای این کار وجود ندارد، بسیاری از مردم به خودارضایی می پردازند زیرا از آن لذت می‌برند. البته دلایل مختلفی وجود دارد که باعث خودارضایی می‌شود:

  • خودارضایی می تواند راهی برای رفع خستگی و آرامش برخی افراد باشد. ممکن است احساس تسکین استرس را فراهم کند و به ایجاد حالت آرامش کمک کند.
  • خودارضایی می تواند به افراد کمک کند تا با بدن خود و پاسخ های جنسی خود بیشتر آشنا شوند.
  • خودارضایی می تواند وسیله ای برای تسکین تنش یا میل جنسی زیاد در زمانی که شریک جنسی در دسترس نیست، باشد.

آیا خودارضایی همسر نگران کننده است؟

در حالی که برای افراد عادی است که در مورد عادات خودارضایی شریک زندگی خود احساس ناراحتی یا عدم اطمینان داشته باشند، مهم است که درک کنیم که خودارضایی مکرر لزوماً دلیلی برای نگرانی نیست. جامعه اغلب خودارضایی را به‌عنوان یک عمل شرم‌آور به‌ویژه برای زنان به تصویر می‌کشد، اما در حقیقت، فواید سلامتی متعددی مشابه انجام فعالیت‌های جنسی دارد. تا زمانی که خودارضایی شریک زندگی شما جایگزین صمیمیت جنسی شما نشود، تعداد دفعات درگیر شدن آنها نباید مسئله مهمی باشد.

شایان ذکر است که برخی از محققان بر این باورند که خودارضایی در شرایط خاص می تواند مزایای خاصی داشته باشد. قصد ما حمایت یا ترویج خودارضایی بیش از حد توسط همسرتان نیست، بلکه تشویق به دیدگاهی باز در مورد این موضوع است. به گفته ریچل رایت، یک درمانگر روابط مستقر در نیویورک، اگر به دفعات رابطه  جنسی خود با هم راضی هستید، دفعات خودارضایی همسر نباید مشکلی ایجاد کند.

ممکن است نگران باشید که تمایل همسرتان به خودارضایی، به خصوص اگر پورنوگرافی در میان باشد، حاکی از عدم لذت بردن از رابطه جنسی با شما باشد. با این حال، اغلب اینطور نیست. خودارضایی همسر اهداف مختلفی را دنبال می کند و نشان دهنده نارضایتی از رابطه جنسی شما نیست. درواقع یک جنبه عادی و سالم از زندگی برای مردان و زنان است و به کاهش استرس، کاهش اضطراب و تقویت حس آگاهی و ارتباط بدن کمک می کند.

راه های ترک اعتیاد به پورن را بشناسید

به جای اینکه با نگرانی یا قضاوت به عادات خودارضایی شریک زندگی خود نزدیک شوید، مفید است که به طور آشکار در مورد رضایت جنسی خود به عنوان یک زوج صحبت کنید. درک نیازها و خواسته های یکدیگر به حفظ یک رابطه صمیمی سالم و رضایت بخش کمک می کند. در این زمینه گفتگو با یک مشاوره جنسی آنلاین می‌تواند به شما کمک بسیاری کند.

خودارضایی همسر

علت های خود ارضایی همسرم چیست؟

حتی پس از ازدواج، برخی از افراد ممکن است به عادات و اعتیادهای خاصی ادامه دهند که در طول سال ها در زندگی آنها ریشه دوانده است. متأسفانه، این می تواند منجر به عدم ارتباط عاطفی مناسب و ایجاد روابط جنسی نامطلوب با همسرشان شود. برای مردانی که با همسر خود احساس راحتی نمی کنند، ممکن است یکی از دلایلی باشد که به جای آن به خودارضایی روی می آورند.

عامل مهم دیگری که باید در نظر گرفت وجود انواع اختلالات روانی است که هرگز نباید نادیده گرفته شود. مشاوره روانشناسی آنلاین در این زمینه می‌تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد. گاهی اوقات، مردان ممکن است مشکلاتی مانند انزال زودرس، تاخیر در انزال یا اختلال نعوظ را نیز تجربه کنند. با این حال، برخی از مردان به جای اینکه به دنبال درمان خودارضایی باشند یا این نگرانی ها را با شریک زندگی خود در میان بگذارند، به طور کامل از آمیزش جنسی اجتناب کرده و به خودارضایی می پردازند.

در برخی موارد، زنان شکایت دارند که شوهرانشان بعد از بارداری و زایمان شروع به خودارضایی می کنند. این را می توان به عدم رابطه جنسی در دوران بارداری و هفته های اولیه پس از زایمان نسبت داد. در حالی که به طور کلی داشتن رابطه جنسی برای زنان قبل از ماه هشتم بارداری بی خطر است، تعداد دفعات و راحتی مقاربت ممکن است بسته به شرایط فردی متفاوت باشد.

خود ارضایی همسر

پس از زایمان، دوره نقاهت بسته به نوع زایمان می تواند از 4 تا 8 هفته متغیر باشد. با این حال، برخی از زوج‌ها ممکن است رابطه جنسی خود را از ابتدای بارداری تا چند ماه پس از زایمان کاملاً نادیده بگیرند. در چنین مواردی، مردان ممکن است به سختی با این وضعیت کنار بیایند و به ارضای خود به عنوان وسیله ای برای برآوردن نیازهای جنسی خود متوسل شوند.

دلایل دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در بخش مشاوره جنسی آنلاین از پزشک متخصص بپرسید.

با خودارضایی همسرم چه کنم؟

1- با همسرتان با احترام و مهربانی رفتار کنید. به خصوص در مورد موضوعات حساس مانند خودارضایی همسر. واکنش های منفی و تحقیر می تواند رابطه را بیشتر تحت فشار قرار دهد. در عوض سعی کنید احساسات منفی خود را کنترل کنید و از نشان دادن هرگونه واکنش منفی خودداری کنید. ارتباط آزاد و تفاهم می تواند به جلوگیری از کسالت زناشویی و بهبود رابطه شما کمک کند.

2- برای تغییر صبور باشید. وقتی متوجه می شوید که شریک زندگی شما خودارضایی می کند، طبیعی است که به تغییر فوری در رفتار او امیدوار باشید. با این حال، مهم است که اذعان کنیم که تغییر یک شبه اتفاق نمی افتد. در عوض، صبر و حوصله به خرج دهید و از شریک زندگی خود در کاهش تدریجی دفعات خودارضایی حمایت کنید تا زمانی که در نهایت بتواند به طور کامل متوقف شود.

ناراحتی از سکس

3- با همسرتان گفتگوی باز داشته باشید. درباره بهترین زمان برای رابطه جنسی صحبت کنید و به جای پنهان کردن احساسات خود یا مخفی نگه داشتن کشف خودارضایی، بهتر است با همسرتان گفتگوی صادقانه و صریح داشته باشید. احساسات و نگرانی های خود را در مورد وضعیت به اشتراک بگذارید. از طریق گفتگو، می توانید دلایل رفتار همسرتان را بهتر درک کنید و برای یافتن راه حلی که هر دوی شما را راضی کند، با یکدیگر همکاری کنید.

4- کیفیت زندگی جنسی خود را افزایش دهید. در بسیاری از موارد، عادات خودارضایی شریک ممکن است ناشی از مسائل مربوط به کیفیت رابطه جنسی در رابطه باشد. برای رفع این مشکل، بهبود صمیمیت و رضایت در برخوردهای جنسی بسیار مهم است. ارتباط در اینجا نیز نقش کلیدی دارد. در مورد خواسته ها، نیازها و هر مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید با همسرتان صحبت کنید. با شناسایی و رفع نقاط ضعف و موانع در رابطه خود، می توانید به سمت یک زندگی جنسی سالم تر و رضایت بخش تر تلاش کنید.

برای آشنایی با نحوه صحبت درباره رابطه جنسی این مطلب را بخوانید.

5- مشاوره جنسی با متخصص: مشاوران ازدواج و مشاوران جنسی بسیاری از موارد را می‌دانند که افراد دیگر نمی‌دانند و در صورت داشتن مشکلی در زمنیه ازدواج و یا رابطه جنسی می‌توانید با این مشاوران به صورت آنلاین گفتگو کنید و بهترین پاسخ را دریافت کنید. ضمن اینکه این گفتگو کاملا محرمانه و به صورت ناشناس خواهد بود.

چرا خودارضایی می‌تواند اعتیادآور باشد؟

اعتیاد از فعال شدن سیستم پاداش مغز، عمدتاً از طریق ترشح دوپامین و اندورفین ناشی می شود. دوپامین به عنوان یک انتقال دهنده عصبی عمل می کند که به احساس لذت کمک می کند، چه ناشی از اعتیاد به رابطه جنسی باشد و چه غیرجنسی. از سوی دیگر، اندورفین ها هورمون جنسی هستند که در زمان استرس و فعالیت بدنی ترشح می شوند و به روند بهبودی کمک می کنند.

درگیر شدن در خودارضایی باعث ترشح دوپامین و اندورفین در بدن می شود که می تواند احساس لذت را تقویت کند. با گذشت زمان، مغز به این ترشحات شیمیایی عادت می کند و به آنها اعتماد بیشتری پیدا می کند. این امر به ویژه برای افرادی که سطوح بالایی از استرس روانی را تجربه می‌کنند یا کسانی که با مسائل روانی سروکار دارند مرتبط است، زیرا اندورفین و دوپامین می‌توانند به عنوان نوعی تسکین استرس عمل کنند.

در حالی که خودارضایی نقش مهمی در ترویج یک زندگی جنسی سالم برای افراد دارد، رفتار افراطی و اجباری در این زمینه می‌تواند منجر به پیامدهای مشکل‌ساز شود و به کاری تبدیل می شود که افراد ممکن است در شرایط چالش برانگیز به آن روی بیاورند. حفظ یک رویکرد متعادل، با شناخت فواید خودارضایی و خطرات احتمالی مرتبط با رفتار افراطی بسیار مهم است.

ناراحتی همسر

مشاوره جنسی برای درمان خودارضایی همسر

مشاوره جنسی آنلاین می تواند منبع ارزشمندی برای رسیدگی به نگرانی های مربوط به خودارضایی همسر در یک رابطه باشد. زیرا یک محیط امن و حمایت کننده برای هر دو طرف فراهم می کند تا آشکارا احساسات، افکار و خواسته های خود را بیان کنند.

در مشاوره جنسی، اولین قدم برقراری ارتباط باز و بدون قضاوت بین همسران است. در مرحله بعد، مشاور به شناسایی عوامل زمینه‌ای کمک می‌کند که در موضوع خودارضایی نقش دارند و ممکن است شامل نیازهای برآورده نشده، پویایی روابط، صمیمیت عاطفی یا سایر جنبه هایی باشد که بر رضایت جنسی تأثیر می گذارد. با کنکاش در علل ریشه ای، زوجین می توانند درک عمیق تری از انگیزه های پشت این رفتار به دست آورند و برای یافتن راه حل های سازنده تلاش کنند.

در طول فرآیند مشاوره، تمرکز بر توسعه استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی خواهد بود که الگوهای سالم‌تری از صمیمیت و رضایت جنسی در رابطه را ترویج می‌کنند. به طور کلی، هدف مشاوره جنسی در موضوع خودارضایی همسر، بهبود ارتباطات، تعمیق صمیمیت عاطفی و فیزیکی و افزایش رضایت کلی از رابطه است.

سوالات متداول

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

S

5 ماه پیش

خود ارضایی گناه کبیره است چطور میگین باید بی تفاوت باشیم و اشکالی نداره؟ همین قضیه بعد ها کم کم به زنا تبدیل میشه، بی تفاوتی کار درستی نیست کسی که متوجه ی چنین رفتاری در همسرش شده باید جلوشو بگیره.
پاسخ دهید
1

کارشناس حال

5 ماه پیش

سلام دوست عزیز درباره این مسئله بهتره حتما با مشاور داشته باشید.
پاسخ دهید
2

سلام

7 ماه پیش

خودارضایی‌همسرممشگل‌ساز‌شده‌باهم‌درگیری‌فیزیکی‌و۴موردکتک‌کاری‌شده‌است
پاسخ دهید
1

کارشناس حال

4 ماه پیش

سلام و وقت بخیر بهتره در این مورد با مشاوره جنسی(سکسولوزیست) صحبت داشته باشید تا راه حل درست رو بهتون بگن.
پاسخ دهید
0

مهران

9 ماه پیش

درسته شما قبول ندارید، ولی خودارضایی تحت هر شرایطی کار اشتباهی هستش .
پاسخ دهید
1

جستجو

جدیدترین مقالات