جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ویار بارداری از کی شروع میشه؟

ویار بارداری از کی شروع میشه
تاریخ بروزرسانی : ۱۳ آبان

این مقاله توسط دکتر سوسن رضائی تایید شده است.

”شما میتوانید با 15% تخفیف با این پزشک به صورت آنلاین صحبت کنید.“

تصویر https://haal.ir/Storage/Profile/ProfilePic/d85a8cf3-5e3a-4001-9f42-ab52681a0edf.jpg
دکتر سوسن رضائی
متخصص زنان و زایمان
برای کپی کد تخفیف اینجا کلیک کنید

ویار بارداری از کی شروع میشه؟ سوالی که قبل از بارداری و حتی در شروع بارداری، بسیاری از خانم‌ها از پزشکان یا دوستان خود می‌پرسند. ویار بارداری یک اشتیاق مرموز است که توسط عوامل متعددی مانند تجربیات شخصی، تأثیرات فرهنگی یا حتی ژنتیک ایجاد می‌شود. در ادامه درباره زمان آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

در هر مرحله از بارداری می‌توانید از دکتر زنان آنلاین مشورت بگیرید و درباره بارداری خود، رژیم غذایی و تمامی موارد آن گفتگو کنید. ضمن اینکه برای زایمان خود نیز می‌توانید از بخش زایمان اقساطی استفاده کرده و در بهترین کلینیک‌ها و توسط بهترین پزشکان عمل زایمان را انجام دهید.


تصویر خدمات اقساطی

ویار بارداری یعنی چه؟

ویار بارداری یا pregnancy craving، تمایل شدید به برخی غذاها یا نوشیدنی ها است که برخی از زنان در دوران بارداری تجربه می‌کنند. این هوس ها معمولاً بسیار شدید هستند و شما را به خوردن یک نوع غذای خاص وادار می‌کنند. این موارد شامل خوراکی های شیرین، تنقلات شور، یا حتی ترکیبات غیرمعمول مانند ترشی نیز می‌شود. از آنجا که تغذیه در دوران بارداری بسیار مهم است، ویار بارداری نیز یک بخش مهم محسوب می‌شود.

ویار بارداری، طبیعی است و برای بسیاری از زنان به دلیل تغییرات هورمونی در بدن اتفاق می‌افتد. این هوس‌ها ممکن است برای مدت کوتاهی یا در کل دوران بارداری شما ادامه داشته باشند.

ویار بارداری از کی شروع میشه؟

کارشناسان معتقدند تغییرات هورمونی در دوران بارداری نقش بسزایی دارد. نوسانات هورمون‌ها، مانند استروژن و پروژسترون، منجر به افزایش حس چشایی و بویایی شده و امیال شما را تحریک می‌کند. علاوه بر این، نیازهای تغذیه ای نیز ممکن است بر ویار تأثیر بگذارد، و بدن سیگنال میل به مواد مغذی خاص را نشان می دهد. یک مادر ممکن است ناگهان اشتیاق به ترشی و بستنی پیدا کند، ترکیبی که معمولاً ابروها را بالا می‌برد. یا شاید، او خود را مشتاق غذاهای تند ببیند چیزی که واقعاً جذاب است، تنوع این هوس ها است. برخی از زنان هوس خوردن غذاهای خوش طعم مانند چیپس و پیتزا دارند، در حالی که برخی دیگر به سمت شیرین‌تر زندگی می‌روند و شکلات یا شیرینی‌ را انتخاب می‌کنند. بنابراین ویار باردرای در زنان متفاوت است.

پاسخ به سوال “ویار بارداری از کی شروع میشه؟” کمی سخت است زیرا این ویارهای بارداری معمولا در سه ماهه اول بارداری شروع می‌شوند اما روز و ساعت مشخصی ندارند.

ویار بارداری معمولاً در سه ماهه اول، حدوداً شش تا هشت هفته پس از بارداری شروع می‌شود. با این حال، تجربه هر زنی از ویار، منحصر به فرد است و ممکن است شامل موارد بسیار خاص‌تر و پیچیده‌تری باشد.

چی بخورم بچم خوشگل بشه ؟

ویار بارداری از کی شروع میشه

ویار بارداری تا چند هفته ادامه دارد؟

در دوران بارداری، ویار، یک پدیده رایج است که در آن زنان باردار میل ناگهانی به انواع خاصی از غذا پیدا می‌کنند. طول مدت این ویار بارداری، در زنان مختلف و همچنین در طول مراحل مختلف بارداری متفاوت است. به طور کلی، ویار بارداری در اوایل، اغلب در سه ماهه اول شروع شده و یا حتی ممکن است در کل بارداری ادامه داشته باشد.

سه ماهه اول بارداری از هفته اول بارداری تا هفته شانزدهم بارداری است و معمولاً با علائم اولیه بارداری مانند حالت تهوع و خستگی همراه است. برخی از زنان ممکن است در این دوران ویار داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است اصلاً ویار را تجربه نکنند.

در سه ماهه دوم یعنی هفته سیزدهم بارداری تا هفته 27، ویارها ممکن است مشخص تر و مکرر شوند. سه ماهه سوم یعنی هفته بیست و هشتم بارداری تا هفته 40 زمانی است که کودک به سرعت رشد می‌کند و به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد. در این مرحله، ویار ممکن است تغییر کند و برخی از زنان ممکن است به غذاهای خاصی تمایل داشته باشند که مواد مغذی لازم برای رشد کودک را فراهم می کند.

ویار بارداری دختر

“مهم نیست که ویار بارداری از کی شروع میشه یا چقدر طول میکشه! مهم اینه که بچم دختر باشه” این جمله‌ای است که برخی مادران می‌گویند و تمایل دارند فرزندشان دختر شود.

خوردن غذای شیرین

یک باور در مورد بارداری دختر، ولع خوردن به غذاهای شیرین است. برخی معتقدند ترجیح دادن شیرینی نشان دهنده دختر بودن است، در حالی که ترجیح دادن تنقلات شور یا ترش نشان دهنده پسر است. با این حال، این را نمی‌توان یک شاخص قطعی برای بارداری دختر در نظر گرفت، زیرا نظرات علمی نشان می دهد که ویار بارداری با کمبود مواد مغذی مرتبط است و به جنسیت جنین مرتبط نیست.

تهوع زیاد صبحگاهی

تهوع صبحگاهی، اگرچه اغلب با بارداری همراه است، در واقع تنها یکی از علائم متعدد است. به اشتباه تصور می شود که یک شاخص مهم است، اما در واقعیت، در مراحل اولیه بارداری نسبتاً جزئی است. معمولاً تصور می شود که حالت تهوع بیش از حد در هر مرحله از بارداری نشانه باردار بودن است. با این حال، تهوع صبحگاهی یک علامت علمی معتبر برای تعیین بارداری نیست زیرا وقوع آن به تغییرات هورمونی و قند خون پایین مرتبط است.

مراقبت های دوران بارداری شامل چیست؟

تهوع زیاد صبحگاهی

تقویم و تغذیه هفته به هفته بارداری

ویار بارداری پسر

ویار بارداری پسر شامل مواردی زیر می‌شود

  • غذاهای شور
  • ترشیجات
  • فلفل و غذاهای تند
  • لیمو ترش
  • غذاهای گوشتی

ویار ترشی در بارداری نشانه پسر است یا دختر؟

به زبان ساده، میل به غذاهای ترش در دوران بارداری روش قابل اعتمادی برای تعیین جنسیت نوزاد نیست و هیچ شواهد علمی یا تحقیقی برای حمایت از این ایده وجود ندارد که ویار ترشی نشان نشان دهنده پسر است یا دختر. اما اعتقاد بر این است که ویار ترشی نشانه پسر بودن جنین و ویار شیرینی نشان دهنده جنین دختر است.

تنها راه قطعی برای تعیین جنسیت کودک از طریق روش های پزشکی مانند سونوگرافی یا آزمایش ژنتیک بارداری است. بنابراین، اگر کنجکاو هستید که آیا پسر دارید یا دختر، بهتر است با دکتر زنان آنلاین مشورت کنید و از تست های قابل اعتماد کمک بگیرید.

برای باهوش شدن جنین چه بخوریم؟

ویار بارداری پسر

درمان ویار بارداری

درمان ویار بارداری شامل ارضای این خواسته ها به روشی سالم و متعادل است. بهتر است به بدن خود گوش دهید و گهگاه تسلیم هوس شوید، زیرا انکار کامل آنها ممکن است باعث کمبودهایی در بدن جنین نیز بشود. برای درمان ویار بارداری  مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متعادل دارید که شامل انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم است. این مواد مغذی لازم را برای بدن شما فراهم می کند و در عین حال هوس ها را ارضا می کند.

در ویار خود زیاده‌روی نکنید. به عنوان مثال، اگر هوس شکلات دارید، به جای یک تکه شکلات کامل، یک تکه شکلات تلخ بخورید.

به دنبال جایگزین‌های سالم تر برای ارضای هوس های خود باشید. به عنوان مثال، اگر میل به چیزی شیرین دارید، به جای استفاده از یک دسر شیرین، یک تکه میوه شیرین را انتخاب کنید.

در پایان بدانید که تجربه ویار در دوران بارداری طبیعی است و زیاده‌روی در آن اغلب مشکلی ایجاد نخواهد کرد. نکته کلیدی این است که رژیم غذایی متعادلی داشته و در صورت امکان انتخاب های سالم تری داشته باشید.

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات