جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

هفته دهم بارداری / اندازه شکم در هفته دهم بارداری و تغییرات فیزیکی

در هفته دهم بارداری، به نقطه عطف مهمی رسیده اید. شما اکنون به طور رسمی در سه ماهه دوم بارداری خود هستید و کودک شما پیشرفت قابل توجهی در رشد خود داشته است. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به اتفاقاتی که در هفته 10 بارداری می‌افتد و انتظاراتی که می‌توانید داشته باشید، خواهیم داشت. در هر مرحله می‌توانید با دکتر زنان آنلاین در خانه خودتان مشورت کنید و راهنمایی بگیرید.

 

عناوین مقاله
1 تغییرات فیزیکی در هفته دهم بارداری2 تغییرات عاطفی در هفته دهم بارداری3 اندازه شکم در هفته دهم بارداری4 رشد جنین در هفته 10 بارداری5 شکل جنین در هفته دهم بارداری6 نکاتی برای یک بارداری سالم:7 تغییرات مادر در هفته دهم بارداری 8 مواد مغذی برای زنان در هفته دهم بارداری9 تعیین جنسیت در هفته دهم بارداری10 غذاهایی که در هفته 10 بارداری باید از آنها پرهیز کرد11 نکاتی برای یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری12 4 دستور غذای مناسب در هفته دهم بارداری 13 در چه زمانی از بارداری باید به پزشک مراجعه کنم؟ 14 ورزش های مناسب هفته دهم بارداری

تصویر خدمات اقساطی

تغییرات فیزیکی در هفته دهم بارداری

در هفته دهم بارداری احتمالاً متوجه تغییرات فیزیکی خواهید شد. رحم شما به سرعت در حال رشد است و ممکن است شروع به فشار دادن به مثانه کند و باعث شود نیاز به دفع مکرر ادرار را احساس کنید. همچنین ممکن است سینه‌هایتان دردناک یا حساس هستند و بیش از حد معمول احساس خستگی می‌کنید.

  • رحم در حال رشد: رحم شما به سرعت در حال گسترش است تا کودک در حال رشد شما را در خود جای دهد که می تواند منجر به نفخ شکم و ناراحتی شود.
  • تغییرات سینه: سینه های شما ممکن است همچنان به رشد خود ادامه دهند و در حالی که برای شیردهی آماده می شوند حساس تر شوند. همچنین ممکن است متوجه تیره شدن نوک سینه ها و برجستگی ها در ناحیه آرئول شوید.
  • خستگی: بسیاری از زنان در سه ماهه اول بارداری دچار خستگی می شوند. بدن شما برای حمایت از کودک در حال رشد شما سخت کار می کند و ممکن است بیش از حد معمول به استراحت نیاز داشته باشید.
  • حالت تهوع و استفراغ: تهوع صبحگاهی یکی از علائم شایع اوایل بارداری است که می تواند در طول سه ماهه اول بارداری ادامه یابد. ممکن است احساس بی حالی یا استفراغ مکرر داشته باشید.
  • افزایش ادرار: همانطور که رحم شما بزرگ می شود، به مثانه شما فشار وارد می کند و منجر به تکرر ادرار می شود.

درباره ترش کردن معده در بارداری بیشتر بدانید

تغییرات عاطفی در هفته دهم بارداری

بارداری می تواند از نظر احساسی یک دوره سخت باشد، به خصوص در سه ماهه اول. در ادامه برخی از تغییرات احساسی که ممکن است در هفته دهم بارداری تجربه کنید ذکر شده است.

  • نوسانات خلقی: تغییرات هورمونی می تواند باعث نوسانات خلقی شود که ممکن است یک لحظه احساس شادی و لحظه ای اشک در شما ایجاد کند.
  • اضطراب: با نزدیک شدن به موعد مقرر، ممکن است در مورد سلامت نوزاد یا روند زایمان آینده احساس نگرانی کنید.
  • هیجان: بسیاری از زنان در دوران بارداری احساس هیجان می کنند، زیرا مشتاق ملاقات با کودک خود هستند.
  • پیوند با کودک: با ادامه رشد کودک، ممکن است شروع به احساس پیوند عاطفی قوی با او کنید. ممکن است متوجه شوید که با شکم خود صحبت می کنید یا از کودک در حال رشد خود محافظت می کنید.

اندازه شکم در هفته دهم بارداری

در هفته دهم بارداری، اندازه شکم می تواند در زنان متفاوت باشد. در بیشتر موارد، شکم ممکن است هنوز به میزان قابل توجهی بزرگ نباشد، به خصوص برای زنانی که برای بار اول باردار شده‌اند. اندازه شکم معمولاً با پیشرفت بارداری به تدریج شروع به افزایش می کند. در حال حاضر ممکن است اندازه شکم در هفته درهم بارداری اندازه یک گریپ فروت باشد که به تدریج رشد خواهد کرد. البته هر بارداری منحصر به فرد است و عواملی مانند نوع بدن، موقعیت رحم و تعداد بارداری ها می توانند بر اندازه شکم تأثیر بگذارند. کودک شما اکنون فقط حدود 1 اینچ طول دارد

اندازه شکم در هفته دهم بارداری

رشد جنین در هفته 10 بارداری

در هفته دهم بارداری، جنین شما تقریباً به اندازه یک توت فرنگی است. بدن او شروع به صاف شدن می کند و سرش گردتر می شود. اکنون پلک های آنها کاملاً شکل گرفته است که تا هفته 27 بارداری بسته می ماند. استخوان‌های کودک شما نیز شروع به سخت‌تر شدن کرده‌اند و انگشتان دست و پاهای او به ارقام مشخصی از هم جدا می‌شوند. علاوه بر این، سیستم گوارشی آنها شروع به کار می کند، روده های آنها تشکیل می شود و اولین مکونیوم (ماده ای چسبنده و سیاه مایل به سبز) در روده آنها انباشته می شود.

شکل جنین در هفته دهم بارداری

طبق اعلام وب سایت pampers.com کودک شما در این هفته پیشرفت های بزرگی را انجام می دهد!. شکل جنین در هفته دهم بارداری تغییراتینیز خواهد داشت.

  • آن سر کوچک، شکلی گردتر و انسانی به خود می گیرد و تا به حال ممکن است همه اندام های داخلی در جای خود قرار گرفته باشند و با هم شروع به کار کنند.
  • جوانه های کوچک دندان نیز شروع به رشد کرده اند.
  • انگشتان دست و پاهای کودک شما در حال رشد هستند و تارهایی که بین هر انگشت و پا وجود داشته اند شروع به ناپدید شدن می کنند.
  • در حال حاضر، چشم‌ها، پلک‌ها و گوش‌های کودک شما به رشد خود ادامه می‌دهند، اما هنوز باید قبل از شکل‌گیری کامل رشد کنند.

نکاتی برای یک بارداری سالم:

در هفته ده بارداری، باید بر مراقبت از خود و کودک در حال رشد خود تمرکز کنید. برخی از نکات برای بارداری سالم عبارتند از:

  • خوردن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات کامل.
  • نوشیدن آب زیاد و هیدراته ماندن
  • ورزش منظم (با تایید ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی).
  • پرهیز از الکل، تنباکو و سایر مواد مضر.
  • استراحت زیاد و مدیریت استرس.:

تغییرات مادر در هفته دهم بارداری

هفته دهم بارداری زمان هیجان انگیزی است زیرا شما همچنان علائم و نشانه های جدید بارداری را تجربه می کنید. در حالی که بسیاری از این علائم طبیعی هستند اما در صورت تجربه درد یا ناراحتی شدید یا مداوم حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

تهوع و استفراغ:

تهوع صبحگاهی در اوایل بارداری شایع است و بسیاری از زنان در طول سه ماهه اول بارداری آن را تجربه می کنند. در هفته دهم بارداری، ممکن است متوجه شوید که حالت تهوع و استفراغ شما در حال کاهش است. با این حال، برخی از زنان همچنان این علائم را تا سه ماهه دوم خود تجربه می کنند.

برای مدیریت تهوع صبحگاهی، سعی کنید وعده های غذایی کوچک و مکرر را در طول روز بخورید و از غذاهایی که علائم شما را تحریک می کنند اجتناب کنید. چای زنجبیل یا آب نبات زنجبیل نیز می تواند مفید باشد.

تهوع و استفراغ

خستگی:

خستگی یکی دیگر از علائم شایع اوایل بارداری است. در ده هفته، ممکن است همچنان احساس خستگی کنید و بیشتر از حد معمول به استراحت نیاز داشته باشید. این به این دلیل است که بدن شما برای حمایت از کودک در حال رشد شما سخت کار می کند.

برای مبارزه با خستگی، مطمئن شوید که هر شب به اندازه کافی بخوابید و در طول روز به استراحت بپردازید.

تغییرات سینه:

سینه های شما در طول بارداری به تغییر ادامه خواهند داد. در ده هفتگی، ممکن است متوجه شوید که در لمس درد دارند یا حساس هستند. همچنین ممکن است متوجه شوید که نوک سینه های شما تیره تر و برجسته تر است.

پوشیدن سوتین حمایتی می تواند به کاهش ناراحتی سینه کمک کند.

نوسانات خلقی:

تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند منجر به نوسانات خلقی شود. در ده هفته، ممکن است متوجه شوید که بیش از حد معمول احساس عاطفی دارید یا اوج و فرودهای شدید را تجربه می کنید.

با انجام فعالیت های خودمراقبتی مانند مدیتیشن، ورزش یا صحبت با یک درمانگر، از سلامت روان خود مراقبت کنید.

افزایش ادرار:

همانطور که رحم شما رشد می کند، به مثانه شما فشار وارد می کند و منجر به تکرر ادرار می شود. این علامت در اوایل بارداری رایج است و ممکن است در بقیه دوران بارداری ادامه یابد.

برای مدیریت تکرر ادرار، سعی کنید قبل از خواب آب کمتری بنوشید و هر بار که به دستشویی می روید مثانه خود را کاملا خالی کنید.

گرفتگی شکم:

در هفته ده، ممکن است گرفتگی خفیف شکم را تجربه کنید، زیرا رحم شما همچنان در حال گسترش است. این یک علامت طبیعی بارداری است، اما اگر درد شدید یا مداوم دارید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

هوس ها و بیزاری های غذایی:

بسیاری از زنان در دوران بارداری هوس و بیزاری از غذا را تجربه می کنند. در ده هفته، ممکن است متوجه شوید که هوس خوردن غذاهای خاصی را دارید یا دیگران شما را نادیده می گیرند.

مواد مغذی برای زنان در هفته دهم بارداری

در هفته 10 بارداری، بدن شما برای حمایت از کودک در حال رشد به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

  • اسید فولیک: این ویتامین B برای رشد جنین، به ویژه در مراحل اولیه بارداری، حیاتی است. غذاهای غنی از فولات عبارتند از سبزیجات برگ دار، لوبیا و غلات غنی شده.
  • آهن: آهن برای تولید گلبول های قرمز خون که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کنند، مهم است. منابع خوب آهن شامل گوشت قرمز بدون چربی، مرغ، ماهی و غلات غنی شده است.
  • کلسیم: کلسیم برای ساختن استخوان ها و دندان های قوی در کودک در حال رشد شما مهم است. محصولات لبنی، سبزیجات برگ دار و غذاهای غنی شده منابع خوبی از کلسیم هستند.
  • پروتئین: پروتئین برای رشد و نمو جنین ضروری است. منابع خوب پروتئین عبارتند از: گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ، لوبیا و آجیل.
  • اسیدهای چرب امگا 3: امگا 3 برای رشد مغز و چشم در کودک در حال رشد شما مهم است. ماهی های چرب مانند سالمون و ساردین منابع خوبی از امگا 3 هستند.

برای آشنایی با هفته یازدهم بارداری و راهنمای آن، این مطلب را بخوانید.

تعیین جنسیت در هفته دهم بارداری

در حدود هفته 18 تا 22 بارداری، سونوگرافی آناتومی سطح 2 معمولاً می تواند با جستجوی آلت تناسلی، پسر یا دختر بودن نوزاد را تعیین کند، اگرچه پزشکان گاهی اوقات اشتباه می‌کنند. آنها ممکن است بند ناف را با آلت تناسلی اشتباه بگیرند، یا گاهی اوقات آلت تناسلی به دلیل فشار دادن بین پاهای بسته کودک قابل مشاهده نیست.

سونوگرافی بارداری انجام شده در 13 هفتگی معمولاً به عنوان بخشی از غربالگری می تواند سرنخ بسیار خوبی در مورد جنسیت کودک شما ارائه دهد.

شما می توانید حتی زودتر در حدود هفته دهم بارداری و در صورتی که پزشک شما آزمایش غیرتهاجمی قبل از تولد (NIPT) را توصیه کند، غربالگری که DNA جنین از جفت جنین را که در خون شما شناور است، تجزیه و تحلیل کنید. این موضوع می تواند با دقت بسیار زیادی جنسیت کودک را تعیین کند، اگرچه 100 درصد دقیق نیست.

تنها راه برای تشخیص قطعی جنسیت کودک قبل از تولد، آزمایش های تشخیصی فشرده تر مانند آزمایش آمنیوسنتز یا نمونه برداری از پرزهای کوریونی (CVS) است که به DNA خود کودک شما نگاه می کند. تمام مراحل را می‌توانید از خانه خودتان و ار طریق بخش آزمایش در منزل انجام دهید و دیگر به کلینیک ها یا آزمایشگاه ها مراجعه نکنید.

غذاهایی که در هفته 10 بارداری باید از آنها پرهیز کرد

به دلیل خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا یا سایر عوارض در دوران بارداری باید از مصرف برخی غذاها اجتناب شود. غذاهایی که در هفته دهم بارداری باید از آنها اجتناب کنید:

  • گوشت و تخم مرغ خام یا نیم پز: می توانند حاوی باکتری های مضر مانند سالمونلا و لیستریا باشند.
  • محصولات لبنی غیر پاستوریزه: این محصولات همچنین می توانند حاوی باکتری های مضر باشند.
  • ماهی سرشار از جیوه: جیوه می تواند برای نوزادان در حال رشد مضر باشد. از ماهی هایی مانند کوسه، اره ماهی، شاه ماهی خال مخالی و کاشی ماهی اجتناب کنید.
  • الکل و کافئین: هم الکل و هم کافئین باید در حد اعتدال مصرف شوند یا به طور کلی در دوران بارداری از مصرف آنها اجتناب شود.

چی بخوریم بچه سفید بشه؟

خوراکی ممنوعه در بارداری

نکاتی برای یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری

خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل در دوران بارداری می تواند بسیار کمک کننده باشد، اما اقداماتی نیز وجود دارد که می توانید برای اطمینان از دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود انجام دهید.

  • از غذاهای غنی از مواد مغذی مانند آجیل، دانه ها و میوه های تازه استفاده کنید.
  • سعی کنید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.
  • مصرف یک ویتامین دوران بارداری را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کنید.
  • در مورد هر گونه نگرانی در مورد رژیم غذایی خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

4 دستور غذای مناسب در هفته دهم بارداری

  1. نان تست آووکادو با تخم مرغ:

این دستور غذای خوشمزه و آسان سرشار از پروتئین، چربی های سالم و فیبر است.

عناصر:

– 1 تکه نان سبوس دار

– ½ آووکادوی رسیده

– تخم مرغ 1 عدد

– نمک و فلفل برای چشیدن

دستورالعمل ها:

  1. نان را برشته کنید.
  2. آووکادو را در ظرفی له کنید و روی نان تست بمالید.
  3. تخم مرغ را در تابه تفت دهید تا به سلیقه شما پخته شود.
  4. تخم مرغ را روی نان تست آووکادو قرار دهید و با نمک و فلفل مزه دار کنید.

 

  1. پارفه ماست یونانی:

این ایده ساده و خوشمزه صبحانه سرشار از پروتئین، کلسیم و فیبر است.

عناصر:

– 1 فنجان ماست یونانی

– ¼ فنجان گرانولا

– ½ فنجان توت مخلوط

– عسل (اختیاری)

دستورالعمل ها:

  1. در یک کاسه، ماست یونانی، گرانولا و توت های مخلوط را لایه لایه بریزید.
  2. در صورت تمایل روی آن عسل بپاشید.

 

  1. ماهی قزل آلا آب پزماهی قزل آلا آب پز با سبزیجات سرخ شده:

این شام آسان و خوش طعم سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.

عناصر:

– 6 اونس فیله ی سالمون

– 1 قاشق غذاخوری. روغن زیتون

– نمک و فلفل برای چشیدن

– 2 فنجان سبزیجات مخلوط (مانند بروکلی، هویج و فلفل دلمه ای)

دستورالعمل ها:

  1. فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید.
  2. سبزیجات مخلوط را با روغن زیتون، نمک و فلفل بریزید و آنها را روی یک ورقه پخت پهن کنید.
  3. به مدت 25-30 دقیقه یا تا زمانی که به سلیقه شما پخته شود، بپزید.
  4. فیله ماهی قزل آلا را با نمک و فلفل مزه دار کنید، آن را روی یک ورقه پخت قرار دهید و 8 تا 10 دقیقه تفت دهید.
  5. سالمون را با سبزیجات برشته سرو کنید.
  6. سوپ عدس:

این سوپ مقوی و مغذی سرشار از پروتئین، فیبر و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.

عناصر:

– 1 قاشق غذاخوری. روغن زیتون

– 1 عدد پیاز خرد شده

– 2 حبه سیر خرد شده

– 1 فنجان عدس خشک

– 4 فنجان آب سبزیجات

– 1 قوطی گوجه فرنگی خرد شده

– 2 فنجان اسفناج خرد شده

– نمک و فلفل برای چشیدن

دستورالعمل ها:

  1. روغن زیتون را در قابلمه ای روی حرارت متوسط گرم کنید.
  2. پیاز و سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند.
  3. عدس، آب سبزیجات و گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید و بگذارید بجوشد.
  4. حرارت را کم کنید و به مدت 25-30 دقیقه یا تا زمانی که عدس نرم شود بجوشانید.
  5. اسفناج خرد شده را اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر تفت دهید.
  6. با نمک و فلفل مزه دار کنید.

در چه زمانی از بارداری باید به پزشک مراجعه کنم؟

خونریزی واژن:

خونریزی واژینال در دوران بارداری می تواند باعث نگرانی شود، به خصوص اگر شدید یا همراه با گرفتگی باشد. این ممکن است نشان دهنده سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم باشد که زمانی رخ می دهد که تخمک بارور شده در خارج از رحم لانه گزینی می کند. اگر در هفته دهم بارداری دچار خونریزی واژینال شدید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

درد شدید شکم:

درد شدید شکم در دوران بارداری می تواند نشانه یک مشکل جدی مانند پارگی کیست تخمدان یا حاملگی خارج از رحم باشد. همچنین می تواند نشان دهنده زایمان زودرس یا سایر عوارض باشد. اگر در هفته دهم بارداری دچار درد شدید شکم شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

تهوع و استفراغ شدید:

در حالی که حالت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری شایع است، تهوع و استفراغ شدید می تواند نشانه ای از استفراغ باروری باشد، وضعیتی که باعث کم آبی شدید بدن و کاهش وزن می شود. این وضعیت به مراقبت پزشکی برای جلوگیری از عوارضی مانند سوء تغذیه و عدم تعادل الکترولیت نیاز دارد.

فشار خون بالا:

فشار خون بالا در دوران بارداری می تواند نشانه ای از پره اکلامپسی باشد، یک بیماری جدی که می تواند منجر به عوارضی مانند زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و جدا شدن جفت شود. اگر در هفته دهم بارداری فشار خون بالا را تجربه کنید، پزشک شما را از نزدیک تحت نظر دارد و در صورت لزوم ممکن است دارو یا زایمان زودرس را توصیه کند.

کاهش حرکات جنین:

همانطور که کودک شما رشد می کند و رشد می کند، باید شروع به احساس حرکات منظم کنید. اگر در هفته دهم بارداری متوجه کاهش حرکات جنین شدید، ممکن است نشان دهنده وجود مشکل در سلامت جنین باشد. اگر متوجه کاهش حرکت جنین شدید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

تب:

تب در بارداری می تواند نشانه عفونت باشد که هم برای شما و هم برای جنین در حال رشد شما خطرناک است. اگر در هفته دهم بارداری تب داشتید با پزشک خود تماس بگیرید.

سردرد شدید:

در حالی که سردرد در دوران بارداری شایع است، سردردهای شدید یا مداوم می تواند نشانه فشار خون بالا یا سایر عوارض باشد. اگر در هفته دهم بارداری سردردهای شدید یا مداوم را تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید تا هرگونه مشکل احتمالی را رد کنید.

ورزش های مناسب هفته دهم بارداری

ورزش در دوران بارداری برای کمک به سالم ماندن و آمادگی برای زایمان و زایمان مهم است. در هفته دهم بارداری، ممکن است علائمی مانند خستگی و تهوع صبحگاهی را تجربه کنید که پیدا کردن انگیزه برای ورزش کردن را دشوار می کند. با این حال، تمرینات ایمن و موثر زیادی وجود دارد که می توانید در این مدت انجام دهید تا به شما کمک کند فعال و سالم بمانید.

پیاده روی

پیاده روی یک ورزش کم تاثیر است که در دوران بارداری ایمن و آسان است. این یک راه عالی برای افزایش ضربان قلب و فعال ماندن بدون وارد کردن فشار زیاد به مفاصل است. 30 دقیقه پیاده روی تند در روز را هدف قرار دهید، یا اگر برای شما بهتر بود، آن را به چند مرحله کوچکتر در طول روز تقسیم کنید.

پیاده روی در هفته دهم بارداری

شنا

شنا یکی دیگر از ورزش های کم تاثیر است که برای زنان باردار عالی است. می تواند به بهبود گردش خون، کاهش تورم و کاهش درد کمر کمک کند. شنا همچنین می تواند به شما کمک کند در ماه های گرم تابستان خنک و راحت باشید. اگر شناگر قوی نیستید، به جای آن یک کلاس ایروبیک در آب شرکت کنید.

یوگای قبل از تولد نوزاد

یوگای قبل از تولد نوعی ورزش ملایم است که بر تنفس، کشش و آرامش تمرکز دارد. این می تواند به بهبود انعطاف پذیری، کاهش استرس و آماده سازی بدن شما برای زایمان و زایمان کمک کند. به دنبال یک کلاس یوگای قبل از تولد باشید که به طور خاص برای زنان باردار طراحی شده است، زیرا اغلب شامل تغییرات و وضعیت هایی است که در دوران بارداری ایمن و مفید هستند.

تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی یکی از اجزای مهم یک برنامه تمرینی کامل در دوران بارداری است. با این حال، مهم است که از وزنه های سنگین و ورزش هایی که فشار زیادی به مفاصل شما وارد می کنند، اجتناب کنید. درعوض، روی تمریناتی تمرکز کنید که از وزن بدن شما استفاده می کنند، مانند اسکات، لانژ و فشارهای اصلاح شده. نوارهای مقاومتی همچنین می توانند ابزاری عالی برای تمرینات قدرتی در دوران بارداری باشند.

تمرینات کف لگن

تمرینات کف لگن که به نام کگل نیز شناخته می شود، می تواند به تقویت ماهیچه هایی که از مثانه، رحم و رکتوم شما حمایت می کنند کمک کند. این می تواند به جلوگیری از بی اختیاری ادرار کمک کند و کف لگن شما را برای زایمان و زایمان آماده کند. برای انجام کگل، به سادگی عضلات کف لگن خود را منقبض کرده، چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. 10-15 بار، چند بار در روز تکرار کنید.

رقصیدن

رقصیدن یک راه سرگرم کننده و کم تاثیر برای بالا بردن ضربان قلب و فعال ماندن در دوران بارداری است. به دنبال کلاس های رقصی باشید که به طور خاص برای زنان باردار طراحی شده اند، مانند زومبای قبل از تولد یا رقص شکم. حتما به بدن خود گوش دهید و در صورت لزوم استراحت کنید.

دوچرخه سواری ثابت:

دوچرخه سواری ثابت یک گزینه عالی برای زنان باردار است که می خواهند بدون وارد کردن فشار زیاد به مفاصل خود، تمرینات قلبی عروقی خوبی داشته باشند. به دنبال دوچرخه ثابتی باشید که دارای مقاومت قابل تنظیم و صندلی راحت باشد. از ایستادن روی پدال ها خودداری کنید، زیرا این کار می تواند فشار زیادی به کمر و مفاصل شما وارد کند.

سوالات متداول

این مقاله را به اشتراک بگذارید:

سوالات مرتبط به بارداری در تالار گفتگو:

ازمایش خون برای بارداری چه زمانی باید انجام بشه؟

مشاهده پاسخ

چندتا قرص ال دی بخوریم باعث سقط جنین میشه ؟

مشاهده پاسخ

ممکنه ازمایش خون بارداری را تشخیص نده؟

مشاهده پاسخ

مامانا من ماه آخر بارداریمه چی بخورم بچه زردی نگیره ؟؟؟

مشاهده پاسخ

کسی میدونه با بیمه سلامت عمل سزارین توی بیمارستان های دولتی چقدره؟

مشاهده پاسخ

توی بارداری چی بخورم بچم خوشگل و باهوش بشه ؟

مشاهده پاسخ
نظرات کاربران