جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

رابطه‌ جنسی در دوران بارداری

رابطه_جنسی-بارداری
تاریخ بروزرسانی : ۲۲ خرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

زنان باردار و همسران‌شان اغلب این پرسش برایشان پیش می‌آید که آیا رابطه‌ جنسی در دوران بارداری برای سلامت جنین ضرر دارد یا خیر؟ آنها حتی این نگرانی را دارند که مبادا رابطه‌ جنسی در این دوران به سقط جنین منجر شود.

در پاسخ به این نگرانی‌ها باید گفت رابطه‌ جنسی بخش طبیعی و عادی بارداری، در حاملگی‌هایی با شرایط طبیعی، است. به این معنی که در صورت کلی اگر بارداری طبیعی است و مشکلی توسط پزشک گزارش نشده است، رابطه‌جنسی نیز مشکلی به دنبال نخواهد داشت.

درباره علائم دیابت بارداری و درمان آن می‌توانید این مطلب را بخوایند

دخول کامل هیچ عارضه‌ای را برای جنین ندارد، او در رحم مادر جایش امن است و همچنین مایع آمنیوتیک از او محافظت خواهد کرد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه زنان و زایمان میتوانید از خدمت پزشک زنان آنلاین مشاوره سامانه حال استفاده کنید.


تصویر خدمات اقساطی

ممنوعیت رابطه‌ جنسی در دوران بارداری

البته برخی پزشکان داشتن رابطه‌ جنسی در هفته‌های آخر بارداری را مجاز نمی‌دانند و باور دارند که هورمون‌های موجود در منی (Semen) که پروستاگلاندین نام دارند، ممکن است انقباض‌های زایمان را تحریک کنند. برخی پزشکان معتقدند این هورمون درواقع زایمان را تسریع می‌کند. پزشکان دیگری هم هستند که به نظرشان این نظریه افسانه‌ای بیش نیست و در هیچ دوره‌ای در بارداری نباید از رابطه‌ جنسی دوری کرد.

راه های رابطه زناشویی موفق در زندگی را بشناسید

رابطه-جنسی-بارداری

چه زمانی رابطه‌ جنسی در دوران بارداری مجاز نیست؟

با این‌حال ممکن است پزشک در صورت وجود موارد زیر رابطه‌ جنسی را در کل بارداری یا قسمتی از آن ممنوع کند:

  • وقتی خطر سقط جنین وجود داشته باشد یا زن باردار سابقه‌ی سقط داشته باشد.
  • زمانی که خطر زایمان زودرس وجود داشته باشد (انقباض‌های پیش از هفته‌ی سی‌و‌هفتم بارداری)
  • زمانی که زن باردار بدون دلیل خون‌ریزی واژینال یا انقباض‌های ماهیچه‌ای داشته باشد.
  • وقتی مایع کیسه‌ی آمنیوتیک به بیرون می‌ریزد و به اصطلاح نشتی دارد.
  • وقتی بچه‌ها دوقلو یا سه‌قلو یا بیشترند.
  • و بالاخره زمانی که دهانه‌ی رحم بسیار زودتر از موعد باز شده است.
و باید این نکته را درنظر داشت که منظور پزشکان از نداشتن رابطه‌ جنسی یعنی هر نوع فعالیتی که به ارگاسم یا تحریک جنسی بینجامد و در این موارد از رابطه‌ جنسی کامل حرف نمی‌زنند.
راه های درمان ناتوانی جنسی در مردان را در این مطلب بخوانید

تغییرات هورمونی و جسمی در دوران بارداری

تجربه‌ی هر زن، از دوران بارداری با دیگری متفاوت است– به همین شکل حس او درباره‌ی رابطه‌ جنسی در این دوران نیز با بقیه فرق می‌کند.برای برخی میل به رابطه‌ جنسی در دوران بارداری از بین می‌رود. برخی دیگر در این دوران میل جنسی بیشتری دارند، تحریک‌پذیرترند و لذت بیشتری می‌برند.شدت و ضعف یا حتی از بین رفتن میل جنسی در این دوران طبیعی است. برخی زنان باردار در ماه‌های اول بارداری‌شان، که تغییرات هورمونی شدید را تجربه می‌کنند، حتی دل‌شان نمی‌خواهد کنار همسرشان بخوابند یا بنشینند.
اگر می‌خواهید درباره لکه بینی در بارداری بیشتر بدانید می‌توانید این مطلب را بخوانید
بسیاری از زن‌ها ممکن است از بزرگ‌شدن شکم و حس ناخوشایندی که به هیکل‌شان دارند، راضی نباشند  و به همین دلیل از رابطه‌ جنسی استقبال نکنند و برخی دیگر تغییرات بدنی‌شان را دوست داشته باشند و به نظرشان بدن‌شان در این دوران زیباتر است.
برای انواع آزمایش، به شما پیشنهاد می‌دهیم که از خدمات آزمایش در منزل مجموعه «حال» استفاده کنید.

رابطه-جنسی-بارداری

مهم‌ترین مسئله این است که زنان باردار باید با همسران‌شان حرف بزنند و از حس‌های متغیرشان بگویند. پدرها باید بدانند همسران‌شان چه تغییراتی را تجربه می‌کنند تا بتوانند به بهبود شرایط کمک کنند. آنها باید در مورد شکل و موقعیت‌های فیزیکی مختلف رابطه‌ جنسی سخن بگویند و موقعیتی را بیابند که هردو احساس رضایت می‌کنند و لذت می‌برند. بسیاری از مردان در این دوران گمان می‌کنند با موجود ناشناخته‌ای روبه‌رو هستند و از رابطه‌ جنسی با همسرشان می‌ترسند. و حرف‌زدن و حتی مشورت دونفره با پزشک است که به این ترس‌ها پایان می‌دهد.نکته‌ی مهم در رابطه‌ جنسی دوران بارداری این است که پس از ماه چهارم بارداری، زن باردار باید از درازکشیدن روی پشت اجتناب کند. یکی از بهترین روش‌های رابطه‌جنسی در این دوران درازکشیدن به پهلوست.
رابطه‌ جنسی پس از بارداری در شش هفته‌ی اول پس از وضع حمل، والدین نوزاد نباید به رابطه‌ جنسی فکر کنند.دلایلی که آنها را از رابطه‌ جنسی منع می‌کند موارد زیر است:
  • وجود بخیه در زایمان سزارین
  • فشاری که در زایمان طبیعی به رحم آمده است
  • خون‌ریزی‌های طبیعی پس از زایمان که در چهار یا شش هفته‌ی اول پس از آن عادی است
  • خستگی پس از زایمان و فرایند تمام‌وقت رسیدگی به نوزاد
  • تغییرات هورمونی
  • دردناکی سینه‌ها که از شیردادن به نوزاد ناشی می‌شود
  • مسائل عاطفی مانند افسردگی پس از زایمان و استرس

البته باید گفت که رابطه‌ جنسی کامل پس از بهبود زخم‌ها و بخیه‌ها ایمن است و این بهبود معمولا پس از چندهفته حاصل می‌شود. در این مورد مشورت با پزشک ضروری است.

نکته‌ی مهم این است که قرار است هر دو نفر از این ارتباط لذت ببرند و برای لذت‌بردن دوطرفه صبر عامل بسیار مهمی است. تقریبا ممکن است یک سال طول بکشد تا والدین یک نوزاد تازه‌متولدشده بتوانند رابطه‌ جنسی طبیعی مشابه قبل از تولد فرزندشان داشته باشند.

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاوره آنلاین جنسی  وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید.یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات