جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

رضایت از رابطه زناشویی / راه های افزایش رضایت جنسی در خانواده

رابطه زناشویی
تاریخ بروزرسانی : ۰۸ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

رابطه زناشویی خوب یکی از بزرگترین مشکلات زوجین در روابط عاشقانه و زندگی مشتریک است. بعضی افراد فکر می‌کنند با گذشت زمان و طولانی شدن ازدواجشان ممکن است رابطه زناشویی آنها تکراری و خسته کننده شود. در حالی که این یک قاعده کلی نیست و شما میتوانید با استفاده از تکنیک‌های ساده‌ای روابط صمیمانه جنسی و رضایت‌تان از زندگی زناشویی را افزایش دهید.

در این مطلب قصد داریم در مورد تعدادی از ترفندهای افزایش رضایت جنسی در زندگی زوجین صحبت کنیم.با ما همراه باشید.

 


تصویر خدمات اقساطی

9 تکنیک برای افزایش رضایت در رابطه زناشویی

رابطه زناشویی موفق در زندگی همیشه با پستی و بلندی‌های مالی، فشارهای خانوادگی و شغلی و.. همراه است؛ که میتواند روی کیفیت روابط جنسی و صمیمیت بین زوجین هم اثر بگذارد. برای اینکه بتوانید در همه حـال از رضایت جنسی مناسبی برخوردار باشید باید صمیمیت فیزیکی را در اولویت بالاتری قرار دهید.

اگر رابطه زناشویی جزو آخرین کارها در انتهای لیست کارهای روزانه است، تصور افزایش رضایت جنسی خیلی دور از ذهن است. اگر میل جنسی ندارید می‌توانید برای آشنایی با قرص افزایش میل زنان مطلب مشخص شده را مطالعه کنید. در ادامه با استفاده از ترفندهای زیر رابطه جنسی را به روز و سرگرم کننده نگه دارید.

  • ارتباطات زوجین

اگر بتوانید رابطه زناشویی و صمیمیت فیزیکی‌تان را با شریک زندگی خود باطراوت نگه دارید و عوامل کاهش میل جنسی را بشناسید، اثراتش را روی دیگر ابعاد زندگی مشترکتان می‌بینید. روی کیفیت ارتباطاتتان کار کنید. زمانی را به صحبت کردن با همدیگر و حتی صحبت درباره رابطه جنسی اختصاص دهید. لازم نیست به دنبال انجام کارهای عجیب و غریب و پیچیده باشید.

از سرگرمی‌های کوچک در کنار هم لذت ببرید و افکار درونی و احساساتتان را با همدیگر در میان بگذارید. همینطور میتوانید روش های جدیدی برای افزایش صمیمیت بین خودتان پیدا کنید. به یاد داشته باشید صمیمیتی که از راه ارتباط سالم و درست ایجاد شود نقش مهمی روی رابطه زناشویی درست شما و همسرتان دارد.

  • بیان خواسته ها در رابطه زناشویی

بعضی از زوجین با وجود اینکه زمان زیادی از زندگی مشترکشان می‌گذرد هنو نمی‌توانند در مورد خواسته‌ها و نیازهای جسمانی‌شان با همسر خود صحبت کنند.

نوع تربیت و فرهنگ افراد، شرم و خجالت یا هر دلیلی که برای این موضوع دارید میتواند مانعی جدی برای کسب رضایت در رابطه زناشویی باشد.

بیشتر بدانید: تله نقص و شرم چیست؟ 

برای صحبت کردن در مورد خواسته‌ها و نیازهای جنسی‌تان صادق باشید. از این فرصت استفاده کنید و به جای انتقاد از همسرتان، بگذارید او در جریان احساس شما قرار بگیرد.

در مورد انتظاراتتان در عشق ورزی حرف بزنید. انتظارات اشتباه یا برآورده نشده میتواند به کیفیت ازدواجتان آسیب بزند. همچنین بهتر است برای صحبت در مورد خواسته‌ها  یا مشکلات جنسی‌تان، محل و زمانی خنثی (خارج از اتاق خواب و در طول روز) را انتخاب کنید.

اختلالات جنسی را بیشتر بشناسید

  • شروع کننده باشید

صمیمیت جنسی را نوبتی نکنید. این باور اشتباه که مردان باید شروع کننده باشند را از خودتان دور کنید.

رابطه زناشویی نه یک اجبار بلکه فعالیتی است که از روی علاقه و محبت بین زوجین شکل می‌گیرد. به همین خاطر فرقی نمی‌کند چه کسی آن را شروع میکند. زن و مرد هر دو مسئول روابط عاشقانه‌شان هستند و باید برای صمیمیت و موفقیت آن تلاش کنند.

  • برنامه‌ریزی در رابطه زناشویی

شاید برخی زوجین برنامه‌ریزی کردن برای رابطه زناشویی را چندان دوست نداشته باشند. برنامه ریزی به شما فرصت می‌دهد تا از مدتی قبل‌تر برای روابط جنسی‌تان آماده شوید. مثلا روزتان را با پیامک‌های عاشقانه شروع کنید. یک شام دو نفره ترتیب دهید و در این بازه روی افزایش صمیمیت رابطه‌تان کار کنید تا در طی رابطه جنسی به اوج رضایت برسید.

  • ارتباط صمیمی مقدم بر رابطه زناشویی

مردان روابط جنسی و فیزیکی را نشانه‌ای از صمیمیت در ارتباط می‌دانند. به همین دلیل عدم علاقه‌مندی همسرشان به داشتن روابط جنسی را با کم شدن صمیمیت رابطه یکسان تلقی می‌کنند. در حالی که برای خانمها داشتن ارتباط صمیمی و عاطفی قوی منجر به روابط جنسی می‌شود.

برای داشتن رضایت در رابطه زناشویی باید ارزش‌های شریک زندگی‌تان را بشناسید و برای دستیابی به آن تلاش کنید. به یاد داشته باشید تامین رضایت جنسی شریک زندگی‌تان باعث افزایش کیفیت و رضایت خودتان می‌شود. همچنین نادیده گرفتن همسرتان در طول روز، شانس داشتن یک رابطه گرم و دوست داشتنی شبانه را نابود می‌کند.

درباره شپش ناحیه تناسلی بیشتر بدانید

رضایت از رابطه زناشویی

  • در مورد تغییرات بدن‌تان صادق باشید

اگر خانم میانسالی هستید و دچار عوارض گر گرفتگی، بی‌خوابی های شبانه و.. هستید یا اگر مرد هستید و استرس و مشکلات شغلی روی کیفیت روابط جنسی‌تان تاثیر گذاشته بهتر است با همسرتان در مودر این مسائل صحبت کنید.

صحبت کردن جلوی سوی تفاهمات را می‌گیرد. به جای اینکه همسرتان فکر کند شما نسبت به رابطه‌تان بی‌علاقه هستید و دیگر برایتان جذابیت سابق را ندارد به درک مشترکی نسبت به شرایط می‌رسید.

  • عشق را با عملکرد جنسی برابر نکنید

از احساسات و محبت بین خودتان مراقبت کنید، همیشه رابطه زناشویی را با  صمیمیت جسمی (لمس و بوسه طولانی) همراه کنید. همچنین شریک زندگی‌تان را به خاطر مشکلات جنسیش یا حتی ناتوانی جنسی سرزنش نکنید.

  • استفاده از راهبردهای کمکی

بسته به شرایط و کیفیت روابط‌تان میتوانید از روش‌های خلاقانه برای شروع رابطه فیزیکی استفاده کنید. در زمان برقراری ارتباط جسمی آرامش داشته باشید و محیط آرامی را برای همسرتان تدارک ببینید.

در حـال حاضر میتوانید به راحتی به منابع گسترده‌ای از کتاب ها و آموزش های مسائل جنسی (نوازش، معاشقه و..) در اینترنت دسترسی داشته باشید و با استفاده از آن کیفیت رابطه زناشویی را بهبود دهید. کمک گرفتن از مشاور (به صورت مشترک) هم راه خوبی برای بررسی و بازبینی مشکلاتی است که برای کسب رضایت جنسی بیشتر در زندگی مشترک بر سر راهتان قرار دارد.

راه های جلوگیری از خیانت همسر را در این مطلب بخوانید

  • در رابطه زناشویی تسلیم نشوید

حتی اگر با استفاده از تکنیکهای بالا نتوانستید به افزایش رضایت و کیفیت رابطه زناشویی کمک کنید میتوانید موضوع را از جنبه پزشکی و بالینی بررسی کنید. شاید هنوز تخصص سکس تراپیست یا روانشناس و مشاور جنسی خیلی همه‌گیر نباشد و با این نوع متخصص آشنا نباشیم، ولی با توجه به پیشرفت منابع علمی آنلاین ندانستن در این باره نمی‌تواند راضی کننده باشد.

در اپلیکیشن و یا وب سایت حال شما می‌توانید به برترین مشاوران جنسی ایران دسترسی داشته و مشاوره جنسی آنلاین بگیرید همچنین در صورتی که نیاز به جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره مسائل جنسی داشتید کافیست در مجله روانشناسی سایت حال کلمه مسائل جنسی را جستجو کنید.

 

منابع:

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات