جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

رضایت جنسی چیست و چه نشانه هایی دارد؟

حال-رضایت جنسی در رابطه
تاریخ بروزرسانی : ۱۴ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

یکی از موضوعاتی که در رضایت از رابطه زناشویی اهمیت دارد میزان رضایت جنسی طرفین است. باتوجه به انواع تابوها و رودبایستی‌ها که بین زوجین وجود دارد گاهی درک اینکه تمایل جنسی میان دو طرف وجود دارد به سادگی ممکن نیست.

نشانه‌هایی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان رضایت جنسی در رابطه را تشخیص داد . نشانه هایی مانند نشاط پس از رابطه، در آغوش گرفتن فرد پس از عمل جنسی و خونرسانی کافی به اندام‌ها.

حال-

رضایت جنسی باعث افزایش سلامت روانی، کاهش استرس و بالا رفتن ایمنی بدن می‌شود و وجود آن به تحکیم روابط می‌انجامد.

 

برای تشخیص یک رابطه جنسی که در آن میزان رضایت زوجین بالا است باید به نشانه‌هایی توجه کرد از جمله احساس شادی و اعتماد به نفس.این احساسات مثبت در زندگی زناشویی و فعالیت‌های شغلی و اجتماعی فرد تاثیر گذار خواهد بود. ضمن اینکه برای آشنایی با قرص افزایش میل زنان می‌توانید مطلب مشخص شده را نیز بخوانید.


تصویر خدمات اقساطی

ابعاد مختلف رضایت جنسی از رابطه جنسی

رابطه زناشویی موفق در زندگی و به خصوص رابطه جنسی در ابعاد مختلفی بروز می‌یابد. باید به همه جوانب این موضوع به یک میزان توجه کرد. اگرچه عمل جنسی میان دو نفر جسمی است ولی رضایت جنسی تنها به بعد جسمی محدود نمی‌شود. یکی از ابعاد رضایت از رابطه کسب لذت از فرآیند جسمی این ارتباط است و یک بعد دیگر بعد روانی و روحی است. اگر در رابطه جنسی به مسائل روانی طرف مقابل توجه کافی نشود او از نظر روانی رضایتی از این رابطه جنسی نخواهد داشت. حتی اگر از نظر جسمی ارتباطی لذت بخش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بعد از خیانت همسر چه کنم

نشانه رضایت جسمی از رابطه

در رابطه جنسی که از نظر جسمی رضایت‌بخش است فرد حس نشاط و سرزندگی دارد. از نظر جسمی خسته ولی در تکاپوی درونی است. این فرد سعی می‌کند با حرف زدن یا در آغوش کشیدن شریک خود احساساتش را بروز دهد.

نشانه رضایت روانی از رابطه 

فردی که از نظر روانی رابطه مطلوبی را پشت سر گذاشته احساس پیروزی، شادی، عزت نفس و اعتماد به نفس دارد. او در بروز علاقه خود جسور است و به جای پرسیدن سوالات درباره رابطه از احساسات مثبت خود صحبت می‌کند. فردی که در مورد زیبایی خود یا رضایت فرد مقابل سوالات مکرری می‌پرسد احتمالاً خود حس خوب کمتری از رابطه را تجربه کرده است. نیازمند تاییدی است که در رابطه جنسی دریافت نکرده است.

اهمیت سن در میزان رضایت جنسی

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که رضایت در رابطه زناشویی که بین دو جوان که به تازگی با یکدیگر آشنا شده‌اند وجود دارد بالاتر است و برعکس رابطه جنسی میان زوج‌هایی که مدتی طولانی‌تر از 5 سال در کنار هم بوده‌اند رضایت کمتر است. مردان و زنان هر دو بیش از آنکه از رابطه‌ ارضا شوند، آن را نشان می‌دهند. دریافت این موضوع از میان گفته‌ها کار دشواری است.

بیشتر بخوانید: چه سنی برای ازدواج دختر مناسب است

رضایت از رابطه جنسی

عوامل روحی در رابطه جنسی اثرگذار است.

همچنین در این پژوهش‌ها مشخص شده است که مردان بیش از زنان از رابطه زناشویی خود رضایت دارند.

دلایل کاهش تمایل جنسی

با توجه به اینکه در پژوهش‌ها مشخص شده است افراد نیاز و تمایل به رابطه جنسی بیشتری دارند باید دید چه دلایلی عامل کم شدن رابطه جنسی در میان زوجین است. مصرف مواد غذایی خاص یا شرایط روانی مانند استرس زیاد می‌تواند بر روی تمایل جنسی فرد تاثیر بگذارد و باعث شود او تمایلی کمتر یا بیشتر به همسر خود داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که عواملی مانند استفاده از داروهای خاص که کاهش‌دهنده میل جنسی هستند. به خصوص داروهایی که بر روی ترشح هورمون‌های بدن اثر می‌گذارند دلیلی برای کاهش میل به رابطه است. استفاده از الکل به میزان زیاد نیز بر روی تمایل و در نتیجه در رضایت جنسی افراد تاثیر می‌گذارد. شرایط روحی و روانی آشفته، اضطراب، افسردگی و استرس نیز باعث کم شدن میل جنسی می‌شوند.

درباره ویروس HPV بیشتر بدانید و اگر برای پیشگیری از زگیل تناسلی می‌خواهید اقدام کنید می‌توانید مقاله خرید واکسن گارداسیل را مطالعه یا اقدام به خرید کنید.

بی خوابی دلیل کاهش تمایل جنسی

یکی از مواردی که باعث کاهش تمایل می‌شود کم خوابی است اگر چه به نظر می‌رسد این دو موضوع به هم مرتبط نیستند ولی تحقیقاتی نشان داده است که کم خوابی بر تمایل جنسی افراد تاثیر می گذارد.

اختلالات جنسی را بیشتر بشناسید

ارتباط ارگاسم و رضایت جنسی

برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند رضایت جنسی و ارگاسم یا رسیدن به اوج لذت جنسی به یک معنا است. ارگاسم مسئله مهمی در رابطه جنسی است و می‌تواند در میزان رضایت مردان و زنان از رابطه جنسی تاثیرگذار باشد. این دو موضوع هم معنی نیستند. ممکن است افرادی به ارگاسم در رابطه خود برسند ولی رضایتی از این ارتباط نداشته باشند. همچنین ممکن است افرادی بدون اینکه رابطه جنسیشان به مرحله ارگاسم رسیده باشد اعلام کنند که رضایت کامل از این رابطه دارند. در اینجا علاوه بر موضوع  ارضا شدن جسمی، مسائل روانی و لذت روانی حاصل از رابطه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نحوه برقراری اولین رابطه جنسی را اینجا بخوانید

صحبت و گفتگو زوجین با یکدیگر

رضایتمدی از رابطه موضوعی حساس است و بسیاری از زوجین نمی‌خواهند در مورد آن صحبت کنند.به عقیده روانشناسان تنها راه برای بهبود رابطه جنسی و درک میزان رضایت هر دو طرف گفتگو بین آن دو است. گفتگو درباره رابطه جنسی در هر رابطه زناشویی می‌تواند دو فرد را با نیازها و تمایلات یکدیگر آشنا کند. تا آنها روشی بهتر برای رسیدن به رحس بهتر در هر دو طرف را در رابطه جنسی خود پیش بگیرند.

درباره بیماری های مقاربتی بیشتر بدانید

نشاط پس از رابطه

رضایت جنسی پس از رابطه جنسی در نشاط و شادی هر فرد پس از برقراری ارتباط جنسی قابل مشاهده است. در صورتی که این رضایت وجود داشته باشد فرد خوشحال و راضی به نظر می‌آید و تمایل دارد در شرایطی آرام یا پرشور به فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازد.

دراز کشیدن برای مدتی طولانی

افرادی که رضایت جنسی از رابطه خود دارند پس از عمل جنسی تخت را ترک نکرده و تا مدتی در کنار شریک خود باقی می‌مانند. این موضوع رضایتمندی فرد از رابطه را نشان می‌دهد و در مقابل ترک کردن شریک جنسی به سرعت پس از رابطه جنسی نشان دهنده رضایتمدی اندک در فرد است.

راه های درمان ناتوانی جنسی در مردان را در این مقاله بخوانید

حال-رضایت جنسی در رابطه

محبت کردن پس از رابطه جنسی به رضایت طرفین کمک می‌کند.

هر رابطه زناشویی منحصر به فرد است و نمی‌توان حکمی کلی برای رضایتمندی در رابطه جنسی ارائه کرد.

اگر از رابطه جنسی خود رضایت ندارید کافی است تصمیم خود را بگیرید و در جستجوی مشاوره جنسی باشید. به دلیل تابوهای موجود، عدم دانش کافی درباره مسائل جنسی وجود دارد. خبر خوش این است که هم اکنون می توانید اولین قدم برای کسب مهارت های جنسی را بر دارید. در اولین قدم می توانید در بخش مجله روانشناسی وب سایت حال در این حوزه مقالات به روز و علمی مطالعه کنید. در ادامه می توانید، با نصب اپلیکیشن حال، با صرف هزینه ای معقول، در بخش مسائل جنسی مشاوره آنلاین بگیرید. شاید الآن که تجربه سکس تراپیست آنلاین نداشته اید، بیهوده به نظر بیاید. تجربه مدت های زیادی فعالیت در این زمینه، سودمندی اش را به اثبات رسانیده. پس از مشاوره با سکس تراپیست حال، شاید با تغییر تنها یکی از عادت خود، بتوانید جانی تازه به زندگی مشترک خود تزریق کنید.

 

 

سوالات متداول

اهمیت سن در میزان رضایت جنسی چقدر است؟

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که رضایت در رابطه زناشویی که بین دو جوان که به تازگی با یکدیگر آشنا شده‌اند وجود دارد بالاتر است و با گذشت زمان رضایت کمتر می‌شود.

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

رابطه جنسی

4 سال پیش

یکی از کارهای خوبی که میشه قبل از یه رابطه جنسی انجام داد اینه که پارتنر خودتونو ماساژ بدین. ماساژ باعث میشه که کردش خون تو قسمت های مختلف بدن بیشتر بشه و نه تنها ارگاسم در خانم ها زود تر و دفعات بیشتری صورت می گیره، لذت ارگاسم هم بیشتر میشه.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات