جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

اختلاف شوهر با خانواده زن / چطور شوهرم با خانوادم خوب باشه؟

اختلاف شوهر با خانواده زن
تاریخ بروزرسانی : ۲۰ فروردین

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

اختلاف شوهر با خانواده زن یا برعکس، اختلاف زن با خانواده شوهر از مشکلاتی است که بسیاری از زوجین دارند اما راه حل آن را نمی‌دانند. یکی از دوستان قدیمی‌ام به تازگی ازدواج کرده آخرین باری که به ملاقاتش رفتم خیلی نگران رابطه همسر و خانواده خودش بود. انگار به دلیل یک اختلاف کوچکی که بینشان رخ داده بود همسرش دیگر تمایلی به گذراندن آخر هفته ها با خانواده اش از خود نشان نمی‌داد. این تغییر رویه برای دوستم هم خیلی سخت بود چون کمتر از قبل میتوانست خانواده‌اش را ملاقات کند و همیشه نگران تنش بین روابط آنها بود».

وجود اختلافات از این دست در زندگی زوجین بسیار رایج است. ولی نکته اصلی برای مقابله با تنش‌های روابط، یادگیری روش‌های کنترل و مدیریت آن است. اگر رابطه شوهرتان با مادر یا پدرتان خوب نیست و با هم مشکل دارند؛ این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.


تصویر خدمات اقساطی

راه‌های مقابله با بی احترامی شوهر به خانواده همسر و برعکس

شوهرم به خانواده‌ام توهین می‌کند، مادرم با شوهرم خوب نیست، شوهرم با پدرم مشکل دارد و.. اینها تنها بخشی از مشکلات ورود به یک خانواده جدید یا به عبارت واضح تر، ازدواج هستند. اگر می‌خواهید بدانید چرا مشاوره ازدواج لازم است این مطلب را بخوانید

چیکار کنم شوهرم با خانوادم خوب باشه

خب در در قدم اول بدانید که برای مدیریت چنین اوضاعی باید به خودتان مسلط باشید. به هیچ وجه قرار نیست شما هم یک رفتار بی‌ادبانه را با بی‌ملاحظگی پاسخ دهید.

توصیه اکید ما به شما این است که برای تلافی رفتار همسرتان سراغ تلافی کردن با توهین به خانواده شوهرتان نروید. برای مدیریت اختلاف با خانواده و راهکارهای آن این مطلب را یخوانید

در قدم بعد از تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

اختلاف شوهر با خانواده زن

  • همسرتان را همیشه اولویت قرار دهید

به شدت از مقابله به مثل کردن با همسرتان پرهیز کنید. زمانی که ازدواج می‌کنید، یعنی به بلوغ فکری رسیده‌اید به همین خاطر از پدر و مادرتان جدا می‌شوید و مسئولیت‌های یک زندگی مشترک و مستقل را می‌پذیرید.

در تمام این مدت تنها همسرتان است که در کنار شما قرار دارد. شما باید در همه حـال به پدر و مادر خود و همسرتان احترام بگذارید ولی اولویت‌تان همیشه همسرتان است. درباره اختلافات زن و شوهر و راه حل آن می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید

  • مرزهای مشخصی را تعیین کنید

بسیاری از اتفاقاتی که در طی ازدواج با آن مواجه می‌شوید کاملا برگرفته از رفتارهای و واکنش‌های خودتان است. زمانی که با همسرتان مشاجره می‌کنید و در این بین عکس العمل بدی نسبت به خانواده‌اش نشان می‌دهید، یا فحاشی می‌کنید اینها به مرور زمان روی روابط او با پدر و مادر و سایر اعضای خانواده‌تان اثر می‌گذارد. درباره اختلاف با خانواده همسر می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید

چیکار کنم شوهرم با خانوادم خوب باشه

  • به شوهرتان یادآوری کنید که از او انتظار بیشتری دارید

رابطه زناشویی موفق بر پایه اعتماد و احترام متقابل شکل می‌گیرد. اگر هر یک از این ستون‌های اصلی به نوعی در زندگی‌تان متزلزل شوند، زندگی‌تان با یک باد از هم می‌پاشد. بسیار مهم است که به همسرتان یادآوری کنید چه استانداردها و انتظاراتی در زندگی مشترک دارید.

جملات را ساده و مودبانه انتخاب کنید.

یک صحبت موثر تا حد زیادی شرایط را دگرگون می‌کند. به عنوان مثال بگویید: «من از روش صحبتت در مورد والدینم ناراحت هستم»، «من از تو انتظار بهترین‌ها را دارم» و …

  • نقش مکالمه آرام در برابر توهین شوهر به خانواده

طبیعتا نمیتوانید لغات و کلمات توهین آمیزی که از دهان شوهرتان خارج می‌شود را مدیریت کنید، ولی قادر هستید واکنش خودتان را کنترل کنید.

اگر صحبت‌تان از حالت عادی خارج شد بهتر است ساختارها و انتظاراتی که از همسرتان دارید را بار دیگر مرور کنید و در همان لحظه جلوی پیشروی صحبت را بگیرید. کمی دور شوید تا اوضاع آرام شود.

دعوای زن و شوهر

جواب بدی را با بدی ندهید. زمانی که اوضاع از کنترل خارج می‌شود مهم است که همچنان با احترام رفتار کنید.

احترام شوهرتان را بدون قید و شرط نگه دارید تا ببینید به مرور دقیقا همان احترام را از جانب او دریافت می‌کنید. همچنین در یک مکالمه صلح‌آمیز راحت‌تر میتوانید به ریشه و علت رفتار توهین آمیز همسرتان پی ببرید و برای آن به فکر چاره باشید.

  • با یک دوست مطمئن و خردمند حرف بزنید

گاهی اوقات زمانی که برای مدت زیادی با بی‌احترامی مواجه می‌شویم، شرایط عادی و نرمال زندگی را فراموش می‌کنیم. برای چنین لحظاتی وجود یک دوست عاقل و مطمئن نعمت بزرگی برای خانم‌ها است.

شوهرم با خانواده ام خوب نیست، چکار کنم؟

با کمی صحبت کردن میتوانید انرژی منفی که مدت زیادی به شما تحمیل شده را از خودتان دور کنید و با انرژی مثبت بیشتری برای مدیریت و کنترل اوضاع و روابط بین خانواده و همسرتان قدم بردارید.

البته برای انتخاب چنین دوستی بسیار هوشمندانه عمل کنید در غیر این صورت مشکلی به مشکلات خانوادگی‌تان اضافه می‌شود.

  • تفاوت‌های فرهنگی‌تان را بشناسید

فرهنگ و تربیت افراد نقش مهمی در زندگی زناشویی دارد. جنبه‌های فرهنگی و تربیتی شوهرتان را بشناسید. برخی از همسران نقش زنان را کوچک و حقیر میدانند و آنها را در حد درست کردن وعده غذایی و تمیز کردن خانه قبول دارند.

این تفکر که ریشه‌ای عمیق و تربیتی دارد روی رفتارهای همسرتان با مادر شما و حتی خودتان موثر است.

  • از مشاور خانواده کمک بگیرید

احتمالا چیزی در ذهن همسرتان وجود دارد که باعث بروز این حد از عصبانیت و تندی همراه با توهین به خانواده‌تان می شود. شاید همسرتان نمیتواند رفتار و حالت خود را کنترل کند در چنین شرایطی خوب است که از یک مشاور برای حل مشکلات کمک بگیرید. شاید یافتن مشاور خانواده خو برای‌تان سخت به نظر بیاید یا آنقدری فکرتان مشغول است که نتوانید وقتی برای فکر به این موضوع اختصاص دهید اما مشاوره خانواده آنلاین یک راه قابل اطمینان و سریع است که از طریق چت متنی، صوتی و یا تصویری برای شما مقدور می‌باشد.

چیکار کنم رابطه ام با شوهرم خوب بشه

ازدواج، پیوند نهایی بین دو شریک است. شما عهد کرده اید که همدیگر را برای خوب یا بد دوست داشته باشید، اما گاهی اوقات اوضاع تیره می شود. شاید دعوای بدی داشته‌اید، احساس می‌کنید که از هم جدا شده‌اید، یا ممکن است به سادگی به نقطه‌ای رسیده باشید که متوجه شوید باید رابطه را بهبود ببخشید. البته می‌توانید مقاله دعوای زن و شوهر را نیز پس از این مطلب مطالعه کنید.

در پاسخ به اسن سوال که چیکار کنم رابطه ام با شوهرم خوب بشه می‌توان موارد زیادی را اشاره کرد اما باید ابتدا مشکل شما ریشه یابی شود و این کار توسط مشاور خانواده آنلاین انجام می‌شود. اما به طور کلی کارهایی وجود دارد که کارهای عمومی هستند و می‌توانند در بهتر شدن رابطه شما با همسرتان نیز تاثیرگذار باشد

انتظارات خود را تنظیم کنید

خودتان و همسرتان را همانطور که هستید بپذیرید.

با هم قرار بگذارید

این به شما کمک می کند تا به یاد بیاورید که در وهله اول چه چیزی شما را گرد هم آورده است. مهم این است که زمانی را برای تنها بودن در کنار هم اختصاص دهید، زیرا بعید است، به خصوص با توجه به نیازهای منحصر به فرد سبک زندگی نظامی، فقط آن را “پیدا کنید”. یک بار در هفته یا یک بار در ماه، نوع قراری را که در زمان مجردی یا قبل از تشکیل خانواده داشته اید، برنامه ریزی کنید. موافقت کنید که در مورد بچه ها، پدر و مادر یا مسائل مالی بحث نکنید. لباس بپوشید و برای شام بیرون بروید، فیلم ببینید یا یک شب با کیفیت را در خانه با تلفن خاموش بگذرانید.

قرار گذاشتن

دوست باشید

برای حل اختلاف شوهر با خانواده زن دوست داشتن همسرتان کافی نیست و برای تبدیل شدن به یک همراه واقعی هیچ وقت دیر نیست. برای خوشبختی طولانی مدت، زوج ها باید واقعاً یکدیگر را دوست داشته باشندو درواقع هم عاشق و هم دوست باشند. دوستی با ارزش های مشترک و همدلی متقابل ایجاد می شود.

تشریفات ایجاد کنید

تشریفاتی که با هم ایجاد می‌کنید به لذت‌های مشترکی تبدیل می‌شوند که می‌توانید از آن برای بهبود روابط با همسرتاناستفاده کنید.  آداب و رسوم اشکال مختلفی دارند: یک بوسه خداحافظی قبل از کار، صبحانه در رختخواب همگی جزوی از این تشریفات هستند.

تقریبا راهکارهای کلی برای پاسخ به سوال چیکار کنم که رابطم با شوهرم خوب بشه این راه ها هستند و برای راهکارهای بیشتر می‌توانید از مشاوره خانواده آنلاین در حال استفاده کنید و به صورت تلفنی، چت و یا تماس تصویری با مشاور صحبت کنید.

حل اختلاف شوهر با خانواده زن

جمع‌های خانوادگی یکی از رایج‌ترین مقصدهای زوجین برای تعطیلات هستند. اما سئوالاتی مثل: زنم با خانواده ام مشکل دارد، شوهرم با مادرم خوب نیست یا اختلاف شوهر با خانواده زن همگی مواردی هستند که در بسیاری از موارد، بین زوج ها وجود دارد

اگر رابطه بین همسر و خانواده شما شکرآب باشد، ممکن است در چشم بر هم زدنی یک تعطیلات دوست داشتنی به یک میدان جنگ تمام عیار تبدیل شود. اولین کاری که باید برای جلوگیری از ایجاد آشفتگی انجام دهید، کشیدن یک نفس عمیق و داشتن آرامش است.

به هیچ وجه در قبال رفتارهای توهین آمیز همسر یا خانواده‌تان بی‌ادبانه رفتار نکنید.چون در این حالت کنترل اوضاع را از دست می‌دهید. به جای آن سعی کنید با استفاده از تکنیک‌های این مطلب علت اختلاف و ریشه‌های آن را پیدا کرده و به آرامی آنها را حل و فصل کنید. برای این کار مشاوره آنلاین خانواده می‌تواند راهگشای تمامی مشکلات بوده و شما را در حل اختلاف شوهر با خانواده زن و یا سایر مشکلات یاری نماید.

 

سوالات متداول درباره اختلاف شوهر با خانواده زن

مدیریت بین مادر و همسر چگونه است؟

همه چیز را به مادر یا همسر نگویید و بین آنها یکی را انتخاب نکنید زیرا این کار اشتباه است و باعث خراب شدن رابطه آنها می‌شود.

شوهرم با خانوادم مشکل داره چیکار کنم؟

بهترین کار در این شرایط مشاوره با فرد متخصص است تا با توجه به نوع مشکلی که وجود دارد بهترین راهکار ارائه شود.

 

منابع:

http://chelseadamon.com/5-ways-to-deal-with-disrespect-in-marriage/

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

محدثه پرورش

11 ماه پیش

سلام من الان نزدیک یکسال خورده ای عقدم کردند اوایل همسرم روزهای پنجشنبه می‌آمد خونمون ولی توی اين یکسال خورده مامانم با همسرم جوری رفتار کرد که حتی همسرم مشتاق به اومدن خونمون نیست ولی من ازتون میخوام که دوباره رابطه همسرم با مادرم خوب بشه
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

2 ماه پیش

سلام و وقت بخیر اینکه روابط خانوادگی به خوبی پیش بروند می‌تواند برای همه طرفین ناخوشایند باشد. اگر می‌خواهید روابط همسرتان با مادرتان بهبود یابد، می‌توانید این گام‌ها را اقدام کنید: 1. مکالمه با همسرتان: در یک مکالمه صریح و صادقانه با همسرتان، احساسات و نگرانی‌های خود را به او بیان کنید. شاید او دلایل خاصی برای این رفتار داشته باشد که نیاز به درک و حل آنها دارید. 2. مکالمه با مادرتان: اگر ممکن است، یک مکالمه آرام با مادرتان را شروع کنید. سعی کنید با احترام نظرات و نگرانی‌های هر دو طرف را بشنوید و مسائل را مطرح کنید.
پاسخ دهید
1

اسرا..

3 سال پیش

شوهر من با خونوادم مشکل داره من واقعا نمیدونم چیکار کنم خسته شدم من همش ۱۹ سالمه نمیدونم باید چیکار کنم اینا دست از سر من بروارن هم پدر مادرم هم شوهرم باهم مشکل دارن شوهرم سر من غر میزنه میگ چرا از خونوادت دفاع میکنی خسته شدم با هیچکسم نمیتونم دردودل کنم هیچکس راهنماییم نمیکنه
پاسخ دهید
1

جستجو

جدیدترین مقالات