جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

آمپول ایلیا / قیمت و خرید آمپول eylea

آمپول ایلیا
تاریخ بروزرسانی : ۲۳ اردیبهشت

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

آمپول ایلیا نوعی داروی تزریقی است که مستقیما به چشم تزریق می‌شود تا از ایجاد عروق خونی غیر طبیعی در آن جلوگیری می‌کند. عدم استفاده از دارو برای کاهش عروق خونی ممکن است منجر به تجمع مایع، تورم و در نهایت کاهش دید و نابینایی در افراد شود. تحقیقات نشان می‌دهد که آمپول eylea به تثبیت بینایی و بهبود حدت بینایی در بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و… کمک می‌کند. این مقاله به معرفی کامل این دارو و روش تهیه و تزریق آن پرداخته است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و مشاوره با پزشکان متخصص می‌توانید از بخش مشاوره آنلاین پزشکی سامانه حال استفاده کنید و از یک متخصص چشم پزشک آنلاین مشاوره بگیرید.


تصویر خدمات اقساطی

آمپول ایلیا برای چیست

آمپول ایلیا حاوی یک ماده فعال جدید به نام افلیبرسپت (aflibercept) است و در دسته داروهای چشمی در برابر نئوواسکولاریزاسیون قرار می‌گیرد. این آمپول برای تزریق در داخل زجاجیه چشم طراحی شده است و از آن برای درمان فرم مرطوب یا تر دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) و همچنین اِدِم ماکولا که در صورت انسداد ورید مرکزی شبکیه رخ می‌دهد، استفاده می‌شود. این دارو با نام تجاری زالتراپ در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای درمان انواع خاصی از سرطان کولورکتال تجویز می‌شود و برای تزریق وریدی در شیمی درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امپول ایلیا برای چشم

آمپول ایلیا یکی از مهم‌ترین داروها برای درمان بیماری‌های ماکولار چشمی به حساب می‌آید. به دلیل این که ایلیا یک مهارکننده فاکتورهای رشد تومور در عروق چشم است، به درمان انواع خاصی از بیماری‌های چشمی که با اختلال در عروق خونی شبکیه یا تورم آن ارتباط دارد، کمک می‌کند.

تزریق آن برای درمان بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی هم موثر است. عدم درمان این بیماری منجر به تجمع مایع در شبکیه چشم و افزایش احتمال نابینایی می‌شود. تجویز آمپول ایلیا برای چشم فقط توسط پزشک متخصص چشم انجام می‌شود و تزریق آن به صورت تزریق مستقیم در داخل زجاجیه، تنها توسط پزشکی که مهارت انجام این کار را دارد امکان‌پذیر است.

درباره آمپول نوروبیون و نوع ایرانی یا خارجی آن بیشتر بدانید.

امپول چشم

کاربرد آمپول eylea

آمپول eylea یک داروی تزریقی چشمی است که برای بزرگسالان در موارد زیر تجویز می‌شود که شما را مجاب به خرید آمپول ایلیا می‌کند:

  • شکل مرطوب دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD)

این بیماری ماکولای چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ماکولا قسمت مرکزی شبکیه است که در پشت چشم قرار دارد. شکل مرطوب این بیماری ناشی از نئوواسکولاریزاسیون مشیمیه یا رشد غیر طبیعی عروق خونی زیر ماکولا است که ممکن است با از دست دادن مایعات و خون همراه باشد و منجر به تورم شود.

  • انسداد ورید مرکزی شبکیه یا یکی از شاخه‌های آن

این اختلال در نتیجه انسداد ورید اصلی که خون را از شبکیه حمل می‌کند، رخ می‌دهد. در واقع انسداد ورید مرکزی شبکیه یا شاخه‌ها ورید کوچک‌تر معروف به شاخه‌های شبکیه منجر به ادم و مشکلات ناشی از آن می‌شوند.

  • اختلالات بینایی ناشی از ادم ماکولای دیابتی یا رتینوپاتی دیابتیک

در بعضی از بیماران مبتلا به دیابت، مایع اضافی در ماکولای چشم تجمع پیدا می‌کند و پس از نشت مایع و خون داخل عروق به بیرون، لکه زرد چشم آسیب می‌بیند. عدم درمان و تداوم این مسئله می‌تواند منجر به اختلال شدید در بینایی بیماران شود. به این بیماری ادم ماکولای دیابتی می‌گویند.

  • اختلالات بینایی به دلیل نئوواسکولاریزاسیون نزدیک بینی مشیمیه

در نوع شدیدی از نزدیک بینی، کره چشم به رشد خود ادامه می‌دهد و در نهایت، بزرگ‌تر از حد طبیعی می‌شود. تزریق آمپول ایلیا به ایجاد دید مرکزی که برای دیدن جزئیات مربوط به کارهای روزانه مثل رانندگی، تشخیص چهره و خواندن ضروری است، کمک می‌کند. این روش باعث می‌شود که از تخریب پیشرونده بخش مرکزی بینایی جلوگیری شود.

اگر نیاز به خرید واکس گارداسیل خارجی دارید می‌توانید از این بخش اقدام به خرید کنید

عوارض آمپول ایلیا

عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها به پاسخ نامطلوب ناشی از مصرف آن‌ها در دوزهای معمول گفته می‌شود که می‌تواند خفیف یا شدید و موقت یا بلندمدت باشد. محققان می‌گویند که حدود یک درصد کسانی که با تزریق آمپول ایلیا تحت درمان قرار می‌گیرند، دچار عوارض جانبی ناشی از آن می‌شوند. بسیاری از این عوارض قابل کنترل هستند و برخی خود به خود از بین می‌روند. از مهم‌ترین عوارض جانبی آمپول ایلیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم یا تحریک پلک
  • درد چشم یا خونریزی در محل تزریق
  • خون افتادن چشم
  • احساس وجود چیزی در چشم
  • سردرد (بهترین قرص سردرد را بشناسید)
  • افزایش تولید اشک
  • حساسیت به نور
  • کاهش بینایی

تزریق آمپول ایلیا به ندرت در برخی از بیماران منجر به عوارض جانبی جدی مثل افزایش فشار در چشم، بروز عفونت، آسیب به قرنیه یا شبکیه، تاری دید و آسیب به لایه قدامی چشم می‌شود. در چنین شرایطی لازم است به سرعت با پزشک تماس بگیرید و در صورت نیاز، از خدمات فوری پزشکی استفاده کنید.

درباره طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتین در منزل بیشتر بدانید

آمپول eylea

قیمت آمپول ایلیا

ویال‌های ۴۰ میلی‌گرمی آمپول ایلیا یا آیلیا (EYLEA 40 MG/ML VIA) موجود در کشور ما اغلب ساخت کشور آمریکا و محصول شرکت بایر (BAYER) هستند. البته محصولات مشابه با نام‌های تجاری دیگر از آلمان هم به ایران وارد می‌شوند. این آمپول به ویژه برند آمریکایی آن قیمت بالایی دارد و حتی در کشورهای اروپایی هم جزو داروهای گران‌قیمت محسوب می‌شود. قیمت برندهای مختلف داروی آفلیبرسپت از جمله ایلیا به دلیل واردات کم و نوسان قیمت ارز، نرخ ثابتی ندارند.

خرید آمپول ایلیا

قاعدتا باید برای خرید آمپول ایلیا مشکلی وجود نداشته باشد اما با توجه به واردات محدود این آمپول ممکن است تهیه آن در برخی نقاط کشور به ویژه شهرهای کوچک کار آسانی نباشد. داروخانه یکی از راه های معتبری است که می‌توانید برای خرید آمپول eylea از آن کمک بگیرید. مهم‌ترین ویژگی خرید از داروخانه این است که شما با این کار نیاز به خروج از منزل ندارید و به راحتی با چند کلیک می‌توانید قیمت دارو، موجودی و شرایط تهیه آن را بررسی کنید و پس از سفارش، آن را در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. پس از ورود به بخش مشخص شده، روی قسمت عکس یا اسم دارو را دارم، کلیک و اسم دارو را وارد نمایید. دارو به سرعت استعلام شده و قیمت برای شما ارسال خواهد شد. پس از پرداخت نیز به آدرس شما ارسال خواهد شد.

خرید آمپول ایلیا

فروش آمپول ایلیا

داروهای دولتی و خصوصی معتبر که برای فروش این دارو تعیین شده‌اند، تنها مراکز فروش مجاز آن هستند. این دارو جزو داروهای یخچالی محسوب می‌شود و در داروخانه یا پس از فروش، باید در محفظه مخصوص نگهداری شود و همراه با یخ به مرکز درمانی ارسال شود. برای اطمینان از مراکز تهیه این آمپول می‌توانید از پزشک یا مرکز درمانی که این دارو را برای درمان بیمار شما در نظر گرفته است، کسب اطلاع کنید. خرید آمپول eylea از مراکز غیرمجاز که شرایط نگهداری دارو در آن استاندارد نیست، ممکن است باعث بروز عوارض جانبی و عدم اثربخشی دارو شود.

نحوه تزریق آمپول ایلیا

تزریق آمپول ایلیا در زجاجیه چشم انجام می‌شود. این نوع تزریق بسیار دقیق و حساس است؛ به همین دلیل باید توسط پزشک واجد شرایط و باتجربه در انجام چنین تزریقاتی انجام شود. بیماران بلافاصله بعد از تزریق باید از نظر افزایش احتمالی فشار داخل چشم تحت نظر باشند و هر نوع علائم نشان‌دهنده اندوفتالمیت مثل قرمزی چشم، تاری دید، درد و… را فورا گزارش کنند.

تزریق آمپول ایلیا

تزریق آمپول eylea برای درمان فرم مرطوب AMD معمولا یک بار در ماه و برای سه ماه متوالی است. پس از آن هر دو ماه یک بار تزریق انجام می‌شود. پس از ۱۲ ماه درمان از طریق تزریق آمپول ایلیا، با توجه به نتایج آناتومیکی و بصری ایجاد شده می‌توان فاصله بین دو تزریق را افزایش داد. به طور کلی فاصله بین دو تزریق برای درمان هر یک از بیماری‌های چشمی از جمله ادم ماکولا ثانویه نباید کم‌تر از یک ماه باشد. اگر بعد از سه بار تزریق اول نشانه‌هایی از بهبودی در پارامترهای بینایی مشاهده نشد، معمولا ادامه درمان از طریق تزریق آمپول ایلیا متوقف و روش‌های درمانی دیگری در پیش گرفته می‌شود.

خرید اینترنتی یا حضوری آمپول ایلیا

آمپول ایلیا یکی از معدود داروهایی است که به طور مستقیم در چشم تزریق می‌شود و از آن برای درمان بیماری‌های جدی و خطرناک چشمی مثل AMD نئوواسکولار و… استفاده می‌شود. ترکیبات موجود در این دارو منجر به کاهش رشد عروقی خونی در شبکیه و در نتیجه کاهش ادم و تجمع مایع در آن خواهد شد. تزریق این آمپول بسیار حساس است و فقط توسط پزشک متخصص ماهر انجام می‌شود. چنانچه برای تهیه، نگهداری یا تزریق این دارو نیاز به راهنمایی تخصصی دارید، می‌توانید از پزشکان آنلاین متخصص چشم سامانه حال کمک بگیرید.

“مراقبت از سلامت فردی یک امر مهم انسانیست، زیرا بر فرصت‌های ما برای پیگیری اهداف زندگی تأثیر مستقیم دارد؛ درد و رنج را کاهش داده و شرایط مورد نیاز برای برنامه ریزی درباره آینده را فراهم می‌کند. «حال» با شعار حال خوب برای همه شکل گرفت تا خدمات پزشکی به شکلی کامل و جامع در اختیار همه افراد قرار بگیرد”

منابع

https://sante.lefigaro.fr/medicaments/2678367-eylea-40mg-ml-sol-fl-0-1ml-1

https://pharmacie-cuisery.mesoigner.fr/medicament-produit-parapharmacie/99813-eylea-40-mg-ml-s-inj-en-flacon-fl-100ul

https://www.medicines.org.uk/emc/product/2879/smpc#gref

 

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات