جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

بهترین قرص سردرد / داروهای درمان فوری سردرد

بهترین قرص سردرد
تاریخ بروزرسانی : ۰۳ دی

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

بهترین قرص سردرد یکی از سوالات بسیاری از افراد است زیرا همۀ ما بارها سردرد را تجربه کرده‌ایم. سردرد علت‌های زیادی دارد؛ گاهی سردرد به دلایل ساده‌ای مثل کم خوابی و خستگی بروز می‌کند، گاهی هم دلیل آن یک بیماری است، مثل میگرن، عفونت‌های ویروسی، سینوزیت، مشکلات دندان و غیره. دلیل سردرد هرچه باشد، وقتی آن را تجربه می‌کنیم، معمولا به دنبال بهترین قرص سردرد هستیم تا آن را آرام کنیم.

در این مطلب می‌خواهیم دربارۀ انواع سردرد و داروهای مناسب برای سردرد توضیح دهیم و به سوالات زیادی پاسخ بدهیم؛ مثلاً اینکه سردردهای مختلف با کدام داروها آسان‌تر تسکین پیدا می‌کنند، قوی‌ترین قرص‌های سردرد کدامند، یا اگر زنی باردار باشد، برای آرام کردن سردردهای خود چه دارویی بخورد و غیره. با ما همراه باشید تا شما هم پاسخ سوال خود را بیابید.


تصویر خدمات اقساطی

بهترین قرص برای سردرد

همین ابتدا بگوییم که هیچ دارویی وجود ندارد که برای همۀ سردردها بهترین باشد! برای آنکه بدانید بهترین قرص برای سردرد برای شما کدام است، اول باید به این سوال پاسخ بدهید که سردردتان از چه نوعی است؟ معمولا ما دچار سردردها جزئی می‌شویم. مسکن‌های ساده برای سردردهای جزئی بهترین انتخاب هستند، مثلا استامینوفن، آسپرین، ایبوپروفن، نوافن.

این داروها بدون نسخه قابل خریداری هستند. البته استفادۀ بی‌رویه از آن‌ها عوارض خودش را دارد. بنابراین اگر به صورت مکرر دچار سردرد می‌شوید، باید حتما از پزشک برای انتخاب بهترین قرص سردرد کمک بگیرید.

اما گاهی سردردها جزئی نیستند و علت‌های پیچیده‌تری دارند. متخصصان سردردها را معمولا به سه دسته تقسیم می‌کنند:

  • سردردهای تنشی

  • سردردهای سینوزیتی یا سینوسی

  • سردردهای میگرنی

انواع قرص سردرد برای تسکین این سردردها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه دربارۀ هریک از آن‌ها توضیحاتی ارائه خواهیم کرد. اگر می‌خواهید داروی درمان میگرن شکمی را بشناسید این مطلب را بخوانید

درمان فوری سردرد

در حالی که سردرد معمولاً خطرناک نیست، اما سردردهای شدید یا تکرار شونده نشانه یک بیماری زمینه ای است. برای درمان فوری سردرد هرگونه علائم هشدار دهنده‌ای که نیاز به مشاوره پزشکی دارد عبارتند از:

  • سردرد ناگهانی: یک سردرد ناگهانی و شدید که در عرض یک دقیقه به اوج خود می رسد می تواند نشانه یک وضعیت تهدید کننده زندگی مانند آنوریسم مغزی یا سکته باشد که نیاز به مشاوره با دکتر مغز و اعصاب آنلاین را تشدید می‌کند.
  • میگرن همراه با هاله: اختلالات بینایی یا علائم عصبی قبل از میگرن، مانند دیدن نورهای چشمک زن یا بی حسی، ممکن است نشان دهنده خطر بالاتر سکته باشد.
  • سردرد مداوم یا بدتر: اگر سردرد برای مدت طولانی ادامه داشته باشد یا به تدریج در طول زمان بدتر شود، توصیه می شود نشان دهنده افزایش فشار داخل جمجمه است و باید در این زمینه با پزشک آنلاین حتما مشورت داشته باشید.
  • سردرد پس از ضربه به سر: اگر به دنبال ضربه به سرتان، سردرد را تجربه کردید، باید برای ارزیابی و تشخیصخ درست با پزشک مشورت کنید.
  • سایر علائم همراه: سردردهای شدید همراه با تب، سفتی گردن، گیجی، تشنج یا سایر علائم عصبی را نباید نادیده گرفت، زیرا ممکن است نشان دهنده شرایط جدی تری مانند مننژیت باشد.

درمان فوری سردرد سینوزیت

رایج ترین داروها برای درمان فوری سردرد سینوزیت، مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ژلوفن هستند. این داروها به کاهش التهاب و کاهش درد کمک می‌کنند. اما برای بهبود کلی سینوزیت، بهترین راه استفاده از شوینده بینی است. این شوینده ها مانند اسپری های بینی نیستند و به شکل یک کوزه بوده و باید محلول سرم شستسو پر شوند. از یک سوراخ بینی آن را وارد کرده و از سوراخ دیگر آن را خارج کنید. طی چند روز سینوس های شما شستشو شده و کاملا از سردرد خلاص می‌شوید.

درمان فوری سردرد سینوزیت

درمان سریع سردرد پریود

برای درمان سریع سردرد پریود بهتر است با دکتر زنان آنلاین مشورت کنید و بهترین قرص را دریافت کنید اما چند راه حل دیگر نیز برای درمان وجود دارد:

  • درمان های طبیعی: برخی از داروهای طبیعی مانند زنجبیل، زردچوبه ممکن است دردهای قاعدگی و سردرد را تسکین دهند.
  • مکمل های گیاهی: برخی از گیاهان دارویی مانند کوهوش سیاه، دونگ کوای، و شاه توت برای کمک به علائم قاعدگی از جمله گرفتگی و سردرد پیشنهاد شده‌اند.
  • طب سوزنی: این تکنیک طب سنتی چینی شامل قرار دادن سوزن های نازک در نقاط خاصی از بدن برای تحریک التیام و تعادل است. برخی از مطالعات نشان می دهد که طب سوزنی ممکن است در کاهش دردهای قاعدگی و سایر علائم مرتبط با PMS موثر باشد.
  • گرما درمانی: استفاده از گرما در قسمت تحتانی شکم، پشت یا گردن ممکن است به شل شدن عضلات منقبض و بهبود جریان خون کمک کند، که می تواند به کاهش دردهای قاعدگی و سردرد کمک کند.
  • سرما درمانی: اعمال سرما بر روی پیشانی، شقیقه ها یا پل بینی به بی حس کردن ناحیه و کاهش درد کمک می‌کند.
  • تغییرات رژیم غذایی: خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم و ویتامین D و اجتناب از غذاهای محرک مانند لبنیات، گلوتن و کافئین به کاهش علائم قاعدگی کمک می‌کند.

انواع قرص سردرد کدامند

داروهای اصلی برای سردرد داروهای مسکن هستند. این داروها شامل آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن است. همچنین میتوانید داروهای حاوی ترکیبی از پاراستامول و ایبوپروفن را خریداری کنید.

اگر سردردهای مکرر دارید، پزشک ممکن است داروهایی را برای پیشگیری از آن پیشنهاد کند. این ممکن است شامل دوز بسیار کم یک داروی ضد افسردگی نیز باشد. ممکن است عوارض جانبی از جمله خشکی دهان، سرگیجه، تاری دید، خواب آلودگی، یبوست و افزایش وزن وجود داشته باشد.

اگر میگرن دارید، داروها یا داروهای ترکیبی خاصی وجود دارند که می توانند کمک کنند. این داروها شامل داروهای مسکن، داروهای ضد تهوع و تریپتان ها (دارویی که عروق خونی اطراف مغز شما را منقبض یا سفت می کند) است که معروف‌ترین آن قرص سوماتریپتان می‌باشد.

سردردهای تنشی یا اضطرابی یکی دیگر از سردردها هستند که بر اثر فشارهای عصبی به وجود می‌آیند و قرص سردرد برای این مورد را معمولا پزشک تجویر می‌کند زیرا احتمالا به داروی شل کننده عضلات نیز نیاز است. سر دردهای سینوسی نیز یکی دیگر از انواع سردرد هستند و معمولا نیاز به پیشگیری دارند تا درمان. اما داروی معمول آن نوافن، یا ژلوفن است. اینها انواع قرص سر درد بودند که به آن‌ها اشاره کردیم.

در زمینه داروها اگر سوالی داشته باشید میتوانید از خدمات مشاوره دارویی انلاین حال استفاده کنید.

سردرد

بهترین قرص برای سردرد تنشی

سردردهای تنشی بسیار شایع هستند. این سردردها معمولاً به تدریج شروع می‌شوند و بعد در سراسر سر پخش می‌شوند. علت سردرد تنشی عموماً استرس و کم‌آبی و فشار عضلانی است. می‌توانید دربارۀ انواع داروی ضد استرس در اینجا بیشتر بخوانید.

علائم سردرد تنشی نیز عبارتند از:

  • سر درد مبهم
  • فشار در اطراف پیشانی
  • حساسیت در اطراف پیشانی و پوست سر

همچنین گاهی اوقات سردرد تنشی باعث می‌شود که به نور و صدای بلند حساسیت پیدا کنیم.

بهترین قرص برای سردرد تنشی ایبوپروفن و آسپرین است که بدون نسخه در دسترس‌اند. اگر سردرد شما با این داروها تسکین پیدا نمی‌کند، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

پزشک معمولا داروهایی مثل ایندومتاسین، کتورولاک، ناپروکسن و یا استامینوفن‌ قوی را برای سردردهای تنشی شما تجویز می‌کند. اگر این مسکن‌ها مؤثر نباشند، ممکن است که پزشک یک داروی شل‌کنندۀ عضلانی مثل سوپریدول یا متوکاربامول به شما بدهد تا انقباض عضلات شما متوقف شود و دردتان تسکین پیدا کند.

درباره راه های درمان سردرد خوشه ای می‌توانید این مطلب را بخوانید.

قرص سردرد خارجی

در ابتدا باید بدانید که تجویزی قرص سردرد خارجی یا داخلی بستگی به علت سردرد دارد و نیاز به تشخیص پزشک دارد. اما در ادامه برخی از داروهای مناسب برای سردرد را نام می‌بریم. قرص ناپروکسن یکی از کم خطرترین داروهایی است که به عنوان قرص سردرد خارجی مصرف می‌شود اما داروهایی مانند نوافن، ژلوفن و یا قرص ادوالژین نیز وجود دارد که در سبقه داروهای صد درد هستند. قرص سردرد خارجی برای میگرن نیز سوماتریپتان نام دارد و بسیار پرمصرف هم می‌باشد. اما اگر به دنبال سریعترین راه برای درمان سردرد هستید قرص ادوالژین می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا به سرعت جذب بدن می‌شود و اثر می‌کند.

قرص سردرد خارجی

بهترین قرص برای سردرد سینوزیتی

علت اصلی سردرد سینوزیتی یا سردرد سینوسی آلرژی‌های فصلی و سرماخوردگی است. وقتی سرما می‌خورید، گرفتگی بینی (احتقان سینوسی) باعث فشار سینوسی و درد و عفونت می‌شود.

فردی که دچار سردرد سینوسی یا سینوزیتی می‌شود، به دلیل عفونت، در سینوس‌ها، پشت چشم‌ها و صورت خود احساس فشار و درد می‌کند. برای درمان این درد می‌توانید از ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید.

این داروها درد را تسکین می‌دهند؛ اما برای آن‌که علت زمینه‌ای درد را درمان کنید، داروهای ضدآلرژی مثل آنتی هیستامین و داروهای ضد احتقان مثل اکسی‌متازولین و سودوافدرین به شما کمک می‌کنند.

البته اگر بیش از سه روز از این داروها استفاده کردید و بهبود پیدا نکردید، حتما از بخش مشاوره آنلاین پزشکی حال، با یک پزشک مشورت کنید

 

بهترین قرص برای سردرد

بهترین دارو برای سردرد میگرنی

در میگرن، سردرد معمولا در یک طرف سر پخش می‌شود. این نوع از سردرد به صورت ناگهانی شروع می‌شود و علائم دیگری هم دارد که عبارتند از: حساسیت به نور و صدا، حالت تهوع و استفراغ و سرگیجه.

برای تسکین سردرد میگرنی می‌توان از داروهای مسکن بدون نسخه (که در بخش‌های قبلی از آن‌ها نام بردیم) استفاده کرد؛ اما ممکن است که این داروها برای تسکین همۀ علائم میگرن مؤثر نباشند. بنابراین اغلب اوقات لازم است که از داروهای تجویزی برای تسکین سردرد میگرنی استفاده کرد.

تریپتان‌ها (یا خانوادۀ دارویی تریپتان) پرمصرف‌ترین داروهایی هستند که برای میگرن تجویز می‌شوند، مانند زولمی تریپتان یا سوماتریپتان. این داروها بر رگ‌های خونی و سیستم عصبی در مغز تأثیرگذارند. نکتۀ جالب این است که تریپتان‌ها در تسکین سردردهای تنشی مؤثر نیستند.

ما قبلا در مجلۀ سلامت حال مطلبی دربارۀ میگرن و آشنایی با داروهای آن منتشر کرده‌ایم، که توصیه می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر آن را مطالعه کنید.

قرص سردرد خارجی

بهترین قرص سردرد خارجی

خیلی از مردم با این تصور که داروهای خارجی کیفیت بهتری از داروهای ایرانی دارند، برای تسکین سردرد خود به دنبال قرص‌های خارجی هستند. یا قرص سردرد قوی خارجی را از داروخانه سوال می‌کنند.

قرص سردرد قوی خارجی

پیش از هرچیز باید به این نکته اشاره کنیم که ساخت دارو در صنعت داروسازی داخلی تحت کنترل وزارت بهداشت است و از استانداردهای لازم برخوردار است. در نهایت ممکن است که فناوری ساخت بعضی از داروهای خارجی بهتر از داروهای مشابه ایرانی باشد؛ اما این به معنای بی‌اثر بودن داروهای ایرانی نیست.

اگر همچنان در میان داروهای خارجی به دنبال بهترین قرص برای سردرد هستید، بهتر است در این زمینه از مشاوره پزشکی آنلاین اشتفاده کنید. پزشک می‌تواند شما را راهنمایی کند که در میان داروهایی که در بخش‌های قبلی از آن‌ها نام بردیم، نوع خارجی را بخرید یا نوع ایرانی را.

قرص سردرد قوی

وقتی سردرد شما جزئی باشد (سردردهای تنشی یا سینوسی جزئی)، داروهای مسکن بدون نسخه‌، مثل ایبوپروفن و نوافن و استامینوفن و آسپرین بهترین گزینه‌ها هستند. اما اگر سردرد شما در ادامه تسکین پیدا نکند می‌توانید قرص ژلوفن را هم مصرف کنید اما این قرص عوارضی هم دارد که بهتر است از پزشک هنگام مصرف آن راهنمایی بگیرید. همان‌طور که گفتیم ممکن است پزشک مسکن‌های قوی‌تری مثل ناپروکسن، ایندومتاسین یا آمپول کتورولاک را برایتان تجویز کند.

اگر دچار حملۀ سردرد میگرنی شده باشید،قرص سردرد قوی خارجی برای شما معمولا سوماتریپتان یا ادوالژین است. اما بهتر است که در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید. به طور کلی انتخاب قویترین قرص سردرد بستگی به علت سردرد دارد و پس از تشخیص علت آن می‌توان قرص سردرد قوی را استفاده کرد.

بهترین قرص سردرد در بارداری

در اوایل بارداری، سردرد عارضۀ شایعی است و احتمالاً پس از مدتی بهبود پیدا می‌کند. این سردردها برای زن باردار آزاردهنده است، اما برای کودک او آسیب و خطری ندارد.

اگر سردرد بعد از هفتۀ بیستم بارداری رخ بدهد و علائمی مثل تاری دید، درد زیر دنده‌ها، استفراغ و تورم صورت و دست و پاها همراهش باشد، باید حتما به پزشک مراجعه کرد. زیرا این علائم احتمالاً نشانۀ پره‌اکلامپسی یا مسمومیت بارداری است.

برای تسکین سردردهای معمولی و جزئی در دوران بارداری، بهترین قرص سردرد استامینوفن است. اما اگر سردرد ادامه پیدا کند، باید برای ادامۀ مصرفش حتما با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین لازم است که از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مثل ایبوپروفن در دوران بارداری پرهیز کنید، مگر آنکه پزشک برایتان تجویز کرده باشد. بهترین قرص سردرد در بارداری نیز فقط قرص استامینوفن است و متاسفانه داروی دیگری نباید مصرف شود.

به طور کلی، توصیه پزشکان این است که زنان باردار برای تسکین سردردهای خود سبک زندگی‌شان را اصلاح کنند. برای مثال:

  • مایعات فراوان بنوشند تا بدنشان دچار بی‌آبی نشود.
  • به اندازۀ کافی بخوابند و استراحت کنند.
  • در یک کلاس یوگای بارداری شرکت کنند.

بهترین قرص سردرد در بارداری

خرید بهترین قرص سردرد

سردرد عارضۀ شایعی است و معمولاً نشانۀ خستگی و استرس و بی‌خوابی است. اما ممکن است که سردرد نشانۀ یک بیماری جدی‌تر باشد. بنابراین اگر سردرد ادامه پیدا کرد، از مصرف خودسرانه مسکن پرهیز کنید. حتما به پزشک مراجعه کنید تا او بهترین قرص سردرد را برایتان تجویز کند یا اگر سردردتان علت زمینه‌ای دارد، برای درمان آن اقدام نماید. پیشنهاد ما به شما مشاوره پزشکی «حال» است. همچنین برای تهیۀ بهترین قرص برای سردرد و هر داروی دیگری می‌توانید از خدمات داروخانه‌ آنلاین حال استفاده کنید و دارو را درب منزل خود تحویل بگیرید.

 

منابع

https://www.medicalnewstoday.com

https://en.wikipedia.org

https://www.nhs.uk/

https://fa.wikipedia.org

https://www.mayoclinic.org

https://www.talktomira.com

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

امیر

9 ماه پیش

برای میگرن موثرترین قرص ارگوتامینی سی است؛چطور تا حالا استفاده نکردی
پاسخ دهید
1

عزیزی

9 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر من میگرن دارم ولی باهیچ قرصی خوب نمیشه حتی با سوماتریپتان باید چیکار کنم؟ همه قرصارو هم امتحان کردم حتی شده که سوماتریپتان دوسه تا هم باهم خوردم ولی تاثیر نداشته میگرنم جدیدا دردش میزنه به گردنم زندگیم مختل شده
پاسخ دهید
0

ادمین

9 ماه پیش

لطفا با پزشک متخصص به صورت آنلاین مشورت کنید
پاسخ دهید
0

مهناااااز

11 ماه پیش

برای سردردهای میگرنی از چه قرصی بهتره استفاده کنیم بالاخره؟ یکی بهم گف از بوتاکس برای میگرن اون ماده سمی از طریق اعصاب وارد مغز میشه و خطرناکه دیگه ترسیدم برم سمتش
پاسخ دهید
0

مدیریت سایت

10 ماه پیش

سلام و وقت بخیر برای درمان سردردهای میگرنی معمولا از زولمی تریپتان یا سوماتریپتان طبق تجویز پزشکان استفاده میشود بدون تجویز دکتر هیچ دارویی مصرف نکنید. درصورتی که به انواع داروها بیمار پاسخ ندهد پزشکان ممکن است روش بوتاکس را پیشنهاد کنند که باید این تزریق بوتاکس توسط پزشک مغز و اعصاب طی چندین هفته انجام شود و از عوارض احتمالی آن واکنش آلرژیک به ماده بوتاکس یا کبودی و تورم محل تزریق اشاره کرد.
پاسخ دهید
1

جستجو

جدیدترین مقالات